prins friso onder lawine bedolven,in kritieke toestand pfff

@klavertje4 wrote:

Koningin en prinses Mabel weer naar Friso

AMSTERDAM - Koningin Beatrix en prinses Mabel zijn woensdagochtend weer vertrokken naar prins Friso in de Universitätskliniken in Innsbruck. Opvallend was dat ze vandaag later zijn vertrokken dan eerdere dagen.

Koningin Beatrix en prinses Mabel op een foto die dinsdag gemaakt is toen ze bij het ziekenhuis aankwamen. Woensdag zijn ze een kwartier later vertrokken dan normaal. Koningin Beatrix en prinses Mabel op een foto die dinsdag gemaakt is toen ze bij het ziekenhuis aankwamen. Woensdag zijn ze een kwartier later vertrokken dan normaal.

Om kwart over elf in plaats van elf uur stapten de koningin en de prinses in Lech in de auto op weg naar het ziekenhuis
. Ze zijn opnieuw in het zwart gekleed.

Prins Friso belandde vrijdag onder een lawine en wordt sindsdien in het ziekenhuis behandeld.

nounou, wat een nieuws :roll: :roll:

In navolging op Klavertje:

INNSBRUCK - Koningin Beatrix maakte een aangeslagen en zeer bezorgde indruk toen zij dinsdag kort na het middaguur samen met prinses Mabel arriveerde bij de universiteitskliniek van het Landeskrankenhaus in Innsbruck.

Koningin en Mabel weer bij ziekenhuis Fotoserie

Voor de vijfde achtereenvolgende dag maakte de vorstin de gang naar het ziekenhuis waar haar tweede zoon prins Friso na zijn ski-ongeval vorige week vrijdag werd opgenomen. Zijn toestand is onveranderd ‘stabiel’, maar de prins verkeert nog steeds in levensgevaar.

Voor het koninklijk bezoek lijkt zich een vast patroon te hebben ontwikkeld. De koningin en prinses Mabel vertrekken uit wintersportplaats Lech per auto naar Innsbruck, nadat de rest van de familie met de kinderen is gaan skiën.

Daar blijven ze anderhalf uur in het ziekenhuis, dat vlak voor hun aankomst een lint spant voor de hoofdingang om de media op afstand te houden. De koninklijke bezoekers zijn binnen 20 seconden binnen, en vertrekken weer even snel.

Avonduren

In de avonduren, nadat in Lech is gegeten en de kinderen naar bed zijn gebracht, keert prinses Mabel tegen 21 uur terug bij het ziekenhuis in het gezelschap van één of meerdere familieleden. Dat bezoek duurt precies een uur.

Friso’s broers Willem-Alexander en Constantijn zijn beiden één keer langs geweest, evenals Mabels zussen en moeder. Maandag nam Mabel ook haar jongste dochter gravin Zaria mee naar Innsbruck. Toen werden aankomst en vertrek afgeschermd, om het meisje niet bloot te stellen aan de mediabelangstelling.

Tjonge,jonge. Er is vast meer nieuws in de wereld. Aan de andere kant, wij lezen het wel weer…

Nieuws! Van http://www.nu.nl:

AMSTERDAM - Het hoofd van het team van behandelend artsen van prins Friso geeft vrijdag om 12.00 uur in het Landeskrankenhaus in het Oostenrijkse Innsbruck een toelichting op de gezondheidssituatie van de prins.

Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst laten weten.

Friso ligt sinds vorige week vrijdag in het ziekenhuis nadat hij bedolven was door een lawine. Hij verkeert nog steeds in levensgevaar.

De NOS zendt de uitleg over ‘‘de diagnose en prognose’’ van de gezondheidstoestand van Friso rechtstreeks uit op Nederland 1. De persconferentie is ook live te zien op RTL 7, en mogelijk ook via RTL 4.

Donderdag maakte de Rijksvoorlichtingsdienst bekend dat koningin Beatrix afspraken heeft afgezegd vanwege de toestand van de prins. Zo is ze volgende week dinsdag niet aanwezig bij het jubileumsymposium in Den Haag van Eurojust, de instelling die de samenwerking op justitieel gebied tussen verschillende Europese landen regelt.

Ook het aanbieden van de geloofsbrieven door de ambassadeurs van Mozambique en Djibouti is uitgesteld. Dat zou volgende week woensdag gebeuren. De koningin komt het komende weekeinde kort terug naar Nederland, maar vertrekt daarna weer naar Oostenrijk.

Ben benieuwd…

Net dus gekeken.

Heftig hoor, 25 min onder de sneeuw, 50 min hartstilstand gehad, wellicht nooit meer bij bewustzijn…

Pffff…

Je moet er toch niet aan denken dat je dat nieuws krijgt over je man/zoon/vader/broer :cry:

het klinkt idd vreselijk. weinig (geen?) sprankjes hoop. het woord ‘te’ viel een paar keer…

Tragisch. Ik hoop dat de pers zijn familie nu even met rust laat, ben alleen bang dat dat niet gaat gebeuren

:kaars: :kaars: :kaars:

Voor Friso, zijn familie en zijn vrienden.

50 minuten hartstilstand, het is een wonder dat ze hem uberhaupt hebben kunnen reanimeren.

vindt het heel treurig nieuws.

wat een verdriet en onzekerheid voor de familie :kaars:

Kippevel krijg ik ervan…

Wat vreselijk!

En dan ook nog al die media aandacht, daar zou je alleen al gek van worden.

Ik weet niet wat ik, als hij mijn broer/man/zoon zou zijn, erger zou vinden: dit of overlijden. Goed hij leeft en er is nog een kans dat hij wakker wordt, maar als hij uberhaupt wakker wordt, wat dan? Revalidatie is geen tovermiddel en zijn hersens zijn zo ernstig beschadigd.

Heftig nieuws voor de familie.

:kaars:

Wat een vreselijke update…

Een kasplantje. Ik ben er verdrietig van. :cry:

Dit is wat mij betreft het ergste scenario. Ze hebben geen keus. Blijkbaar ademt hij zelfstandig…Vreselijk voor de familie, zijn vrouw en kindjes. Ze moeten verder zonder papa in het dagelijkse leven.

Ik weet wel dat ik zo nooit wil komen te liggen als kasplant.

50 min. reanimeren is bizar lang. Een normale burger had niet meer geleefd denk ik zelf.

wat erg voor de familie, en vrienden.

heel veel sterkte. :kaars:

maar moet zeggen dat ik er verder niet mee bezig ben, ook niet verdrietig om ben.

ken die lieve man niet en ja hij hoort bij het koningshuis.

maar er gebeuren dagelijks dit soort dingen en dat is allemaal net zo erg.

Smurf Ik denk niet dat ze langer aan het reanimeren zijn geweest, omdat het iemand van de koninklijke familie betreft, hoor. :wink:

In mijn omgeving zijn meer mensen zo lang gereanimeerd. Helaas meestal wel zonder resultaat…

Ik word een beetje flauw van de geluiden dat hij zo lang is gereanimeerd om wie hij is. Ook Jan Modaal krijgt die reanimatie als dat nodig is. Geen arts ter wereld verliest graag een patient, dus bij elke hartstilstand wordt alles uit de kast gehaald. Alles. Voor iedereen.

vreselijk nieuws…

inderdaad, veel te lang gereanimeerd… vooral als je weet dat na 3 minuten er al hersenbeschadiging optreedt…

à ls hij ontwaakt, hoé ontwaakt hij dan…

:kaars:

Gerda

@D. wrote:

Ik word een beetje flauw van de geluiden dat hij zo lang is gereanimeerd om wie hij is. Ook Jan Modaal krijgt die reanimatie als dat nodig is. Geen arts ter wereld verliest graag een patient, dus bij elke hartstilstand wordt alles uit de kast gehaald. Alles. Voor iedereen.

Ik vind het zo narrowminded om zo te denken ook…Bleh…

De reacties op alle berichten op nu.nl gelezen. Wat een gedrochten lopen er in NL rond zeg.

dit is toch het meest drama scenario wat je had kunnen bedenken… dit gun je echt niemand.

Wie wil nou de verantwoordelijkheid van stoppen van behandeling? Niemand wil die beslissing moeten of hoeven nemen over een geliefde, een zoon, een vader…