prins friso onder lawine bedolven,in kritieke toestand pfff

ik zag daarnet even een filmpje voorbij komen van mabel en koningin beatrix en dat raakte me hoor, hoe mabel over de schouder van haar schoonmoeder blijft aaien, en hoe verdrietig en bang ze er uitzien allebei

het wordt langzaam misschien wel een beetje te sensatie achtig met al die kleine snippertjes info en iedereen die zich er op stort

maar t raakte me toch, omdat ik dan ineens niet die “rijke” mensen zie, en niet een koningin en een prinses maar gewoon een moeder een vrouw die heel bang zijn voor wat misschien gaat komen

@kristalkindje wrote:

misschien handig om het carnaval dan in een aparte topic te bespreken? ik bedoel t niet vervelend hoor maar t is in mijn gevoel wel erg off topic als je het hebt over iemand die in levensgevaar verkeerd

of dat nu iemand van dit forum is, of een bekend iemand, het gaat om een mens van vlees en bloed met familie en kinderen,…



nou ja mijn gevoel :oops:




Aan de ene kant is hij een gewoon mens en wil ik het bijv niet groter maken aan de andere kant nu eenmaal lid van de koninklijke familie en ontstaan er gesprekken of carnaval wel of niet door moet gaan.



Ik zie niet in hoe dit off topic kan zijn.

het was alleen maar wat ik er bij voel hoor bella, geen verwijt

ik kan het prima fout zien :slight_smile:

De situatie is nog niet verandert las ik net. En dan te bedenken dat je zoon man broer voor zijn leven ligt te vechten en je mag er maar beperkt bij. Natuurlijk snap ik dat het voor zijn gezondheid en herstel beter is maar ooooo wat moet dat moeilijk zijn. Persoonlijk kan ik me voorstellen dat je er elke minuut van de dag wilt zijn.



Ik zou niet graag in hun schoenen staan. :frowning:

Ik vind het heel erg voor hun dat dit gebeurt is maar ik ben heel eerlijk dat ik er niet iedere minuut aan denk.

Vorig jaar om dezelfde tijd kreeg de zoon van een client van mij een zwaar ski ongeluk onder de ogen van zijn 10 jarige dochter.

Hij ligt tot op de dag van vandaag nog steeds in coma.

Natuurlijk raakte het me wel even toen ik het hoorde van Friso, gewoon omdat ik een jaar terug bij die clienten was toen zij het telefoontje kregen over hun zoon.



En wat betreft de carnaval, hoorde net op het nieuws dat de hele familie wel gewoon ging skieen om de vakantie voor de kinderen zo normaal mogelijk te laten verlopen, daar ga ik dan de carnaval ook niet voor laten schieten.

En goed ik ben niet zo`n carnavalsgek, bedoel ik zit nu ook thuis. Maar we zijn wel geweest de afgelopen dagen.



Nou, ik hoop in ieder geval dat er over een aantal dagen beter nieuws is over Friso.

toch bizar dat de bezoekuurtjes in het ziekenhuis nu groot nieuws zijn. Dat wij als volk allemaal dus blijkbaar precies willen weten wie wanneer op bezoek gaat bij friso, en hoe lang ze binnen zijn gebleven.

wat moet dat toch een hel zijn om lid van het koninklijk huis te zijn, zeker als je in zo’n vreselijke situatie zit. (ik kan me iig neit voorstellen dat ‘troost’ of meeleven van een hele natie opweegt tegen voortdurend die camera’s op je snoeter).



(of moet dit nu ook in een apart topic? :shifty: )

@fiep klophout wrote:

toch bizar dat de bezoekuurtjes in het ziekenhuis nu groot nieuws zijn. Dat wij als volk allemaal dus blijkbaar precies willen weten wie wanneer op bezoek gaat bij friso, en hoe lang ze binnen zijn gebleven.

wat moet dat toch een hel zijn om lid van het koninklijk huis te zijn, zeker als je in zo’n vreselijke situatie zit. (ik kan me iig neit voorstellen dat ‘troost’ of meeleven van een hele natie opweegt tegen voortdurend die camera’s op je snoeter).



(of moet dit nu ook in een apart topic? :shifty: )




waarom vraag je dat laatste? :eh:

@fiep klophout wrote:

toch bizar dat de bezoekuurtjes in het ziekenhuis nu groot nieuws zijn. Dat wij als volk allemaal dus blijkbaar precies willen weten wie wanneer op bezoek gaat bij friso, en hoe lang ze binnen zijn gebleven.

wat moet dat toch een hel zijn om lid van het koninklijk huis te zijn, zeker als je in zo’n vreselijke situatie zit. (ik kan me iig neit voorstellen dat ‘troost’ of meeleven van een hele natie opweegt tegen voortdurend die camera’s op je snoeter).



(of moet dit nu ook in een apart topic? :shifty: )




Begin ook een beetje flauw te worden van “Het nieuws is,dat er geen nieuws is” en dan schakelen we nu over naar onze correspondent in Innsbruck “We staan hier, de familie is net binnen en er is geen nieuws”. Zucht…

Zat vrijdagavond TV te kijken en de waarschuwing was,dat ALS er nieuws was, ze ons op de hoogte zouden houden met extra nieuwsflitsen.

Midden in het programma, extra uitzending,waarin ze wederom begonnen “De situatie is ongewijzigd en er is geen nieuws”.



Het zou me overigens niets verbazen dat als de kinderen op bezoek gaan,dat Mabel en De koningin via de hoofdingang gaan, om de pers af te leiden van de kinderen,die op dat moment via een andere ingang naar binnen worden gebracht uit het zicht van.

Lijkt me best vermoeiend allemaal. Elke keer die zelfde koppen die je op staan te wachten.



Vind het goed gedaan,dat ze de prognose pas tegen het einde van de week verwachten. Jammer alleen dat ze dan meteen weer met deskundigen aan de gang gaan,die dan melden dat ze dat vast doen,omdat ze eerder niets kunnen vaststellen. Boeiend weer…



Laat ze met rust. Als er echt nieuws is,dan horen we dat vanzelf.

@mandy_d. wrote:



Begin ook een beetje flauw te worden van “Het nieuws is,dat er geen nieuws is” en dan schakelen we nu over naar onze correspondent in Innsbruck “We staan hier, de familie is net binnen en er is geen nieuws”. Zucht…

Zat vrijdagavond TV te kijken en de waarschuwing was,dat ALS er nieuws was, ze ons op de hoogte zouden houden met extra nieuwsflitsen.

Midden in het programma, extra uitzending,waarin ze wederom begonnen “De situatie is ongewijzigd en er is geen nieuws”.



Het zou me overigens niets verbazen dat als de kinderen op bezoek gaan,dat Mabel en De koningin via de hoofdingang gaan, om de pers af te leiden van de kinderen,die op dat moment via een andere ingang naar binnen worden gebracht uit het zicht van.

Lijkt me best vermoeiend allemaal. Elke keer die zelfde koppen die je op staan te wachten.



Vind het goed gedaan,dat ze de prognose pas tegen het einde van de week verwachten. Jammer alleen dat ze dan meteen weer met deskundigen aan de gang gaan,die dan melden dat ze dat vast doen,omdat ze eerder niets kunnen vaststellen. Boeiend weer…



Laat ze met rust. Als er echt nieuws is,dan horen we dat vanzelf.




Helemaal mee eens :thumbup:



Als het iets nieuws te melden is, prima.

Maar steeds het nieuws dat er niks nieuws te melden valt, constant live-verbindingen met mensen die niks te vertellen hebben. Pfff.



De eerste keren dat er een extra nieuws-bericht komt over Friso op rtl4 dacht ik alweer hardop: Nee he, zou hij dood zijn?

Ondertussen luister ik er al niet eens meer naar…

Ik vind het heel erg voor de familie , Voor Mabel en zijn kindjes :kaars: hoop echt met harte dat hij er volledig bovenop komt.



Maar is al het nieuws echt nodig? Laat toch de familie met rust (denk ik dan)

Vind het allemaal een beetje overdreven. Nu krijg je al dat halve nieuws , wel goed nieuws geen goed nieuws

Ik snap wel dat het hele nieuws gebeuren dus blijkbaar zo werkt. Iedereen wil het eerste nieuws (van wat dan ook) en ze zitten er allemaal bovenop. Het zou mijn ding niet wezen om als een soort havik daar de hele dag voor zo’n pand te hangen.



Maar voor de mensen in kwestie lijkt het me echt verschrikkelijk. Alsof je al niet genoeg hebt aan jezelf en al je ellende, heb je constant zo’n lading van die persfiguren om je heen.

het is ontzettend bizar dit ongeluk en dat hij in het ziekenhuis ligt. Ook idd het nieuws… er is geen nieuws…



Ik vind ze er ook erg slecht uit zien op de foto’s… en het zou me niets verbazen als het helaas al klaar is met Friso… dat ze hem voorlopig nog wel in leven houden… anders had je toch al wel een teken van gekregen? de manier waarop de koninging mabel vasthoudt met het naar buiten gaan…



intens verdrietig…

Vanmorgen voor het eerst een journaal zonder nieuws. Nou ja, in de korte krantenberichten dan wel. Nu begint het ‘randnieuws’ over vrienden van e.d. en wie verantwoordelijk is. Zo flauw weer. Dit soort dingen (hoe erg ook) gebeuren. Een stom, vreselijk ongeluk. Niets meer,niets minder.

Uiteindelijk is hij ook gewoon een man, een echtgenoot en vader. Voor de familie, een hel…

Ja, dat viel me ook al op.



Ik denk ook dat ze, als ze bijv. al zouden weten dat ie 't niet gaat halen, het nog even stil zouden houden. Zodat eerst de familie etc in ‘stilte’ afscheid kan nemen.

Nu zit iedereen er bovenop, dan helemaal.



Hopelijk laten ze de familie wat meer met rust vanaf nu, het is al lastig zat voor ze

@Bella wrote:





Maar voor de mensen in kwestie lijkt het me echt verschrikkelijk. Alsof je al niet genoeg hebt aan jezelf en al je ellende, heb je constant zo’n lading van die persfiguren om je heen.




weet je… volgens mij zijn die lui helemaal niet bezig met alles eromheen.

Ze worden geleid en laten zich leiden.

En hun continue aandacht en zorg is toch bij Friso.

voor ons lijkt het wel een poppenkast, maar ik denk; als je in zo’n situatie zit, dan ben je helemaal niet gericht op buiten.

@Bella wrote:

Ik hoor en zie het nu al de halve dag voorbij komen. EN ergens heb ik zoiets van ok, vervelend, maar er liggen wel meer mensen om lulligere redenen (dan nav je eigen ski-tochtje) kritiek in een ziekenhuis.



Ik ben geen koningshuisfan maar als het nu nog wa of maxima of de koningin zou zijn dan had ik wel verwacht dat het wat meer impact zou hebben.



Ben ook geen carnavalfan maar ik zou niet inzien waarom dit nu gestopt moest worden.




Hier sluit ik mij eigenlijk wel bij aan.

Vind het echt verschrikkelijk voor de familie, voor de familie is het echt een hel.



Maar verder heb ik niet die behoefte om continue op de hoogte gehouden te worden over zijn toestand.



@ariel wrote:
Ik lees anders wel net dat het in maastricht wel wat soberder zal zijn.

Ik bedoel nu ook niet dat er helemaal niets aan gedaan (carnaval) mag worden maar soberder vind ik zeker gepast!




Waarom vind je dat gepast?

Hier is carnaval gewoon normaal door gegaan hoor, niemand die minder uitbundig carnaval vierde.
Koningin en prinses Mabel weer naar Friso

AMSTERDAM - Koningin Beatrix en prinses Mabel zijn woensdagochtend weer vertrokken naar prins Friso in de Universitätskliniken in Innsbruck. Opvallend was dat ze vandaag later zijn vertrokken dan eerdere dagen.

Koningin Beatrix en prinses Mabel op een foto die dinsdag gemaakt is toen ze bij het ziekenhuis aankwamen. Woensdag zijn ze een kwartier later vertrokken dan normaal. Koningin Beatrix en prinses Mabel op een foto die dinsdag gemaakt is toen ze bij het ziekenhuis aankwamen. Woensdag zijn ze een kwartier later vertrokken dan normaal.


Om kwart over elf in plaats van elf uur stapten de koningin en de prinses in Lech in de auto op weg naar het ziekenhuis
. Ze zijn opnieuw in het zwart gekleed.

Prins Friso belandde vrijdag onder een lawine en wordt sindsdien in het ziekenhuis behandeld.

nounou, wat een nieuws :roll: :roll:

@klavertje4 wrote:

Koningin en prinses Mabel weer naar Friso



AMSTERDAM - Koningin Beatrix en prinses Mabel zijn woensdagochtend weer vertrokken naar prins Friso in de Universitätskliniken in Innsbruck. Opvallend was dat ze vandaag later zijn vertrokken dan eerdere dagen.



Koningin Beatrix en prinses Mabel op een foto die dinsdag gemaakt is toen ze bij het ziekenhuis aankwamen. Woensdag zijn ze een kwartier later vertrokken dan normaal. Koningin Beatrix en prinses Mabel op een foto die dinsdag gemaakt is toen ze bij het ziekenhuis aankwamen. Woensdag zijn ze een kwartier later vertrokken dan normaal.





Om kwart over elf in plaats van elf uur stapten de koningin en de prinses in Lech in de auto op weg naar het ziekenhuis
. Ze zijn opnieuw in het zwart gekleed.



Prins Friso belandde vrijdag onder een lawine en wordt sindsdien in het ziekenhuis behandeld.


nounou, wat een nieuws :roll: :roll:


Nou idd :eh:

En ook die zin “ze zijn opnieuw in het zwart gekleed”



Als je een beetje naar t nieuws kijkt, kan je dat alle keren dat ze naar het zh gaan ook bekijken door alle 30 camera’s die op ze gericht zijn, wat een nieuws weer zeg :roll:

Een kwartier later dan normaal - jaja het is maar dat je het weet :roll:



En het is blijkbaar ook al normaal geworden, alsof ze het al jaren doen :roll:

Op de voorpagina van de papieren telegraaf stond bij een foto van Beatrix en Mabel ook dat ze er slecht, verdrietig en vermoeid uitzagen. Duh! Dat is toch logisch en hoeft niets te betekenen. Net als het feit dat ze in het zwart gekleed gaan.