Hey Renske, leuk joh die foto’s!!! En lekker dat ze weer is goedgekeurd :thumbup: Mooie getalletjes weer! Wij mogen hier 14 december pas weer… Wat duurt dat dan lang zeg :shifty: Nou, op mijn verjaardag (10-11) is Valentijn dus ziek geworden, vandaar dat ik niet meer heb geschreven zoals gezegd :oops: Het begon met 7 a 8 dunne poepluiers op een dag en 38,5 koorts… 's Avonds zijn Tim en ik toch maar uit eten gegaan en heeft mijn zus opgepast. Die is elke 10 minuten naar boven geweest om hem te troosten en dat hebben wij ook de hele nacht vol moeten houden Om 7 uur 's morgens viel hij eindelijk in slaap tot half 9 en zodoende hebben Tim en ik ook nog ff geslapen :roll: Zijn koorts was overigens opgelopen tot 39,8 en ik weet dat kindjes heel snel heel hoge koorts hebben, maar heb toch maar ff de HAP gebeld :oops: Hij heeft nog nooit eerder koorts gehad en hij huilde zo enorm veel en hard dat ik zo niet de nacht in wilde gaan, maar de ha vond nhet niet alarmerend gelukkig en we mochten hem een paracetamol geven (had ik net daarvoor al gedaan) en mocht het nu echt erger worden dan moest ik weer bellen. Maar hij is dus het hele weekend ziek geweest en gisteren ook… Bij mij kwam het gisteren ook aan beide kanten eruit :sick: , dus gelukkig kon Tim een vrije dag opnemen en heeft hij dus lekker papadag gehad een keer :inlove: Ik heb bija de hele dag op mijn bed gelegen en geslapen Vanmorgen met tempen was Valentijn zijn temp weer 37,5 dus hoop dat dat zo blijft, hij is wel ontzettend huilerig en jengelig nog steeds, hoop dat dat snel overgaat, want het is best vermoeiend aan het worden :oops:
Ik kom straks nog even terug, want hij huilt dus weer
neeeee had ik een heel verhaal getypt en nou is alles weg aaahhhhh
nou maar even opnieuw dan ow wat stom :wall: :wall:
kim, wat een ellende jij ziek, valentijn ziek en de hele nacht je bedje uit. Ik heb met jullie te doen hoor. Hopen maar dat het nu heel snel beter gaat met jullie allebei… beterschap :hug: :thumbup:
wauw renske, wat lijkt noa superveel op jou op die twee foto’s. Geweldig zeg! Heb je de foto’s speciaal zo gemaakt of is het toeval?>
Noa weer goed gegroeid dus, het schema van noa ziet er ongeveer hetzelfde uit als dat van stan. Niet te geloven waar ze al dat eten laten he.,de hele dag door eten…
Stan is weer gekeurd op het cb hij weegt 8720 gram is 67 cm ( ja beetje klein) en zijn bolleke is 45,8 cm helemaal goed dus.
Verder gaat het met mij even niet zo heel super. Heb erg veel last van misselijkheid en braken. Zo erg zelfs dat ik afgelopen week twee dagen in het ziekenhuis opgenomen ben geweest met uitdrogingsverschijnselen. Ik heb daar 3 liter vocht toegedient gekregen per infuus en nu gaat het heel langzaam weer wat beter. Tjonge wat kun je je dan beroerd voelen zeg. Nu moet ik goed opletten hoe ik me voel en eten en drinken alleen als ik daar zin in heb. De verloskundige houdt heel goed mee in de gaten of ik niet weer ga uitdrogen. Maar deze twee dagen voel ik me heel langzaam wat beter… Duimen dus maar dat het beter blijft gaan…
nou dat was het weer zo’n beetje
meiden tot gauw
liefs joyce
Hey Joyce, wat naar joh dat jij je zo beroerd voelt :hug: Ik hoop dat het met een paar weekjes allemaal voorbij is en dat je dan lekker onbezorgd van je BIB-je mag gaan genieten!! Hoe doe je dat nu eigenlijk met je werk als ik zo brutaal mag zijn, want daar was je natuurlijk nog niet zo lang geleden weer begonnen toch?
Valentijn is dus sinds vanmorgen netjes koortsvrij, maar hij blijft zo enorm huilerig Mama vindt het ook enorm vermoeiend :oops: Vanmorgen om 5 uur hebben we hem na tig keer er weer uit maar een fles gegeven (iets wat al maaaaaanden niet meer gebeurt) en hij heeft bijna de hele fles leeggedronken (200cc) alleen toen ik hem wilde laten boeren kwam de volledige flesinhoud er met flinke golven weer uit :sick: Dit is ook de 1e keer dat hij echt zo heeft overgegeven. Er zit hem dus waarschijnlijk wel iets dwars, maar heb geen idee wat :think: :wall: Hij wilde ook zijn fruit niet, dus heb hem maar een fles gegeven en die heeft hij maar voor de helft opgedronken… Maar ja, als dat zo af en toe eens gebeurt zo’n dagje slecht eten en drinken dan kan het geen kwaad, ik hoop alleen dat ie snel weer gewoon gaat eten en dat ie zich weer wat beter gaat voelen
Hij lag net 10 minuutjes op bed, maar vindt het al niet leuk meer Ik ga dus maar weer…
Jeetje kim wat vervelend dat Valentijn zo ziek is. Ik moet zeggen dat het wel heerst hoor. Noa heeft er ook wel iets van gehad hoor, maar gelukkig viel het allemaal wel mee bij haar. Op het kdv zijn echt veel zieken. Alle kids van collega-leidsters zijn al ziek geweest. Lang leve de mama die op het kdv werkt en zelf genoeg weerstand heeft. Tenminste ik denk dat het dat wel eens kan zijn.
En Joyce, hopelijk stopt de misselijkheid snel. Hoe ging het bij Stan? Had je toen ook last van misselijkheid en overgeven enzo? Wel vervelend lijkt me om het ziekenhuis in te moeten als je een kindje thuis hebt zitten.
Die foto’s zijn per toeval hetzelfde. Ik was zaterdagmiddag bij mijn ouders en toen heb ik mijn album er weer eens bijgepakt om te vergelijken. Toen bleek dus dat ik in veel foto’s echt Noa zag. Ik heb het album meegenomen om wat foto’s in te scannen om ze af te laten drukken. Toen ik daarmee bezig was kwam ik een paar foto’s tegen waarvan ik dacht dat we ook zo’n foto’s van Noa moesten hebben. Even zoeken en ja hoor. In ieder geval deze twee. De ogen van Noa op de eerste foto zijn niet zo ver open als anders, dat ik wel jammer.
Op mijn werk staan nu twee grote foto’s van haar op schildersdoek geprint (dat doet mijn man als werk zeg maar), want er komt een actie voor de ouders en collega’s. Ze kunnen hun mooiste foto op doek laten printen en die foto van Noa van opzij is als voorbeeld en komt in de gang te staan. :inlove: Ik als trotse moeder ben daar natuurlijk wel blij mee. :inlove: Ik ben benieuwd wat de reacties zullen zijn (en of er veel opdrachten uit komen natuurlijk, maar dat moet haast wel met zo’n voorbeeld :mrgreen: ).
Oja, Noa heeft de kerststal van little people gekregen van d’r papa. Leuk he!? Hij moest alleen even kijken wat die kostte en toen heeft ie hem maar meteen gekocht. Hij is echt heeeeeel lieffffff :inlove:
Ik ga weer stoppen, effe douchen, mijn lekker warme soort-van-huispak aan en lekker op de bank hangen met een kop thee en een appelflap :? (hoe raak ik ooit die kilo’s kwijt :eh: ).
hoihoi
ja ik ben alweer hier, heb weinig puf om iets anders te doen.
hey kim, ja ik hoop ook dat het snel weer over is, want hier is echt niks aan. Ik ben na de zomervakantie wer gaan werken op school. En werk dit schooljaar tot begin mei zoiets. Mijn duopartner neemt dan de klas weer van me over en maakt het schooljaar af. Hij is nu ook al fulltime aan het werk bij ons op school maar heeft op ma en di andere taken buiten de klas. Op school moesten ze wel lachen dat ik weer zwanger was, want ik was vorig jaar de eerste en nu ben ik de 6e zwangere. Van al die zwangeren is er een die normaal doorgewerkt heeft en een normale bevalling gehad heeft. De rest heeft last van alllerlei kwalen, erg ziek zijn, een operatie in de zwangerschap, bekkeninstabiliteit enz enz. Een getrubbel dus… Ach we zien het wel hoe het allemaal loopt…
:thumbup: :kaars: :kaars: voor valentijn jouzelf en tim, heel veel beterschap!!!
hoi renske, leuk die actie van foto’s op doek, hebben wij ook laten doen.
En helemaal met zo’n supermodel als voorbeeld :inlove:
Bij de zwangerschap van Stan was ik ook er misselijk en duurde het tot ongeveer 22 weken, toen kreeg ik medicijnen van de huisarts die goed hielpen. Toen was het wel minder extreem en kon ik redelijk normaal functioneren, werken e.d.
Dat is nu echt moeilijk, ik ben zo slap, veel afgevallen en voel gewoon dat ik niks bij te zetten heb… Duimen dus maar dat het snel beter gaat.
Goh is het nog niet eens kerst en sinterklaas en noa nu al lekker verwend, wat een bofkont :dance: .
Heeft een van jullie trouwens wel eens gehoord hoe dat bij een2e zwangerschap ging, als de eerste een vroeggeboorte was??
Is de kans dan groter of gelijk?? ik ben daar wel nieuwsgierig naar??
doeidoei
groetjes joyce
Hey Joyce, jouw vraag of het risico groter of gelijk is. Het ligt eraan of er voor Stan zijn vroeggeboorte een reden is gevonden of niet?! Ik heb een maand of 2 na Valentijn zijn geboorte gehoord dat ze niets hebben kunnen vinden en dat ik dus geen verhoogd risico loop op een 2e prematuur. Verder ben ik aangesloten bij de mailinglijst van VOC en er zitten daar meerdere vrouwen die zonder aanwijsbare redenen prematuur gekregen hebben, terwijl de eerste of de kindjes erna gewoon “op tijd” waren. Veel vrouwen van de lijst hebben pre-eclampsie en HELLP gehad, dus dat is dan duidelijk en dan is de kans groot dat je bij een volgende dit weer krijgt. Er blijven natuurlijk altijd dingen die ze (nog) niet kunnen zien wat eventueel de reden is van de vroeggeboorte, maar over het algemeen zeggen ze dat als je zonder direct aanwijsbare reden een prematuur hebt gekregen, de kans op herhaling zeer klein is (of net zo groot als dat het deze keer was).
Het blijft dus altijd in het duister tasten en afwachten, maar ik geloof dat jij ook niet echt iets mankeerde wat ertoe heeft bijgedragen toch!? Dus ik denk dat je ervan uit mag gaan dat je deze keer geen extra risico loopt wat dat betreft. Maar ik ben heel erg benieuwd wat ze de 22e zeggen. Heb je trouwens niet eerder na de bevalling met de gyn gesproken hierover??! Ik heb natuurlijk geen normale bevalling gehad (in de zin van ks) maar ik mag toch aannemen dat de gyn die bij jou de bevalling heeft gedaan toch een nagesprek heeft gehad met je!? In dit gesprek is bij ons in elk geval de hele bevalling nog een keer uitvoerig besproken (ook vanwege de complicatie) en heeft hij duidelijk alles uitgelegd over een eventueel volgende… Maar goed, ik hoop dat je wat mee kunt
Het lijkt idd tegenwoordig steeds minder normaal om een “normale” zwangerschap te hebben… Ik hoor ook steeds meer rare dingen om me heen :naughty: Mijn moeder roept al jaren dat het aan het milieu ligt :eh: ze is geen milieufreak ofzo, maar is ervan overtuigd dat het milieu en onze leefwijze een deel is van alle gezondheidsproblemen… Heb je trouwens nu alweer dezelfde medicijnen gehad als bij Stan toen? Als dat toen goed hielp, hoop ik dat je het nu ook al hebt :hug: Gaat alles met je zus nog gewoon zoals het hoort
Hi Renske, Noa heeft dus ook een veegje meegekregen, ja het heerst echt overal! Tim is vandaag maar niet naar London gegaan, die is de hele avond en nacht bezig geweest :sick: Hij baalt enorm dat ie niet kon, maar het is niet anders, ziek daar zitten is ook niks :naughty: Je kunt idd best wel eens gelijk hebben hoor, dat jij meer weerstand hebt. Ik was allang blij dat ik maar een keer goed heb overgegeven (sorry voor de vieze praat) want ik vind het echt iets vreselijks (wie niet). Ik dacht dat ik wel een slechte weerstand zou hebben, maar als ik het eens om me heen hoor en bekijk, valt het nog reuze mee
Noa is lekker verwend door papa :inlove: Leuk hoor die stal :thumbup: Wij gaan hier binnenkort ff los bij de Toys’R’us :dance: Eens ff kijken wat ze allemaal voor hem hebben :lol: Ff oma d’r geld uitgeven :lol: :lol: :lol: Daar heeft ze het voor gegeven dusss… En dan gezellig 2 december hier bij ons thuis Sinterklaas vieren met opa en oma (mijn ouders) en mijn 2 zussen met mannen en kids :dance: Heb er al helemaal zin in
Ik wil ook zo graag een mooie foto van Valentijn op doek, maar ik kan net kiezen welke :oops: Kan me voorstellen dat het voor jou wel lekker dicht bij het vuur zit zo Jij zal je muur wel vol hebben :lol: :lol: maar dat kan ook niet anders met zo’n mooi meisje als Noa als onderwerp :inlove: Zal vast en zeker veel klanten opleveren zo’n aktie in de gang :thumbup:
Die snaaiakties ken ik :oops: Ik moet nog steeds zo’n 6 kilo eraf, maar ik vind het zo moeilijk om mn snoepjes en koekjes te laten staan… Ik heb laatst zelfs 2 oliebollen en 2 appelflappen gekocht met het idee dat Tim ook wel zou willen… Niet dus en ik heb ze alle 4 binnen een paar uur tijd zelf op zitten kanen :oops: Maar ze waren ook zo lekker!!! :drool: Ach, ik pas mijn oude kleren bijna allemaal weer en dan mag het van mezelf best we eens hoor Alleen nu komen die feestdagen er weer aan en ik ben benieuwd hoe die zullen gaan, plus nog wat etentjes buiten de deur de komende tijd :roll: dat zijn ook van die lekkere kilovreters :doh:
Beide mannen liggen nu lekker te slapen :inlove: dus ik ga maar eens ff rustig verder speuren hier :lol:
Tot snel weer
Noa werd vanmorgen wakker met…TWEE TANDEN!!! We hadden het al aan zien komen hoor. Heel veel vieze luiers en ze was wat hangeriger dan anders. Maar goed vanmorgen zaten er dus twee ribbeltjes. Wel grappig want ze zeggen altijd dat de meeste kindjes tandjes krijgen tussen de 7 en 9 maanden en noa is dus vandaag precies 8 maanden. Hoezo volgens het boekje :mrgreen: .
Joyce, bij mij was er ook geen reden voor het feit dat noa vroeger is geboren, maar de gyn zei tegen mij dat dat juist een reden is waarom een tweede mogelijk ook eerder geboren wordt. Dus hoe het nu zit weet ik eerlijk gezegd niet.
Ik ga even op bed liggen, want ik voel me ook niet helemaal tip top en vanavond heb ik een vergadering op het werk. EHBO, wel interessant natuurlijk maar om nou te zeggen dat ik er zin in heb…nee dus.
groetjes Renske
Hey Renske, super joh van Noa :thumbup: Inderdaad helemaal netjes volgens het boekje :lol: Nou, de volgende tand laat hier al een maand op zich wachten… Eerst binnen 1 week 2 en nu ff niks meer Geliciteerd met haar 8 maanden alweer :dance: Heel apart overigens dat jouw gyn juist het tegenovergestelde zegt he, wordt daar wel eens wat moedeloos van hoor… Hoe weten wij nou wie of wat we moeten geloven :think: Artsen… :roll: Rust lekker uit, want voor je het weet heb je toch stiekem nog ff dat virusje te pakken straks :naughty: Succes met EHBO-en vanavond :thumbup:
Hey Renske, ben trouwens vergeten te vragen hoe het nu gaat met Noa en brood?! Heb je het alweer geprobeerd en ging het met ander brood beter?
Wij hebben vanmiddag een hobbelpaard van smoby voor Valentijn gekocht :inlove: Helemaal leuk!!! Hij heeft er ook al even op gezeten en vindt het helemaal super :dance: Wel met de zittingverkleiner en een kussentje in de rug, maar hij had dolle pret :lol: die krijgt hij van Sinterklaas, met nog anders dootjes :oops: Heb nu naar mijn idee al weer te veel gekocht voor hem :shifty: Maar ja… Wel allemaal educatief verantwoord speelgoed zeg maar Zal zo ff een fotootje plaatsen van Valentijn op zijn mooie witte ros :inlove:
Verder alles goed met iedereen!!! Ik lees alleen joyce en Renske hier nog maar… Heel gezellie hoor, maar er waren toch echt meer mama’s met premature babies?!
Ga ff de camera leeghalen en dan plaats ik hem zo ff
Zo hier is ie dan :lol: :inlove:
ehm…Kim ik zie niks!
Da’s raar Renske, ik zie hem wel :think:
Ik zie hem ook; erg leuk!!!
Ja ik zie em!!! Wat leuk!!! Een soort van mini-cowboy is het nu!!
Hihi, ja hij is leuk he ben blij dat je hem nu toch kan zien
Hoe gaat het nu eigenlijk met Noa en d’r bammetjes?! Ben wel benieuwd en had nog geen antwoord gekregen van je :oops: :oops:
Kim, Sorry dat ik nog geen antwoord had gegeven, maar met Noa gaat het een beetje op en af. Ze heeft ineens twee tanden gekregen en nu eet ze niet zo super. De ene dag beter dan de andere. Meestal eet ze bij een ander beter en thuis niet :roll: . Zou dat nu al beginnen? :? Ze heeft door dat ze het eten uit kan spugen als ze geen zin heeft. Erg fijn :?
Ze heeft vannacht bij mij ouders gelogeerd en daar had ze gisteravond weer groente gegeten en vanmorgen ook weer fruit. Ben dus benieuwd hoe het dadelijk zal gaan met brood. Ik wissel het een beetje af. De afgelopen dagen heb ik weer pap gegeven, omdat ze anders helemaal te weinig melk binnen zou krijgen. En ik vond het wel belangrijk omdat ze de rest niet zo goed at. De dunne luiers zijn denk ik van de tanden geweest of buikgriep ofzo.
Ik ga weer stoppen want mijn ouders komen zo Noa brengen.
Groetjes Renske
Hey Joyce, hoe was het gisteren bij de gyn??!! Wat hebben ze gezegd? Ik ben erg benieuwd :oops: Hoop positief
Hey Renske, geeft niet hoor, ik vroeg het me gewoon even af, omdat ze de vorige keer zo heftig reageerde op brood
Ohoh kindje huilt en wij gaan naar bed toe, dus ik kom morgen ff wat uitgebreider terug
hey meiden
Ik zal even snel vertellen hoe het vorige week was bij de gynacoloog.
Ik heb een inwendige echo gehad om te kijken hoe lang de baarmoedermond is, deze was 6 cm. Heb ik ook meteen ons beebje weer kunnen bewonderen. De arts wil het graag heel goed gaan volgen deze zwangerschap. Ze houdt de baarmoedermond heel goed in de gaten en kijkt of deze niet korter wordt. Als deze nu al korter zou worden kunnen ze evt. een bandje eromheen plaatsen. als het later in de zwangerschap gebeurt, zal ik gewoon helemaal plat moeten. ieks hoop van niet.
Het kan ook best zijn dat ik tot 42 weken zwanger ben en dan mag ik na 37 weken ook gewoon thuis bevallen.
Ik moet nu met 16, 20, 24, 26, 28,30 32 enzenz terugkomen voor controle en steeds wordt de baarmoedermond gemeten.
met als bijkomend voordeel natuurlijk lekker veel echo’s.
volgens haar was het risico op weer een vroeggeboorte wel groter, maar ze kon niet zeggen hoeveel groter, wel een beetje raar vind ik…
verder voel ik me vanaf zaterdag weer iets beter gelukkig niet meer :sick: en dat scheelt al heel veel, dus hopen maar dat het ergste geweest is.
meiden volgende keer ga ik weer reageren, ga nu even achterstallig huishouden bijwerken (zolang als ik me goed voel )
liefs joyce stan en ??
Wat fijn dat het allemaal goed was Joyce. Spannend zeg. Ik zou denk ik helemaal gebrand zijn op de dag waarop ik van Noa ben bevallen. Ik had het er nog met een vriendin over. Het kan dus ook zijn dat je tot week 42 doorloopt en dan duurt het lang!! Wel leuk dat je zoveel echo’s krijgt. Nadeel dat je er steeds voor naar het ziekenhuis moet. Is nooit zo fijn vind ik. Je moet altijd zo lang wachten voor je aan de beurt bent en in het ziekenhuis is het niet zo persoonlijk.
Kom straks nog even terug, want Noa is net wakker en heeft denk ik zin in een boterhammetje.
Doei, groetjes Renske
Zo, ben ik weer. Noa ligt inmiddels weer in bed. De boterhammen gaan super. In 10 minuutjes werkt ze er een naar binnen. En smullen dat ze doet. Echt leuk om te zien.
Maar goed, wij zouden dit weekend naar zee gaan met mijn ouders en mijn broer en zijn vriendin. Toen kreeg ik ineens mijn moeder aan de telefoon donderdagochtend met het bericht dat mijn opa was overleden die nacht. Dat was natuurlijk behoorlijk schrikken. Zeker omdat ik hem woensdag nog gezien had en er niks aan de hand was. Was er precies is gebeurt weten we niet, maar hij lag voor de bank op de grond. Hij heeft een aantal keer een herseninfarct gehad en waarschijnlijk is het deze keer fataal geweest. Ik ben toch maar de ochtend gaan werken. Ook een beetje omdat ik niet wist wat ik anders moest doen. 's Middags was dimitri ook vrij en zijn we met Noa naar oma gegaan. De hele familie was daar. Morgen is de crematie en gisteren zijn we nog afscheid gaan nemen in het crematorium. Hij lag er heel vredig bij met een beetje een lach op zijn gezicht. Wel eng hoor en hij zag er heel anders uit ineens. Het was echt een leeg lijf zal ik maar zeggen.
Alsof dat nog niet genoeg was, belde vrijdagochtend mijn broer met het nieuws dat mijn moeder in het ziekenhuis was opgenomen en aan de hartbewaking lag :shock: . Ze was al sinds het telefoontje van oma heel benauwd en dat was vrijdag alleen nog maar erger geworden. Ze had daarbij ook pijn op haar borst en in haar arm en was misselijk. Alles wees op iets wat mis was met haar hart. Gelukkig bleek dat niet zo te zijn. Ze hebben niks geks kunnen vinden. Ze denken dat het een spasme is geweest in een bloedvat (ik wist niet dat het bestond) waardoor er een tijdelijk zuurstoftekort is geweest. Dat konden ze zien aan haar bloed. Omdat we sinds dat telefoontje van mijn broer niks meer hadden gehoord, zijn we naar het ziekenhuis gereden. Daar troffen we buiten mijn vader aan, helemaal overstuur. Ik dacht echt dat mama dood was. Gelukkig kon hij net uitbrengen dat het goed ging, maar dat het hem allemaal een beetje teveel werd. Met mama ging het iedere dag een stukje beter en ze hebben haar voor de zekerheid nog wel twee nachten gehouden. Gisteren mocht ze naar huis.
Dus al met al hebben we een weekend achter de rug wat je nooit meer wilt meemaken. En dat terwijl we eigenlijk aan zee hadden moeten zitten.
Ik ga nu even de site van Noa bijwerken.
Groetjes Renske