prematurenmama's

Hey Renske, ten eerste gecondoleerd met je opa meis :hug: Heel onwerkelijk zo onverwachts, zeker als je hem woensdag nog gezien hebt :cry: Maar er is een lichtje hierin en dat is dat hij er zelf waarschijnlijk niet heel veel van gemerkt heeft… Maar voor de nabestaanden is het altijd heel vervelend als je geen afscheid hebt kunnen nemen. Heel veel sterkte vandaag lieverd, ook voor Dimitri en je hele familie :hug: Wat een schrik zullen jullie ook nog eens gehad hebben met je moeder zeg :shock: Gelukkig is er niets aan de hand met haar hart, maar toch… Zo’n spasme, is dat een terugkerend iets of weet je dat verder ook niet?!

Ik geloof dat Valentijn even een schone luier wil, hoorde hem net al kreunen door de babyfoon en hij lag pas net weer een half uurtje op bed :think: Normaal slaapt ie nog wel tot een uurtje of 11 :eh:

Zo terug :wink:

Hey Joyce, wat lekker dat alles goed gaat!! Niet meer misselijk zijn is al een hele stap in de goede richting :wink: Ik snap er nu alleen helemaal niets meer van hoor, dat zowel jouw gyn als die van Renske zeggen dat er nu juist meer kans is op weer een prematuur en de mijne zegt juist dat die kans niet groter is dan bij ieder ander :think: Ik weet dat je natuurlijk ook heel goed 42 weken kunt dragen hoor, maar ik zou toch wel ff moeten slikken denk ik als ik het zou horen :shifty: Hoe staan jij en Ivo er trouwens tegenover?! Ik bedoel, ook als dit kindje weer te vroeg zou komen (ik hoop echt van niet :pray: ) is het welkom uiteraard en ga je er weer net zo hard voor, maar hebben jullie het daar over gehad voor jullie besloten weer te gaan klussen voor een kindje?! Hele brutale vraag mss hoor :oops: Sowieso mag ik het eerste jaar niet zwanger worden, maar Tim en ik hebben het er ook uitgebreid over gehad en daarom ook besloten pas volgend jaar zomer weer te gaan proberen. Dan is voor ons idee/gevoel een 2e prematuur eventueel beter te handelen zeg maar, klinkt zo raar als ik het zo opschrijf, maar bij ons dus echt een bewuste keuze…

Bijkomend voordeel is idd wel dat je nu lekker veel echo’s van je kleintje krijgt :dance: En je bent beter voorbereid dan bij Stan. Al zal elk kindje weer even spannend zijn natuurlijk :wink: :inlove:

We gaan gewoon voor nog 28 weken!! Gefeliciteerd trouwens met je 12 weken grens vandaag :-* :dance:

Hey Renske, lekker dat Noa d’r bammetjes nu zo goed eet :thumbup: :dance: Hiet gaat het ook als een speer!! Hele boterhammen in 12 stukjes ofzo, lekker met boter en kindersmeerkaas en schuiven maar :drool: Buiten het slapen 's avonds om, gaat het verder super hier! Hij eet goed, hij poept en plast goed, hij zit keurig rechtop en kan dan oko heerlijk spelen op de grond en zijn 3e tand is in aantocht… Het eerste kleine puntje is al door het tandvlees aan het komen, maar hij heeft er dit keer echt erg veel last van :cry: Van die andere 2 beneden had hij weinig tot geen last, maar van deze des te meer :cry: Hoop niet dat de 2e boventand weer net zo’n drama wordt :roll:

Ging het vandaag allemaal een beetje?! Was het een mooie dienst voor je opa?! Nogmaals sterkte de komende tijd :hug:

Wat een dag gisteren zeg. Ik was om 19 uur helemaal afgebrand. Het was heel mooi geweest. Eerst een mis in de kerk en daarna een dienst in het crematorium. Die dienst was helemaal door de familie zelf in elkaar gezet. Dat vrouwtje van de Dela heeft weinig hoeven doen. Mijn ooms en tantes hadden zelf teksten geschreven en mijn ene oom heeft “let is be” gespeeld op de gitaar en zelf gezongen. Echt super dat mensen dat kunnen. Ik ben het oudste kleinkind dus ik had een beetje het gevoel dat ik ook wat moest doen, maar ik weet gewoon dat ik dan zo nerveus ben dat ik van de rest van de dag niks mee zou krijgen en dat wilde ik niet. We hebben met alle kleinkinderen (13) een roos met daaraan een kaartje op de kist gelegd. Waar is wel steeds om moest huilen was als Noa werd genoemd. Dat was het enige achterkleinkind. Opa was helemaal weg van haar. Dat wist iedereen en dat werd ook steeds weer gezegd. Heel mooi! Maar wel heel emotioneel. Tot ik me bedacht dat dat toch wel het mooiste kadootje was dat we hem ooit hebben gegeven. Aan het einde zijn we nog met de hele familie bij mijn oom en tante geweest en hebben we nog na zitten kletsen. De broers en zussen van mijn moeder zijn met oma meegegaan om daar met het eigen gezin te eten. De rest heeft friet gehaald. Het was eigenlijk best gezellig. Wel raar na zo’n dag, maar goed. Vanmorgen hoorde ik van mijn moeder dat het bij oma ook nog best gezellig is geweest. Een fijne afsluiting van de dag dus. Ik was wel helemaal op en we lagen al om half 10 in bed.

Vandaag is het sinterklaasmiddag op het kinderdagverblijf waar ik werk. Normaal ben ik vrij op woensdag maar ik moet daar wel bij zijn, omdat er zoveel kinderen komen dat er anders niet genoeg leidsters zijn. En ik heb helemaaaaal geen zin! Al die drukte. En dan donderdag en vrijdag weer werken. Bah. Ik zou blij zijn als het weekend is. Dan zie ik Noa tenminste weer. Vanmiddag gaat ze naar mijn schoonmoeder, gisteren is ze de hele dag op het kdv geweest, morgen naar mijn ouders (die waren vrij en vonden het gezellig als ze zou komen) en dan vrijdag weer naar het kdv. En ze is snotverkouden. Fijn weekje dus. Maar goed, deze week gaat vanzelf weer voorbij.

Kim, wat vervelend dat valentijn zo’n last heeft van zijn tandje. Hopelijk zet het snel door, dan is ie er weer eventjes vanaf. Dat is nu wel natuurlijk. ZItten ze niet in een sprong, komt er weer een tand! Zo blijf je bezig natuurlijk. Noa is nu net een beetje uit haar sprongetje aan het komen. Ik moet alleen nog ontdekken wat ze heeft geleerd! Hihi, ze zwaait nu de hele dag en doet alles na. Van klappen tot kushandjes. Echt schattig. ALs ze in de kinderstoel zit en ze ziet de kat, zit ze de hele tijd te zwaaien. Tijgeren lukt nog niet. Ze is wel helemaal gefrustreerd maar ze weet nog effe niet hoe ze vooruit moet komen. Zitten gaat al wel een stuk beter. Op de commode en op bed gaat het goed. Op de grond alleen als ze een beetje met de zijkant van haar billen tegen mijn voeten aan zit. En dan maar heel eventjes. Ach het komt allemaal vanzelf. Het gaat al snel genoeg.

Fijne dag allemaal en tot de volgende keer.

Groetjes Renske

Ik moet zeggen dat ik het best grappig vindt dat je hele verhalen deelt met mensen die je helemaal niet kent. Maar ja dat is natuurlijk ook het kenmerk van een forum. :wink:

Ehm…Kim? Ik bedacht me net dat ik nog nooit van kindersmeerkaas heb gehoord. Waar haal je dat?

Ik heb trouwens na alle ellende ook nog een leuk bericht. Ik heb “promotie” gemaakt. Haha klinkt wel goed he. Het zit zo. Ik werk sinds Noa 3 dagen op een kdv (daarvoor 4 dagen). Naast het werken op de groep met de kids heb ik extra uren gekregen voor extra taken die over het hele dagverblijf gaan. Zo moet ik er nu voor gaan zorgen (samen met een collega) dat iedereen ook werkelijk volgens het pedagogisch beleidsplan en de protocollen gaat werken. Het meeste wordt natuurlijk wel goed gedaan, maar het gaat om de dingen die niet vaak voorkomen. Wat doe je als een ouder een klacht heeft bijvoorbeeld. Nou heb ik daar per week 2 uur de tijd voor. Maar dat is dus echt veel te weinig. We hebben al een aantal gesprekken hierover gehad en 1 collega-unitleidster (zoals we met een duur woord heten) is er mee gestopt omdat ze vond dat er veel te veel gevraagd wordt. Nadat ze dat bekend heeft gemaakt, heb ik een gesprek gehad met mijn bazin. Eerst met de ene en twee dagen later met de andere. Ze vroegen of ik meer uren zou willen en of ik daar de uren op de groep voor zou opgeven. Ja dus. Ik vind het werken met de kinderen na 6 jaar een beetje “saai” worden. Iedere dag hetzelfde zeg maar. Te weinig uitdaging. Ik heb een HBO diploma en wil meer en weet dat ik meer kan. Gelukkig weten mijn bazinnen (klinkt altijd zo negatief) dat ook en ga ik vanaf 1 januari op dinsdag op kantoor werken en vrijdag op de groep. Ik zou per 1 januari toch al een dag minder gaan werken. In de toekomst gaat het misschien gebeuren dat ik helemaal niet meer op de groep werk. :smiley: Ik ben er erg blij mee!!! Ik moet alleen nog vragen of er ook iets met mijn salaris gebeurt! Hihi, altijd lastig natuurlijk. We zijn bezig met een nieuwe vestiging. Eerst alleen buitenschoolse opvang, maar als er vraag naar is ook dagopvang. Mijn bazin heeft al laten vallen dat daar ook iemand naar toe wil doen dan. Ikke dus!! Mijn ene bazin gaat over 4 jaar stoppen en ze zijn dus nu haar taken al een beetje aan het onderverdelen. Een deel daarvan krijg ik dus. Ik zou het super vinden om straks helemaal met dat soort dingen bezig te zijn.

Ik ga weer stoppen. Nog even verder neuzen op het forum en dan dadelijk naar de sinterklaasmiddag op het werk. Noa slaapt eindelijk. Ze heeft vanmorgen maar 25 minuten geslapen en nu ligt ze al een uurtje in bed. Zul je zien dat ik haar dadelijk wakker moet maken om ze mee te nemen.

Hey Renske, fijn dat de dienst zo mooi is geweest. En het vrolijke van een begrafenis dat kennen we hier :oops: Toen mijn opa vorig jaar januari is overleden (81 jaar) hebben wij helemaal blauw gelegen van het lachen, met de tranen over de wangen van de pret :oops: :oops: Je voelt je dan best schuldig, maar het is ook een stukje stoom afblazen zeg maar, het gebeurt echt overal :wink: Heb helaas al erg veel mensen in de familie, maar ook qua vrienden weg moeten brengen, maar je ziet het steeds weer, lachen in de koffiekamer na afloop of zelfs op de condoleance-avond ofzo :wink: Hoe is het nu trouwens verder met je oma?! Want die is nu heel plots alleen komen te staan natuurlijk?! Woonden ze nog helemaal zelfstandig enzo?! Kan me ook heel goed voorstellen dat je emo wordt van het feit dat Noa zo vaak genoemd is :hug: Zeker als het het enige achterkleinkind is en je opa zo gek met haar was :cry: Mijn opa had/heeft een hele berg kleindkinderen en achterkleinkinderen, maar ik ben altijd zijn favo kleinkind geweest, hij heeft dat ook vaak heel eerlijk tegen mij gezegd en mijn moeder wist het ook… Vind het dan ook heel erg dat hij nooit mijn zwangerschap heeft meegekregen, hij wist hoe graag ik wilde en hij had het ook zo graag meegemaakt :cry: Dat is ook de reden dat Valentijn zijn 2e naam Casper is, hij is daarmee vernoemd naar mijn opa :inlove: Dus ik vind het voor je opa en voor jullie super dat hij het in elk geval nog mee heeft mogen maken allemaal, al was het natuurlijk veel te kort :hug:

Hoe was je Sinterklaasviering op het werk :wink: Kan me voorstellen, zeker na het 2e postje over je werk, dat je er geen zin in hebt gehad :? Wel supertof trouwens dat je nu wat meer ander werk kunt gaan doen met nog een eventuele uitbreiding daarin voor de toekomst :thumbup: Mijn zus vond vanaf 6 a 7 juist altijd de leukere leeftijd :lol: Die heeft nooit zo’n babymust gehad, ze heeft ook jaren op een NSO gewerkt met juist die leeftijd :wink: Zelf wilde ze geen kids, vanwege het zwanger zijn en de babytijd, ze heeft wat dat aangaat ook nog haar zin gekregen, want ze is 4,5 jaar geleden haar huidige man tegen gekomen en die had al een zoon die bij hem woont… Je raadt het al, hij was toen bijna 5, dus bijna de mooie leeftijd voor zus :lol: Maar ik zou het ook niet leuk vinden hoor, net als jij, je eigen kind(eren) is(zijn) leuk, maar dat is altijd anders :inlove:

De kindersmeerkaas is overigens ook gewoon van Eru, het standaard smeerkaasmerk, alleen dan in een gezellig gekleurd pakje. Ik heb het bij AH gekocht, er zit (volgens het pakje :wink: ) meer ijzer en calcium in en het is iets zachter/milder dan gewone smeerkaas.

Ik vind het idd ook heel apart, maar erg leuk om zo met mensen te beppen die ik niet ken (een deel ken ik ondertussen wel van meetings). Net zoals met Joyce dat ik nu helemaal thuis zit mee te leven met haar zwangerschap :lol: En met nog twee andere aprilmama’s die ook weer zwanger zijn, helemaal leuk :dance: Krijg er toch zelf ook weer helemaal kriebels van hoor, zeker als ik die echo’s zie :inlove: Maar ja, nog ff wachten :wink:

Nu ga ik ff verder lezen bij de aprilmama’s en dan hoop ik ff aan de slag te gaan op Valentijn zijn site, want die loopt hopeloos achter :oops: En ik heb zoveel foto’s die ik erop wil zetten :wall:

Oh ja, sinds gisteren speelt Valentijn zelf kiekeboe met mij :inlove: Hij doet dan slabbetje, spuugdoekje of zijn tutpop voor zijn gezicht en trekt het dan onder luid gelach weer van zijn snoet als ik vraag “waar ben je nou?!”, vanmorgen zei hij er zelfs een paar keer “boeeehh” bij :lol: :inlove: Helemaal geweldig :inlove: :inlove: :inlove: En hij gaat nu ook echt zwaaien :inlove: Elke keer verbaas ik me er weer over dat sommige dingen in een dag gewoon gebeurd zijn :o :lol:

hoihoi

Jeetje wat een gebep hier gezellig hoor!!

Ik had gisteren al een heel bericht getypt en ineens was alles weg. Ik wa toen zo pissed dat ik maar niet meer opnieuwe begonnen ben, vandaag dus een nieuwe poging.

Renske gecondoleerd met het verlies van je opa. Jeetje wat hebben jullie een pechweekend gehad vorige week. Eerst je opa overleden en toen je moeder naar het ziekenhuis. Hoe is het nu met je moeder, weer een beetje beter???

Het hele afscheid van je opa klinkt mij heel bekend in de oren. Een hele persoonlijke mis, door kinderne en kleinkinderen in elkaar gezet, de gezelligheid na de mis en het samenzijn, allemaal heel herkenbaar. Mijn beide opa’s zijn de afgelopen 5 jaar overleden en wij hebben ook op zo een fijne manier afscheid kunnen nemen. Met veel verdriet, maar ook een fijn samenzijn met familieleden. STerkte de komende tijd en probeer je ouders en oma maar lekker veel te steunen!! :hug:

En daarna las ik ook nog goed nieuws, promotie. Leuk dat je nu andere taken kunt gaan doen op het kdv. Lijkt mij vooral leuk om en dat soort taken te doen enook nog op de groep te staan. Ik heb lang geleden ook een tijd op een kdv gewerkt en vond de afwisseling tussen nso en baby/peutergroep erg leuk.

Ook noa leert dus een heleboel nieuwe dingen bij, snel gaat dat he, ik sta daar ook steeds weer van te kijken.

nou ik ga dit ff snel posten anders is straks weer alles weg :smiley:

liefs joyce

hey kim

Waar haal jij toch de tijd vandaan om hele berichten te posten iedere keer en hier en bij de aprilmama’s. (Ik denk trouwens dat ik het al weet alsik zie hoe laat jij hier nog ooit bent, je hebt zeker weinig slaap nodig. :wink: )

Leuk om te lezen dat je met mijn zwangerschap meeleeft!! :smiley: Ik moet zeggen dat het nu steeds een stukje beter gaat met de misselijkheid en :sick: . Ik gebruik nog wel steeds de medicijnen en die heb ik ook nog echt nodig. Ik denk dat ik ga proberen om ma en di weer te gaan werken. Dinsdag sinterklaas op school , wel druk maar ook erg gezellie… we zullen wel zien.

Ben afgelopen week weer naar de vk geweest, echo gehad en alles zag er prima uit. volgende week gaan we voor de nekplooimeting en ook de 20weken echo stat al gepland. het ziet ernaar uit dat we ons kleintje zo ongeveer elke 2 weken zullen zien met al die controles, ik vind het wel lekker hoor. Ben me nu helemaal suf aan het eten en snoepen want ik wil nu wel weer een paar kilotjes erbij. Voel me zo slap nog. Ik heb helmaal geen billen meer en mijn broeken zakken van mijn kont af, ook mijn borsten zijn bijna verdwenen. Dus lekker veel eten en snoepen als het erin blijft. hahhah das weer eens een ander probleem als lijnen hahah, zal het maar niet roepen hier op de lijnclubjes…

Ik ga zo nog eens een kijkje nemen op de site van valentijn, want die ziet er altijd zo mooi uit en ik ga eens knutselen aan een mooie foto voor een kerstkaart…

nou ladys tot gauw

liefs joyce

Zo hehe, ff de tijd om ook hier ff te posten :stuck_out_tongue: Ik werk niet en ik heb niet zo’n super groot huis, dus veel schoonmaken hoeft ook niet, plus dat ik gewoon elke dag wat doe, dan scheelt het ook een hoop en laat naar bed gaan ja :oops: Tim is vaak pas rond half 8 thuis uit zijn werk en dan moeten we nog koken en eten, dus onze avond samen begint vaak pas laat… Valentijn is verder een lekkere uitslaper, dus als ik laat naar bed ga, dan kan ik dat 'smorgens nog ff meepikken :wink: Zo, dit is de uitleg van waar ik de tijd vandaan haal om zo veel te posten :lol: En ik vind het gewoon leuk, dus maak ik er ook tijd voor :lol: Ik heb namelijk zeker niet weinig slaap nodig hoor, maar heb geleerd het gewoon maar met wat minder toe te doen dan vroeger :zzz:

Wat het meeleven betreft, ja de eerste keer leefde je al met iedereen mee en nu met jou in het bijzonder vanwege Stan. Ook kijk ik regelmatig ff bij je zus :wink: En die ken ik ECHT niet zeg maar :wink: Maar ben blij te lezen dat de misselijkheid steeds minder wordt, die medicijnen werken dus wel goed :thumbup: En tsja, dat je ze nog ff moet blijven slikken so be it dan maar he, da’s beter dan weer zoveel spugen en weer 't ziekenhuis in :hug: Morgen dus gezellig Sinterklaas op het school, gezellig hoor :dance: Zag dat jullie thuis ook al Sinterklaas gevierd hebben :wink: Leuk hoor met een heuse Sint en Piet :dance: Is er overigens een reden voor de nekplooimeting? Ik bedoel, je valt qua leeftijd niet echt in een risicogroep, of is alles weer veranderd met die testen?! Snoep je niet teveel :lol: krijgt je beebje nu al een “sugarrush” :lol: Ik zou willen dat er bij mij wat van mijn kont afging :silenced: En wat die borsten betreft die komen vanzelf weer straks :wink: Dan sta je weer verbaasd waar die dingen toh vandaan komen :shock: Had ik wel in elk geval :oops: Groeide gewoon 3 cupmaten :shock: en er is maar 1 blijven “hangen” :wink: :lol:

Bedankt voor je complimenten over de website :oops: :-* Ik moet nu alleen erg hard aan de slag ermee, want ik heb al en hele tijd geen foto’s of dagboekstukjes meer geplaatst :oops: :wall: Dat krijg je ook als je steed sop KoK zit :stuck_out_tongue: :oops: Heb wel het beebieboek bijgewerkt en wat filmpjes in het dagboek geplaatst, maar moet deze week 's avonds echt ff flink aan de slag met zijn site!

Hier moet ook nog een leuke foto gemaakt worden voor de kerstkaarten, heb alweer een erg leuk pakje voor hem :twisted: :lol: Maar nu nog een leuke setting :think: Moet wel opschieten, want ze moeten nog gedrukt worden ook :roll:

Nou meiden, ik ga eens kijken of pipo klaar is met slapen, want ik hoor vaag wat geluiden van boven en hij trekt sinds een paar dagen zijn klamboe helemaal zijn bed in als hij wakker is :wall: :roll: Is mama niet zo blij mee, ben als de dood dat ie erin vastraakt :oops: Moet hem eigenlijk gewoon vast achter zijn bed hangen, zodat ie er niet meer bij kan :eh: Ga ik nu gelijk maar ff doen :lol:

Nou, vanmiddag hard aan de bak geweest en vanavond de kaarten besteld :dance: Wil het eindresultaat ook ff aan jullie showen :inlove:

Wat schattig!!! Die valantijn.

Wij hebben in het weekend van NOa ook wat foto’s gemaakt met haar kerstmuts op. Ik weet nog niet wat we er mee gaan doen, maar we hadden een nieuwe camera, een kerstmuts een een schattig kindje :inlove: Dusssss, combinatie is makkelijk gemaakt natuurlijk :mrgreen: Hier is het resultaat…

Vrijdag is mijn vriendin bevallen van een jongen. Hij heet niels en het is echt een heel mooi mannetje. Echt een jongenssnoetje. Maar hij was grooooot. Wel 9,5 pond!!! Ik moet er niet aan denken. Meer dan het dubbele van Noa’s geboortegewicht. IEK!!! :shock: Het was ook een hele zware bevalling geweest en uiteindelijk heeft ze een ruggeprik gehad. Maar alles is goed met moeder en kind (en vader natuurlijk niet te vergeten). Is toch wel weer heel klein dan, zo’n minietje! Ondanks zijn gewicht dan natuurlijk.

Verder is hier alles oke. Met noa gaat het goed. Ze is vrolijk en begint nu wat te tijgeren. Wel achteruit, maar ja…niks aan te doen.

We hebben de kerstboom inmiddels staan en de mooie little people kerststal staat eronder. Daar heeft ze gisteren al flink huisgehouden. Hihi…alle poppetjes werden door de kamer gesjoeld. De kerstboom zelf vindt ze niet echt interessant. Terwijl ze bij de kerstshow in het tuincentrum bijna uit de buggy sprong van enthousiasme. De kat is interesanter.

hallo ik zag dat dit over prematuur baby’s gaat ik zocht al zo’n onderwerp erover. allen is mijn prematuur en dysmatuur mannentje nu al 2 jaar

alleen is hij nog steeds niet zo groot en nog steeds licht.

dus vraagje deze topic mogen ook iets oudere prematuurtjes komen :lol: :stuck_out_tongue:

hij is geboren met 33 weken keizersnee en woon 1130 gram en was 30 cm

mijn dochter van 4 maanden niet hoor die is maar 3 weken tevroeg geboren met gewicht van 2480 en 45 cm wel keizersnee maar gelukkig verder niks aan de hand.

zo zie je maar bij de tweede kan het gelukkig heel anders lopen :slight_smile:

Hoi Danielle

Natuurlijk ben je van harte welkom om hier ook mee te schrijven!!

Was er bij jou een reden voor de vroeggeboorte?

Ik zal me trouwens even aan je voorstellen. Mijn naam is Joyce, Ik ben in februari van dit jaar bevallen van een zoontje Stan. Ik was 28 wkn en 5 dagne zwanger. Stan woog 1210 gram en was 38 cm.

Er was geen duidelijke reden voor de vroeggeboorte, maar ik had een scheurtje in de vliezen en na 4 dagen rust kwam de bevalling toen toch op gang.

Gezellig dat je mee komt kletsen.

groetjes joyce

hallo,

mijn placenta werkte niet goed de bloeddoorstroming kon er niet goed door. vandaar dat mijn zoontje vanaf de 25e week niet meer groeide en er met 33wk eruit is gehaald met een spoed keizersnee, met de gedachte van dat hij het niet zou redden. en hun mij daarop voorbereid hadden. hij kwam er met een apaerscore uit van 5 maar in het ziekenhuis trok hij zelf de beademing slangentjes eruit en heeft sindsdien zelf geademd :smiley:

en mijn dochter 3 weken tevroeg alles huwlijksspanning van die dag hahhaa en haar placenta lag ervoor

Hoi Danielle,

Leuk dat je mee komt kletsen. Dat moet schrikken geweest zijn, dat bericht wat jullie kregen voordat jullie kindje werd gehaald. Wel fijn dat alles toch goed is gegaan.

Groetjes Renske

Hoi Danielle, ook van hier een welkom bij ons kleine cluppie :wink: Fijn om te lezen dat het nu verder wel goed gaat met Wesley. Dat hij nog steeds wat licht en niet zo groot is, komt dat puur door zijn pre- en dysmaturiteit of zit dat ook een beetje in de genen!? Hier namelijk ook een mpre- en dysmatuur, maar nu ongecorrigeerd bijna 10 maanden en hij zit nu dus helemaal precies op de middenlijnen van alledrie de curves (lengte, gewicht, hoofdomtrek) voor een a-terme kindje van 10 maanden. Hij heeft alles dus helemaal ingehaald. Maar hij deed het vrij kort na thuiskomst allemaal al behoorlijk goed eigenlijk. Ook fijn om te lezen dat Britt wel redelijk op tijd geboren is en met een mooi gewicht en lengte (alhoewel ook iets aan de lage en kleine kant of ligt dat aan mij :think: :oops: ). Geniet lekker van je kleine meid, maar dat zul je ongetwijfeld wel doen :wink: Hier wordt een volgende (als het lukt :pray: ) ook weer een keizersnee hoor, maar vind het niet erg :shifty:

Zo morgen kom ik ff wat uitgebreider, maar ik ga nu mijn ventje ff snel de trap op volgen richting bedje :zzz: Truste dames en geef jullie kindjes allemaal een dikke kus van hier :-*

sensje: dat was behoorlijk schrikken maar goed alles is goed gegaan verder.

kimmie: ik was ook totaal niet dik woog ook net kramp 11 kilo met 2 jaar. dus dat heeft er ook wel mee temaken. en mijn dochter was inderdaad ook niet zo zwaar en groot toen ze geboren werd. maar nu weegt ze 6,5 kilo en 60 cm lang is ze. de cb had het er zelfs over dat britt tedik is hahah ze mag geen lange vingers meer die ze 1 keer kreeg perdag.

Heej Dames,

Waar is toch iedereen???

Hoe zijn de kerstdagen geweest. Hier heerlijk rustig. Met kerstavond zijn we bij mijn ouders geweest. 's Middags de kadootjes die al een week onder de boom lagen :roll: eindelijk uitgepakt :slight_smile: . We zouden het eigenlijk met sinterklaas doen, maar omdat mijn opa net daarvoor is overlede hebben we het verzet naar kerst dus. We zijn flink verwend. Een saunabon met een oppasbon voor noa ( :mrgreen: ), borden, speelgoed voor Noa, het spel van de da vinci code enne ehm…en nog veel meer eigenlijk.

Tweede kerstdag was het plan om naar mijn schoonouders te gaan. Maar omdat mijn zwager te beroerd was om buiten te gaan roken en wij niet met Noa in de rook gaan zitten, zijn we niet gegaan. Er is een heel verhaal aan vooraf gegaan, maar uiteindelijk (na een week van zwijgen) heeft mijn schoonmoeder mijn man gebeld om te vragen of we boos op ze zijn (ik eigenlijk wel, want ik vind het laf dat ze ons geen gelijk geeft). Mijn man heeft gezegd dat dat niet zo is, maar dat we met Noa niet in de rook gaan zitten. Mijn schoonmoeder heeft blijkbaar haar dochter en familie ook afgebeld. Zo zat iedereen dus thuis tweede kerstdag. We hebben nog gevraagd of ze zin hadden om bij ons te komen op 1e of 2e kerstdag, maar dat wilden ze niet. Dan niet hoor! Hebben we tenminste een rustige kerst. En ik moet zeggen dat het me heerlijk is bevallen. Ik ben alleen wel benieuwd waarom ze iedereen heeft afgebeld. Want dat weten we dus niet. Of ze wilde de confrontatie niet aangaan, of ze wilde niet kiezen (zou voor het eerst zijn dan :? ) of ze heeft gezegd dat hij niet binnen mocht roken waardoor zij vervolgens weer boos waren. Kunnen jullie het nog een beetje volgen??

Maar goed, het komt er op neer, dat we lekker thuis zijn gebleven…spelletje doen, wijntje erbij, kerstceedeetje aan, met Noa knuffelen en lekker eten en dat dan twee dagen. Oh ja ik moet ook wel bekennen dat we nog even naar de meubelboulevard zijn geweest. We hadden namelijk een speelgoedkist gezien voor Noa maar die was te klein, dus zijn we op zoek gegaan naar een grotere. Maar helaas nog niet kunnen vinden. We hebben onze dagen trouwens ook nuttig besteed. De kasten eens even uitgemest. Het servies wat we al 5 jaar hebben, eruit gedaan samen met de dingen die we niet (meer) mooi vinden. Een aantal dingen voor de rommelmarkt en een aantal dingen op marktplaats gezet en waarschijnlijk al verkocht. Dadelijk ga ik lekker shoppen met Noa en mijn moeder, want we hebben nog wat borden enzo nodig. Als je alles weg doet, moet het natuurlijk ook vervangen worden :mrgreen: . En oh wat vind ik dat erg!!

Maar goed, ik ga weer stoppen, snel nog even beneden wat opruimen.

Groetjes Renske

dus een hele gezellige kerst gehad! :wink:

wij hebben het heel druk gehad kerstavond bij oma cyntha geweest en 1e kerstdag bij mijn schoonouders en 2e kerstdag bij kennissen geweest was heel druk allemaal kindjes bekaf :?

en nu zit ik met 2 zieke kindjes thuis allebij tehoesten en te snotteren :frowning: