prematurenmama's

He Tientje, wat heerlijk dat Pepijn eer thuis is meis :-* Nu kun je weer lekker gaan genieten van je ventje!!! Wel jammer dat ie nu spruw heeft, maar idd met een goede behandeling zijn ze er vaak snel vanaf (alleen wel nog ff doorsmeren als je niets meer ziet…). En ja, die kleintjes groeien hard :mrgreen: Zelfs in een weekje tijd, zeker de eerste paar maandjes vliegen ze hun kleertjes uit :shock: :lol:

Haha Renske, Ik had ze al een tijdje voor mijn verlof gekocht idd ook met het idee ze in mijn verlof te gaan maken. Maar mijn 1e opname was precies 1 week voor mijn verlof zou ingaan :oops: Maar ja, ik moest toen rustig aan doen en heb in de dagen dat ik niet in het ziekenhuis lag steeds ff wat gedaan. Nu lagen ze alleen al een tijdje in het tasje in een hoekje :oops: Ik zal wel ff fotootje plaatsen als ze af zijn :wink:

Het heeft hier trouwens net gehoost :shock: Echt niet normaal, binnen 10 minuten stond de hele tuin hier blank :think: Het heeft ongeveer een half uur doorgeregend en nu is het weer droog, maar wel helemaal bewolkt… Kan Valentijn eindelijk zijn kleren weer eens aan :silenced: Hij heeft vannacht trouwens weer los geslapen en hij heeft geslapen tot 7 uur :dance: Nadeel was wel dat ik hem om 21:15 in de zijslaper had gelegd en toen wij om 23:30 naar bed gingen (vroeg voor ons doen tegenwoordig :oops: ) begon ie te huilen en wilde ie op zijn rug draaien… Hij heeft vervolgens nog een half uur af en aan liggen jengelen (had hem wel uit de zijslaper gehaald al hoor) dus ik steeds speen in, hij steeds speen uit :wall: Toen ben ik maar in bed gaan liggen en heb hem ff laten jengelen hoor!!! En na 10 minuten sliep ie toen weer!!! Maar ik ben blij dat ie ondanks de losse armpjes toch de hele nacht doorslaapt!!!

Wat het onrustige en onregelmatige betreft, denk ik ook dat dat met elk kindje gebeurt hoor, niet specifiek iets voor prematuren. Het eten trouwens wel… Ik hoor van alle mama’s uit het ziekenhuis dat hun kindjes ook allemaal hun minimum niet halen, of nog steeds op eer voedingen per dag zitten dan “nodig” zou zijn… Ik heb het al eerder gezegd dat ik er nog niet helemaal uit ben of ik het er mee eens ben dat voeding volledig ongecorrigeerd gegeven kan worden :think:

Ik kan me trouwens helemaal voorstellen hoor dat je Noa mist op de dagen dat je werkt :frowning: Ik had dat al toen Tim en ik een paar weekjes terug uit eten gingen en dat was maar een paar uurtjes dat mijn ouders er waren :oops: Gelukkig zijn ze dan wel in goede handen :inlove:

Ik ga eens even mijn spruitje troosten en kijken wat hij wil :think: :wink:

Toedels :stuck_out_tongue:

Hoi Tientje, Wat fijn dat pepijn weer thuis is zeg. Hopelijk gaat de spruw ook snel over. Geniet maar lekker van hem!!

Hey Joyce, van harte gefeliciteerd he met weer een mijlpaal voor Stan :wink: Een half jaar alweer :thumbup: Geef hen maar een dikke knuffel :-*

Wat beginnen jullie vroeg met bij voeden…

Ik mag pas beginnen als Danischa 6 maanden is. Dan is ze gecorrigeerd 4 maanden.

Kan me hier wel in vinden ergen. De ontwikkeling is ook gewoon van af de uitgerekende data… ook al zijn ze eerder geboren…

?Joepiedepoepie Stan is een half jaar :dance: :dance:

dankjewel hoor kim, leuk dat je eraan gedacht had!!![

Onze Marin is geboren met 24 weken en was 34 cm groot en 667 gram!

ze ligt als sinds 23 Juni op de Nicu en het gaat wel steeds beter met haar!

Groetjes Veronique

hoi veronique

Ben helemaal stil van de verhalen die ik lees op de site van marin en de vlindersite van iben. Ik wil jullie even heel veel kracht en liefde toewensen voor de komende tijd. We duimen voor jullie kleine meisje marin…

liefs lois

Hoi Veronique, ook ik heb de sites bekeken en met tranen in mijn ogen zitten lezen en foto’s bekeken… Ik ben zo blij voor jullie dat het toch met Marin steeds een beetje beter gaat! Hier wordt ook aan jullie gedacht en ik hoop dat alles zo goed blijft gaan en dat jullie je kleine meisje over een paar maandjes gezond en wel mee naar huis mogen nemen :-* Heel veel sterkte met alles, maar geniet vooral ook van je kindje!!

Ik heb wel bewondering voor jullie, want ik kan me al niet voorstellen om dit een keer mee te moeten maken, maar 2 van je kindjes verliezen…

Liefs,

Kim

Hoi Veronique, Tjee wat een verhaal zeg. Hopelijk zal Marin snel thuis zijn. Ik duim voor jullie. Sterkte ermee.

Groetjes Renske

Hallo dames? waar is iedereen? Het werd hier eindelijk een beetje drukker en nu is iedereen weer weg :cry: .

Hier gaat alles goed. Noa is inmiddels druk aan het eten en drinken geslagen. Ze zit nu op 5 voedingen van 165 en vandaag gaan we kijken of ze het redt met 4 voedingen van 200 in combinatie met fruit en groenten. We moeten haar iedere avond om 21 uur wakker maken voor haar fles en die drinkt ze dan heel slecht. Vandaag gaan we kijken of we de fles van 18 uur kunnen verschuiven naar 19 uur of 19.30. Dan hoop ik dat ze het haalt tot de volgende ochtend want dat gaat de laatste tijd super. De buurvrouw dacht zelfs dat we een week op vakantie waren geweest. Mijn auto was in de garage dus die stond niet voor de deur en ze hadden noa de hele week niet gehoord. :mrgreen: :inlove: :mrgreen: . Het gaat ook heel goed, huilen doet ze alleen maar als ze honger heeft of slaap heeft en daar is allebei iets aan te doen he.

Voordat Noa overgaat naar een grotere hoeveelheid melk, wordt het eerst 5 dagen rommelig. Dan wil ze 's avonds ineens een extra flesje. Na 5 dagen blijkt dat ze een nieuw ritme heeft. Grappig he, dat is tot nu toe nog iedere keer geweest. Ze krijgt nu groenten en fruit en het fruit vindt ze heerlijk (ze eet er het liefst de lepel bij op) de groenten eet ze ook, maar daar zit ze soms echt van te rillen de eerste happen.

Wel heel leuk hoor om te zien hoe hard ze vooruit gaat.

He Renske, het is idd rustig hier :eh: Maar ja, vakantietijd, mooi weer, dus niet veel achter de pc he :think: Maar wat goed dat Noa zo lekker eet en slaapt :thumbup: Hier zitten we sinds vrijdag weer ff terug op 6 voedingen en veel huilen en weinig slapen, maar dat zal dus wel een sprongetje zijn :?: :think: Ook dat gaat weer over. Hij eet nu wel enorme hoeveelheden met die 6 voedingen, hij zat gisteren zomaar voor het eerst op 990cc :shock: :shock: terwijl ie de laatste dagen tussen de 730 en 780 zat :dance: Het gaat verder dus super met hem, hij is 65,5cm en weegt iets over de 7 kilo nu. Hij is dus beste looig aan het worden als ik eerlijk ben :lol: Wij hebben hier ook ff met het vele vragen om eten doperwtjes en fruit geprobeerd, dacht misschien is ie gewoon toe was aan wat nieuws, maar hij vindt het beiden niks :o Ik had toh gedacht dat ie fruit wel lekker zou vinden, maar nee hoor :naughty: Maar we blijven gewoon proberen, maar dan van een platter lepeltje, ik heb nu dat bolle/ronde lepeltje van Nutricia, maar misschien dat het ook daaraan ligt. Hij heeft natuurlijk nog niet de techniek om het van het lepeltje af te krijgen, dus ik ga het van de week proberen met een plat lepeltje. En vanaf volgende week, dan is ie bijna 6 maanden :shock: gaan we gewoon echt standaard elke middag groente aanbieden, hij zal er toch aan moeten :snooty: Leuk idee trouwens van je om Noa d’r halfjaardag te vieren zo met alles half :lol:

Verder zoals gezegd gaat het erg goed, hij huilt overdag wel veel om eten zeg maar zo’n beetje elke 2 a 3 uur (nu slaapt ie dus toevallig al vanaf 10:45 uur) maar 's avonds krijgt ie tussen 20:30 en 21:00 uur zijn laatste fles (met Rijstebloem) en daarna gaat ie eigenlijk gelijk naar bed, de ene keer valt ie als een blok in slaap en de andere keer gaat ie wakker erin en slaapt ie met 10 a 15 minuten, maar hij slaapt wel netjes de hele nacht door dan. Hij heeft nu ontdekt hoe leuk het is om zijn tong uit te steken :stuck_out_tongue: :lol: En heerlijk spuug blazen en dan pppfffffrrrrttt te doen en zelfs echt een beetje spugen deed ie gisteren :naughty: :lol: Was wel erg grappig om te zien en te horen!!! En steeds meer wat aanhoudend lachen met geluid en veel “haghi en aguuuu” geluiden, waardoor je al echt goed gaat horen hoe zijn stemmetje is :inlove: Al met al doet ie het dus fantastisch :inlove: :thumbup:

He Joyce, ik heb trouwens ff een blik op jullie andere website geworpen, maar wat een super huis krijgen jullie zeg :lol: Het schiet al lekker op zeg :thumbup: Gaat alles verder ook goed met Stan, is ie zijn eerste half jaardag goed doorgekomen :lol:

Nou, ik wilde koffie gaan zetten, maar ik hoor net mannetje ontwaken, dus die gaat ff voor he :wink:

Tot snel weer :-*

Nou, was ik een paar dagen geleden heel enthousiast aan het vertellen dat noa zo goed drinkt ineens!

Nou mooi niet dus. Het ging een paar dagen goed, maar sinds woensdag is het ellende. Ze heeft gisteren net 500 cc gedronken heel de dag. Wel eet ze goed groenten en fruit. We hebben gisteravond maar een bordje pap gemaakt, omdat ze de fles niet wilde. Gelukkig eet ze dat wel. Nou heb ik Oei ik groei er eens op nageslagen en omgerekend zit ze nu in week 16 dus het kan zijn dat er een sprongetje aan zit te komen. Verder doet ze het goed hoor, het is alleen het drinken. Ze ligt wel weer vaak met haar hoofd helemaal naar achteren dus ik denk dat het weer eens tijd wordt voor een bezoekje aan de osteopaat. Die zal ik maandag eens even bellen.

Donderdagmiddag was Dimitri thuis met Noa en toen wilde ze ook niet drinken. En ipv 1/3 potje groenten heeft hij een heel potje gegeven. OEPS!! 's Avonds had ze wel wat last van haar darmen (het waren nog bruine bonen ook), maar 's morgens kwam ik op haar kamer en het rook echt helemaal naar buine bonen. :smiley: Had ze de hele nacht windjes liggen laten. :mrgreen: Ik moest echt wel lachen. Verder heeft ze er weinig last van gehad. Behalve dat het nu zo is dat ze geen genoegen meer neemt met een derde potje groenten of fruit.

Kim, ik heb de lepeltjes van de hema. Die zijn heel plat en heel fijn. Noa eet er goed van. Zo leuk om te zien hoe ze ervan zit te smullen.

Over twee weken zitten we op de camping! Ik ben benieuwd. Hopelijk is het mooi weer, want dit weer is niet echt fijn. We gaan met onze vriendengroep. Met 12 volwassenen en 2 babies. Leuk leuk! Ik hoop wel dat ze 's nachts gewoon doorslaapt dan en niet de hele camping wakker blèrt! Aangezien we geen magnetron hebben daar wordt dat wel stressen 's morgens. Ben benieuwd hoe het gaat.

hoihoi dames

Weer even een berichtje uit het zuiden des lands.

hier gaat alles prima. Vorige week was stan een half jaar oud!!

JOepiedepoepie wat een grote vent zeg. Het wordt ook steeds leuker hoe hij reageert op alles en iedereen. Afgelopen week heeft hij 2 x echt moeten schaterlachen, zo schattig, dat we allebei de tranen in de ogen hadden. :slight_smile: :oops: hihihhi.

Stan krijgt nu 4 voedingen per dag en s’morgens een fruithapje en s avonds een groentehap. De groente vindt hij echt heel erg vies :x en het fruit superlekker, dat kan hem niet snel genoeg gaan hahah :slight_smile:

Renske, vervelend dat noa weer slechter drinkt nu. Het volgende sprongetje zit er idd weer aan te komen, gaat wel snel he met die sprongetjes. Deze schijnt ook een hele uitgebreide te zijn, dus kunnen we onze lol op …

hoi kim

Volgens mij wegen valentijn en stan ongeveer evenveel, alleen is stan wat kleiner, zit rond de 60 cm. Toch heeft hij ook al kleren aan in maat 62 en 68 dus snap er ook nix van. Erg lief dat je aan stan zijn halfjaardag had gedacht. :inlove:

Ja het huis schiet nu goed op, das echt leuk om te zien…

Ik ben trouwens vorige week voor het eerst met stan naar babymassage geweest. helemaal geweldig zeg. Hij ligt dan lekker in zijn blootje op een warmwatermatras en laat zich lekker verwennen. Hij vond het zelfs zo lekker dat ie ervan moest plassen hahahah alles nat!! Dinsdag gaan we lekker weer ( 5 lessen van 2 uur)

O ja en morgen ga ik weer voor het eerst werken :shock: :shock: maar gelukkig is ivo dan lekker thuis om voor stan te zorgen. dinsdag gaat stan dan naar mijn moeder en woensdag ben ik dan weer lekker thuis.

tot volgende keer

groetjes joyce en stan :thumbup:

Lois, Nog gefeliciteerd met stan z’n half jaar! Wat gaat het snel he. Noa is vandaag precies 5 maanden. Wat super dat hij al kan schaterlachen. Ik hoop dat Noa dat ook snel gaat doen, lijkt me echt super.

Ik ben een paar weken geleden met Noa naar babymassage geweest, maar ze vond het niks. Ze heeft een uur liggen gillen. Misschien moet ik het nog een keer proberen nu ze wat ouder is.

Kim, ik heb valentijn z’n site eens bekeken. Wat een leuke foto’s zeg. Noa heeft ook een site en ik vond het vriendenboekje wel een leuk idee. Dat ga ik eens even overleggen. Ik denk dat we dat ook gaan doen.

Gaan jullie trouwens babyzwemmen met jullie kids? Wij zijn ingeschreven voor de zaterdag, kunnen we lekker met z’n drietjes gaan.

He Joyce, wat lekker dat Stan zo genoten heeft van zijn massage. Ik wilde het eerst gaan doen, maar heb gekozen voor zwemmen. Wil niet teveel met hem doen nog, want hij is erg snel van slag als hij uit zijn ritme gehaald wordt en ik wil dus 1 ding tegelijk doen met hem zolang hij nog veel slaapt. Ik moet hem al wakker maken c.q. niet meer terug in bed leggen na zijn eerste voeding, om te gaan zwemmen namelijk en dat zal ie minder plezant vinden zeg maar. Zondag ging het op zich goed, toen heb ik voor het eerst gewoon recreatief gezwommen/gedobberd met hem. Valentijn begint nu ook steeds meer tegen schaterlachen aan te zitten, ik vind het helemaal super. Valentijn heeft een beetje een verkouden/hees stemgeluidje, heel lief :inlove: Dot komt overigens niet omdat hij verkouden is hoor, maar ik denk dat dat gewoon zijn stemgeluid is :wink: Sinds gisteren is Valentijn ook helemaal uit zichzelf op 4 voedingen en vandaag zo te zien ook… Hij slaapt bijna 12 uur van 20:30 tot 8:15 :dance: en dan krijgt hij om 8:30 zijn eerste fles, dan weer om 12:30 (bijna 3,5 slapen tussendoor) dan om 15:00 groente met 150cc voeding na, dan rond 17:00 nog een fles en dan om 20:15 pap uit de fles. Dat is zo’n beetje het schema ook wat wij gekregen hebben van de ka. 4 a 5 voedingen, waarvan 2 a 3 alleen fles van 200cc. Groente 3 eetlepels (zit nu aan 1/3 potje) met fles van 100-150cc zuigelingenvoeding toe. Pap 200cc zuigelingenvoeding met 4 a 6 eetlepels rijstebloem. Ik strooi gewoon een hoeveelheid in de fles, geen idee hoeveel el. dat dus zijn?! En ik geef nu worteltjes tot hij het lekker vindt en dan ga ik over op een ander smaakje en zo steeds verder uitbreiden. Fruit wact ik ff mee tot hij goed zijn groentjes eet :wink: Hebben het wel al geprobeerd hoor, maar ook dat vind hij nog geen overweldigend succes :naughty: Ik hou hem ook gewoon op schoot ietwat achteroverliggen, dan gaat namelijk vanzelf zijn laadkleppie open, hij krijgt namelijk ook zo de fles :twisted: anders is het wat lastog om zijn mond ervoor open te krijgen, plus dat ie graag met zijn handen naar zijn mond gaat zitten graaien :hand: Met lichte groenten vind ik dat niet zo erg, maar met die rotworteltjes, dat spul vlekt als de neten joh :naughty:

He Renske, gefeliciteerd met Noa d’r 5 maanden :dance: Bijna ook voor jou het halfjaarsfeestje :wink: voor ons nog maar 10 dagen :shock: :shock: :shock: Jammer trouwens dat Noa de babymassage helemaal niks vond :? Is ook sneu voor d’r als ze idd het hele uur ligt te gillen :cry: Leuk dat je de foto’s leuk vindt :wink: Heb je de URL van Noa d’r site??!! Ben wel even benieuwd!!! En zo’n vriendenboekje is idd leuk.Zoals hierboven dus gezegd ga ik idd zwemmen met Valentijn, morgen trouwens echt voor het eerst officieel babyzwemmen :dance: Ben benieuwd hoe dat gaat, dat van zondag was alleen een beetje in zijn float ronddobberen natuurlijk, ik neem aan dat ze hier wel een en ander aan leuke dingen doen :think:

He Tientje, hoe gaat het inmiddels met Pepijn thuis :?: Ik hoop dat alles goed gaat, maar het zal wel fff wennen zijn, dat was het voor ons in elk geval wel toen… Al went het wel erg snel moet ik zeggen :inlove:

Nou meiden, ik ga hier eens even fijn een volle luier verschonen :wink: en hem dan een fles geven en daarna gaan we eens even booodschappen doen… Met de auto dit keer maar, ga niet weer zo’n hoosbui als die ik gisteren op mijn dak kreeg riskeren. Een keer drijfnat regenen (20 minuten lopen!!!) is meer dan genoeg voor ikke :snooty:

Tot snel maar weer!!! :-*

hoi kim

ivo is afgelopen maandag met stan naar het cb geweest, was mijn eerste werkdag weer en wij hebben nu ook een nieuwe voedingsschema gekregen het ziet er als volgt uit:

7:30 bv

10:00 fruithap (zoveel als hij wil)

12:30 200 ml pap (van bv of opvolgmelk)

17:00 groente/ aardappeltje/ beetje vlees

evt klein flesje of bv als toetje

20:30 bv

De tijden zijn allemaal ongeveer hoor, want hij slaapt erg veel, het fruithapje proppen we vaak ergens tussen net hoe het uitkomt.

HIj woog trouwens 6820 gram, is 60 cm en zijn koppie is 43 cm

Wij gaan komende zondag voor het eerst met stan zwemmen, samen met vrienden die ook een kindje hebben. Ik ben heel benieuwd, want volgens mij is stan niet zo’n waterratje, maar we zullen zien.

Babyzwemmen ga ik nog niet doen omdat we nu met babymassage bezig zijn zelfde verhaal als bij jou kim.

Stan raakt op het moment heel snel overprikkeld en reageert dan heel heftig door ontroostbaar te huilen. Er helpt dan helemaal niks als lekker naar huis gaan of even uit de borst drinken. Wel lastig als je ergens bent en hij reageert steeds zo, maar ja hij zal er echt wel last van hebben.

Morgen hebben we een afspraak bij de kinderarts en de fysiotherapeute. gewoon ff checken, ben benieuwd wat ze zeggen, ik vind stan namelijk zo erg goed vooruit gegaan we zijn helemaal trots op hem :inlove:

jippie kim binnenkort ook eenhalf jaar feestje voor valentijn

en renske noa alweer 5 maanden joepie

jammer dat de babymassage niet fijn was voor haar. misschien idd als ze wat ouder is.

tientje hoop dat het weer wat beter gaan met pepijn en dat de eerste schrik weer voorbij is en julile lekker verder kunnen gaan met genieten van jullie mannetje :thumbup:

liefs joyce en stan

Wat een schattige foto Joyce. Super!

Wel typisch om te lezen dat jullie kindjes ook zo snel uit hun doen zijn als er iets anders is dan anders. Noa heeft dat ook nog steeds, al is het al duidelijk minder dan eerst. Alleen de supermarkt blijft gevoelig. Misschien ligt het aan de kleuren van de Jumbo. Zal d’r nog eens meenemen naar AH. Noa slaapt ook erg moeilijk als ze niet in d’r eigen bedje ligt. In de kinderwagen of maxicosi alleen na veel en vooral hard huilen. Net ben ik samen met mijn moeder naar de stad geweest en ze heeft de hele h&m bij elkaar gegild. En dan al die reacties van mensen “ach gossie” en “och die is nog klein”. NOU ZE IS AL 5 MAANDEN HOOR EN AL HARDSTIKKE GEGROEID!!! KLEIN :evil: HELEMAAL NIET!!! Als ze dan eenmaal slaapt is alles oke. Ook als ze dan weer wakker wordt, is ze weer super vrolijk.

Ik vind het trouwens heel leuk om te zien dat ik steeds meer kindjes tegen kom die kleiner zijn dan Noa. Dat begint nu. Eerst was zij altijd de kleinste, maar nu niet meer.

Vanmorgen was ik nog even met Noa naar mijn opa en oma gegaan. Die vinden het toch zo bijzonder. Ze is hun eerste achterkleinkind en ze zijn helemaal verliefd op d’r.

Ze kreeg lekker verse perzik. Ze vond het heerlijk en at bijna het lepeltje mee op. En dan die geluidjes die ze maakt tijdens het eten. Geweldig gewoon :inlove: ! Gisteren had ik bloemkool gemaakt en die vond ze VIES!!! Ze zat te kokhalzen en spuugde het zo weer uit. Potje boontjes tevoorschijn gehaald en dat ging achter elkaar op (niet heel het potje hoor). Die bloemkool proberen we over een tijdje nog wel een keer.

Zooooo, nou weer ff lekker wat reageervoer :lol: Het babyzwemmen heb ik verplaatst naar aankomende zondag… Het zomerrooster is ingegaan en dat betekent dat het vanmorgen van 8:45 tot 9:15 voor een groep van 0 tot 4 jaar was :shock: Beetje errug vroeg :oops: en ook erg grote kindjes dan erbij :oops: Zondag is het zwemmen dan van 10:30 tot 11:00 en dat is dan voor kindjes van o tot 1, is beter te doen. Daarbij is het natuurlijk vakantie en is de groep sowieso heel klein zei ze. Degene die het “geeft” heeft mij ook jaren aquafit gegeven en is nu ook weer 20 zwanger van haar tweede, heel leuk, want ik heb haar voor het laatst gezien toen ik mijn enige lesje zwangerschapszwemmen ging doen in week 28 ofzo :think: Zij is inmiddels alweer opgenomen geweest in het ziekenhuis met week 13, helemaal uitgedroogd door het vele overgeven :sick: Arme meid, dat had ze met haar dochtertje dus ook vorige keer…

Heb net een heel pakket kinderkleertjes binnen gekregen in maat 74/80/86 wel 51 dingen :shock: Broeken, T-shirts, longsleeves, Blousjes, truien, 3 jassen en dat voor 30 euro :thumbup: En het ziet er allemaal nog ontzettend goed uit, ben helemaal blij met mijn aankoop :lol: Koop me een beetje scheel aan kleertjes voor Valentijn, maar tot nu toe eigenlijk alles nieuw en da’s best een prijzig grapje :oops: Dus dach, laat ik MP en E-bay eens af gaan struinen voor pakketten met kleren, die zijn niet zo duur en als er dan iets tussen zit wat mij niet aanstaat dan verkoop ik het weer door of ik gooi het weg :shifty: Uit dit pakket 2 t-shirts weggegooid omdat er kleuren doorgelopen waren, de overige 49 stuks waren dus super :dance:

Maar goed…

Joyce, wat een schema joh :shock: Ga jij dat vers voor Stan maken, of ga je ook beginnen met potjes die gemixt zijn?! Ik vind het namelijk heel lastig, omdat Tim meestal niet op een normale etenstijd thuis is en ik dan dus apart zou moeten koken… Nu gaat dat straks toch wel gebeuren hoor, maar dan zal hij (hoop ik) wat meer eten… Ik denk dat ik om te beginnen maar met potjes ga werken… Had me voorgenomen om het vers te gaan doen van begin af aan, maar nu het er eenmaal is, merk ik hoe handig die potjes zijn :oops: Valentijn heeft vandaag heel netjes bijna 1/3 potje (klein 125ml) worteltjes naar binnen gewerkt :thumbup: Heb hem geen fles na gegeven, want merkte dat ie dan de fles van 17:00 heel beroerd dronk, dus nu alleen maar groentjes en dan om 17:00 lekker fles en daar heeft ie netjes 185cc van opgedronken, hij drinkt nu inene ook veel grotere hoeveelheden melk in een keer, erg prettig :wink: Leuk dat Ivo is geweest naar het CB :thumbup: Hier doe ik de ka bezoeken altijd alleen, is geen haalbare kaart voor Tim om mee te gaan, tenzij er iets aan de hand is uiteraard, maar voor controles niet. Toen Valentijn nog in het ziekenhuis lag maakte hij wel vrij, kon hij ook makkelijk vrij krijgen ervoor uiteraard, maar daarna niet meer. Stan doet het trouwens goed he :thumbup: Lekkere bink!! Die foto ook :inlove: echt heeeeeeeeeeel lief!!! Ben benieuwd wat ze morgen gaan zeggen, maar zal ongetwijfeld allemaal positief zijn :wink: Wij staan er hier ook versteld van hoe hard Valentijn van het ene op het andere moment vooruit gegaan is, echt super gewoon!!!

Veel plezier ook vast zondag met zwemmen :wink: Als Stan zijn bad en onder de douche leuk vindt, hoef je je niet teveel zorgen te maken over het zwemmen hoor :thumbup: Ik hoop alleen dat het niet te druk is voor hem dan :pray: :-*

He Renske, hier is het met Valentijn ook al wat minder aan het worden hoor gelukkig, maar je merkt het idd met sommige dingen nog wel. Hij is gewoon gehecht aan zijn ritme en reageert met veel huilen (snel huilen dus en de hele dag huilerig) en slecht slapen op dat soort dingen. Hij slaapt nu wel goed bij mijn moeder, maar daar kom ik vaak. Ik zal hem dus ook niet zomaar bij Tim zijn ouders in het ledikant leggen, zij biedt het vaak aan, maar dat doe ik niet (wil ook eigenlijk niet dat hij daar went :silenced: , maar da’s weer wat anders :shifty: ). Ik had laatst ook iemand die zei, “ooohhhh wat een kleintje, hoe oud is ie!!!” dus ik zei " 4,5 maand" zij “huh!!!” toen maar even uitgelegd hoe of wat, maar doe dat nu ook niet meer hoor!!! Als mensen hem klein vinden, jammer dan, dat is ie absoluut niet, want hij is zelfs groter dan sommige “echte” aprilbabies!!! Maar daarbij vind ik hem ook helemaal niet klein meer, hij is idd al reuze gegroeid, al zien anderen dat niet altijd natuurlijk. Ons referentiekader is natuurlijk ook enorm verschoven he, als wij nu foto’s van een kindje zien van 30 weken bijvoorbeeld, dan schrikken we daar lang niet meer zo van als dat we voor onze bevalling gedaan zouden hebben, althans dat merk ik aan mezelf. Dat komt omdat wij het nu “gewend” zijn… Dus het is logisch dat wij onze kindjes enorm gegroeid en “groot” vinden, maar het is oko best wel logisch dat anderen die het niet weten het niet zo zien :shifty: Al kan ik me soms ook ergeren aan dat soort opmerkingen hoor :oops: Ben wel eens in staat om te vragen, “hoe oud bent u zelf dan?!” U bent ook niet zo groot he, of juist wel… Hetzelfde als mensen die ff snel langs zijn wang aaien :shock: :evil: Blijf met je vreemde tengels van mijn kind af, dat doe ik toch niet bij jou!!! Zou ik dan eigenlijk gewoon moeten doen bij zo iemand, maar ja, weet niet of ik dat dan wel wil :sick: :lol:

Wat heerlijk trouwens dat jouw opa en oma zo kunnen genieten van Noa he!!! En perzik :lol: kan me de geluiden er helemaal bij voorstellen :stuck_out_tongue: De bloemkool staat hier wel al in de kast, maar eerst moet en zal hij die worteltjes lekker gaan vinden :snooty: :wink: Ik denk nog een of twee keer en dan eet hij ook het lepeltje erbij op :pray: :lol:

Nou, ik ga eens ff bij de aprilmoeders kijken en typen meiden! Ik “spreek” jullie snel weer :lol:

Hé meiden, wat is er veel geschreven zeg. Ben even druk geweest en hup schrijven met z’n allen.

Veronique, heel veel sterkte. Heb met tranen zitten lezen.

Pepijn is inmiddels al thuis hoor. Al weer een tijdje. Vorige week had hij weer koorts en met stuipen dus. Jee wat is dat eng zeg. Nu had hij een verkoudheid en dat was alles.

Maar zaterdag gaan wij lekker op vakantie. Nou moeten we om 03.00 uur op schiphol zijn (vrijdag op zaterdag). Dus eigenlijk wordt vannacht onze laatste nacht thuis.

Straks weer naar het zh voor controle. Het manneke is bij ons weten nu 4 kg en 54 cm. Dus dat gaat goed.

Kimmie wat leuk dat je aan babyzwemmen doet zeg. Vind Valentijn het leuk om te doen?

Petje af voor degene die vers eten gaan maken hoor. Ik moet straks weer 4 dagen werken en ik moet er niet aan denken om apart te moeten koken. Mijn vriend is altijd onregelmatig thuis omdat hij op de weg zit. Wie het eerste thuis is, kookt meestal.

Dus het zullen wel potjes worden.

Joyce, heel veel plezier met zwemmen. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat vinden hoor.

Tjonge en al een heel schema om te eten. Lukt dat al een beetje?

Stan is nu 60 cm. Hoe groot was hij toen hij geboren was? En met hoeveel weken?

Omdat Pepijn nu al 54 cm is bij 2,5 maand namelijk. Hij was 43 cm toen hij geboren is.

Pepijn is nu de wereld aan het ontdekken, veel om zich heen aan het kijken. Hij lacht nu ook naar je als je tegen hem praat en met ooohhh aahhh lacht hij ook.

Gevolg dat hij onrustig slaapt, hij wil liever om zich heen kijken. Meer huilt, met drinken meer afgeleid. Hij moet nu 120 cc krijgen, maar hij had er net maar 80 cc op. Ik kreeg het er echt niet in. Over de hele dag haalt hij het wel weer in.

Ik ga me klaar maken voor de controle in zh.

doeg

hoihoi zijn we weer

wat gezellig is het hier zeg, als er zoveel geschreven wordt.

gisteren zijn we naar het ziekenhuis op controle geweest bij de kinderarts en de fysotherapeute. Ze waren allebei heel tevreden over ons manneke (wij ook hoor :inlove: ) Met de kinderarts hebben we het gehad over een speciale enting tegen het rs virus, weet iemand van jullie daar wat over?

Stan heeft namelijk nogal gevoelige luchtwegen en in de winter komt bij baby’s vaak het rs virus voor. De dokter ging nou bekijken of stan evt. in aanmerking komt voor deze speciale vaccinatie. ik zal zo ns ff googlen op rs virus.

DE fysiotherapeute was heel tevreden en vond stan goed vooruitgegaan. We hebben weer tips en aandachtspunten meegekregen voor de komende weken en moeten dan over 4 weken weer terug komen. Dit niet omdat het niet goed gaat, maar juist omdat stan zich nu heel snel ontwikkeld en zij het goed wil blijven volgen (alleen maar goed dus)

We moeten letten op het overstrekken en dat proberen te voorkomen en aan de slag met de rompbalans vooral bij het draaien en rechtop zitten.

Gaan we doen dus!!

tientje, stan is geboren met 28 weken en 5 dagne en was toen 1210 gram en 38 cm. zijn gewicht is nu aan het inhalen maar de lengte bliijft nog wat achter. Maken we ons niet echt zorgen om papa en mama zijn ook allebei groot dus komt wel goed (1,96 en 1.76) Wat is pepijn al goed aan het groeien zeg, fijn he :thumbup:

Spannend zeg dat jullie met pepijn gaan vliegen! Ik vind het echt knap dat jullie het aandurven, denk niet dat ik het zelf an zou kunnen.

kim, leuk zeg een heel pakket met kinderkleding kopen via de pc, slim hoor, lekker veel voor weinig geld en leuk om in die doos te snuffelen als het binnenkomt he. Wij hebben heel veel kleren in alle maten gekregen van mijn schoonzus, zij hebben 3 jongens van 7 4 en 2 en superleuke kleren. Dus wij ebben echt nog maarheel weinig zelf gekocht. dat komt nog wel .

doen jullie ook echt oefeningen en zingen enzo bij het babyzwemmen of is het echt aan jezelf wat je doet??

Ik ga in principe aan de slag met verse groentjes, maar als het niet uitkomt neem ik gewoon een potje ook lekker makkelijk.

nou meiden tot volgende keer

doeiii joyce en stan