2) Er is niks mis met die poster en er word altijd van te voren reclame gemaakt met posters toch?
3) Ook vóór de afgesproken datum, want dat is de dag dat die film uit komt.
omdat er zoveel ophef over is?
ik vind het wel een aardige poster, maar dat er niets mis mee is, zal niet iedereen het over eens zijn… (zie andere reacties in dit topic)
natuurlijk wordt er tevoren reclame gemaakt. De posters komen vanaf 10 november te hangen, de film draait vanaf 25 november. Ik doelde dus meer op waarom nu al aankondigen dat die poster er komt…
Maar we zullen zien. Van mij hoeven de posters niet. Ben wel benieuwd naar de film nu. Dus het werkt wel…
Daar is te lezen dat de klacht in behandeling genomen wordt, en uiterlijk dinsdag een uitspraak volgt. Nieuwe klachten worden niet meer in behandeling genomen, ze hebben genoeg meldingen ontvangen
Daar is te lezen dat de klacht in behandeling genomen wordt, en uiterlijk dinsdag een uitspraak volgt. Nieuwe klachten worden niet meer in behandeling genomen, ze hebben genoeg meldingen ontvangen
Die klopt niet helemaal, uiterlijk dinsdag wordt bekend gemaakt wanneer de RCC de uitspraak doet.
Die uitspraak kan dus nog even op zich laten wachten.
Rijntje, het is idd wel publiciteit op deze manier. Slim gedaan, veel mensen hebben het er over. Maar vooral mensen met jonge kinderen, ik weet niet of dat het publiek is wat ze willen bereiken :think: :mrgreen:
ik heb altijd het idee dat in nederland ouders vinden dat de hele samenleving zich moet aanpassen aan hun kroost, want oh-wee als hun kinderen ergens bang van zouden kunnen worden. Ik vind dat een beetje een instelling waar ik het niet mee eens ben, en daarom stuit alle ophef om deze poster me ook een beetje tegen de borst.
Voor mij is het juist een ‘probleem’ omdat het de ultieme kindervriend is.
Dat is de enige reden dat ik mij druk maak om iets wat Dick Maas maakt. (KOTS)…
Van mij hoeft de wereld zich niet te veranderen omdat ik kinderen heb.
Ik vind het niet eens ‘erg’ dat er een horror over Sinterklaas gemaakt wordt.
Maar wat ik wel naar vind, is dat als zo’n poster door heel Nederland gehangen wordt, er gewoon geen enkele rekening gehouden wordt met kinderen die zo tegen hem opkijken.
Maar goed het is vast zoiets als wat Rijntje zegt.
Iemand die zulke gedrochten van films maakt moet toch iets hebben wat het publiek enigsins naar de bios kan lokken.
ik heb altijd het idee dat in nederland ouders vinden dat de hele samenleving zich moet aanpassen aan hun kroost, want oh-wee als hun kinderen ergens bang van zouden kunnen worden. Ik vind dat een beetje een instelling waar ik het niet mee eens ben, en daarom stuit alle ophef om deze poster me ook een beetje tegen de borst.
Ik snap je punt helemaal,maar enge poster oke…waarom nou een enge poster van de Sint?
Een andere poster van een andere film trekt geen aandacht van kids…
Mag er dan ook een poster van Bert en Ernie komen die elkaar met een hakbijl het hoofd afhakken???
Een kind zal daar eerder op reageren dan zomaar een poster…
Ik heb niet gemaild of geklaagd…ik zie het allemaal wel,maar vind deze poster,vooral onder die spoiler erg discutabel…er zijn zat kindjes van 5 a 6 jaar die wel kunnen lezen,maar ook nog geloven…
Ben het dus niet helemaal eens met je,al snap ik je insteek wel…in andere gevallen zou ik het nog met je eens zijn ook…
Zul je zien dat hij denkt met die andere poster beter uit de verf te komen en dan gaat nog half Nederland klagen :lol:
V.w.b. het lezen van de tekst, ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat er idd ook kids zijn die geloven en al kunnen lezen, ik was meer van mijn eigen kids uitgegaan :oops:
Mij ging het meer om de afbeelding, die is wat minder “eng” dan die eerste poster.
Maar ja, ik vind wel dat je gelijk hebt, en de Ernie en Bert vergelijking wel een goeie, hoewel dat nog minder subtiel is dan het gezicht van Sinterklaas in dit geval.
Er zijn natuurlijk ouders die verwachten dat iedereen voor ze wijkt omdat ze kinderen hebben. Ik ga ervanuit dat dat uitzonderingen zijn.
De meeste ouders verwachten dat niet. Die verwachten wel dat er rekening met hen gehouden wordt, net wat Mandy zegt, mijn kinderen zijn OOK een deel van de samenleving en ik vind het juist overdreven dat je hier eventueel niet over mag klagen omdat men vind dat mensen met kinderen zich maar aan moeten passen ofzo.
Water bij de wijn doen, daar sta ik altijd open voor, maar dan wel van twee kanten he.
Mensen met kinderen hoeven alles maar te pikken ‘omdat zij nu eenmaal voor kinderen hebben gekozen’
Dus ik snap je punt Fiep, maar in dit geval ben ik het zo niet met je eens.
Zo zie je maar weer dat de waarneming per persoon erg kan verschillen, ik zie nl. in die eerste poster wel een horrorbeeld en niets iets grimmigs, ik kan nl. de details van het gezicht zien, een schedel/zombieachtig uiterlijk, ik zie dus niet alleen een donkere vlek.
Ik weet niet hoe jullie beeldscherm is ingesteld maar ik zal eens een close-up laten zien van wat ik zie:
Dat vind ik echt niet grimmig meer, maar zoals ik al zei, ligt dat aan hoe je iets waarneemt.
In de tweede poster zie ik wel de dreiging maar voor mijn kinderen is het veel gemakkelijker uit te leggen, die staf is gewoon een beetje vies, daar moet de poetspiet toch maar eens mee aan de slag.
Ik begrijp overigens wel de bezwaren van ouders met kids die nog geloven maar wel kunnen lezen.
Mijn kind kan al lezen, maar gelukkig staat het woord Sint of Sinterklaas er niet bij.
Daarbij kan ik beter een verhaal bij het 2e affiche verzinnen dan bij de 1e.
De eerste is Sinterklaas, geen twijfel over mogelijk, maar de 2e hoeft niet perse de staf van Sklaas te zijn. Het hoeft ook geen bloed te zijn maar jam.
Ik geloof echt niet dat mijn 4 jarige hier nou zo van zou schrikken :think:
Die zou het gewoon als een sinterklaas zien.
Hooguit zou hij me vragen waarom hij het gezicht niet kan zien en dan verzin ik er wel weer wat moois op en anders zeg ik de blote waarheid dat er mensen zijn die een film maken over een meneer die op sinterklaas lijkt.
En er dan verder geen enkele aandacht meer aan besteden…