provocatie bij allergie Iemand ervaring?

Hee goed zeg!! Fijn om tehoren!





Misschien toch eens proberen ja, een beetje melk langs smeren.



Ik weet eerlijk gezegd nog steeds niet echt wat er aan de hand is de eczeem gáát wel hij is beter geweest maar oko absoluut veel slechter geweest Peer is hier uit den boze in ieder eval. volgens mij is banaan ook niet echt geweldig voor hem.



Hij lust inmiddels af en toe een stukje brood en heel soms een beetje groente





Het bijvoeden gaat aan de ene kant niet geweldig , omdat hij niet bar veel lust aan de ander kant merken we door het bijvoeden dat het overmatig spugen vooral te maken heeft met de flessen van overdag.



De ochtendfles is dikke pap, dat gaat prima , nauwelijks spuug de fruithap gaat nog goed ,amper een spuugje tegenwoordig , de fels van 1200 hebben we al geskipt , nu krijgt hijin de middag nog een fles en steevast begint het gesodemieter daarna, ik denk erover om die er ook af te halen, want als het de bedoeling is dat hij vocht binnenkrijgt dan heeft die fles zo ook geen nut want minimaal de helft eindig d uiteindelijk op de vloer of over hem heen. De avond/nachtfles gaat weer prima.





Even een vraagje nog: Jullie zijn doorgstuurd naar de dermatoloog, wat heeft die precies gedaan? EN zijn jullie ook in contact gebracht met een dietist bijvoorbeeld?



Ik voel me eigenlijk een beetje aan ons lot overgelaten qua de begeleiding , terwijl ik bij het cb en ha toch regelmatig advies gevragd heb.

@suusje wrote:

Luuk zit vooral achter zijn oren en onder zijn kin onder de eczeem. Vandaag had ik hem een stukje brood gegeven. Er ging ongeveer 2 cm in in totaal en hij heeft nu dus weer last. K*%^%*t zooi. Dus ook voor hem koemelkeiwitvrij brood, net als zijn zus. Ach ja je blijft hopen he. Hij leeft nog steeds bijna alleen op flessen. Hij krijgt er nu 4 per dag waarvan 1 met nutrix pap en verder ';s avonds een half potje met wortel, bruine bonen of broccoli, meer kan ie niet verdragen. Fruit al helemaal niet. Hij kan niet tegen peer, banaan, perzik, abrikoos, appel en toen heb ik het opgegeven. Dan maar geen fruit in zijn eerste levensjaar.




Volgens mij kan mijn zoontje ook niet tegen de fruithapjes…ik dacht dat het niet kon omdat ik dacht dat daar niet veel inzat, maar nu lees ik dit dus. Ik heb hem nu 2x banaan en peer gegeven en iedere keer werden de droge plekjes op zijn huid erger. De dokter dacht bij hem ook aan een koemelkallergie, maar daarvan had ik meteen zoiets van nee dat is het niet. Hij heeft alleen wat droge plekjes op zijnhuid verder helemaal niks. Zit ook niet in de familie en drinkt al vanaf de geboorte hetzelfde. Daarop zei hij nee dan is de kans inderdaad erg klein. Fijne dokter hoor. Wel nutramigen geprobeerd hier maar mijn zoontje lustte het dus echt niet!!! Het stinkt ook heel erg vind ik. Hij krijgt ook worteltjes en spercieboontjes dat gaat geloof ik best goed. EN zou het ook van de nutrix kunnen komen?

Ik heb het mensen wel eens horen zeggen ja dat nutrix een reactie op zou kunnen leveren en dat wordt dan wee vaak gelinkt naar het potjesfruit, want daar zit ook vaak rijstebloem in.



Hier kan joost echt NIET tegen peer dan zit hij metéén onder de vlekken.





Het schijnt ook nog uit te maken of je verse of potjesfruit geeft , als je vers geeft zou je het hetliefst eerst moeten koken heb ik gelezen