prematurenmama's

hoi petri leuk dat je hier ook mee komt kletsen!!

groetjes joyce

Hoi allemaal

onze kleine Puck werd volgens de artsen twee en een halve week te vroeg geboren. Maar ik weet dat ze jonger was dan dat. Haar oortjes waren nog opgerold en ze had nog zo’n behaard gezichtje, geen wimpertjes enz. Ze post-prematuur. Hoefde gelukkig niet in de couveuze en ze woog 2400 gram. Ook ik ben bv gaan geven en in het begin was het een ramp. Ik moest om de twee uur kolven dan met pipetjes en spuitjes gaan vingervoeden, alles zat onder de melk en ik stroomde over. Ik had meer melk dan zij op kon. We hebben het zelfs nog aan mijn zoontje van twee in een flesje gegeven, maar die ging hij heel dun van poepen :lol:

Puck had dus ook geen zuigkracht genoeg. Na 3 weken ging het allemaal beter, Ze groeide goed en ging steeds krachtiger drinken. Nu is het helemaal okee, ze is nu bijna 15 weken. Maar ze is heel tenger fijn. Een echte Puck

Hoi petri en stella. Leuk dat jullie mee komen kletsen. Nou ja kletsen, het is hier aardig rustig aan het worden. Ik heb het maar weer even wat naar boven gehaald.

Hier gaat alles z’n gangetje. We zijn lekker een weekje op vakantie geweest en het is super goed gegaan. Noa rolt inmiddels super goed en eet ons helemaal arm :mrgreen: . Afgelopen week heb ik besloten om een dag minder te gaan werken. Met ingang van 1 januari werk ik nog twee dagen. Ik stond er niet helemaal achter dat ik ze drie dagen moest wegbrengen. Of eigenlijk 2 1/2 want mijn man is een middag in de week vrij om bij haar te zijn. Maar ik heb het kunnen regelen en ben er heeeel blij mee. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Verder geen bijzonderheden. Ik ben wel benieuwd hoe het met jullie kids gaat inmiddels.

groetjes Renske

Zo, ik ben mijn belofte laatst niet echt nagekomen, sorry :oops: Het is hier nogal een zooitje geweest en daarbij ben ik 2,5 week bij mijn ouders geweest met Valentijn vanwege de herrie en het stof hier…

Maar goed, Stella en Petri, welkom hier en ik hoop dat jullie ook gezellig blijven meekletsen :lol: Wat Sensje al zei, het is hier wel wat rustig, maar we moeten het topic gewoon ff regelmatig omhoogtrekken :wink:

Petri, wat een lekker mannetje is Guus zeg :inlove: Idd wel een beer zeg als ik het verhaal zo lees :o Maar gelukkig gaat alles nu goed met hem en dat is toch het belangrijkste he :smiley: Nu nog ff op naar de 12 maandenecho!!! Hier wordt geduimd hoor dat ie goed is :pray: Ik neem overigens even aan dat het schattige blonde meisje Nienke is :think: Ook een leuk meisje :inlove:

Stella, jij ook een vreemde start gehad dus met Puck! Hoe doet ze het nu!? Heb je mss ook een fotootje van je kleine meid!? Altijd leuk (vind ik in elk geval :oops: )

Hey Renske, wat lekker joh en wat goed van je dat je hebt besloten een daggie minder te gaan werken :thumbup: Met goed, bedoel ik gewoon goed van je dat je het hebt kunnen regelen en dat je je gevoel hebt gevolgd :wink: Noa dus ook al lekker aan het rollen :lol: Hier ook zo’n lekkere rollebol :inlove:

Wat vond je trouwens van je hotstonemassage!? Is alweer even terug, maar toch :wink: Het heeft trouwens nog bijna een hele maand geduurd voor de 1e tand doorkwam :lol: 10 oktober, toen Valentijn precies 32 weken en 3 dagen oud was (net zo lang buiten als binnen…) is zijn eerste tandje doorgebroken :dance: Zijn 2e tandje is nu ook bijna door, nog een dag of 2 denk ik en dan is ook die erbovenuit :lol:

Valentijn krijgt nu 's morgens om een uur of 8 a 8:30 een bordje pap en dan weer ff slapen tot een uur of 10 en dan om 12 uur nog een fles van 150cc. Om 14:00 uur pot fruit (8 maanden 200 gr.) om 17:00 uur pot groente (6 maanden 200 gr.) beiden helemaal tot het laatste happie gaan ze op :drool: en dan om 18:45 zijn laatste fles van 150cc en dan om 19:00 uur zijn bedje weer in voor de nacht :zzz: Lekker schema dus, met precies genoeg melk om geen vitaminen bij te hoeven geven :wink:

Vorige week donderdag de 11e zijn we weer bij de ka geweest en is Valentijn weer helemaal goedgekeurd :dance: Hij liep zelfs wat voor vond hij met het draaien naar beide kanten :inlove: Valentijn is nu 70cm en weegt 8555 gram, zijn bolletje is nu 45,5cm. Nu mogen we in januari weer terugkomen op de neopoli voor uitgebreide controle en zijn laatste prik weer voor voorlopig. Ik denk en neem aan dat dat de laatste keer bij de ka zal zijn, dat we dan volledig aan het cb worden overgedragen. Daar komen we nu ook al, dus is nu beetje dubbelop :stuck_out_tongue:

Inmiddels kan Valentijn ook al heel goed staan. Als je zijn handjes op de bank legt dan blijft hij heel netjes rechtop staan, dus niet hangend/leunend tegen de bank, maar geheel op eigen kracht :inlove: Wij zijn zooooooo trots op ons mannetje, echt ongelooflijk dat dit binkie zo klein is geweest en zo’n rotte start heeft gehad :shock: Jullie kennen het vast allemaal wel :inlove:

Het is verder een enorm vrolijk ventje dat ontzettend veel lacht en ook naar alles en iedereen! Nog wel in elk geval, want voor je het weet gaan ze eenkennig worden en is het voorbij met de pret :wink: Maar voorlopig is het nog een en al vrolijkheid :inlove:

Goed, ik hoop dat alles goed gaat met jullie kindjes en hoop snel weer wat meer te lezen van jullie allemaal :hug:

Heej Kim, Welkom terug zou ik bijna zeggen. :wink: Al een beetje uit de rotzooi en het stof? Wat een ellende lijkt me dat met zo’n kleine erbij. Wel fijn dat je bij je ouders terecht kon zeg.

Het zou mooi zijn als Valentijn niet meer naar de kinderarts terug hoeft he?! Als het zo goed gaat, is dat eigenlijk ook niet meer nodig lijkt me. Hopelijk denken ze daar in het ziekenhuis hetzelfde over. Wat grappig trouwens wat je zei over net zo lang buiten je buik als erin. Dat ga ik ook eens even uitrekenen, want die dag is nog niet geweest. Hebben we weer een reden voor een taartje :mrgreen: .

Onze dag naar de saune was een beetje tegengevallen. De hotstone massage was het enige fijne van die dag. De sauna was helemaal niks. Ik ga er nooit meer naar toe. Dat hadden we eigenlijk al een keer gezegd, maar het was overgenomen door iemand anders dus we wilden het nog een keer proberen. Het was dus echt de laatste keer. We hadden allebei een massage geboekt, maar er bleek maar 1 masseur te zijn (die ander zou met zijn hand tussen een machine hebben gezeten…ik geloof het niet maar ja). Ik heb dus wel een massage gehad. OP zich wel fijn, maar een beetje een rare vent. We hebben onze spullen gepakt en zijn lekker in een knus restaurantje nog wat gaan eten. Maar ik moet zeggen dat ik me een dagje saune toch anders had voorgesteld.

We zijn ook nog lekker een weekje met z’n drietjes op vakantie geweest. Het was heerlijk en met Noa is het super goed gegaan gelukkig.

Wat fijn he als je kindje zo goed eet. Hier nog zo’n hongerlap. 's Morgens tussen 7 en 7.30 krijgt ze de fles (lekker knus in bed, vandaar nog geen bordje pap hier), dan om 9.30 / 10.00 fruit, dan om 12.00 / 12.30 een bordje pap en dan om 16.00 / 16.30 groenten en een toetje en dan om 19.00 nog een fles pap van 150 cc. En dan lekker slapen tot de volgende ochtend (meestal).

Ik wissel met de groenten en het fruit vers en potjes af. Ze eet een potje van 8 maanden tot op de bodem leeg. Die 6 maanden potjes zijn zo vloeibaar. Ik geef sinds het weekend 8 maandenpotjes en die gaan super. Als ik het zelf maak is het ook niet zo dun en dat gaat ook goed.

Zo het is weer een heel verhaal. Tot later.

groetjes Renske

Hey Renske, wat een heerlijke foto’s van Noa zeg :inlove: Het is echt een lekker meissie met haar mooie lachje :lol:

De stofmakerij is hier helemaal voorbij, maar we zullen het fijne stof nog lang tegenkomen ben ik bang, maar da’s altijd zo. Heb je net alles gezogen en afgestoft, een dag later ligt het er weer, maar dat gaat ook vanzelf weer over… Mijn moeder is gelukkig vandaag een paar uur bezig geweest om de vloertegels schoon te maken en heeft flink geschrobd met schoonmaakazijn en moeten afsteken met een plamuurmes, maar het is een enorm eind opgeknapt zeg :o :dance: Ik ga vanavond als prutseltje slaapt denk ik nog ff een keer proberen om de laatste restjes eraf te krijgen en anders morgen tussen de bedrijven door steeds een stukje, maar het ergste heeft mijn moeder gzd weg kunnen krijgen :pray: Want ik kon echt wel janken zeg, heb je net hele nieuwe tegels en alles en dan ziet het er zo smerig uit :hand: Maar goed… Nu nog wat kleine dingetjes ophangen als toiletrolhouder en toiletborstel en nog wat kitten hier en daar en dan is het af, maar we kunnen nu al wel alles gewoon gebruiken hoor :lol:

Wat jammer joh dat de sauna zo tegenviel :frowning: Het is juist altijd lekker een dagje om naar uit te kijken en van te genieten. Beetje zonde als dat door zo’n gebeuren dan verpest wordt. Gelukkig hebben jullie saampjes wel een leuke dag gehad en lekker gegeten :wink:

Dat van dat weekje vakantie dat is toch al een paar weekjes terug of zijn jullie nog een keer weggeweest :oops:

Ik heb Valentijn ook heel lang lekker de ochtendfles in bed gegeven hoor en dan kreeg hij een papfles voor hij naar bed ging, maar dat was met rijstebloem erin en dat kan door de speen heen. Nu krijgt hij Bambi x groeipap en dat kan niet door een papspeen vanwege de vlokjes, dus moet met een lepeltje en dat wil ik zo voor het naar bed gaan niet doen, omdat ie dan vaak juist lekker wegtut bij de fles en weinig fut heeft om nog van een lepeltje te gaan zitten trutten :lol: En uiteindelijk willen we toch naar een schema van 's morgens pap, 's middags brood en 's avonds groente en tussendoor dan fruit en wat yoghurt. Dus we zijn goed op weg naar een goed en normaal ritme. Maar ik mis het tutten 's morgens in bed wel hoor :oops: Heb en paar keer pap gegeven in bed, maar da’s niet zo’n succes :lol: Kon gelijk mijn bed verschonen… Ff lekker ppffrrtt doen met een bakkes vol pap is reuze lollig zo 's morgens, althans dat vindt Valentijn :roll: :lol: :inlove: Ik maak ook af en toe het fruit vers hoor, maar is gewoon ook luigheid dat ik potjes geef :oops: :wink: Het is zo makkelijk. Maar als ik het vers maak, pureer ik het ook niet hoor, ik prak het wat en dan is het idd ook nog grof met stukjes, dus net als de 8 maandenpotjes zeg maar, vandaar dat die er ook makkelijk ingaan hier. Die 6 maandensmurrie is idd veel te dun, maar daar deed ik sowieso Liga 1e stap doorheen voor de structuur en de stevigheid.

Ik heb trouwens in Valentijn zijn eigen topic in het showforum ff een stafoto geplaatst :inlove: Hij kan al heel goed zelf aan de bank staan, hij staat dan met zijn beide of met een handje op de bank en blijft gewoon helemaal zelf goed staan, zonder tegen de bank te leunen of wat dan ook :dance: Wat nou prematuur :wink: :inlove:

Hij slaapt nu ff eindelijk, want hij was maar aan het bleren daarstraks en in bed ook, dus er maar weer ff uitgehaald, maar nu heeft de slaap eindelijk het gevecht gewonnen en ligt hij in zijn bedje :wink: Straks ff boodschappen doen, geen zin in, maar ja zal wel moeten. Normaal kan ik Tim nog wel eens ff bellen of die wat mee wil nemen onderweg naar huis, maar ja die is er 3 dagen niet :roll:

Goed, ik ga maar eens ff verder proberen te knutselen aan Valentijn zijn website zometeen, ff wat nieuwe foto’s erop enzo!

Daar staan trouwens vanavond ook de foto’s van onze badkamer :wink:

Tot snel maar weer :wink:

Heej Kim, Wat een leuke foto’s weer op de site van Valentijn zeg. En een mooie badkamer. Dan ben je die weken stof en zooi wel snel vergeten he. Tenminste dat had ik toen ons huis klaar was.

Over dat weekje vakantie. We waren een maand of twee geleden een weekend naar een camping geweest met onze vriendengroep, maar nu zijn we een week met z’'n drietjes geweest. Ik denk dat je het daarmee verwarde. Noa eet sinds het weekend een boterhammetje. Ze vond het super lekker. Zaterdag had ze alles op (een hele boterham zonder korsten), maar zondag was ze te moe en had ze net de helft op. Dadelijk weer een nieuwe poging doen. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Ze ligt nu lekker te slapen.

Zaterdag had ze macaroni gegeten en ze zag eruit!!! Haar slabber zat helemaal onder (haar mond viel toen eigenlijk nog wel mee) en toen ik de camera had gehaald en terugkwam, zat ze helemaal onder. Ik moest echt heel hard lachen. Het koste ook nog behoorlijk veel moeite om het oranje er allemaal af te krijgen…maar ze vond het wel heerlijk!!

Even snel een update, ben bij CB geweest hij is 10.400 gram en 73 cm !!! Niet slecht he voor een prematuurtje !!!

Dat hij geen fles meer wil gaf niets, 2 x pap is voldoende. verder weer helemaal APK goedgekeurd.

Ga snel slapen.

Houdoe, Petri

Hoi Petri, Nou die Guus doet het goed. Jeetje 10 kilo. Je tilt je een breuk. Wel fijn dat hij weer is “goedgekeurd” door de strenge keurmeesteressen van het CB. Die hebben altijd wat te miepen.

Hey Renske, oh sorry, dan heb ik me idd daarin vergist :oops: Ik dacht dat jullie toen een weekje weg waren geweest haha. Maar wel lekker ff met zijn drietjes ook weggeweest dus en Noa heeft zich weer goed gedragen :thumbup: Grote meid :inlove: Wat een heerlijke foto trouwens van “het macaronimonster” :lol: Kan me voorstellen dat je helemaal in een deuk hebt gelegen :lol: dat heb ik hier ook vaak als hij van dat lekkere oranje hutjeprutje op heeft :lol: Het vlekt idd als de neten en je moet echt “boenen” om het eraf te krijgen :naughty:

Valentijn kreeg heeeeel af en toe een paar flintertjes brood, maar sinds gisteren (echt 8 maanden :wink: ) krijgt hij om 12:00 een broodje, maar hij heeft hem zowel gisteren als vandaag maar voor de helft opgeuzeld, maar ja het is wat he! En daarna nog gewoon lekker een fles opvolgmelk erachteraan :drool: Zijn fruit en zijn groente eet hij helemaal op, op soms 2 of 3 hapjes na, maar ach, toch ruim voldoende :dance:

Inmiddels is ook tandje nummer 2 trouwens door!!! Die voelde ik 18 oktober 's avonds ineens zitten :lol: Had overdag al gevoeld, maar nog net geen randje en 's avonds met het poetsen van zijn ene tandje voelde ik ineens wel het randje van tandje nummer 2 :dance:

Alles gaat hier verder lekker, al is hij op het moment wat hangerig en huilerig en begint hij zo af en toe te huilen als je bij hem wegloopt of de kamer uitgaat… Dit deed hij al enige tijd zo heeeel af en toe eens, maar het begint nu vaker voor te komen en hij gaat waarschijnlijk wat last krijgen van verlatingsangst… Speel dus maar veel Kiekeboe spelletjes met hem in de hoop dat dat wat helpt :pray: Vind het zo sneu voor het mannetje als hij het idee/gevoel heeft dat ik er ineens niet meer voor hem ben :cry:

De badkamer is idd lekker opgeknapt en het ergste is idd alweer vergeten :wink: Ik kan weer heerlijk met mijn mannetje onder douche en hij “zwemt” ook lekker op de bodem van de douchebak :inlove: Vindt ie helemaal geweldig zo op zijn buikie ronddobberen in de bak :lol:

Hey Petri, wat goed om te horen dat Guus weer helemaal is goedgekeurd!!! Lekker lood ook zijn gat dus :wink: Ik vind die ruime 8 en een halve kilo al zo lekker looig :lol: En ja, die van ons worden ook 10 en meer :lol: Lekker genieten van je ventje!!! En dat ze prematuur zijn, bewijst helemaal niks, dat bewijzen onze kindjes elke dag weer :inlove: :inlove: :inlove:

Tot snel weer :dance:

Het brood hier was dus geen succes. Ze at het super goed, maandag zo een hele boterham, maar… wel 12 poepluiers op een dag!!! Dat leek me nogal veel. Dinsdag is ze bij mijn moeder geweest en ik had besloten om eerst de fles te doen en daarna nog wat stukjes brood. De fles dronk ze niet na een hele boterham en dat is natuurlijk nog steeds heel belangrijk. Dat ging goed, maar nog steeds poepte ze zich een ongeluk. Woensdag heb ik even contact opgenomen bij het Cb en die verpleegkundige raadde toch aan om even te stoppen en met wit brood te proberen. Nu heeft ze vandaag en gisteren geen brood gehad en alles is weer rustig. Morgen proberen we een beetje wit brood en dan zien we wel.

Ach gossie arme Noa!!! :hug: Ik hoop dat het idd met wat rust en straks met wit brood beter gaat!!! Wat je zegt, de melk is nu nog het allerbelangrijkste voor de kids, dus als ze die maar binnen krijgt is het jammer van het brood nu. Maar apart dat ze zoveel poept dan van het brood :eh: Ja het zal geen kwaad kunnen natuurlijk, maar had het nog niet eerder gehoord :oops: :wink: Ben benieuwd hoe het gaat van de week…

Hier vandaag weer een beetje een huildagje, net als gisteren, maar hij had vanmorgen ook wat verhoging, heel licht hoor 37,9. Heb dus lekker met hem getut vandaag en ben ook even de stad in geweest, weer van alles aan mijn vingers blijven plakken :wall: :oops: maar ja, het was ook zo leuk en zo goedkoop :lol: Hoop dat het morgen weer wat beter gaat met ons mannetje, blijf het niet leuk en zielig vinden als hij zo huilerig is (zou slecht zijn als ik dat wel leuk vond natuurlijk… :doh: ).

Nou tot snel maar weer he :wink:

Die huildagjes zijn niet leuk!!! :cry: Ik zou hem maar lekker verwennen als ie niet helemaal lekker is.

Ik koop ook zoveel. Heb laatst de kast weer even uitgemest. Alle kleertjes die te klein zijn weggelegd en alle kleren voor nu even uitgewassen en opgehangen. Dat zou ik ook wel willen. Iedere maand een compleet nieuwe garderobe. :wink: Ik kan voor mezelf ook echt niks leuks vinden hoor. Het is een ramp, kan ik wel zeggen. Ik wordt echt een beetje moedeloos als ik mijn kast open trek. Ik denk dat ik er maar eens een paar honder euro tegenaan gooi en flink op zoek ga naar nieuwe dingen.

Dat Noa poept van het brood is door de vezels. ALs wij zelf last hebben van de stoelgang moeten we ook vezels eten.

We zijn net terug van het zwemmen. Ze vond het weer super! Ben zo blij dat we dat zijn gaan doen.

Doei doei

Oh wat een heerlijke foto weer van Noa :inlove: Moest me ff van het hart hoor :lol: Nu begrijp ik idd de poepluiers :wink: Ik dacht eigenlijk dat ze dunne luiers had, vandaar mijn vraag :oops: Maar idd wij moeten ook goed veel vezels eten voor een goede stoelgang :lol: Wel heel goed van haar darmpjes dat die dan zo ontzettend goed regaeren op die vezels :wink: Al is het natuurlijk wel wat teveel van het goede :shifty: Tsja, ik pas nu eindelijk weer een deel van mijn oude garderobe en ben er heeeeeel erg blij mee!!! Heeft lang genoeg geduurd, als je nagaat dat ik maar 7 maanden zwanger ben geweest :wink: Maar ja, ik was natuurlijk 25 kilo aangekomen :oops: Nog zal ik nooit meer alles aankunnen, omdat natuurlijk mijn figuur veranderd is (net als bij de meesten) de heupen blijven breder en daar blijven nu de meeste broeken op op steken :wall: Ik had een heeeeerlijke spijkerbroek, maar die krijg ik voor geen meter over mijn kont/heupen heen :evil: En ik ben bang dat ik die niet meer aan zal kunnen :frowning: Maar ja, heb leuke kleren ingeslagen in een maatje groter in die paar maanden en daarvanm pas ik nu ook weer een deel niet meer, dat is te groot :roll: Het is ook nooit goed he :lol:

Valentijn is gelukkig weer helemaal opgeknapt en heeft het weekend en de tijdsverandering ook goed doorstaan, hij is gewoon om nieuwe tijd 7 uur naar bed gegaan, zonder problemen!!! Vanmorgen uur eerder wakker (zijn normale tijd) toen zijn broodje een half uurtje later dan normale tijd gehad en zijn fruit kreeg hij alweer om 2 uur wintertijd en voorheen kreeg hij die om 2 uur zomertijd! Helemaal aangepast dus :lol: Verder zijn we vanmiddag voor het eerst met hem naar de kinderboerderij geweest :inlove: Hij vindt er nog weinig aan en er zijn nu natuurlijk ook geen kleine beestjes (die zijn zo cute in het voorjaar :wink: ) maar hij keek wel ff goed om zich heen en ik wil er gewoon regelmatig met hem heen blijven gaan. Lekker buiten en voor de gewenning aan beestjes :thumbup: Dat ie straks niet bang is voor alles wat niet hond of kat is :lol: Dat zal wel loslopen natuurlijk, maar ik vond het zelf altijd helemaal leuk als we erheen gingen en het is maar een kwartiertje a 20 minuten van ons huis met de auto.

Lekker dat Noa zo geniet van het zwemmen :thumbup: Valentijn vindt het ook zaaaalig!!! Is altijd helemaal heppie de peppie in het water :inlove: Maar moet zeggen dat ik wel eens oversla hoor :oops: als hij wat laat wakker wordt, dan gaat ie na zijn ontbijtje alsnog slapen een uurtje en als ik hem dat niet laat doen, dan heb ik de hele dag een huilkindje hier :naughty: Dan maar niet zwemmen zeg ik hoor…

Nu ga ik nog ff spieken bij de aprilmama’s :wink:

Tot snel weer!

Zo, vandaag ben ik eens lekker gaan shoppen. Mijn moeder is een paar uurtjes komen oppassen en ik kon op mijn gemakje even kleren gaan zoeken. Ik werd gewoon moedeloos van mijn kastinhoud. Er hing werkelijk niks leuks in. Alleen maar oude zooi. En ik ben geslaagd. Ik heb wat shirtjes, een vestje en een pyjama. Kan ik er weer even tegenaan. Nu nog een nieuwe broek, maar die kon ik niet vinden. Ik weet eigenlijk ook niet wat ik wil, dus dat is lastig. Ik ben in ieder geval blij met wat ik heb gevonden.

In het weekend ga ik met 8 collega’s naar zeeland. Allemaal jonge moeders (op twee na; de een is zwanger en de ander heeft al oudere kinderen) en de kinderen blijven thuis :? . Ik heb er een beetje een dubbel gevoel over. EIndelijk weer eens ongestoord uitslapen :zzz: . Zul je zien dat ik om 7 uur wakker lig en denk hoe het thuis zal gaan. Ik denk wel dat ik Noa zal missen, dus ik neem maar wat foto’s mee en bel gewoon 3 keer per dag naar huis. Ach ja, zeeland is niet het einde van de wereld. ALs ik er buikpijn van krijg, pak ik toch gewoon te trein naar huis.

aiaiai wat ben ik hier lang niet geweest, schandalig gewoon en dat terwijl ik dit topic zelf geopend heb :oops: :oops:

Maar er is wel een reden dat ik hier een tijdje niet geweest ben…

Ik ben namelijk zwanger van de tweede!!! :inlove: :smiley:

Dus helemaal even bezig met andere dingen, misselijkheid en moeheid e.d…

Ik heb al een afspraak bij de vk gehad en daar hebben we een echo gehad, het hartje klopte prima (bij 8 wkn) 22 nov heb ik een afspraak met de gynacoloog ivm de vroeggeboorte van Stan en deze 2de zwangerschap. Ben heel benieuwd wat daar uit gaan komen.

Ik kom binnenkort weer een keer kletsen hier en reageren, maar dan zijn jullie alvast weer op de hoogte!!

liefs joyce en stan :inlove:

gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Lois GEFELICITEERD!!! Wat leuk!!! :dance: :dance: :dance: :dance:

Groetjes Maartje

Ik kom morgen weer ff uitgebreid beppen, maar Joyce, ook hier, nog even een keer gefeliciteerd :dance: Ik vind het echt helemaal super voor jou en Ivo en voor Stan natuurlijk dat ie Big Brother wordt :inlove: Ik ben benieuwd naar wat de gyn zegt de 22e! Zie je hier ook snel weer?! :wink:

Ze is weer door de keuring heen hoor!! Ik ben net bij het CB geweest en alles was goed. Ze weegt nu 8090 en is 70 cm. Precies gemiddeld! Aan de ontwikkeling was niet te zien dat ze 6 weken te vroeg geboren is. Al met al was iedereen weer tevreden.

Ik ga wel haar schema wat aanpassen. In plaats van pap tussen de middag krijgt ze weer brood. Daar was ik mee gestopt omdat ze anders veel te weinig melk binnen krijgt. Maar dat is niet zo erg. Het is het beste als ze tussen de 500 en 600 drinkt, maar tussen 400 en 500 is ook prima.

Dan wordt het dus:

7.00 fles van 200

9.30 fruit en flesje sap

12.00 brood met fles van 90

14.30 kwark of yoghurt

17.30 groenten

19.00 fles van 165 met rijstebloem

En dan tussendoor nog ergens slapen…hihi…vol dagprogramma dus.

Verder geen nieuws hier.

Oja ik vond nog wat babyfoto’s van mezelf.

Groetjes Renske