Wat fijn Joyce dat het allemaal goed gaat met Stan. Vind het trouwens een erg leuke naam.
Ik ken dat RS virus niet. Ik zou het ook op internet zoeken dan.
Tja, hij was erg klein dus toen hij geboren was, maar ja met 28 weken. Wat wil je dan he.
Pepijn is gister op controle geweest. Hartfilmpje gemaakt, maar zag er goed uit. Hij heeft namelijk een ruisje, maar niet iets om zorgen over te maken.
Hij is nog steeds 54 cm bij 3935 gram. Hij was wat ziekjes geweest, dus echt aangekomen is hij niet.
Ik mocht de groeicurve zien en hij zit op de onderste lijn en dan is hij nog niet eens gecorrigeerd. Dus dat komt wel goed.
Mijn vriend is 1.93 en ik 1.56 hihi. Grappig he, dus ben benieuwd hoe Pepijn het gaat doen.
Ben helemaal zenuwachtig voor vannacht. 1 Koffer is al ingepakt en de kinderwagen met onderstel ook (dat ding is 18 kg!!!). Dus ik bel transavia zo maar even, want als dat onder de 10 kg valt voor Pepijn hebben we een probleem met het gewicht.
Er moet nog 1 koffer ingepakt worden met mijn kleding, Pepijn zijn dingetjes en toilettas. De koffer zelf weegt al ruim 6 kg en dan blijft er nog 4 kg over om die ene koffer in te pakken.
Het klopt gewoon niet echt, maar ja, Pepijn heeft meer nodig dan wij hihi.
groetjes
Hoihoi, Zo ff het hele huis aan kant gemaakt, 2 wasjes weggewerkt en meeneertje ligt nu net een uur na zijn 2e voeding ff te tukken in de box :inlove:
He Joyce, dat RS-virus kan een erg vervelend virus zijn, waar ze echt heel erg ziek van kunnen worden, maar dat is alleen zo heftig in het eerste jaar. De tweeling van mijn vriendin heeft het ok gehad toen zijn een maand of 3 waren, zij waren dysmatuur en zij hebben 3 weken in het ziekenhuis gelegen met zware longontsteking. Zo ook een prematuur van een collega van Tim. RS krijgt namelijk bijna iedereen en verloopt vaak ales een normale verkoudheid en wij zoeken er dus niets achter, maar bij babies in het eerste jaar komt vaak als complicatie longontsteking erbij en dta maakt het zo “gevaarlijk”. Stan is nu in principe over de leeftijd heen dat het echt heel gevaarlijk is hoor (er zijn nl. heel vervelende verhalen over, maar dit komt door complicaties). Je prikt in principe in het eerste jaar alleen als de R in de maand zit. De ka vond het bij ons niet nodig toen Valentijn in apRil naar huis kwam, omdat hij die maand toch weinig kontakt zou hebben met anderen en we moeten gewoon kijken wat we doen en wat de ka vindt als we in oktober weer gaan. Maar als je het vergoedt kunt krijgen en je ka vindt het handig zou ik het gewoon doen :thumbup: Het is net zoiets als een griepprik zeg maar. Goed hoor van je dat je met verse groentjes gaat beginnen :thumbup: Valentijn eet nu echt nog te weinig om dat te gaan doen vind ik… :oops: Hebben jullie trouwens al enige indicatie van wanneer jullie huis helemaal af gaat zijn? Nog voor Stan zijn 1e verjaardag of niet? Wnat het schiet wel lekker op, maar het is evengoed nog een hoop werk, zeker omdat jullie veel zelf doen ook :thumbup: Wat kleren betreft, mijn oudste zus heeft 3 dochters (had wel veel neutrale babykleertjes gekregen en wat grotere unisex spijkerbroeken) en mijn andere zus heeft een stiefzoon, maar die is al 8 en zij heeft een heeeeel andere smaak dan ik Dus ik heb gruwelijk veel gekocht, is gewoon errug leuk :shifty: en nu de grotere maten ok maar wat via internet, is altijd handig! Het babyzwemmen ga ik dus zondag doen ipv woensdag, had geen rekening gehouden met het zomerrooster… Ik moet dus ff kijken hoe het gaat zondag, afgelopen zondag was namelijk gewoon lekker recreatief zwemmen/dobberen met een vriendin uit het ziekenhuis Wat een geweldige wieg heeft je zus trouwens zeg, leuke foto zo met Stan erin Wat goed dat Stan zich zo goed ontwikkeld joh! Nu nog het overstrekken eruit :think: Wel prettig dat jullie positief gevolgd worden door de fysio :lol:
He Tientje, allereerst vast een hele fijne vakantie en een heeeeel goede vlucht!!! Spannend hoor allemaal!!! Volgens mij gaat je kinderwagen buiten het normale gewicht om toch?! Je zult idd echt een heleboel in moeten pakken, is altijd een hele volksverhuizing op vakantie gaan, dat vond ik met zijn tweetjes al :oops: Valentijn was trouwens bij geboorte zo’n 45cm en 1705 gram en bij 2,5 maand was hij 54cm en 3690 gram en hij is een weekje eerder geboren dan Pepijn, dus ze zitten ongeveer gelijk en inmiddels is Valentijn dus 7,5 kilo en 66,5cm :shock: heb hem vanmorgen zelf weer even gewogen en gemeten Maar Tim is 1.84 en ik ben 1.81, dus was te verwachten dat Valentijn ook een langerdje is/wordt :lol: Lekker dat het hartfilmpje goed was joh, is toch ook weer een hele geruststelling Wel eng dat hij koorts met stuipen heeft gehad zeg :shock: Moet er niet aan denken :naughty: gelukkig gaat het nu weer goed met Pepijn, maar kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent :?: :!: Wanneer ga je weer aan de slag en wat doe je voor werk als ik vragen mag :oops:
Nou, ik ga weer ff verder struinen op KoK en dan ga ik eens fotootjes bijwerken op meneertje zijn site :inlove: En dan eens even de doos met kleren goed sorteren en alles in de was
Tot snel maar weer he!
Doeiiiiii :lol:
Hallo allemaal,
Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie kindjes! Alle artsen tevreden. Dat moeten we hebben natuurlijk. :mrgreen: Super
Hier alles oke. Noa is snotverkouden. Echt heel zielig. Heeft ze denk ik meegenomen van het kinderdagverblijf. Het begint al vroeg dit jaar. Alles kids zijn aan het snotteren en alle leidsters ook. Ik gelukkig nog niet, maar met al dat geknuffel met Noa zal het niet lang meer duren voordat ik het ook te pakken heb.
Ze eet trouwens super. Het drinken gaat wat minder, helemaal nu door de verkoudheid. Ze is al de hele week niet zo fit. Ik maak me er inmiddels geen zorgen meer over dat ze wat minder drinkt. Komt vanzelf wel weer. 's Avonds drinkt ze nu geen pap meer want het was altijd ellende met de dikte en welke speen. Ik werd er helemaal gek van. Nu krijgt ze voeding voor hongerige baby’s. Vannacht heeft ze wel weer heel onrustig geslapen, maar heeft ze pas om 7 uur de fles gehad. Het lijkt dus te helpen want de twee nachten ervoor kwam ze om 4 uur of 5 uur (nadat ze 's avonds alleen gewone melk had gehad). Zal ook wel met de verkoudheid te maken hebben en het sprongetje waar ze nu midden in zit. Wat dat betreft is ze er wel een volgens het boekje. Alles wat is Oei ik groei staat, klopt precies bij haar.
Kim, wat een leuke foto van valentijn. Hoezo nieuwsgierig?!?!
Joyce, ik ben benieuwd wat de dokter zegt over die inenting. Ik dacht dat dat alleen maar voor kwam bij kleine babietjes tot 3 maanden. Nooit over nagedacht dat een prematuurtje daar langer vatbaar voor kan zijn.
Veronique, hoe gaat het met Marin? Ben erg benieuwd hoe het er voor staat inmiddels.
Doei
He Renske, gaat het inmiddels al weer wat beter met Noa :?: En ben jij nog steeds verkoudheidvrij Of hebbie teveel met je meissie geknuffeld :inlove: Lekker zeg dat Noa zo goed slaapt op voeding voor hongerige babies :thumbup: Hier is het af en toe hannesen met de papspeen van Difrax, als er een klontje pap voor het gat zit :wall: Ht is soms best lastig om het helemaal goed gemengd te krijgen vind ik. Het vaste voedsel is hier nog steeds een ramp, hij moet helemaal niks :think: Hij blijft die lepel naar buiten duwen of houdt zijn mondje gewoon echt stijf dicht en gaat daarna bleren Donderdag ga ik voor het eerst met hem naar het CB hier :eh: We hebben hier geen inloopspreekuur, dus heb netjes een afspraak gemaakt, ze was een beetje verbaasd dat ie nog nooit was geweest, dat ie nog niet in de planning stond aangezien hij al bijna een half jaar is Beetje raar, want zij moet toch in zijn dossier kunnen zien dat hij bij de ka onder controle is :think: Maar goed, ik vind het wachten op de volgende afspraak met de ka wat lang duren (11 oktober :oops: ) dus ga me eens wagen aan het cb :lol: Ben benieuwd, want hier thuis meet ik ongeveer 67cm en met wegen op onze gewone weegschaal kom ik rond de 7,5 kilo :o Dusss… we zullen zien, ik laat het donderdag even weten
Nou, ik ga weer ff verder neuzen
Hoi Kim,
Noa is inmiddels terug naar de papfles. Ik kreeg hier de tip om het water te verwarmen en dan eerst de pap erin. Goed schudden en dan de voeding. Ze krijgt nu 165 pap en dat gaat gewoon met de speen met twee gaatjes waar ze normaal ook mee drinkt. Het gaat tot nu toe goed. Ze zit inmiddels weer in zo’n sprongetje en nu krijst ze het uit voordat ze gaat slapen. 's Nachts is ze eigenlijk altijd even wakker. Dan ligt ze te keuvelen in bed en als ze dan gaat jengelen krijgt ze haar speentje en valt eigenlijk altijd wel weer in slaap dan. Maar nu is het een ander verhaal. In plaats van jengelen, krijst ze het hele huis (en dat van de buren :? ) bij elkaar. Dinsdag moest ik werken en hebben we om 4 uur maar een flesje gegeven. Konden we tenminste gewoon gaan slapen. Daar dronk ze de helft van op en toen was ze rustig en is ze zonder problemen in slaap gevallen.
Dit weekend zitten we op een camping, dus ik hoop dat ze dan goed slaapt. :? Zou wel vervelend zijn als ze de hele camping wakker huilt. Het lastige is dat we dus geen magnetron hebben en dat ik dus een andere manier moet vinden voor het opwarmen van de flessen. Ik heb wel een flessenwarmer maar dat duurt natuurlijk veel te lang, zeker midden in de nacht. Ik kook 's avonds maar wat water, dat doe ik dan in een thermoskannetje en dan meng ik dat wel met koud water. Ik weet het anders ook niet.
Ik heb er wel zin in, maar hoop wel dat het met noa goed zal gaan. Gelukkig gaat er nog een babietje mee (4 weken ouder dan noa). We zien het wel.
Wat raar trouwens dat je nog nooit bij het cb bent geweest. Hier zijn ze langsgekomen om alles uit te leggen en ons persoonlijk uit te nodigen voor een eerste bezoek. Hoe zit het dan met de inentingen of doe je die (nog) niet?
Ze zullen wel tevreden zijn over zijn gewicht denk ik. Het gaat verder toch ook goed. Ben benieuwd wat ze zeggen.
groetjes Renske
Hoi Renske, ja hier ook lekker middenin het sprongetje dus!!! Maar hij heeft nu ook weer wat nieuws, was het de afgelopen 2 weken al dat ie af en toe een heel klein beetje teruggaf na de voeding, nu sinds 2 dagen is het standaard na elke voeding gelijk een hele golf :sick: Blijf hem en mezelf steeds omkleden :wall: Ga denk ik maar weer even nutriton door de fles doen ofzo, want ik word hier een beetje simpel van :oops: Ze zijn hier van het cb ook thuis geweest hoor toen hij net thuis was, maar vanwege het feit dat hij net om de 32 weken hangt wil de ka zelf alle controles doen en hij krijgt ook de inentingen van de ka (althans van de assistente :lol: ) dus die krijgt hij wel. En in principe heb je dan ook verder weinig bij het cb te zoeken, tenzij er dus wat langer tussen controles bij de ka zitten, zoals nu De controle in oktober is gewoon ff een tussentijdse controle voordat hij in januari weer een hele uitgebreide krijgt met prikje enzo. Lekker he dat ze nu ineens 's nachts weer even bedenken om te komen, nu moet ik zeggen dat het hier gelukig meevalt, hij wordt alleen wakker als hij zijn armpjes losgewoeld heeft, maar dan is het een kwestie van vastleggen en ff speentje erin en hij is weer weg :lol: Maar kan me voorstellen dat je hoopt op rustige nachten op de camping Ik ga waarschijnlijk (ligt ff aan het weer)vrijdag met Valentijn naar de camping waar mijn ouders ff een weekje zijn in Heerden, samen met mijn oudste zus en haar 3 dochters :lol: Zij blijven ook slapen, maar ik weet het nog niet?! Hij kan zo van slag raken als we ergens anders zijn :oops: en ook vanwege het feit dat ik me niet helemaal prettig zou voelen als hij de hele camping bij elkaar besluit te bleren :mrgreen: Maar ik weet het dus nog niet :think:
Ik ga nu ff een blertje troosten en dan ff op naar de Prenatal ff kinderstoel ophalen :dance:
Tot snel weer!!! En mocht ik je hier niet meer spreken dan vast heel veel plezier op de camping en ik hoop voor je mee dat Noa zich als een nette campinggaste gedraagt :-* Goed idee trouwens om warm water in de thermosfles te doen, werkt perfect :thumbup:
Groetjes!
hoihoi meiden
eerst maar eens ff reageren…
tientje wat lekker zeg samen op vakantie. Ikhoop dat jullie het heel erg fijn hebben samen en dat de reis goed gegaan is.
hoi kim, jullie hebben het dus ook al gehad over het rs virus met de kinderarts. Wij zijn gisteren gebeld door de kinderarts en hij vertelde dat Stan niet in aanmerkng komt voor de inenting, omdat hij op yhet moment van enten ouder als een half jaar is. De kinderarts gaf aan dat we de ademhaling van Stan wel heel goed in de gaten moeten houden. Wanneer hij kortademig zou worden en gaat 'piepen’of slechter gaat drinken moeten we aan de bel trekken. HOpen dan maar dat het allemaal mee gaat vallen.
We hebben niet echt een planning gemaakt wanneer het huis af moet zijn. We hopen eind 2007 erin te kunnen dus voor stan zijn 2e verjaardag… hahhah. WE zijn alles bij elkaar al 4 jaar bezig, maar hebben wel eerst een garage en een stal gebouwd, met het huis zijn we nu 2 jaar bezig. Het duurt zso lang omdat we tot nu toe alles zelf hebben gedaan ( behalve voegen, grondwerk en verdiepingsvloer leggen)
hey renske, wat vervelend dat noa zo verkouden is, en die sprongetjes zijn ook maar lastig he. hahah. Alleen vind ik wet wel geweldig om te zien dat ze na zo’n sprongetje ook echt weer meer kunnen. HIer klopt het oei ik groei boek ook aardig. Als we uitgaan van de gecorrigeerde leeftijd en dan een dikke week erbij dan klopt het, tenminste de afgelopen twee keren klopte het. Volgens de kinderarts halen prematuren kindjes de ontwikkeling in, hoe zou dat dan gaan met sprongetjes? iemand enig idee??
Geweldig camperen!! heel veel plezier dit weekend en noa gedraag je he :naughty: :dance: hahhah
Wij zijn afgelopen zondag gaan zwemmen met vrienden, het was helemaal super. Stan dee dhet hartstikke goed en vond het zelfs leuk!
Als een prins zat hij vanuit zijn zwemband alles te bekijken en ondertussen lekker sabbelen op zijn knuistjes. heerlijk om te zien!
nou ik ga er maar eens vantussen, lekker de tuin in als het droog blijft
liefs joyce
o ja stan eet tegenwoordig zelf zoals je hierboven kunt zien…
hahhah
Joyce, Ik zie niks…geen foto van een etende Stan. En over die sprongen. Noa loopt niet precies gelijk met het boek. Als ik uitga van de uitgetelde datum klopt het niet, er moet ook iets van een week of twee bij volgens mij. Ik ben er nog niet helemaal achter hoor. Het gaat nu een stuk beter. De verkoudheid is weg, alleen de nachten zijn nog wat onrustig. Hopelijk dit weekend niet. We zien het wel.
Wat leuk dat je bent gaan zwemmen. Ik wil binnekort ook een keer gaan. Ik heb een onderwatercameraatje gekocht en die neem ik mee. Leek me echt leuk om foto’s te maken van de eerste zwempartij.
Kim, wat vervelende zeg dat spugen. Gaat het met de nutriton wat beter of heb je dat niet meer gedaan. Enne ga je nog naar de camping? want echt lekker weer is het niet. Het is niet koud, maar een beetje nat als je het mij vraagt.
Ik ga nu stoppen, want het wordt tijd om nog wat was te doen en nog wat spullen in te pakken.
Groetjes Renske
Sorry hoor, ben al even niet meer geweest hier en ik zie dat het topic wat gezakt is ook :oops:
Als eerste hier ook nog even!
Joyce, gefeliciteerd met Stan zijn 7 maanden he :-* :dance: Wat vliegt de tijd voorbij zeg :shock: Knap trouwens hoor dat jullie eigenlijk alles zelf doen en dat je dan zolang kunt wachten :thumbup: Ik zou daar veel te ongeduldig voor zijn :oops: maar ja, wat ik ervan gezien heb, krijgen jullie er wel een heeeeel mooi huis voor terug :thumbup: Ik ga het hier 13 oktober nog even overleggen met de ka wat betreft die enting tegen het RS virus, want ons is destijds verteld dat kindjes dat het eerste jaar krijgen elke maand met de R in de maand, dus ik heb geen idee of ze er hier ook zo over denken dat hij al over een half jaar is dan bij zijn eerste enting?! :think: Leuk dat Stan ook zo geniet van het zwemmen joh :inlove: Ik ga morgen weer met Valentijn babyzwemmen :dance: Leuke foto trouwens ook van Stan zijn “zelfeetaktie” :inlove: Oh en wat de sprongetjes betreft, bij de ene prematuur klopt het wel en bij de ander niet… Ik ebn er nog steeds van overtuigd dat ik niet 19, maar 26 april was uitgerekend en dat Valentijn dus met 31 3/7 weken is geboren, dit klopt namelijk veel beter met zijn slechte start en zijn gewicht en ook met de sprongetjes :think: Daarbij heb ik heel kort daarvoor 1 maand in Australie gezeten en ik ben ongesteld teruggekomen zeg maar, dus 19 april zou te vroeg zijn, maar dat gaf de 1e echo aan… De overige echo’s gaven trouwens steeds een een dag of 9 eerder aan en dat komt ook veel meer overeen :think: Maar goed, het zij zo, maar dan kloppen de sprongetjes bij hem ook ineens precies :roll:
Renske, wij zijn alsnog naar de camping gegaan, gingen hier weg met enorme hoosbuien, maar vanaf de A1 hebben we zon gehad en daar was het ook schitterend weer, dus was erg gezellig met ouders, zus en nichtjes :lol: Mijn moeder had lekker taart gehaald voor Valentijn zijn halfverjaardag :inlove: Ik ben trouwens geen nutriton gaan gebruiken… Het is vanzelf gelukkig weer wat beter gegaan en nu is het heel af en toe nog een heeeeeel klein beetje teruggeven, maar niet noemenswaardig :dance: Het cb was erg tevreden over hem, hij weegt nu 7330gram en is 67cm lang :thumbup: zijn hoofdje is 44cm, dus allemaal helemaal goed :dance: Hoe was het trouwens bij jullie op de camping!!! En heeft Noa zich een beetje gedragen :think:
Nou, wij gaan nu naar bed, morgen weer lekker babyzwemmen :dance: Mijn moeder gaat dan gezellig foto’s maken, dus die zal ik binnenkort wel ff plaatsen hier
Truste en tot snel maar weer :-*
Hoi Kim, Nog gefeliciteerd met valentijn z’n halfjaardag! Heeft hij zelf ook taart zitten snoepen ?
OP de camping is het supergoed gegaan. Ze gedroeg zich voorbeeldig, gelukkig. Ze sliep zelfs uit tot 10 of 11 uur. Om 7 uur een flesje en dan sliep ze lekker verder…en wij ook. We zijn zaterdag met een huifkar weggeweest. Dat hobbelde lekker dus ze heeft goed geslapen . Zondag naar de dierentuin. Dat ging ook super. Ze zit sinds het weekend in de jogger en niet meer in de kinderwagen. Nu kijkt ze haar ogen uit. Ook in de winkel vindt ze het nu prima. De eerste paar nachten thuis sliep ze ineens heel slecht. Misschien moest ze wennen aan dat ze weer alleen op een kamertje lag ofzo. Ineens dronk ze ook veel grotere flessen en dat hebben we nu teruggedraaid en nu slaapt ze 's nachts weer goed. Misschien is het teveel geweest en kreeg ze er 's nachts last van.
Gisteren zijn we voor de eerste keer gaan babyzwemmen. Het ging heel goed. Daarna heeft ze 2 uur aan een stuk geslapen. Het is al om 9 uur, best vroeg dus, maar dan is je dag extra lang.
Alles oke hier dus.
groetjes renske
NOA HEEFT DOOR HOE ZE ZELF MOET ROLLEN!!! :inlove: :inlove: :inlove: Ze oefent de hele dag al. ZO leuk om te zien. Dan kijkt ze trots rond of wij het ook zien. :inlove: :inlove: :inlove:
Hey Renske, goed om te horen dat Noa zich zo voorbeeldig heeft gedragen op de camping :lol: :thumbup: Lekker hoor, uitslapen Kan idd heel goed zijn natuurlijk dat het zijn weerslag heeft op thuis 's nachts alleen slapen, maar wel prettig dat het nu weer goed gaat :thumbup: En ik lees nu dat ze ook al zelf kan omrollen :o :dance: :thumbup: Go Noa, Go Noa :dance: Goed hoor!!! Nou, hier nog steeds niet meer na 1x beide kanten op… Ben benieuwd wanneer hij dat inene door gaat krijgen :think: :lol: Ze doen het idd zomaar van het ene op het andere moment en verrassen je er volledig mee :lol: Ik heb vanmorgen weer lekker gezwommen met hem, maar hij had na zijn ochtendvoeding van 8 uur, maar een heel krap uurtje geslapen, dus hij vond het minder leuk dan de vorige keer… Nu ga ik woensdag weer en dat wordt dan de vaste dag zeg maar. Het is dan veel rustiger zegt ze. De groep is dan wel voor kindjes van 0 tot 4, iets wat ik eerst een te groot verschil vond, maar dat weegt niet op tegen hoe druk het op zondagochtend is :shock: Is niet echt leuk, plus dat er dan een hele sukkeige, vervelende vader is (sorry hoor) Steeds als ik iets wil pakken, pakt hij het voor mijn neus weg, ook zo met aankleedkussen en de plek van verschonen :wall: En nu pakte ik eerder dan hij een emmertje, keek hij me helemaal verbolgen aan met een zucht :shock: Mafkees!!! En er is een vrouwtje dat steeds vraagt hoe oud Valentijn is :roll: en iedere keer weer “6 maanden” en zei steeds weer “oh, dna is mijn kindje niet meer de jongste hier” en dan zwemt ze weer weg met haar zoontje, zonder lachje of wat dan ook, kijkt me ook altijd heel vreemd aan :think: Zou bijna denken dat ik niet op baby-, maar op kneuzenzwemmen zit :silenced: :lol: Maar goed, ik hoop dus dat de woensdaggroep wat leukere papa’s en mama’s heeft, met zwangerschapszemmen was het namelijk een onwijs leuke groep, maar ja na 1x zwemmen moest ik al rustig aan doen en mocht ik dus niet meer zwemmen :wall:
Nou, ik ga nog ff beppen bij april en dan naar bedje toe
Doeiiii
Hallo allemaal (als er nog iemand is hier tenminste)
We waren aardig aan het zakken, dus haal even het topic omhoog.
Hier alles oke. Noa krijgt sinds deze week andere voeding, maar het lijkt er nu wel op of ze meer honger heeft. Nu zit ik een beetje uit te vogelen wat het beste schema is. Willen jullie misschien even meedenken?
Nu is het:
6.00 - 7.00 eerste fles (180)
9.30 potje fruit
12.00 - 12.30 tweede fles (150)
16.00 derde fles (150)
18.00 potje groenten
20.30 papfles (150)
Ze kan wel meer melk op, maar we hadden het idee dat ze daar 's nachts last van had.
Nu zit ik te denken aan het volgende schema:
6.00 - 7.00 eerste fles (180)
9.30 fruit + sap
12.30 fles (180) helft daarvan als pap met lepel, andere helft melk uit fles
16.30 groenten + evt flesje 90 of 120
20.30 papfles (180)
Als ze om 6 uur al wakker is en d’r flesje krijgt, schuift de pap en groenten en laatste fles een half uurtje naar voren denk ik.
Wat deden/doen jullie met 6 maanden?
Hi Renske,
Hier hebben wij het volgende schema…
7:30 a 8 uur 1e fles opvolgmelk 205cc
11:30 a 12 uur 2e fles opvolgmelk 205cc
13:30 a 14 uur half potje fruit met Liga 1e stapbiscuit
15:30 a 16 uur 3e fles opvolgmelk 205cc
17:30 a 18 uur half potje groente met Liga 1e stapbiscuit
19 uur 4e fles opvolgmelk met Nutrix 220cc
Ik moet zeggen dat ik zo geen tips heb voor je…
Sinds de opvolgmelk drinkt Valentijn ineens al zijn flessen helemaal leeg :o en nu hij eenmaal gewend is aan de groente, kan ik er ook alles instoppen wat ik wil, hij hoeft niet meer eerst aan smaakjes te wennen ofzo :dance: Hij krijgt nog geen sap tussendoor ofzo, maar hij krijgt voldoende vocht binnen, dus heb ook nog geen moment gevonden waarop ik hem dat het beste kan geven :think: Pap krijgt hij hier dus lekker makkelijk uit de fles, hij kan prima met een lepeltje eten, maar aangezien zijn pap het laatste is voro hij slapen gaat, wil ik daar niet teveel mee rommelen en uit de fles gaat het er zo in en hij slaapt er dus soms ruim 13 uur op :shock: Hij krijgt niet direct na zijn groente een fles dus, maar zo’n uur a anderhalf uur na zijn groente de pap, dan heeft hij ook vaak wel weer trek. Meer dan een half potje groente of fruit krijg ik er momenteel nog niet in, hij heeft dan echt genoeg… Met de laatste paar hapjes zit hij al een beetje te kieskauwen Het zijn ook nog de kleine potjes hoor, als ik grote potjes openmaak, dan krijgt hij ongeveer 1/3 daarvan.
Verder gaat alles dus super hier moet ik zeggen :dance: Hij slaapt goed, eet goed, poept en plast goed en is bijna altijd supervrolijk!!! Hij lacht naar alles en iedereen en is een absolute kleine charmeur die heerlijk luidkeels kan kraaien en gillen van plezier en breeduit lachen van oor tot oor en zalig schateren :inlove: Als je hem laat schrikken of ppffrrt geluiden maakt, dan ligt ie echt helemaal in een scheur :lol: :inlove: Het rollen heeft hij van de week weer een keer of 3 a 4 gedaan van buik naar rug, maar daarna niet meer. Hij is momenteel wel enorm bezig om van zijn rug naar zijn zij te gaan en hij moet gewoon nog ff over dat dode punt heenkomen, maar dat komt vanzelf wel Hij kwijlt en bijt enorm op alles wat in zijn handjes komt! Als je hem op je vinger laat kauwen, dan heb je gewoon echt een beurs gevoel daarna :lol: Je ziet ook twee vette witte bobbels middenonder zitten, maar heb nog niet het idee dat ze heel binnenkort gaan komen hoor Maar het echte werk zit er al wel :lol:
Ik heb geen idee of jullie in het showforum meekijken of niet, maar ik heb laatst een hele leuke fotoserie gemaakt van Valentijn in een peultjespak :inlove: en nog wat andere…StaanHIER
Sinds 3 nachtjes slaapt Valentijn ook met zijn armpjes los en tot nu toe gaat het goed :dance: Hij wordt nog wel eens heel even halverwege de avond ineens huilend wakker, maar dan is het speentje erin en dan weer tot de volgende ochtend :inlove:
Nou tot snel en ik hoop dat het weer wat drukker wordt hier
hey meiden
Nou dat was inderdaad voor mij ook alweer even geleden dat ik hier gelezen had. Drukdrukdruk zullen we maar zeggen.
Het schema van Stan ziet er sinds deze week als volgt uit:
7:30 bordje pap van 220 cc opvolgmelk
10:30 (als hij wakker is) fruit
12:30 bordje pap van 220cc opvolgmelk
tussendoor beetje sap
17:00 groente/ vlees/ aardappel
19:00/19:30 bv
zoals je ziet heb ik de ochtendvoeding van bv veranderd in pap
we zijn afgelopen week naar het bureau geweest en stan was niet meer zoveel aangekomen als daarvoor. nog steeds 350 gram in 6 weken hoor.
De verpleegkundige dacht dat hij aan meer gevarieerde voeding toe was. Dus nu twee keer pap, met een lepeltje, meer groente vlees en aardappel
dus meer naar het meeeten met papa en mama toe…
Leuk om jou stukje te lezen kim, ik herken er heel veel dingen van Stan in. Het oefenen met rollen, geluiden maken en het vrolijk zijn en ook het kauwen en kwijlen hahahhah Jou stukje zou zo over Stan kunnen gaan.
donderdag zijn we ook weer naar de fysiotherapie geweest. Daar kregen we als advies om Stan meer op de grond te laten spelen ipv in de box. WE moesten hem meer uitdagen om te rollen/ draaien e.d en meer de ruimte geven. Dus nu liggen we een paar keer per dag samen op een kleed te rollen hihihhih
Kim fijn dat valentijn steeds beter met zijn armen los kan slapen, het wordt echt een grote vent he. Complimenten voor de website van valentijn zeg, jeetje wat ziet die er mooi uit. Vooral met die foto’s die steeds verspringen hoor, ik wil wel een keer bij je op les
hoi renske.
het tweede schema zoals je beschrijft heeft Stan ook gehad. Ik merkte dat hij het fijn vond om na zijn groente nog even lekker aan de borst te liggen. Dus kan me voorstellen dat het voor noa lekker is om nog even lekker vertrouwd is om een fles te drinken na dat gedoe met een lepel en groente. Stan gaf vanzelf aan wanneer hij dit niet meer nodig had. Toen ging er steeds meer tijd tussen de groente en de melk zitten. Hopelijk heb je hier wat aan…
nou hopen maar dat we weer wat hoger staan nu na al dit geklets
groetjes joyce :dance:
Wat een leuke foto’s kim. Hij had het wel naar zijn zin met zijn peultjespak volgens mij. Je hebt hem dat toch niet aangedaan toen het zo warm was he ? En was stoer dat hij al tanden krijgt. Noa zevert al weken en gaat nu steeds meer kauwen, maar ik heb nog niks kunnen ontdekken. We wachten af.
Ik ga morgen of overmorgen beginnen met het nieuwe schema. Kijken of het werkt.
Morgen gaat Noa naar oma en opa. Dan gaan wij lekker met z’n tweetjes naar de sauna. Noa blijft logeren, dus kunnen we zondag ochtend lekker uitslapen. Is wel effe nodig om tijd saampjes door te brengen. We leven een beetje langs elkaar heen op het moment. Ik moet zeggen dat ik er super veel zin in heb. Lekker luieren en we hebben een hotstone massage geboekt. Ben benieuwd of het wat is. Ik voel me niet eens schuldig dat we noa weg brengen om samen wat leuks te gaan doen. Af en toe heb je dat nodig (vooral nu) en Noa vindt het leuk bij oma en opa en zij vinden het leuk dat ze komt. Iedereen blij :mrgreen:
Ik ga nu nog even tv kijken en over een half uurtje Noa wakker maken voor de laatste fles. Vandaag heb ik gewerkt en ik moet zeggen dat ik haar steeds meer ga missen. Gelukkig zit ze bij mij op het kdv en kan ik af en toe even gaan kijken en knuffelen. Vanmiddag moest ze net tijdens mijn pauze haar fles. Dat doe ik dan effe lekker zelf.
Heeejjjj Renske, gefeliciteerd nog met Noa haar verhalfjaardag :dance: :dance: :dance: :-* Ben het gisteren helemaal vergeten te posten :oops: :oops: :oops:
Zo, nu gaan wij ff naar Ikea, badkamermeubel en waskommen uitzoeken en daarna naar de bouwmarkt de bestelde vloer- en wandtegels ophalen :dance: Volgend weekend is het raak, dan gaat het hier beginnen :o
Kom later nog even uitgebreider reageren hoor, maar wilde ff Renske nog feliciteren
Dank je kim…tot later.
Hoi dames,
Hier nog een moeder van een prematuur. Ik heb nu pas dit topic gevonden, vandaar mijn late reactie. Alleen; ik heb een premature “beer” Guus op 1 december 2005 geboren 27 dagen te vroeg, was eigenlijk een kerstkindje van 27 december. Maar uh… hij woog bij zijn geboorte 3510 gram !!!
Dat komt omdat ik diabetes gekregen heb tijdens de zwangerschap (en nog steeds), hij groeide 1 kilo in de 2 weken in mijn buik. Vandaar dat ik het niet erg vond toen hij zich aankondigde 4 weken te vroeg. Ik zou rond de 38/39 e week ingeleid worden vanwege zijn groei.
Het was op zich wel grappig achteraf omdat mijn eerste echo met 7 weken aangaf dat het vruchtje veel te klein was en er geen hartje ze zien was. Ik kreeg 90% zeker een miskraam werd er gezegd een week later kreeg ik een na-controle omdat er nog niets afgekomen was en … ik zag meteen een kloppend hartje !!! En gelukkig is dat uitgegroeid tot inmiddels een heerlijk ventje van bijna 10 maanden en ruim 10 kilo
13 december mocht hij gelukkig naar huis, onder luid protest van de kinderarts welliswaar, omdat hij niet genoeg dronk. Maar ik heb nog een kind van nu 5 die ook vanaf dag 1 slecht gedronken heeft, dus ik heb geen schrik dat ik hem niet "groot " krijg. In dit geval een gekke uitspraak, hahaha.
Een plat hoofdje herken ik, hij is er met grof geweld uitgetrokken met de vacuumpomp omdat hij niet eens helemaal ingedaald was en ik na 11 uur alleen maar weeen geen mm opgeschoten ws. Het bekende KISS-Syndroom. Na 5 behandelingen kinderfysio en osteopaat is hij prima in orde en zeggen ze dat die afplatting wel minder zal worden, maar waarschijnlijk niet meer weggaat. Volgens de wijk is zijn aangezicht niet meer helemaal recht en ook de oorstand niet maar zou alleen estetisch probleem zijn.
Verder heeft hij ontzettend veel geluk gehad want bij 20 weken zwangerschap werd een nierprobleem gegonstatteerd, nu zijn we intussen 10 maanden verder en lijkt het goed te zijn. Hij heeft een niertbekkenverwijding waar teveel vocht in 1 nier achterblijft, maar vooralsnog lijkt alles prima te functioneren. In het begin veel onderzoeken, nu alleen nog 1 echo van dat gebied als hij 12 maanden is. Mocht dan alles goed zijn dan hoeft hij niet meer onder speciale controlen. Pffffffffffffffffffffffffffffffffffff.
Heel verhaal als ik het zo terug lees. Mijn gevoel is vanaf het moment van de geboorte heel goed geweest en ik ben blij dat ik daarop heb kunnen vertrouwen. Het is een heerlijk tevreden gezellig altijd lachend mannetje.
Liefs, Petri