Het is inderdaad erg warm hier. Maar het waait nu en alles staat open hierboven. Kan het even een beetje luchten. Met Noa gaat het heel goed. Ze drinkt ineens flessen van 165. Ze gaan nog niet allemaal helemaal leeg, maar het gaat ineens super. Net heeft ze voor het eerst wat sap op. Ik hoop niet dat ze nu weer last krijgt van haar darmen.
Tientje, Wat goed zeg dat Pepijn al zoveel gegroeid is. Wel jammer dat hij met dit weer zijn nieuwe kleertjes niet aan kan. Ik heb van noa ook wat dingen die ze nooit aan heeft gehad. De verkeerde maat of het verkeerde seizoen. Wel jammer, zeker als het hele leuke dingen zijn. Vorige week heb ik flink ingeslagen. Bij villa happ was alles voor 50%. Heb een leuk spijkerjurkje en een spijkerjasje gekocht. En bij de hema een vestje en truitje. Allemaal voor het najaar en de winter.
Leuk he al die kleertjes. Noa zit inmiddels al in maatje 62. Ze begon 4 maanden geleden ook met maatje 44 en nu al 62. Dat gaat echt supersnel.
Wat goed dat Pepijn nog maar 1 keer in de nachts komt en zelfs al een keertje heeft doorgeslapen. Super! Dan weet je niet wat je overkomt he?
Noa gaat inmiddels ook steeds langer slapen. We geven de laatste fles om 21 uur en dan komt ze ergens tussen 5 en 7. Het gaat gelukkig steeds vaker naar 6 uur of half 7. Dus ook hier gaat het allemaal wel komen, alleen duurt het wat lang als je het mij vraagt.
Groetjes Renske
hallo dames, wat groeien jullie kleintjes al hard zeg! Fijn is dat he. Zo heel af en toe neem ik eens even een kijkje hier, maar niet te vaak. Ik heb hier al eens eerder geschreven, ons manneke is met 32,5 week geboren. Hij is nu al bijna 8 maanden weer! De tijd gaat echt heel snel en de ontwikkeling ook. Vanmorgen zei hij ineens: Ba. :lol: Hij maakte wel al geluiden zoals aaaaa en eeeee, maar niet zo duidelijk een tweeletterwoord.
Sensje, wij komen uit dezelfde woonplaats als jullie. Ons mannetje is in het Catharina geboren. Als het voor 32 weken zou zijn, zouden we naar Het maxima moeten, maar dat was gelukkig niet nodig. Twee keer weeenremmers in 1 week tijd kon het nog net een weekje rekken.
ik weet wel, het eerste levensjaar van een ex-prematuur blijft een "medisch"jaar. Dit hoeft zeker niet negatief te zijn, maar ik bedoel meer ook al die controlebezoekjes. Ik ben blij dat dit nu steeds minder wordt. Ons mannetje hoeft gelukkig niet meer naar fysiotherapie sinds een paar weken. ze zijn erg blij over zijn ontwikkeling. En nog een keer naar de osteopaat en ik hoop dat de kinderarts binnenkort ook de laatste of een na laatste keer zal zijn. Ik kan me voorstellen dat ze hem nog een keer willen zien als hij 1 jaar oud is.
Mocht iemand ooit iets willen weten of vragen pb mij dan gerust.
Ik kom zeker binnenkort nog even lezen.
doei doei :-*
Meiden we zijn erg verdrietig, Pepijn ligt in het Ziekenhuis.
We zijn naar de huisartsenpost geweest, doorverwezen naar kinderarts in het zh. Hij moet blijven ter observatie. De koorts was nu 37,6. Plast, poept, eet prima. Urine is goed, er zit wel lucht in zijn darmen. Wellicht een maag/darminfectie?
Ze hebben een ruggenprik gegeven om zelfs na te gaan voor eventuele hersenvliesontsteking.
Ze weten het niet precies. Gedacht wordt aan een infectie.
Uitslag duurt 3 dagen. Hij krijgt nu in ieder geval antibiotica.
We zijn net thuis, we missen hem verschrikkelijk.
We hebben er voor gekozen dat geen van ons daar blijft slapen. We hebben al te veel meegemaakt met ziekenhuisbezoeken en dat we gescheiden van elkaar waren. Wij, papa en mama, moeten nu even steun bij elkaar hebben.
Je wilt niet weten hoe ellendig je kan voelen als je kind wat heeft.
nou ja, hopelijk heeft niemand van jullie dit meegemaakt. Nog geen 2 maanden oud en nu al ziek.
Tientje vreselijk!!! Ik leef met jullie mee. Ik hoop dat het allemaal goed is. Ons zoontje lag binnen 1 maand ook in het ziekenhuis, echter was dit maar voor 1 dag, en 4 maanden later is hij geopereerd aan een liesbreuk maar zoals je zegt, je voelt je wel rot en alles komt weer omhoog…dan denk je net uit het ziekenhuis te zijn en dan dit weer… Ik ben destijds wel blijven slapen bij ons mannetje, ik vond het ook heel zwaar.
Ik wens jullie echt heel veel sterkte…ik hoop dat jullie snel goed nieuws krijgen.
Mag ik vragen wat hij precies zijn symptomen waren? Ik hoop snel goed nieuws te horen van jullie.
Ik wens jullie echt heel veel sterkte
Dank je wel.
De symptomen zijn koorts, lamlendig zijn, bleekjes en gekreun.
De voorlopige uitslag van de ruggenprik ziet er goed uit. zijn ontlasting wordt nu op kweek gezet en dat kan 5 dagen duren.
Wel heeft hij 39 graden koorts. Ik schrok me kapot. Zo hoog zeg.
Antibiotica slaat niet aan, dus mogelijk heeft hij een virus.
Ik hoop nog steeds dat we 19 aug naar griekenland kunnen. Hij gaat gewoon mee hihi.
We zien het wel wat het wordt, maar ik zie het nu niet zo somber meer in. Hij drinkt nog steeds erg goed. Erg fijn hoor. Verder heeft hij een zetpil gekregen om de pijn te verlichten en dat hij zich wel wat beter voelt.
groetjes
Jeetje Tientje, dat is schrikken. Ik had al ergens gelezen dat hij koorts had, maar het is wel een tegenvaller dat hij is opgenomen zeg. Wel fijn dat hij goed drinkt. Dat is denk ik wel een goed teken. Ik wil jullie even heel veel sterkte wensen en ik zal duimen dat hij snel weer thuis is.
Pinkeltje, wat toevallig dat je ook hier uit de buurt komt. Ook noa is in het catharinaziekenhuis geboren. Wij waren erg tevreden, vooral over die meiden die op de couveuseafdeling werkten. Super.
Noa hoeft inmiddels niet meer terug naar de ka. Hopelijk kunnen jullie die periode ook snel afsluiten.
Ik ga nu stoppen, nog even douchen…al het zweet, spuug en zand van mijn werkdag (op het kdv) afspoelen.
tientje, wat fijn dat het al weer wat beter gaat. Koorts is de eerste keer heel eng. 39 graden zal vaker voor gaan komen, geloof me. Alleen het moet na 3 dagen altijd over zijn, je moet wel op andere dingen daarnaast letten. Ons mannetje heeft ook al eens 39,7 ofzo gehad. De huisarts zei dat ze maximaal 41,7 mogen hebben :shock: :shock: Zo lang zou ik toch echt niet wachten!!! Ik ga voortaan altijd als het boven de 39,5 is bellen.
Weet je, de kinderarts zei tegen ons in het begin: bijna alle ex-prematuren kindjes komen weer terug in het ziekenhuis met iets. Bij ons was dit dus tweemaal zo. De operatie vond ik helemaal naar. Het was een kleine ingreep, maar zo’n kleintje ook onder narcose…dat is niet fijn. Bovendien moesten we ook naar een academisch ziekenhuis omdat hij nog niet oud genoeg was.
Nou het zal vast goed gaan tientje. In ieder geval al fijn dat jullie nu al een goede uitslag hebben. Heerst er nu onder de kleintjes trouwens ook niet weer zo’n maag-darm virus? In het ziekenhuis zeiden ze ons dat in de winter altijd RS-virus heerst en in de zomer iets met maag-darm…hoe dat heet weet ik zo niet. Maar als kleintjes bleek zijn enzo, dan is dat wel een teken om aan de bel te trekken.
Sensje, wij waren ook heel erg tevreden over het ziekenhuis. Hoe lang heeft jullie kindje daar gelegen? Ons zoontje bijna 4 weken. Wel lang was dat. Het meest vervelend vond ik om er elke keer weer getuige van te moeten zijn dat andere kindjes mee naar huis mochten, voor die ouders was ik natuurlijk wel blij hoor, maar puur om het besef dat wij nog lang moesten wachten. En dat dagelijks te zien, dan raak je wel eens in een dipje. Maar ja, het was niet anders. Ik ben blij dat hij nu een gezond mooi lief mannetje is.
Ook jullie allemaal zullen zeker goed beseffen, dat het niet allemaal zo vanzelfsprekend is dat alles goed is/gaat.
wij moeten volgende maand naar de kinderarts, ik hoop echt dat dit de laatste keer is. Daar zou ik echt blij mee zijn. Ik ga er anders om vragen of het de laatste keer mag zijn. Hij moet steeds om depaar maanden omdat hij fysiotherapie heeft gehad. normaal gaat er meer tijd tussenzitten, maar de arts zei dat als ze maar fysio ofzo volgen, ze dan nauwer op de voet gevolgd worden.
We moeten in oktober nog voor controle naar het academisch ziekenhuis waar hij destijds geopereerd is. als al die bezoekjes achter de rug zijn, is hij bijna 1 jaar. ik hoop dat die bezoekjes dan toch allemaal niet meer nodig zijn. Daar gaan we voor.
Tientje…ik blijf aan jullie denken! Veel sterkte meid en ook voor je partner uiteraard. :-*
pinkeltje, Noa heeft er “maar” 2,5 week gelegen. De eerste 6 dagen in de couveuse en daarna meteen in een gewoon bedje. Eerst op de couveusekamer, daarna de warme-wiegen-kamer, toen de babykamer en omdat dat allemaal iets te snel was gegaan (binnen 3 dagen van couveuse naar babykamer) moest ze weer terug naar de couveusekamer. Ze kon haar temp niet vasthouden. Het koste zoveel energie dat ze heel slecht ging drinken. Daarom moest ze uiteindelijk terug naar de warmste kamer. Daar kon ze even op adem komen. Een week later was ze klaar om naar huis te gaan. Uiteindelijk was dat bijna 3 weken na d’r geboorte. Ik moet zeggen dat ik het heel spannend vond hoor die eerste paar dagen. Het was heel koud buiten en ze lag met heel veel laagjes aan in bed, de verwarming aan (dag en nacht), maar de temp bleef stabiel. Elke dag zijn we een laagje af gaan pellen en dat bleef goed gaan gelukkig.
De eerste paar weken (maanden kan ik wel zeggen) vond ik heel zwaar en helemaal niet leuk. Geen roze wolk dus, verre van dat zelfs. Maar goed, inmiddels gaat het allemaal zoals het moet gaan, dus het genieten is begonnen.
Ik merk wel dat ik met een energietekort aan het hele gebeuren ben begonnen. Ik was nog erg moe van het werken en heb dus (net als de meeste die vroeg bevallen) geen tijd gehad om daarvan bij te komen. De bevalling verliep soepeltjes en ik moet zeggen dat het niet zo zwaar was als ik had verwacht. Maar ook daarvan moet je een aantal dagen bijkomen. Toen mocht ik na 8 dagen ziekenhuis naar huis en toen begon het zwaar te worden. Ik wilde zoveel mogelijk voedingen zelf doen en reed 5 keer per dag op en neer naar het ziekenhuis. Toen ze thuis kwam, was ik afgebrand. En als je je kindje thuis hebt, vooral als het niet helemaal soepeltjes loopt en dat in combinatie met gebroken nachten, kost ook erg veel energie. Ik merk dat ik nu pas een beetje op adem kom. Het ligt er denk ik ook wel aan dat ik weer aan het werk ben. Ik kom bekaf thuis maar dat is een ander soort vermoeidheid. Ik kan de zorg en vooral zorgen goed uit handen geven inmiddels. Ik geniet nu ook veel meer van de momenten dat ik met Noa thuis ben.
ZO dat was weer een heel verhaal. Ik merk nu pas (na ruim 4 maanden) wat voor impact het heeft gehad op mij. Het fijne is dat hier op het forum meiden zijn die in hetzelfde schuitje hebben gezeten en zich zo goed kunnen voorstellen hoe het is. Om mij heen zijn alleen maar mensen die op tijd zijn bevallen en waarvan alles prima is verlopen.
Gaat Jort trouwens naar een kinderdagverblijf ofzo?
Tientje, hoe is het nu? ik ben toch wel erg benieuwd of de koorts is gezakt inmiddels.
groetjes Renske
He meiden, ff niet geweest hier, wel meegelezen vorige weken, maar niet geschreven, weinig fut :oops: Maar nu lees ik inene vervelende verhalen van Pepijn :shock:
Tientje meis, ik hoop zo dat het goed gaat met je ventje!!! Ons mannetje is ook begin juni (toen was ie net 3,5 maand) 3 dagen weer opgenomen geweest, was “slechts” te observatie, maar ook weer heel zwaar. De kinderafdeling ligt pal naast de couveusekamer, dus je maakt hetzelfde ritje weer helemaal. Maar goed, belangrijk is nu dat ze erachter komen wat er met Pepijn aan de hand is en dat ie beter wordt!!! Ik duim voor jou, je man en voor Pepijn dat alles snel achter de rug is en dat jullie hem snel weer thuis hebben Ik begrijp trouwens heel goed hoor dat jullie allebei “gewoon” thuisblijven en niet een van de twee in het ziekenhuis gaat slapen. Net wat je zelf al zegt, jullie hebben als papa en mama nu ff elkaar hard nodig. Sterkte meis :-*
Verder doorstaat Valentijn de hitte erg goed moet ik zeggen. Hij blijft goed drinken en slapen en poepen (helemaal zonder lactlulose inmiddels :dance: ) Hij heeft alleen geen zware volle plasluiers als je hem 's morgens uit bed haalt en dat terwijl hij dan toch vanaf 20:30/45 tot een uur of 7 in die luier ligt :think: Nu zweet hij wel veel met dit weer natuurlijk, maar toch… Verder heeft hij sinds 3 dagen een heel naar kuchje Dit wordt steeds erger en soms klinkt het net of hij stikt, heel vervelend, want hij doet dit ook 's nachts en dan schrik je je dus dood!! Onze ha en ka zijn beiden met vakantie, zul je altijd zien!!! Hij is verder niet verkouden, geen snot of wat dan ook, het is dus puur een keel/luchtweg-iets :eh: Morgen nog maar een keer de plaatsvervangend huisarts bellen, want de assisitente daarvan zei dat ik maar een hoestdrankje moest halen bij drogist of apotheek en dat als ik het toch niet prettig vond ik morgen nog maar eens moest bellen om de dokter te laten luisteren. Ik vind het dus niet prettig en wil zo het weekend niet in, want het wordt gewoon steeds erger! Morgen om 8 uur hang ik dus bij haa aan de foon en dan wil ik dat de dokter toch even gaat kijken en luisteren! Dan maar een overbezorgde moeder, stresskip, kloek whatever!!! Ik ga liever 10x voor niets dan 1x niet voor wel iets!
Nu ga ik nog even wat drinken en dan maar naar bedje toe. En ik kijk helemaal uit naar het koelere weer, dan komt er tenminste weer wat meer uit mijn handen :lol:
Dag dames tot gauw maar weer!
hé meiden,
Het gaat allemaal wel hoor, maar hij mag pas dinsdag naar huis terwijl hij alweer beter is. Geen koorts meer sinds woensdag middag. Hij zit aan de antibiotica en die willen ze helemaal afmaken. Terwijl hij waarschijnlijk helemaal geen bacterie heeft.
Ik vind het super zwaar, ben erg geirriteerd. En dan kunnen we er nu samen niet naar hem toe want zijn dochter is hier en dan moet er dus iemand thuis blijven.
Zij kan er ook niks aan doen, maar van mij had ze dit weekend bij haar moeder mogen blijven en dat ze een ander weekend hier zou komen.
Ik ben super moe, nou ja de algehele malese zeg maar.
Hoe is het verder met jullie?
Kimmie je hebt ook al een opname meegemaakt. Erg is dat he, nou ja je kent het.
Enne gewoon idd de huisarts bellen hoor. Wat een gedoe. Niet naar de assistent luisteren maar naar je eigen gevoel. En ik hoop dat hij snel opknapt.
Heb net bij de aug-mama’s gelezen dat er een kindje dood geboren is. Echt verschrikkelijk. Het navelstrengetje zat 2 keer om het nekje. Dat wil je toch niet meemaken! Zo erg.
Renske, het heeft idd allemaal impact he. We met z’n allen hebben een hele andere kraamtijd gehad. Het kost enorm veel energie.
Misschien dat ik daarom nu zo moe ben?? Ik heb hem maar 4 weken thuis gehad tot nu toe. Zucht…
Pinkeltje, je zou best eens gelijk kunnen hebben met dat virus. Wie weet, dat heerst regelmatig in de zomermaanden.
groetjes
Tientje, wat fijn dat het beter gaat. Nog een paar daagjes en dan is ie weer fijn thuis. Ik zal voor je duimen.
hoihoi
jeetje tientje dat is inderdaad schrikken dat pepijn weer naar het ziekenhuis moest, gelukkig komt hij alweer bijna naar huis.
Wij hebben dat ook meegemaakt helemaal in het begin Stan was net 4 dagen thuis en alles ging prima. Totdat hij zich tijdens het drinken verslikte en helemaal stopte met ademen. Grote paniek natuurlijk en snel terug naar het ziekenhuis, hij heeft toen weer 5 dagen daargelegen. Helemaal terug bij af voor ons gevoel, hij lag weer aan de monitor.
Ik vond dat van alles wat er gebeurd is de allermoeilijkste periode, dat hij weer terug moest naar het ziekenhuis…
Stan heeft gisteren zijn eerste fruithapje gehad. Banaan en hij hij vond het heerlijk, hij wist alleen niet zo goed wat ie met die rare lepel moest doen hahahha. Toen het op was begon hij heel hard te huilen en wilde hij nog meer. Straks krijgt hij dus weer een hapje!
Volgens mij zitStan in een sprongetje en ik denk zo het sprongetje van 12 weken, hij is heel huilerig, komt moeilijk in slaap en wil weer heel vaak drinken 6x in plaats van de 4 voedingen die hij eerst dronk. Zielig hoor. s’morgens is hij de laatste dagen steeds precies op 6 uur wakker, poe vroeg hoor. Eerst was hi jdan nog te troosten met zijn speentje maar dat is nu ook niet meer dus dan maar eten. Hoop voor hem en ons dat hij er snel doorheen komt.
Komende woensdag wordt stan 6 maanden, jeetje een half jaar al, dat is echt zooo snel gegaan. …
pinkelje en sensje welk ziekenhuis is dat waar jullie het over hebben, volgens mij in eindhoven of niet?? (of heb ik eroverheen gelezen :oops: ) Stan heeft in veldhoven in het mmc gelegen…
liefs joyce en stan
Hey Lois;
Wat leuk dat Stan gisteren zn eerste hapje gehad heeft. Mathijs namelijk ook maar ik ben met appel begonnen omdat hij ook al weleens appel diksap krijgt. Maar de potjes banaan staan hier ook al in de kast! Mathijs vond t ook erg lekker. Ik heb hem ongeveer 1/3 deel van t potje gegeven. Rustig aan laten wennen.
Groetjes Maartje
Hoi hoi
Ook hier zijn we gisteren begonnen met het eerste echte hapje. Worteltjes. Het ging al best goed. We hadden al wel en dikke week geoefend met het lepetje. Ik gaf gewoon wat pap om te oefenen. Noa vindt het erg interessant allemaal. Vannacht wel wat onrustig geweest. Of dat te maken had met haar darmen of wat anders weet ik niet. Straks als ze wakker is, krijgt ze weer worteltjes en dan merken we het vannacht wel. Hopelijk slaapt ze dan wel goed, want 4 uurtjes is wat weinig voor mama. Haha…komt het goeie humeur niet ten goede (dan druk ik me nog zacht uit).
Afgelopen woensdag ben ik met Noa naar het cb geweest. Ze was 62,5 cm en woog 5750. Al met al weer flink gegroeid. Ook waren ze erg tevreden over hoe ze het doet. Wij ook natuurlijk. 's Middags had ik bijna de primeur. Noa lag lekker op bed wat te rollen van de ene op de andere zij, ligt ze ineens bijna op haar buik!! Net niet helemaal. Ik denk dat het niet meer zo lang zal duren. We blijven oefenen. Ze heeft de 3e prik gehad, en heeft er helemaal geen last van gehad (ondanks de hitte).
Lois, het is inderdaad het catharinaziekenhuis in eindhoven.
Kimmie, wat fijn dat valentijn goed poept zonder lactulose. Gaat het met dit warme weer van de afgelopen weken ook goed? Noa had daar in het begin nog wel last van hoor, als het zo warm was. Ze heeft ondanks de worteltjes van gisteren vanmorgen ook weer kunnen poepen. Dat vind ik ook spannend. Hopelijk krijgt ze er niet opnieuw last van met het beginnen van groente of fruit.
Groetjes renske
Hier is trouwens nog een foto die laat zien dat Noa het erg naar d’r zin heeft op het kinderdagverblijf
He Renske, wat een heerlijke foto joh van Noa :inlove: Zo’n heerlijk open, vrolijk snoetje!!! Hier gaat het poepen ook met het warme gelukkig gewoon goed :dance: Ik heb inmiddels ook weer gewone Nutrilon gehaald en vanaf morgen ga ik 1 schepje van de 5 Omneo vervangen door standaard 1 en dan langzaam weer opbouwen tot hij helemaal weer standaard krijgt en tegen die tijd kan ie denk wel over naar standaard 2 en/of opvolgmelk :shock: Lekker dat Noa ondanks de worteltjes toch ook nog lekker poept :lol: Nog een week of 3 en dan gaan wij hier ook de groente proberen, wij willen toch echt wachten tot ie 6 maanden is, daarbij ben ik idd ook bang dat als ik nu teveel tegelijk ga veranderen, we weer terug bij af kunnen zijn met zijn poepgedrag en dat willen we niet :naughty: Ik ga van de week als Valentijn zich weer helemaal beter voelt, maar weer eens proberen om pap met een lepeltje te geven… Geef het nu al die tijd in een fles, maar hij moet toch ook goed aan een lepeltje gaan wennen… Dat wil ik bij voorkeur toch wel gedaan hebben voor we met groente gaan beginnen :lol: Ik moet alleen dat schema dat ik heb meegekregen van het ziekenhuis eens even uitdokteren, want het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel flessen melk ze er op gegeven moment nog bij mogen/moeten hebben… er wordt namelijk eerst gesproken over 5 voedingen en dan later pap, dit valt dan als 1 van die 5 voedingen en in het volgende vakje komt er een maand later groente bij 1-3 eetlepels dat is volgens mij extra op die aangegeven 5 voedingen?! En een halve maand later zijn het 4 a 5 voedingen, pap en groente met fles 100-150cc toe?! Maar dan vervangt de groente dus een voeding uit de fles als ik het goed begrijp!!! Voel me een beetje erg blond :oops: (ben ik ook dussss… :lol: ) ik moet dat dus nog even uitzoeken en dan een maand later denken, want op dit schema staat groente geven vanaf 5 maanden…
Noa doet het trouwens ook erg goed he!!! 62,5 cm en 5750 gram :thumbup: En al lekker rollen :lol: Valentijn is niet echt aktief meer op dat gebied, die ene volledige omdraai-aktie van een paar weken terug is ie denk ik zo van geschrokken :lol: Hij houdt het nu maar enkel bij lekker stil op zijn rug liggen en kletsen tegen de vogeltjes aan de mobiel :lol:
He Tientje, trek je het nog een beetje, zo het laatste daggie voor Pepijn weer lekker naar huis komt?! Gaat alles nog steeds goed met hem?! Ik hoop uiteraard van wel en we gaan er van uit dat ie nu lekker thuisblijft!!!Geef hem morgen maar een extra knuffeltje van mij! :-
He Joyce, Stan ook al aan de banaan!!! Ja die is al bijna een half jaar he :shock: Wat gaat het hard he… Echt schrikbarend hoor, ik kan me nog zo goed heugen dat Suuusje mij opbelde toen ik in net uit het ziekenhuis was de 1e keer dat jij bevallen was… Ik schrok me toen helemaal naar en leefde zo met je mee en moet je nu kijken wat een heerlijk ventje Stan is :inlove: En hij doet het echt onwijs goed :thumbup: Valentijn is hier sinds 2 dagen ook inene rond half 6 a 6 uur weer wakker en dan wil ie eten :? Hij ging juist steeds meer richting half 8 de laatste tijd, ik hoop maar dat ie dat snel weer oppikt En ach, eigenlijk ben ik allang blij dat ie de hele nacht vanaf een uur of 9 a half 10 doorslaapt… Sommigen doen dat nog niet en dat lijkt me niet echt grappig meer hoor…
Zo, ik ga nu maar eens ff de zool aan zijn slofjes naaien… Ik heb zelf schattige slofjes gemaakt voor hem, van zo’n zelfbouwpakket van de Hema :lol: Hij past ze ook nog lang niet, maar ik vind het leuk om ze nu af te maken, dan staan ze vast klaar (voor over een jaar of 2 ofzo )
Tot snel weer!!!
Liefs, Kim en Valentijn :-
Hoi Kim, ik lees dat valantijn ook ineens weer vroeger wakker is. Noa ging steeds meer richting 6-7 uur ipv 5-6 uur er nu is ze al twee nachten om 4 uur klaarwakker. :? Wij niet dus.
Dat van die voeding snap ik ook allemaal niet zo hoor (ben niet eens blond). Noa heeft nu ongeveer het volgende schema
6 uur 140 melk
9 uur 140 melk
11.30 30 cc melk met pap van een lepeltje (alleen maar om te oefenen)
12 uur 140 melk
15 uur 140 melk
17.30 2 ijsklontblokjes worteltjes (volgende week boontjes :mrgreen: )
18 uur 140 melk
21 uur 140 pap uit de fles
Ojee het lijkt wel erg veel zo! :? Maar goed, ze zit dus nog steeds op 6 flesjes. Heel af en toe is er een dagje bij dat ze het redt met 5, maar dat is maar heel af en toe. De worteltjes wordt natuurlijk steeds meer en dat gaat uiteindelijk de fles van 18 uur vervangen (die drinkt ze nu al niet meer helemaal op). Ik geef de hele week worteltjes en volgende week boontjes en dan zo iedere week een ander smaakje. Wanneer ik ook fruit ga geven weet ik nog niet. Vorige week op het cb vertelde ik dat ze 6 flesjes krijgt van 140 en zij zei dat dat netjes is, dus het zal wel goed zijn. Ik ga me niet helemaal aan dat schema houden hoor. Noa drinkt nou eenmaal kleinere porties en daardoor wat vaker. Ik kijk naar hoe het met haar gaat, als zij happy is zal het wel goed zijn. Eerst wilde ik haar perse in een schema van om de 4 uur hebben met de flesjes, maar dat lukte niet. Ik werd er veel te onrustig van. Zo gaat het prima, dus blijven we het maar even zo doen.
Tientje, ik weet niet of je dit nog leest voor morgen, maar nog maar 1 nachtje! en dan is Pepijn weer lekker thuis bij jullie!!
He Renske, ja ik weet niet wat dat is met die kindjes dat ze nu ineens weer zo vroeg wakker zijn :think: Misschien de natik van de hitte :lol: En wat eten betreft, tsja, Valentijn zit al een tijdje op 5 flessen, maar de ene keer gaat er 120 in en dan weer 170, dus dat verschilt enorm, maar gemiddeld komt ie op zo’n 700cc a 750cc per dag uit en dat vind ik wel netjes.
Er van uitgaande dat ie om 6 uur wakker wordt, krijgt ie om
06:30 170cc (gaat ongeveer 150 van op)
11:00 170cc (gaat ongeveer 150 van op)
14:30 170cc (gaat ongeveer 135 van op)
18:30 170cc (gaat ongeveer 135 van op)
21:00 210cc pap (gaat dan 195, dan 140 van op…)
En soms tussendoor 30cc sap, maar dat drinkt ie dan ook minder aan melk uit zijn daaropvolgende fles… Dus ik weet nog niet waar ik de groente tussen moet gaan poeren, maar ik denk dat ik die ga proberen straks rond 16:30 uur te geven… Dan zit er mooi 2 uur tussen (in theorie klinkt het leuk he :lol: ). Ik wilde ook een mooi strak schema, maar hier hetzelfde verhaal hoor. Ze zeggen dat flessenkindjes (in tegenstelling tot borstkindjes zeggen ze) van die klokkindjes zijn, nou hier was het eerst netjes 4 uur en toen is dat wat gaan schuiven en de ene keer slaapt ie na de ochtendvoeding nog bijna 6 uur en dan maar weer 4 uur en dan zit er ook zomaar 2 en een half uur tussen 2 voedingen ipv 4 uur :roll: Ach, als ze maar binnen krijgen waar ze van groeien toch Hij groeit nog steeds goed en zit netjes in de curve, zelfs ongecorrigeerd, dus ik maak me niet druk (niet zo meer in elk geval :oops: ).
Nou, een slofje is bijna af, dus morgen nog 3 pompoentjes eraan naaien en dan op naar slofje nummer 2… Ze zijn in maat 24, dus hij kan ze echte voorlopig niet aan hoor, maar ja, het houdt mama van de straat he
Meiden, voor straks welterusten en een knufje aan de beebjes :-*
Kimmie, Wat grappig he, dat dat misschien allemaal dan toch te maken heeft met het feit dat ze nou eenmaal te vroeg zijn geboren. Dat onregelmatige enzo.
Die slofjes heb ik een tijd geleden ook zien liggen bij de hema. Toen dacht ik (grappig genoeg) dat ik die wel zou halen als ik verlof zou hebben. Nou dat kwam er dus mooi niet van.
Ik ga nu werken. Noa gaat dadelijk naar oma. Die zie ik dus vanavond pas weer. Ik merk sinds vorige week dat ik er op zulke dagen ook echt mis.
groetjes Renske
Hallo meiden,
Pepijn is nu lekker weer thuis sinds een uurtje hihi. Wel fijn hoor. En in een week tijd is hij behoorlijk gegroeid. Hij heeft nu alleen spruw, maar daar hebben we wat voor, dus dat zal dan ook wel weer over gaan.
Wij zijn nu ook over gestapt naar 6 voedingen van 110 cc. Hij vroeg in het ziekenhuis duidelijk om meer voeding, die 7 keer 85 cc ging niet meer. Hij bleef honger houden.
Dat onregelmatige kan volgens mij bij elke baby. Je hebt soms periodes dat ze wat onregelmatig zijn, warmte helpt ook niet echt voor regelmaat.
Of een groeispurt.
Wat een leuke foto van Noa.
En nu al de 1e hapjes. Wat gaat het snel dan ineens.
Lois, ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Weer ziekenhuis. Je wilt zo graag thuis zijn met de kleine. Het is idd moeilijk. Je wilt gewoon lekker genieten.
groetjes allemaal