Prietpraat

Leuk topic zeg!

Mandarijnen zijn hier trouwens ook appels, en dikkie dik heet ‘die die die’.

Stan noemt z’n broek ‘boep’, maar dat wil er bij z’n oma maar niet in. Die blijft denken dat ie dan ‘poep’ zegt…(maar poep is weer ‘bah’, snappie het nog?)

Op een gegeven moment vroeg mijn schoonmoeder na dagje oppassen of Stan vriendje heeft die Kai heet. Maar die heeft ie niet. Na lang nadenken met z’n allen, bleek m’n schoonmoeder die ochtend m’n schoonzus Karin aan de telefoon gehad te hebben, en dat natuurlijk een paar keer herhaald tegen Stan. En ja hoor, de volgende keer dat Karin er was, bleek ze ‘Kaï’ te heten voor Stan…

gisteren naar de dierentuin geweest.

lopen we aan het eind nog even door de winkel

zien we een leuke knuffelslang

ik kijk op het prijskaartje: € 10,50 :roll: :roll: :roll:

dus ik zeg: zo, dat is duur!



tygo heeft de rest van de winkel 1 voor 1 aangewezen en zei keihard:

DUUR! DUUR! DUUR!



:oops: :oops: :oops: :mrgreen:

@Ziet wrote:

gisteren naar de dierentuin geweest.

lopen we aan het eind nog even door de winkel

zien we een leuke knuffelslang

ik kijk op het prijskaartje: € 10,50 :roll: :roll: :roll:

dus ik zeg: zo, dat is duur!



tygo heeft de rest van de winkel 1 voor 1 aangewezen en zei keihard:

DUUR! DUUR! DUUR!



:oops: :oops: :oops: :mrgreen:




:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Myrthe zegt regelmatig: “Dat mag niet” of nog vaker: “Dat mag!”

En als ik dan vraag wie heeft gezegd dat het mag, dan zegt ze: “Myrthe” :mrgreen: :inlove:



Gisteren zei ze: “Dat mag even! Dat mag even tijdelijk”

Dus ik kijk haar met :shock: aan en vraag: “Zei je nou tijdelijk?”

“Ja, tijdelijk!” antwoordde ze…



Myrthe vindt het liedje van de olifant (heeft de allerdikste billen van het hele land) erg leuk. Toch wil ik iedereen aanraden om dit niet te zingen, want het resultaat was: “Oma dikke billen!” Waarop ik zei: “nee hoor, oma heeft geen dikke billen”. Waarna ze even nadacht om dan tevreden te concluderen: " Mama dikke billen" :lol:



Ik geef nog borstvoeding en als de melk niet snel genoeg toeschiet, gaat Myrthe soms roepen: “Melkje! Melkje! Kom dan!”

Hihi, ik heb echt in een deuk gelegen bij sommige verhaaltjes! :lol: Geweldig! Ik heb er nu al zin om de eerste grappige woordjes bij Veerle te horen! :smiley: :thumbup:

vandaag weer dubbel gelegen hoor…

zitten we op de fiets

hij alles benoemen

vrachtwagen, memem (= brommer), fiets, auto



worden we ineens onwijs hard ingehaald door een mountainbiker

zegt ie: memem! :mrgreen:

wat een leuk topic!!



Teun denkt dat de ezel familie is van de poes, want hij zegt steeds: eesjel ie-auwwww!



's ochtends ligt hij vaak nog even bij ons in bed voordat we opstaan. Als hij er dan genoeg van heeft pakt hij mijn bril van het nachtkastje en roept:

mama bil aan!!

ow ja, nog eentje: gisteren zijn we bij mensen op bezoek, die vragen aan Teun: waar is de baby? Hij loopt naar mijn buik, trekt zonder pardon m’n shirt omhoog en wijst er trots naar. Waarop hij zegt: buik open??

whahaha die teun, wat grappig!!

WHOEHAHAHAHAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol: :lol: GEWELDIG :thumbup: :inlove: :inlove: :inlove:

JAAAAA…weer 2 nieuwe :mrgreen: :inlove: :



Gisteren zat Teun in bad te spelen, opeens kijkt hij naar beneden naar z’n (lekker dikke baby-) buik. Hij begint heel bedenkelijk te kijken en met z’n vingertjes te porren. Dus ik vraag ‘wat is er?’ Antwoordt hij: baby in?

hihi…nee schat, alleen mama heeft een baby in haar buik!



Gisteravond kwam m’n nichtje langs met haar hond (een teckel). Teun en de hond zijn helemaal gek van elkaar. Teun gooit een balletje en de hond gaat deze steeds halen, terwijl wij gezellig theedrinken. Hoor ik Teun opeens zeggen:

bal los, goessooo!!! En de hond doet dit ook nog braaf :mrgreen: :oops:



zowieso hoor ik bij een heleboel dingen tegenwoordig Teun mompelen: ja, goessooo… als hij z’n beker leeg heeft, of een vuiltje van de grond raapt…

Lachen al die verhalen.



We waren hier van de week aan het fietsen Rick bij mijn man voorop alles aan het aanwijzen en benoemen.

toen hij door kreeg dat we niet naar hem luisterden (We waren ook gezellig even aan het kletsen) Hoorde we hem ineens met 3 worden praten



Mama papa Boot!!! op zo’n toontje van luister nou toch :lol: :lol:

hihi, die Rick :inlove:



Hier nog eentje, en dan kom ik even niet hoor :silenced: er zijn toch nog wel meer peuters met prietpraat?



We zaten net aan het avondeten. Teun laat een scheet. Ik zeg, helemaal ‘gespeeld’ verbaasd: wat was dat, een poepie? (zo noemde hij scheetjes steeds).

Zegt hij heel wijs, terwijl hij hard z’n hoofd schudt: nee mama, seetie!



:naughty: wat een tafelmanieren :mrgreen:

HAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol: :thumbup: :inlove:

Ruben heeft het steeds over een kiwi. Alleen noemt hij het geen kiwi, maar een titi :mrgreen: .



Verder had mijn man laatst zwarte randjes rond zijn nagels door het werken in de tuin. Ruben pakte zijn hand om eens goed te kijken en zei hardgrondig Bah!

tygo zit in bad

is lekker gewassen door mij

en mario komt (nog in zijn werkkleding) om hem eruit te halen

en zingt:

“wie is er weer lekker schoon?

wie is er weer lekker schoon?

ja dat is…”

Tygo: “PAPAAAAAAAA!”

Oke ,ik heb er ook een.Sytze probeert tegenwoordig alles na te praten;op een gegeven moment zeg ik tegen Sytze:jij bent ook net een kleine papegaai…waarop hij zegt:papegeeeeee :mrgreen: :mrgreen: :smiley:

:inlove: :lol: … wat een heerlijke verhalen!!! Leuk dat het een sticky is :thumbup: !



Bij “Appelpoes” topic had ik het ook al geschreven, maar Saba heeft sinds een tijdje een nieuw woordje voor een wipstoel. Op een gegeven moment stond ze te roepen: “mama, Tossie hoppa, toel doen!” Toen ik niet snel genoeg reageerde (begreep ook niet helemaal wat ze bedoelde :oops: ) kwam ze met de wipstoel aangesleurd… wees er resoluut naar… keek me boos aan en riep: “mama, beebie hoppa doen!” waarop ik zei: “wil je Tosca in de wipstoel zetten?”, waarop zei antwoordde: “neeeeeeee, in beebie-hoppa” :lol: . Dus sindsdien heeft Tosca geen wipstoel, maar een babyhoppa!

whahaha

wat een goeie oplossing!!







ik ben er vandaag achtergekomen wat “wuaguh waguh” betekent:

er reed een vrachtwagen voorbij :mrgreen:

:lol: … héle goede interpretatie Tygo!