Prietpraat

Een paar woordjes van Kaylee… En over een paar hebben we zelf echt goed moeten nadenken wat ze nou eigenlijk bedoelde :lol:

bloeblie = broodje

lijs = rozijntjes

klakla = slaapzak

ples = fles of prinses, dus eerst goed kijken waar ze zelf naar kijkt :lol:

klakoe = choco (de chocopasta voor op brood)

papaai = papegaai, maar eigenlijk alle vogels :lol:

:inlove:

Tygo is de laatste tijd helemaal gek van de maan.

Vanavond ook weer; hij kijkt door het raam en ziet de maan.

“mama maan” “mama maan!” roept hij.

Hij gaat op zijn tenen staan en wijst “Bij, bij” .

Om dan aan mij te vragen: “Mama pakken?” :inlove: :lol: :lol:

Hahah ja alles kun je pakken he…als je maar groot genoeg bent…

Tessa vind de kerstboom van oma griezelig en sinds gisteren weten we ook waarom… er zitten muizen in :shifty:

Hoe dat gekke kind daar nou weer bij komt haha…

Liefs TIna

Yeline is volop aan het praten en liedjes zingen maar heb gister in een deuk gelegen om haar uitspraak :mrgreen:

Ze zat in bad en had dr speentje nog in en ze gooide hem in dr badje dus ik zei zal ik hem even schoonspoelen? En spoelde hem ff schoon onder de kraan en gaf die weer aan haar zegt mevrouw…

Mmmm, dat is heerlijk :mrgreen: :mrgreen:

we zijn foto`s aan het bekijken, Ome Antony komt erin voor…

Lola wijst aan,

Mama zegt; Ome toon (wij korten hem af, omdat het best een lastige naam is)

Lola zegt; Nee, mama, nee An-to-nyyyyyyyyyyyyyyy :inlove:

Lana gaat ineens hard met praten.

Vanochtend voor het eerst

Telesisie (televisie) en Pie Pia (piet piraat) :inlove: :inlove:

Ben zo trots op haar! :inlove: :inlove:

@chantal!! wrote:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geweldig.

Yeline praat nu ook volop zinnen van 2 a 3 woorden ze heeft sinds maandag een nieuw woord.

Apelu = Paraplu :mrgreen:

:inlove:

Amélie heeft sinds zaterdag een boekje van Bumba die een nieuwe paraplu koopt en ze noemt het een PAPAPLU :lol: :inlove:

Papa was pas ziek geweest en toen heeft Nancy hem zien overgeven.

Nu was hij gisteren na de cola aan het boeren (mannen… :roll: ) en toen zei Nancy: Papa is nie lekker hoor. :lol:

hey

leuk dit topic nou destiney kan er ook wat van

ze kent voor volgens mij toch behoorlijk wat woordjes

bootje ete = broodje eten

tinken= drinken

mama poep bah= denk wel duidelijk

aisjaaaaah= alisjha

sjow= school

kom aan= kom eraan

to sjoow= tot zo

hante= handje

beeie= baby

lekka = lekker

gisteren gingen we naar me moeder toe ff bakkie drinken dus we gaan de deur uit papa zwaait ons uit zegt ze ineens to sjoow lie zij he (tot zo lief zijn he :lol: )

en wat ze heel goed kan is vragen tis eeeeeeeeeer = wat is er als je verdrietig kijkt

of be jeeeeeee = waar ben je

bope pele = boven spelen

bed toe lape= ze wil naar bed slapen

o en een pop zonder haar is beeie (baby) en een pop met haar is gewoon pop

alle kindjes in kinderwagens zijn baby’s of ze nou echt een baby zijn of dat er een kindje van een kop groter inzit het zijn baby’s

en ze zegt ook als ze onder de douche gaat (vind ze niet leuk) nie doe au op nie leu (niet doen hou op niet leuk) kaar (klaar) elke 2 seconde haha ze wil er snel onderuit dan zeg ik altijd bijna klaar vraagt ze weer nu kaar

het is altijd zooo leuk die eerste woordjes

o en deze heb ik heeeeeeeel lang naar moeten zoeken en eindelijk gevonden kokolante :think: :think: :think: hier bij almere hebben we naast de snelweg 4 stenen olifanten kokolante dus :dance:

groetjes nathalie :wink:

Amélie doet heel vaak haar handen voor de ogen en zegt: waars Amélie nou? :inlove:

Vorige week was mijn moeder aan het oppassen en toen liet Amélie een paar windjes, zegt mijn moeder: nou wat is dat nou, laat jij scheetjes? Zegt Amélie: lekker :lol:

Chocola is bij haar Kola

En de meeste kinderen noemt zij ook baby (zegt ook echt baby), maar ze begint nu ook met meissie. Laatst riep ze dat steeds tegen de dochter van een vriendin waarvan ze de naam niet wist :lol:

Oja en televisie is tivi en telefoon is tifoon :mrgreen:

Nathalie is ook zo’n kletstante, echt vanalles zegt ze na. Het lijkt wel of ze nu dagelijks 2 of 3 woordjes bijleert :shock:

Wat ik heel lief vind is “appelies” dat staat voor zowel alsjeblieft als dankjewel :inlove:

Zichzelf noemt ze steevast die talie.

En oh ook zo mooi, vandeweek zat ze in haar rompertje op de commode, haartjes als catweazle omdat haar staartje net uit was, ik stond op het punt haar pyama aan te doen, kijkt ze me met een schuin hoofdje aan en zegt broodnuchter: goemoggel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik was Joost vanochtend aan het verschonen. Voelt ie tussen zijn beentjes en vraagt: “is Joostjes piemie he mama? Ik: ja schat is jouw piemie. Joost:” en zakje met balletjes he mama? Maar kan ik niet mee gooien he? " :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ik heb er ook eentje.

In ons huis hebben we houten vloeren liggen en wanneer ik boven ben en mijn man nodig heb en ik niet door het huis wil schreeuwen als een gek, heb ik daar het volgende op gevonden. Ik klop dan op de vloer en dan weet mijn man dat ie even naar boven moet komen.

Nu was ik laatst wel aan het roepen op hem :oops: en wat doet Firre:

Hij gaat door zijn knietjes en begint met zijn vuistje te kloppen op de vloer. Kijkt me guitig aan en zegt Kloppen?

Claire noemt boerenkool: broemkool

en roept dan auto auto :mrgreen:

mama tieten :oops:

@jen wrote:

mama tieten :oops:
:mrgreen: :mrgreen:

Noa lag op zondagochtend tussen ons in in bed en papa was op haar buik aan het kietelen.

NOA: “Niet doen papa, is Noa’s buik”.

PAPA: “Nou die heb ik gemaakt hoor”.

NOA: Nee, zit niet plakband op".

:inlove: :inlove: :inlove:

" Ik heb geen billetjes ik heb een kontje" !!! Ik viel van de bank van het lachen.

Mijn man kwam vorige week onder de douche vandaan en Amélie zag hem dus in zijn blootje, wijst ze naar zijn geslachtsdeel en zegt: snavel! :lol:

Zit me hier dus echt te bescheuren gewoon, wat een mooie uitspraken :inlove:

Kan nu nog weinig toevoegen, Daniël zegt ba (bal), aaaaaai en opa.

Ik blijf zeker lezen, leuk om te zien wat ons nog te wachten staat!