Protest tegen poster horrorfilm SINT

Volgens mij kunnen kinderen best wel wat hebben hoor, als het om enge dingen gaat.

En in dit geval, 't is gewoon een boef die zich als Sinterklaas verkleed heeft.

Met alle sint-leugentjes, is het toch niet zo moeilijk om hier ook een draai aan te geven?

Persoonlijk heb ik er dus geen problemen mee.

Zie nu de 2e poster…

Ook niet zo boeiend… maar mijn kind kan dan ook nog niet lezen… :mrgreen:

Herstel: Kinderen
:shifty: :oops:

@mandy_d. wrote:

@ollie wrote:
Trauma’s overdreven…als ik naar mezelf kijk.

Ik kan nu nog steeds niet normaal naar een foto van IT kijken zonder de rillingen over mijn lijf te voelen.

Dat is dan een clown…vind het jammer dat er zoiets gebeurt met Sinterklaas.

Ik had dat met Flappie de Clown…en die was niet eens eng…

Zag hem jaren terug in een blad staan en kreeg het ineens weer koud…dom eigenlijk…

Ik denk dat jeugdtrauma’s niet eens perse te maken hebben met enge beelden…

Clowns zijn gewoon eng :?

De sinterklaasposter, tja, ik kan me indenken dat mensen het tever vinden gaan maar heel eerlijk zal ik er niet van wakker liggen.

ik heb het net ook mijn dochter gevraagd (wel in heel klein formaat)

vroeg haar wie het was,… Sinterklaas…

En vind je hem eng… nee… alleen zijn stok… :lol:

maar ze is pas 3 jaar en snapt dit gelukkig nog niet…

persoonlijk zat ik zelf ook even te kijken naar de poster… paard valt wel mee… sint zie ik gelukkig niet zo goed… maar ga niet naar die film…

Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig naar de film :oops:

@Mejis wrote:

Volgens mij kunnen kinderen best wel wat hebben hoor, als het om enge dingen gaat.

Met alle sint-leugentjes, is het toch niet zo moeilijk om hier ook een draai aan te geven?

Dat vind ik een beetje het lastige aan de Sint…Jo.as is (hoe zeg ik dit…?) nogal behoorlijk gevoelig…en hij is vast niet de enige.

Jo heeft een goed geheugen en is erg gericht op details…hem ontgaat niets en vergeet ook niets!! De kreet dat jonge kids er niet zo naar kijken of dat ze iets anders waarnemen,gaat lang niet voor alle kleuters op.

In dat kader denk ik dat kids hierin zwaaaar onderschat worden…zo ook het effect van een dergelijke poster.

Alle “oneffenheden” in het Sint verhaal pikt Jo op en zet hem aan het denken. Wij willen dus niet liegen tegen hem,maar vormen het verhaal waar hij zelf mee komt. Zoals hij het wil geloven, zo is het…

Ik vrees dat als hij met teveel van dit soort ongein geconfronteerd gaat worden, het Sint sprookje voor hem heel snel over is…dat is erg jammer,want hij gelooft al zo weinig.

Natuurlijk heeft hij in zijn spel fantasie,maar het verschil tussen fantasie en werkelijkheid is voor hem (soms TE) duidelijk…vind ik soms jammer…

Hij is nog te jong om niet meer te hoeven geloven in mooie dingen…hij is zich al te bewust van de harde kanten van de realiteit…laten we a.u.b. iets in ere houden voor hem…iets waar hij een gelukkig gevoel van krijgt…

Als wij het verhaal nog groter maken en nog meer verdraaien, is straks de “klap” nog groter…

Nu kan ik natuurlijk niet alleen voor hem spreken,maar denk dat met Jo vele kids zo denken en beleven…laat ik het dan voor hen zo stellen.

Ik vind het jammer dat dit zo moet.

Als je ziet hoeveel er al gehannesed word met het concept Sint in de media (reclames bijv.) Sommige geven echt teveel weer…

Aangezien school stukjes van het Sint Journaal laten zien ontkomen we er niet aan,maar al die andere Sintflims en programma’s komen niet op hier. Too much information…een Elvispiet bestaat niet en als Jo op 2 kanalen 2 verschillende hoofdpieten ziet,dan valt het kwartje geheid…

Wij willen niet liegen en ombuigen…waarom zouden we?? Omwillen van winstbejag en media aandacht voor een film die niet eens voor kids bedoeld is???

Ik vind het TE makkelijk…“Oh ouders kunnen toch makkelijk liegen, ze verzinnen maar wat”. Okeeee…en dat bepaald een zure oude man even??? (doel even op het intervieuw met de hoofdrolspeler, jeetje wat denkt die man simpel over kleine kids).

Jo zag vorig jaar (net 4 jaar) al duidelijk verschil tussen verschillende sinten. Hij zei zelf al dat hij op school naar een andere sint zou gaan. Toch gelooft hij in het feest…niet meer in DE sint…

Als de Sint nu ook iets engs moet gaan worden,dan is hij ook klaar met het feest…

Ik ga me er niet tegen verzetten. We zien wel of het gaat gebeuren en hoe Jo (en Eli) er straks op gaan reageren…wie weet valt het mee. Zo niet…erg jammer!

Ik heb er ook geen problemen mee, vindt het ook een beetje overtrokken. Maar ja eerlijk is eerlijk dat vindt ik ook van het feest sinterklaas zelf, je ontkomt er niet aan als ouders om mee te doen in het geheel maar leuk vind ik het zeker niet

Hmmm tja…

Thomas is ook erg gevoelig, heeft een scherp oog voor detail en hecht waarde aan zijn vaste gestructureerde dingetjes…

En toch denk ik (ik zeg denk want ik heb geen idee wat hij er echt van zal vinden natuurlijk) dat die poster niets anders voor hem zal zijn dan de Sint…

Misschien dan wel een heule lelijke sint 8) maar of hij daar nou verder over nadenkt… :think:

Als we er zelf niet teveel aandacht aan besteden…

Maar misschien heb ik het helemaal mis… ik ga er vanzelf achter komen… 8)

@Mejis wrote:

Zoals Huub Stapel vandaag ergens zei - je kan toch gewoon zeggen dat dit het achterlijke neefje is van de echte sint.

Ik zie geloof ik ook het probleem niet zo - nu vraag ik me af of mijn kinderen uberhaupt ergens zo’n poster gaan zien. Bij ons in de buurt staan niet veel van dat soort dingen geloof ik.

Ik geloof ook dat mensen geklaagd hadden over die dingen in de bioscoop en dat ze op straat nog niet hingen ofzo.

Ik denk dat Jo wel gaat zien dat het een verbrand gezicht is…ben erg benieuwd.

We ontkomen er niet aan…gisteren op RTL Boulevard kregen we 1 seconde een waarschuwing dat er sintbeelden niet voor kleine kids kwamen en hopla…het item was al gestart…moet je uit de keuken komen vliegen om de TV om te zetten,want ze gaan het even uitgebreid over deze poster en het niet-bestaan van Sint hebben…met 1 seconde waarschuwing…

Vanmorgen ontbijtjournaal…wederom…op hyves staat de poll en dat item kwam even terug op het ontbijtjournaal…kortom, je ontkomt er nu al niet aan dit buiten het beeld van je kids te houden…

Waarom nou??? Zonde…Moet je nou perse in een programma overdag gaan zeggen dat de Sint niet bestaat?

Kids hebben het niet gehoord,maar erg jammer dat het allemaal stuk moet…er is vast boeiender nieuws toch?

Nou gelukkig maar dat ik de tv overdag nauwelijks op dit soort zenders heb staan… :shock:

Dat vind ik dan wel weer jammer… :hand:

Niet dat je het kan voorkomen dat ze het ooit gaan horen, maar dan bepaal ik liever zelf wanneer en hoe.

@mandy_d. wrote:

Ik denk dat Jo wel gaat zien dat het een verbrand gezicht is…ben erg benieuwd.

We ontkomen er niet aan…gisteren op RTL Boulevard kregen we 1 seconde een waarschuwing dat er sintbeelden niet voor kleine kids kwamen en hopla…het item was al gestart…moet je uit de keuken komen vliegen om de TV om te zetten,want ze gaan het even uitgebreid over deze poster en het niet-bestaan van Sint hebben…met 1 seconde waarschuwing…

Vanmorgen ontbijtjournaal…wederom…op hyves staat de poll en dat item kwam even terug op het ontbijtjournaal…kortom, je ontkomt er nu al niet aan dit buiten het beeld van je kids te houden…

Waarom nou??? Zonde…Moet je nou perse in een programma overdag gaan zeggen dat de Sint niet bestaat?

Kids hebben het niet gehoord,maar erg jammer dat het allemaal stuk moet…er is vast boeiender nieuws toch?

Eens… het nieuws ging hier vanmorgen ook uit (gelukkig had ik het hele nieuwsblok al gezien voordat de rest beneden kwam en dus vandaag maar het nos journaal voor manlief!

ik vind dat zowiezo niet echt programma;s om aan te hebben staan met kinderen in de buurt eigenlijk.

Hier kijken ze altijd een dvd of gericht een kinderprogramma op tv, maar ze zien nooit zomaar tv.

Dames er is ook een discussietopic over dit onderwerp. :wink:

Klikkerdeklik

@ruud wrote:

Dames er is ook een discussietopic over dit onderwerp. :wink:

Klikkerdeklik

dit topic, en dezew discussie dus, is toch veel ouder?

Ja, want in die andere topic wordt weer hier naartoe verwezen?

Gelukkig wordt er niet zonder pardon een slot op gegooid.

Dit onderwerp was eerst en het gaat, ondanks de 2 beginposts van de twee topics, om hetzelfde.

Hoe een onderwerp begint heeft natuurlijk niets te maken met het eventuele verloop.