Prietpraat

Er is bij het peuter/kleutertopic een prietpraat, maar dat lijkt me ook wel leuk voor onze dreumesjes.

Volgens mij komen daar erg leuke en vooral onverwachte dingen uit.



Ik begin:



Yoran heeft een geheel eigen benaming voor de kleur roze, dat is namelijk mamablauw. Hoe verzin je het.



Ben hem nu het verschil aan het uitleggen tussen licht en donker van kleuren. Zoals lichtblauw en donkerblauw. Napraten gaat goed, maar als hij spontaan donkerblauw wil zeggen komt het er iets anders uit. Blauw donker buiten :smiley: lekker scheetje met z’n eigen fantasie



Ben benieuwd naar nog meer heerlijke dreumesprietpraat



kus

Nanda

hier is de slaapzak “slaapkak” ik moet er altijd erg om lachen…



Of die reclame van sarixel, die vrouw heeft stevige hoofdpijn… staat aniek te fronsen, mompelt iets als “sjevige hoofpijn” en lacht vervolgens alsof ze het beste gezegd heeft wat ze maar kon verzinnen.



Komt ze naar je toe en zegt, mama, mag niekje mamaheintje? Een mandarijntje dus.



mama heeft een maatje meer, en ze mag graag in mijn buik prikken en lekker meedelen dat ik een “djikke buik heb” zij is er overigens apetrots op hoor :inlove:



Of, hoe hardnekkig we ook blijven zeggen dat ik borsten heb, zij blijft ze hardnekkig Borstels noemen :lol:

oh en ze praat altijd de navigatie na… zegt dat ding… neem de 2e afslag op de rotonde, neem de 2e afslag… hoor je achterin… njeem de 2e afsjlag :inlove:

:lol: Leuk topic!!



Sven praat nog niet zoveel maar ik vind dat echt om te gieren wat die kleine prutsjes er soms van bakken.

Stein had het een ochtend over Tjiet tjitaat. Hij werd zelfs boos op me omdat ik hem niet begreep.

Toen zat ik te zappen en zag Piet Piraat op tv en toen wist ik het ineens :wall:

:mrgreen: :inlove: :mrgreen:

wat heerlijk dat gebrabbel :inlove: :inlove:

Ik had het met mijn oudste nichtje, toen zij 1,5 was riep ze altijd artis artis en in zeer opgewonden buien artie.

Het heeft mijn zus en mij 1 week gekost om te begrijpen dat zij mij bedoelde (mijn naam is nl astrid) :?

lief zeg!!! :inlove:





tygo had laatst ook iets liefs…

we zaten samen een boekje te lezen

zag ie een plaatje van een in de modder rollend varkentje

maakt ie het gebaar van ‘slapen’ :inlove: :inlove: :inlove:





en ik kan hem ook opvreten als ie woorden probeert uit te spreken maar gewoon zijn eigen woord vol blijft houden als je hem verbetert.

bijvoorbeeld ‘bus’ = volgens hem: ‘dut!’

dan zeg ik ‘bussss’

en dan knikt ie ja en zegt: ‘dut!’ :inlove: :inlove: :inlove:

Hier is een plakje koek een koekeplak

en een pannenkoek een koekepank

en een haan zegt ploppeplopp ipv kukelekuuuu volgens Yara

:inlove: :inlove: :inlove: Geweldig.



Mijn vriend roept onze buurman altijd met He, kerel. Nu was Casper jarig 3 weken terug, en hij zat op de grond te spelen en riep maar Kerel, kerel, kerel, kerel. En ik denken, wat bedoelt hij nou. Juistem de buurman :inlove: :inlove: . Die heet dus niet gewoon Buurman R. maar Kerel.

whahahaha wat vindt ie er zelf van? :mrgreen:

Hier vorige week dolle pret met het woordje bal.

Lucas zei steeds ba. Dus mama met overdreven tongbeweging: ballllllllllllllllllllllllllllll

en ja hoor … met succes zegt Lucas nu bal. Maar eveneens met dezelfde overdreven tongbeweging als mama.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ik had gister een gesprekje met stein over wat ie zou ontbijten.



Ik vroeg wat hij wilde en hij zei:“bojejam”(boterham)

Ik vroeg:"wat wil je erop?“Hij zie: Kaasjjjj



Ik geef hem dus een boterham met kaas.

Kijkt meneer vies naar die boterham…kijkt daarna verwaant naar mij en zegt"maaaamaaaa warm…”(en dat mama zei hij echt met een zucht erbij)



Meneer wou een tosti :lol: :roll: :lol: :roll: :mrgreen:

whahaha wat goed zeg!

Hahaha grappig dit topic, leuk! :lol: :inlove:

Wanneer ik Broes zijn pamper af doe begint hij heel enthousiast te roepen: ‘Pieme, pieme, pieme!!!’ :shock: :mrgreen:



Ik ging laatst samen met hem een bad nemen en ik had me al helemaal uitgekleed en ik had op dat moment mijn maandstonden en ik had een tampon in,… :oops: hij zag het touwtje hangen en hij riep: ‘Jaaaa, mama ook e pieme!!’ :shifty: :oops:



:lol: :lol: :lol:

:lol: :lol: :lol:

Lotte praat nog niet zo dat er echt leuke dingen uitkomen. Maar als als iets vies is of ze heeft iets aan haar vinger, is het in 1 adem “viesch bah” en ze zegt me ook na “kaar kees!” als ik dus “klaas is kees” heb gezegd…



Viratine

tygo weet sinds vandaag hoe hij een brommer noemt: “memm memm” :inlove: :thumbup:

Bumba is bij Jeremy ‘Mumbah’ en dan Bumbalu is ‘Mumbaaaaaloe’ :inlove:

Een mandarijntje is bij hem een ‘appoe’ (tja lijkt ook echt op een appel niet? :? )

En ‘tikke ik’ is Dikkie Dik… als hij dat roept en je zegt dan Dikkie dik, roept hij al lachend ‘jaaaaaaah tikke ik’



zo lief die woordjes en wat ze ervan maken. :inlove:



o,ja nog eentje… we zijn aan het eten en Jeremy heeft zijn buikje vol… vaak zeggen we dan ; aaaah nog een hapje.

Jeremy zegt dan heel doodleuk ‘jaaa doeiiiii’