Ik hoop dat dit niet verkeerd staat hier, maar wist geen andere plek.
Ik kreeg een doorstuur mail, en vind het zo belangrijk dat ik het hier neerzet. Ik heb al een protestmail gestuurd. Ik hoop zo meer mensen te bereiken dan alleen mijn emailcontactpersonen.
De film “SINT� komt er aan en de makers en filmdistributeur hebben er een gruwelijke poster bij gemaakt. Je ziet hem op http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=19320
Ze zijn van plan deze door heel Nederland te hangen waardoor onze kinderen ongewild worden geconfronteerd met deze horror-sint. Ik wil niet dat mijn kind op weg naar school deze nare plaat levensgroot te zien krijgt, en wellicht denk jij er net zo over.
Ze willen de poster vanaf 10 november in bushokjes en reclamezuilen hangen. Ook in sommige bioscopen is hij, ondanks de kindermatinees, al te zien.
De film heeft een leeftijdskeuring van 16 jaar en ouder.
Waarom moet een peuter dan naar de nare poster kijken?
Het is nodig dat we een krachtig protest laten horen om dit tegen te
gaan.
Stuur onderstaande tekst naar:
En als je tijd hebt vul je ook het klachtenformulier in:
Stuur deze mail door naar je vrienden en bekenden en vraag ze
hetzelfde te doen.
Aan de Nicam en de Reclame Code Commissie
Voor de horrorfilm “Sint� heeft distributeur A Film ruimte voor reclameposters gereserveerd met daarop een gruwelijke afbeelding.
Voor kinderen is dit horror beeld niet geschikt.
Ik vraag zowel de Nicam als de reclame code commissie haar maatschappelijke taak serieus te nemen en te voorkomen dat deze afbeelding voor alle kinderen te zien zal zijn.
Hopelijk kunnen we samen voorkomen dat de nederlandse kinderen dit te zien krijgen.
Edit beheer diverse links verwijderd, oproepen voor petities etc is niet toegstaan.
Walgelijke poster, ik word er echt kotsmisselijk van. De filmindustrie die geld wil verdienen, maar mogelijk kinderen bang maakt voor Sinterklaas. Echt, bah, ik word er echt boos van. :evil:
Het is toch gruwelijk. kinderen kijken uit naar het sintfeest en dan zien ze zo’n walgelijke poster hangen. Hoe leg je dat nou weer uit als ouders. :doh: Misschien als een stoute boef die de kleren van Sint heeft gestolen ofzo. :think:
ik ben een groot liefhebbber van sint, en ook vind ik dat daar niet te veel ‘gefukt’ mee moet worden, maar ik vind deze poster dan weer helemaal niet zo stuitend…
Ik ben echt een fan van horrorfilms en heel benieuwd naar de film… maar heb toch liever niet zo’n poster op straat idd :roll:
Deel deze mening. Ik wil zelf de film zien, lijkt mij wel interessant (al vind ik Dick Maas echt :sick: ) maar dit overal op te hangen, dat gaat echt te ver.
ik ben een groot liefhebbber van sint, en ook vind ik dat daar niet te veel ‘gefukt’ mee moet worden, maar ik vind deze poster dan weer helemaal niet zo stuitend…
denk dat het vanaf een afstandje ook wel meevalt… maar vind het hoofd toch niet bepaald kinderproof geloof ik.
Denk in elk geval dat mijn kinderen het niet zo heel erg leuk zullen vinden zo’n lelijk hoofd op sinterklaas (en vanaf de fiets of uit de auto denk ik dat ze het niet eens goed zullen zien… maar wij lopen ook best veel en dan komen we ook wel langs een paar posterplekken en denk dat het dan toch goed opvalt voor een kind… het is namelijk wel sinterklaas, die moet je bekijken natuurlijk ).
Zo’n poster is ook wel groot, dus dan valt zo’n hoofd wel op. Verder vind ik de hele sfeer die de poster uitstraalt erg naar. Dat paard ook met dat bloed of schaafplek, wat t ook is. Nee afblijven van de sint!
Goed, trauma is misschien wat overdreven maar als Chris ook maar enigszins op mij lijkt (op die leeftijd) dan krijgt hij heel gemakkelijk nachtmerries van enge dingen.
Sinterklaas is op zich al spannend genoeg zonder dat er ook nog enge posters over verspreid gaan worden.
Ik vind het iig niet kunnen om deze poster openbaar op te hangen, maar dat is mijn bescheiden mening :mrgreen:
Ik denk dat daar ook inderdaad het verschil ligt met een door meneer maas aangehaalde film als Saw. In saw spelen volgens mij geen mensen die normaliter toch door de doorsnee nederlander worden gezien als kinderheld.
Sinterklaas is een begrip in ons land en voor kinderen op zich al een spannend fenomeen (in een positieve zin).
Daar hoort volgens mij geen negatieve spanning bij te komen…
Ben ik het mee eens. Ik heb ook het grootste probleem met het feit dat het de sint is.
En die poster van Saw, hing die dan echt in abri’s?
Ik heb hem nooit gezien iig.
Ik vind het op zich best meevallen die poster. Het had veel erger gekund, maar voor een kleintje is dit toch best beangstigend. Mijn kinderen zijn groot genoeg om het uit te leggen, maar mijn oudste als peuter had er geheid nachtmerries van gekregen. Ik vermeed het al met hem langs een tattooshop te rijden met doodskoppen ed, eng vond hij dat!