Kim, Wat vervelende he die darmproblemen. Hopelijk gaat het snel de goeie kant op.
En effe over de rijstebloem, daar ben ik gewoon aan begonnen hoor. Die 6 dagen zal het verschil ook niet zijn. Ik hoopte dat ze daarmee door zou slapen. Ze krijgt het gewoon in de fles (ik doe het ook alleen in de laatste fles hoor). Gisteren voor het eerst en ze had het in sneltreinvaart helemaal op. Ik heb niet die met vanillesmaak, maar naturel. Ik wil niet dat ze nu al aan het zoete smaakje van vanille went. Over een paar weekjes wil ik een halve fles vervangen door pap met een lepeltje en dan de andere helft van de fles gewoon melk. Kijken hoe dat gaat. Met groente en fruit begin ik pas over een maand.
Moet woensdag naar de kinderarts, eerst maar eens kijken wat die te vertellen heeft. Ik begin morgen weer met werken. Noa gaat naar mijn moeder en do-ochtend en vrijdag naar het kdv. Ben benieuwd. Ik heb eerlijk gezegd best wel weer zin om te werken, na 3,5 maand full-time voor Noa te hebben gezorgd. Je wereldje wordt zo klein. Ik voel me er wel een beetje schuldig over hoor dat ik dit vind, maar ik denk dat het voor Noa ook wel fijn is om eens wat afwisseling te hebben. Vorige week ging het super op het kdv. Ze was gaan wennen. Het voordeel is dat ik er zelf werk en dus zo effe binnen kan lopen en weet bij wie ik ze achter laat.
Het wordt wel wennen denk ik om 's morgens op tijd klaar te moeten zijn. Ik moet er ook niet aan denken dat ik al weer zou moeten gaan werken als mijn kindje pas 10 weken is. Dan heb je toch nog niks op orde. Ik krijg nu alles pas een beetje op de rit.
Ik moet zeggen dat ik het wel gezellig vind dat er ineens veel gekletst wordt hier. Soms is het wel heel fijn om wat mensen te “spreken” waarbij je dingen herkent. In mijn omgeving zijn alleen maar kindjes die netjes op tijd kwamen en dat is toch heel anders merk ik.
Gisteren ben ik weer begonnen met werken…ik moet zeggen dat ik het wel fijn vond om eens met wat anders bezig te zijn dan alleen maar met Noa. Geen zorgen over of ze wel genoeg slaapt, drinkt en al die andere zorgjes. Tuurlijk was ik wel benieuwd hoe het zou gaan bij oma. Morgen gaat ze naar het kinderdagverblijf. Dan is ze in de buurt en dat lijkt me toch moeilijker. Maar goed, daar kom ik morgen wel achter.
Vanmiddag ben ik naar de kinderarts geweest voor controle. Het gaat allemaal zo goed dat ze niet meer terug hoeft te komen. :mrgreen: Nu al niet meer!!! Wel een heel goed teken natuurlijk.
Ze is sinds gisteren ook ineens heel goed aan het drinken. Ik merk als er iets gaat veranderen dat ze dan 's avonds altijd een heel rommelig ritme heeft. Dat is dan een paar avonden en dan ineens blijkt dat ze meer gaat drinken dan de weken ervoor. Ze heeft vandaag al twee flesjes van 140 op. Volgens de ka hoef ik me geen zorgen te maken over de hoeveelheid melk die ze drinkt. Zolang ze tevreden is is het goed. Over het groeien zij hij dat het best kan zijn dat ze dadelijk twee weken stilstaat in gewicht. Dan hoef ik me geen zorgen te maken want dat schijnt normaal te zijn.
We zijn in ieder geval blij dat we niet meer naar het ziekenhuis hoeven met ons gezonde visje!
Hoi Renske,
Dat is goed nieuws, nu al niet meer terug naar de kinderarts!!
Bij ons gaat t ook heel goed. Wij zijn afgelopen maandag naar het kinderziekenhuis in Utrecht geweest voor het hartruisje van Mathijs. Er is een hartfilmpje en een echo gemaakt door de kindercardioloog en alles is goed. Ik zal nooit vergeten wat die cardioloog zei: Gefeliciteerd! Uw zoon heeft een heel mooi gezond hart!! Wow wat er dan door je heen gaat! Fabian was wat nuchterder (is dat goed nederlands?) want de kinderarts hier in t ziekenhuis zei al dat t hoogst waarschijnlijk onschuldig was maar nu is er echt goed naar gekeken en dus 100% zeker! Waarschijnlijk is hij er in de puberteit vanaf. Hij kan t ook nog hebben als hij volwassen is maar t kan dus iniedersgeval geen kwaad. Gelukkig! Heel pak van mijn hart.
Bevalt t werk je weer goed?? Op wat voor een groep sta jij? weet je waar ik een beetje bang voor ben als ik straks weer ga werken? Dat ik eigenlijk de hele dag t zelfde doe. Ik sta namelijk op een babygroep. nou ja, we zien wel hoe t bevalt. Ik heb wel weer zin om met mijn collega’s te werken ( maar niet om Mathijs uit handen te geven )
Welterusten!
Groetjes Maartje
oh nee he had ik een heel bericht getypt en nu is alles weg, ohhh balen zeg. :shock: heb ik een keer tijd om te reageren en dan zoiets hhehe.
Door dat mooie weer kom ik er niet aan toe om hier te lezen en te reageren. Leuk dat er lekker veel gekletst wordt hier!!
maartje: Wat fijn dat het hartruisje onschuldig blijkt te zijn. Ze kunnen wel zeggen dat het waarschijnlijk niks voorsteld, maar het is toch wel fijn om het ff zeker te weten , gelukkig maar!!
Ik heb ook op een kinderdagverblijf gewerkt, vond het heel erg leuk om te doen.
Renske: fijn dat je niet meer terug hoeft naar de kindearts, dat betekend dus dat Noa het heel erg goed doet. Dat rommelige drinken herken ik hier ook wel eens, dan is er geen touw aan vast te knopen en ineens lijkt er toch weer ritme in te komen raar he??!
Fijn dat het werken je weer goed bevallen is. Ik mag over 5 weken weer beginnen, (sta voor de klas) maar wat jij zegt herken ik wel. Dat je wereldje kleiner wordt enzo, maar ik denk dat ik het ook heel moeilijk ga vinden om Stan weg te brengen (hij gaat naar mijn moeder , de ene week 1 dag en de andere week 2 dagen.) Mijn vriend is 1xper twee weken op maandag vrij.
Kim: Stan heeft alleen heel in het begin in het ziekenhuis last gehad van zijn ontlasting, maar dat is nu helemaal over, dus kan er niet over meepraten. We hebben toen wel regelmatig zijn buikje gemasseerd en met de thermometer geholpen. Denk dat het toen alleen wat opstartprobleempjes waren van zijn darmen.
hoi Tientje, leuk dat je ook meeschrijft hier. Gefeliciteerd met Pepijn. Stan woog ook ongeveer zoveel toen hij naar huis kwam. Is nog ff lastig ja met die kleertjes. maat 50 te groot, dat hadden wij ook ja. maar nu heeft hij alweer bijna maat 62.
Met Stan gaat het prima, ben deze week nog ff gaan wegen bij het cb. Stan weegt nu 5910 gram. en is ongeveer 58 cm. Ik wilde ff checken of hij wel goed aankwam want hij ging zo snel van 6 voedingen naar 5 naar 4 dat ik me afvroeg of hij wel genoeg kreeg. Nou dat is dus wel zo want hij was in een week weer 200 gram aangekomen.
Stan krijgt nog volledige bv, maar wel een keer per dag in een flesje uit de diepvriesvoorraad. Ik moet over 5 weken weer gaan werken en wil eigenlijk niet op mijn werk gaan kolven. Stan is dan al 6 maanden en krijgt waarschijnlijk dan ook al pap en een fruithapje, dus ik probeer mijn borsten te laten wennen aan 3 voedingen per dag, dit lukt aardig zonder stuwingen moet ik zeggen, gelukkig maar.
nou ga maar weer eens lekker genieten van het mooie weer
ladys tot gauw!!
liefs joyce!
He meiden, hier ook alles goed! Valentijn en ik zijn gisteren naar een medeaprilmama in Budel geweest en dat was ff een rit van 2 uur :shock: Het was voor het eerst dat ik zo’n eind met hem in de auto heb gereden en het ging redelijk goed! Ik ben na zijn voeding van 11:30 gaan rijden en na een uur slapen vond hij het niet echt gezellig meer. Dus ik heb steeds met een hand zijn speentje teruggeduwd en dan ging het weer 5 minuutjes goed :lol: Maar we zijn heelhuids aangekomen en om 22:00 uur zijn we weer terug gaan rijden. Dit was ook de eerste keer dat ik hem zou moeten gaan overleggen zeg maar voor de nacht. Normaal als wij weg zijn zorgen we dat we voor zijn laatste voeding thuis zijn… Maar dit is helemaal goed gegaan, heb hem slapend uit de coos getild en zo in zijn bed gelegd! Om 4:20 had hij zich losgewurmd en huilde hij even, maar snel armpjes vast en weer verder pitten tot 6:30 :dance: Toen weer geslapen tot 11:45 en hij is om 12:45 weer zijn bed in gegaan, kleine slaapkop :inlove: Hij gaat echt steeds beter drinken en er gaan steeds vaker flessen van 160 a 170cc in :thumbup: Heb gisteren ook maar ff een papspeen gekocht en dan gaan we af en toe de laatste fles maar aanmaken met rijstebloem, het lepelte gaat dan wel goed, dan niet goed, dus we blijven het wel proberen
Hi Renske, lekker dat Noa het zo goed heeft gedaan! En het is idd wel prettig dat jij op hetzelfde kdv werkt en dat je af en toe ff kunt spieken. Hartstikke goed dat jullie niet meer naar de ka hoeven :thumbup: Noa is een supermeid :lol: ! Wat die pap betreft, hier hebben wij ook gewoon de naturel hoor, wij willen ook niet dat hij went aan zoetigheid, zo lang mogelijk buiten de deur houden voor die kleintjes! Vandaar ook eerst met groente beginnen en dan pas met een fruithap een paar weken later. Nu ben ik zelf wel een enorme zoetekauw hoor :oops: Ik heb dan ook wel de vanilleversie in huis, maar die eet ik zelf wel eens :oops: :oops:
He Joyce, Stan gaat ook lekker he :thumbup: Hij groeit goed zeg!!! Ik vind het nog steeds zo :thumbup: dat Stan nog volledig bv krijgt echt waar!!! Ik kan me voorstellen dat als je zo snel overgaat van 6, naar 5, naar 4 dat je je wat zorgen maakte, maar gelukkig was het helemaal niet nodig Jij ook binnenkort weer aan het werk! Je kindjes zullen je wel gemist hebben. Je krijgt nu natuurlijk alleen een andere groep… “jouw” kindjes die je voor de bevalling had zijn natuurlijk (hoop ik voor ze) allemaal naar een volgende groep gegaan.
He Maartje, volgens mij had ik nog helemaal niet gezegd hoe blij ik voor je ben dat Mathijs zijn hartruisje idd onschuldig blijkt te zijn :-* Wat zal dat idd een opluchting voor je zijn geweest om dat definitief te horen!! En mannen reageren vaak wat nuchterder dan wij Dat is hier ook met veel dingen zo :lol: Maar Fabian zal net zo blij natuurlijk dat het echt niets is!
Ik geloof dat jullie allemaal blij zijn weer aan het werk te gaan?! Ik ben juist heel blij dat ik niet meer hoef te werken :silenced: Ik had het al lange tijd niet naar mijn zin meer, dus voor mij is het zalig om lekker thuis te moederen, ik heb ook niet idee dat mijn wereldje kleiner is ofzo, maar misschien komt dat omdat ik niet zo’n enorm druk sociaal leven had hiervoor?! Ik heb juist door KoK en mijn ziekenhuisopname wat leuke nieuwe meiden leren kennen waar leuke vriendschappen uit ontstaan zijn. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat als je een leuke baan hebt, dat je dan ook blij bent om weer aan de slag te kunnen hoor. Maar het lijkt mij ook ontzettend moeilijk om je kindje af te geven zeg maar, hoe goed je de mensen ook kent waar je kindje verblijft, succes ermee voor de meiden die nog moeten… :-
Ik ga eens even naar mijn ventje toe, want die ligt in zijn bedje te brullen…
Tot snel weer :-
hoi hoi
Maartje: Wat fijn dat het niks ernstigs is zeg! Ik werk op een verticale groep. Kids van 3 maanden tot 4 jaar dus. We zijn 4 jaar geleden begonnen met deze groep en dus nu beland in het jaar waarin de meeste kids 4 worden. Na dit jaar hebben we een hele nieuwe groep met behoorlijk wat baby’s. Maar ik merk nu dat het toch heel anders is hoor met kids van een ander. Je maakt je minder snel druk als een kindje niet goed drinkt. Als het thuis maar goed gaat, dan is die ene dag kdv niet zo erg.
Joyce: wat fijn dat je nog 5 weken hebt en dat stan dan al bijna een half jaar is. Ik moet zeggen dat ik er (vorige week nog zelfs) behoorlijk tegenop zag om weer te gaan werken, maar ik kan nu na twee dagen toch wel zeggen dat het ook wel weer heel fijn is. Zo is het eens wat anders dan Noa, huis en tuin. Het komt ook wel doordat het met Noa de laatste tijd steeds beter gaat.
Kim: wel spannend zo’n hele dag weg. Ik krijg al stress als ik er aan denk :? . Hij was in ieder geval flink onder de indruk blijkbaar, als ie de volgende dag zo veel heeft geslapen.
Ik heb nu twee dagen gewerkt en het bevalt me weer goed. Het is net alsof ik niet ben weggeweest. De kinderen reageren allemaal heel enthousiast en willen heel de dag “mijn baby” zien. En nee…de baby zit niet meer in mijn buik. Die zit nu bij mijn collega!!! Haha, we lachen wat af joh. De kids snappen er niks meer van. Mijn collega heeft anderhalf jaar geleden een baby gekregen, maar de kinderen snappen niet dat dat nu geen baby meer is. Toen kreeg ik een baby en nu heeft mijn collega weer een dikke buik. De baby gaat van mijn buik naar haar buik. VOor de duidelijkheid zullen wij dus nog maar even wachten met een tweede. En niet alleen voor de duidelijkheid maar ook voor de rust in huis .
Noa is dinsdag naar mijn moeder geweest en het ging super. 's Avonds was ik zo blij om haar weer te zien, maar er kon geen lachje af. Pas na 10 minuten kwam er een klein lachje
Vandaag is de naar het kdv geweest. Ook dat ging super. 's Middags bij papa, en ze heeft de hele middag geslapen. Voor alle voedingen moesten we haar wakker maken. Morgen gaat ze ook maar een halve dag, dan ben ik 's middags vrij. Volgende week voor het eerst een hele dag.
Ik ga nu slapen want ik moet morgen vroeg weer op mijn werk zijn.
Groetjes Renske
Hallo dames…
Ik was dit topic helemaal vergeten haha… Ik ben er eigenlijk ook helemaal niet meer mee bezig dat Kaylee prematuur is/was, want t gaat zo goed met haar ontwikkeling :thumbup:
Ze kan nu al los zitten, staan als ze zich vasthoudt, zelf haar flesjes leegdrinken, ze rolt de hele kamer door haha…
Alleen het huilen… tsjah dat gaat maar door en door… Hoop dat daar ook snel een einde aan komt.
Dus meiden, ik denk dat ik hier niet meer meeschrijf. Het gaat hartstikke goed met mijn poppie en ik wil er niet al te vaak meer bij stilstaan dat ze te vroeg geboren was.
Het ga jullie allemaal goed en jullie beebjes natuurlijk ook… en tot in andere topics :-*
Goedemorgen meiden,
Hoe is het met iedereen?
Hier gaat ie goed, ik ben nu zeker weten ongi. Dus dat is minder, alhoewel het werkt daar binnen wel weer goed dus.
Renske, dus jij bent net weer begonnen met werken. En het is toch wel weer leuk om wat anders om handen te hebben dan het hele thuisfront? Ik kan me dat ook wel voorstellen, werk is iets van jezelf. En je moet jezelf ook niet vergeten.
Zo wat knap van Valentijn zeg, zo’n rit. En dat hij het dan toch goed doet met slapen en de fles. Heel knap. 2 Uur van een rit, is idd lang. Ben zelf wel al een paar keer met de auto weg geweest, maar dat zijn maximaal ritten van een uur. En dat is ook goed gegaan trouwens.
Ik merk dat jullie kindjes wat meer van dezelfde leeftijd zijn. Al die hapjes en hoeveelheid cc, dat is hier nog niet aan de orde. Ik mag volgende week naar het consultatiebureau (voor het eerst) en ik ben heel benieuwd wat we met de voedingen mogen doen.
Wonder boven wonder, hij komt de laatste nachten maar 1 keer. Dus dat gaat goed. Net na de voeding van 08.00 uur heeft hij heerlijk gespeeld in de box. Je zag echt dat hij met een speeltje aan het spelen was.
Joyce, wat knap dat je zo lang BV hebt kunnen geven. Begin je dus nu al met afbouwen?
En amper stuwing, nou dat is helemaal geweldig.
Hoe lang was Stan toen hij geboren werd? En hoe zwaar?
Fijn Maartje dat het goed is met hem. Lekker nieuws toch?
Pepijn heeft ook een hartruisje en 2 aug. moeten we weer naar het ziekenhuis en dan zal dat wel gecontroleerd worden. Hopen maar dat het ook goed zal zijn.
Werken jullie allemaal bij een kinderdagverblijf? Begint er wel op te lijken hihi.
Op het moment ben ik om me heen aan het kijken voor vacatures als secretaresse. Maar iets voor 24 uur, is erg lastig. Dus waarschijnlijk wordt het 32 uur.
Maandag zijn we nog naar het ziekenhuis geweest. Hij is nu 49 cm en weegt 3055 gram. Dus dat gaat lekker. Enne maatje 44 heb ik maar niet meer aangedaan. Dat is nu echt te klein.
We gaan trouwens over een maandje naar Griekenland en hij gaat lekker mee. Wordt vast een gesleep met vanalles, maar goed. We hebben er onwijs veel zin in.
groetjes
Tientje, wat een onderneming zeg, naar Griekenland. Knap dat je dat aandurft. Wij gaan deze zomer niet op vakantie. We gaan in oktober een weekje naar Drenthe. Lekker burgerlijk in een vakantiepark. Volgend jaar willen we wel gaan vliegen en dan ook in het voorseizoen of naseizoen. Naar de canarische eilanden ofzo. Dat is niet zover vliegen en kan vanaf eindhoven. Maar zover zijn we nog niet. Haha. We gaan eind augustus nog een weekend kamperen. Nou ja kamperen eigenlijk niet, want we hebben voor het gemak maar een tekkershut gehuurd. We gaan met een hele vriendengroep. Met 6 stellen. Er gaat nog een babietje mee en twee vriendinnen van ons zijn ook zwanger. Allemaal van de eerste. Ik heb er nu al zin in, alleen hoop ik zo dat Noa goed zal slapen tegen die tijd. Want anders is heel de camping 's nachts wakker :?
Noa drinkt ineens super. Ze heeft vandaag al 4 flessen van 135 helemaal leeggedronken!!! :inlove: Het kost soms wat moeite, maar ze drinkt ze wel leeg.
Hallo,
Ik ben ook te vroeg bevallen.
Ik ben in de 31 ste zwangerschaps week bevallen.
Ik ben bevallen van een zoon.
26 Mei heb ik een bloeding gehad en had ik hele erge krampen in de buik.
Dit bleken dus weeen te zijn.
Ik moest naar het ziekenhuis en aan de weeenremmers.
En ik kreeg een spuit om de longetjes sneller te doen rijpen.
27 mei 2005 s’nachts om 5 uur braken mijn vliezen.
Ik moest toen met spoed over gebracht worden naar Zwolle.
Want de kleine mocht niet in Enschede geboren worden omdat ze hier niet de juiste apparatuur hadden voor zo vroeg geboren baby’s.
Om 8 uur zijn we met spoed naar zwolle gereden in de ambulance.
Om 5 voor 9 waren we in het ziekenhuis.
Om 9 uur waren we op de verloskamer en om 3 over 9 is onze zoon geboren.
1 keer persen en hij was er.
Dit was echt een bevalling van niks.
Het ging allemaal zo snel.
Hij werd even op mijn buik gelegt en toen moest hij de couveuse in.
Hij heeft tot 7 juni 2005 in Zwolle moeten blijven. Hij woog 1450 gram en was ongeveer 38 cm groot.
8 Juni werd hij eindelijk over geplaatst naar Enschede.
Een paar weken heeft hij nog op de warme kamer geleggen en ook nog op de koude kamer.
14 Juli 2005 mocht hij eindelijk mee naar huis.
Dat is vandaag een jaar geleden.
Alles gaat goed met hem.
En met ons ook.
Hey mama Anita,
Wat een verhaal zeg! Fijn dat t allemaal goed gaat enne… Gefeliciteerd nog he met de verjaardag van je zoon!!
Groetjes Maartje
Nou mama Anita, dat is me een verhaal. Wat snel allemaal. En wat fijn dat het allemaal goed is gegaan. Dat jaar is zeker wel heel snel gegaan. Ik merk dat nu al. Noa was gisteren precies 4 maanden. Dat is echt supersnel gegaan.
Ik vroeg me eigenlijk af of jullie weten waarom jullie kindjes te vroeg zijn geboren. Bij mij is dat niet bekend geworden. Ze hebben wel bloed op kweek gezet om te kijken of ik een infectie had, maar dat was niet zo.
Maartje, heb jij tot het einde fulltime gewerkt op het kinderdagverblijf? Ik ben 4 weken voor mijn verlof 4 halve dagen gaan werken in plaats van 4 hele. Ik vond het namelijk te zwaar worden en had heel veel last van harde buiken. Ik had ook nog eens een collega met een dreigende hernia die tot overmaat van ramp ook nog eens besloot om gewoon te blijven werken. Was ik niet zo blij mee, want ik ga er vanuit dat mijn collega wat dingen extra doet op het moment dat ik zwanger ben. Heb ik ook gedaan bij mijn collega. Maar dat was dus precies andersom. Zij mocht helemaal niet tillen. Ik heb een paar keer gezegd dat ze beter thuis kon blijven, maar dan werd ze gek zei ze. Nee fijn, ik kon alles doen. Dat ze maar een invalkracht hadden ingezet. Ik ben daar ook echt wel boos om geweest hoor. Ik vond het een beetje egoistisch. Echt zo van, “oh kijk haar, die heeft bijna een hernia en komt nog gewoon werken, wat knap”. Nou ik dacht daar anders over. Maar goed dat is allemaal niet meer belangrijk. Al moet ik zeggen dat ik haar laatst zag op een verjaardag en toen liep ze op een kruk met een gebroken teen. En wel gewoon gaan werken…“tja er moeten ook schriftjes worden geschreven”. Precies hetzelfde dus. Dat doe je toch niet! Fijn voor je collega. Zo…dat ben ik weer kwijt. (blijkbaar is het nog steeds een frustratie :? )
Maar goed, hier gaat alles oke. Noa heeft gisteren al haar flessen leegedronken (140 cc) en vanmorgen zelfs 165 cc. Ze is gisteren heel de middag wakker geweest. We zijn lekker gaan shoppen en het ging super. Hadden we 3 weken geleden niet hoeven doen, want dan gilde ze alles bij elkaar. Nu alleen nog maar als we te lang stilstaan in de winkel. Nog even bij opa en oma langs en gisteravond bij vrienden op bezoek. Ze heeft lekker in de kinderwagen geslapen. We hebben echt een soort van doorbraak. Ineens gaan dat soort dingen veel makkelijker. Gelukkig, want we gingen echt helemaal niet meer weg 's avonds omdat zij daar niet echt blij van werd. En dan druk ik me nog zacht uit :mrgreen: . Nu gaat het allemaal een stuk beter :inlove: . Ik denk dat dat misschien wel komt omdat ze nu naar het kdv gaat. Het cirkeltje van thuis zitten met mij is doorbroken :mrgreen: . Ik kan nu ook veel meer van haar genieten dan een week of 3 geleden. Ik merk ook dat Noa lekkerder in haar vel zit.
Hoi Renske,
O fijn zo’n collega! Snap heel erg goed dat dat frustreerd hoor!
Ik heb me in de 23e week van de zwangerschap al ziek gemeld vanwege harde buiken. Ik had er soms wel 30 a 40 op een dag :shock: Mijn verloskundige heeft me vertelt dat ik echt een grote stap terug moest gaan doen anders zou t weleens een vroeggeboorte kunnen worden :shock: Is dus ook gebeurd… maar gelukkig wel op een aanvaardbare termijn. Ik deed echt hele dagen niks ( ja alleen kokken :mrgreen: ) omdat t gewoon niet ging. Als ik tussen de middag onze hond even 5 minuutjes uitliet dan moest ik daarna echt gaan liggen. Tijdens t lopen werd mijn buik weer knoerhard. Ik werkte eerst ook 4 dagen. Bij ons is dat fulltime. Bij jullie ook? Ik werk trouwens bij kinderstad. Ik weet niet of jou dat iets zegt maar t is hier in Tilburg een hele grote stichting en Eindhoven is niet zo ver weg natuurlijk. Ik werk allemaal met jonge meiden die niet weten hoe t is om zwanger te zijn en ik moest ook steeds vragen of ze aub een kindje voor mij uit de stoel wilden halen etc. Dat vond ik wel vervelend maar ja. T zijn wel leuke collega’s gelukkig!
Groetjes Maartje
ik werk bij Dikkie & Dik . Kinderstad ken ik niet. Bij ons op het kdv werken allemaal meiden van mijn leeftijd. Er zijn in de 4 jaar dat ik er werk ook altijd wel 1 of 2 of zelfs 3 collega’s zwanger geweest. Mijn bazin is zelf ook net moeder geworden en dat is ook wel heel fijn hoor. Alle collega’s weten hoe je je voelt en hoe het is om te werken terwijl je zwanger bent. Ik werkte ook 4 dagen (36 uur). Ik werk nu 3 dagen. Ben jij al weer aan het werk trouwens?
Maar 30 tot 40 harde buiken op een dag is wel erg veel joh. Ik vond 15 al veel. OP een gegeven moment had ik er 6 in een uur. Toen heb ik aan de bel getrokken. Op mijn laatste dag had ik 's morgens een vergadering en ik had kei buikpijn. Oefenweeen dacht iedereen en al mijn collega’s zeiden, dat hoort erbij. Er was zelfs iemand die zei, dat zegt niks, heb ik ook nog 8 weken gehad. Tja, tot ik een dag later belde dat ik bevallen was. Niemand geloofde het. Achteraf kreeg ik wel veel reacties van mensen die het allemaal niet zo serieus hadden genomen dat ik buikpijn had. Haha, wel grappig. Nu nemen ze me voortaan wel serieus denk ik.
Wat doe je met Mathijs met opvang? Neem je hem mee? Of heb je wat anders geregeld. Ik moet zeggen dat het me niet tegenviel om haar achter te laten. Het voordeel is dat je weet bij wie je je kindje achterlaat (kan ook het nadeel zijn natuurlijk :? ). Ik moest wel huilen toen ze ging wennen en ik op weg was naar huis. Maar het is wel fijn dat ze dichtbij is. Ik ga ook tussendoor af en toe even kijken. Is ook wel een nadeel hoor, want als ze dan huilt is dat natuurlijk niet fijn. Gelukkig lag ze allebei de keren dat ik ben gaan kijken, lekker in bed te slapen.
Ik ga nu stoppen. Heb even Noa’s site bijgewerkt en ga nu lekker in het zonnetje zitten.
Ik vind het super leuk dat er nu zoveel gekletst wordt hier.
Ze weten niet waarom hij te vroeg is geboren.
Ze hebben er wel onder zoek naar gedaan.
Maar ze hebben niks gevonden.
Zelf denk ik dant het van de stres komt.
Ik was toen heel erg gestrest op dat moment.
Hoi,
Renske; Ik moet over 3 weken weer beginnen met werken. Eigenlijk had ik afgelopen week al weer moeten werken maar ik heb er 4 weken vakantie achtergeplakt .
Bij ons is t zo dat je je kindje niet mee mag nemen naar jouw kdv. Hij moet dus naar een ander kdv van onze stichting. Het is wel vlakbij gelukkig. Ik zie er heel erg tegenop moet ik zeggen. Niet om weer te gaan werken maar om Mathijs achter te laten. De hele tijd zijn we samen geweest en nu 3 dagen in de week niet. Dat voelt niet fijn. Maarja; ik zal wel moeten anders kunnen we ons huis wel te koop zetten. Waarschijnlijk went t wel; althans ik hoop het. Ik ben ook heel benieuwd naar hoe ik straks tegen mijn werk aan kijk; want in feite doe ik de hele dag t zelfde. Overdag met andere kinderen en s avonds met mijn eigen beebje. Maar misschien valt t wel mee en zie ik t nu gewoon wat te veel zwart- wit.
Dikkie en Dik ken ik niet. Alleen stichting Korein heb ik weleens van gehoord en t kdv bij Philips want dat hoort sinds kort ook bij Kinderstad. Hoe oud ben jij eigenlijk? Ik ben 28 en mijn collega’s zijn allemaal jonger. Gemiddelde leeftijd is 24 a 25 jaar. Dat gaat wel veranderen want mijn lokatiemanager vindt ons team ook te jong. Ben benieuwd.
Wat een verhaal dat je de dag later bevallen was. Ik was natuurlijk al vanaf 3 januari thuis maar mijn zwangerschapsverlof ging op vrijdag in ( 6 weken van te voren) en in de nacht van maandag op dinsdag is Mathijs al geboren. Ik lag vanaf zondagochtend in het ziekenhuis maar toen ik een rondje ging bellen was de een nog verbaasder dan de andere. Hihi dat was ook wel weer grappig moet ik zeggen. Bij Mathijs was ook alles gelukkig al goed. Hij had een 9 en later een 10 met de apgartest.
Mama Anita; Wij weten ook niet waardoor ik te vroeg ben bevallen. Ik ben met bloedverlies opgenomen maar dat stopte een paar uur later weer om een dag later weer opnieuw te beginnen. Maarja wat was er eerst? Het bloedverlies dat de weeen veroorzaakte of de bevalling was al begonnen en daardoor kwam de bloeding?? De verloskundige en gyn kunnen t me allebei niet vertellen. Het is t verhaal van de kip en het ei. Wat was er eerst?? Maar t rommelde bij mij dus al wel vanaf januari…dus waarschijnlijk komt t ook daardoor maar dat hoeft ook weer niet perse. Ik weet wel dat ik bij een evt volgende zwangerschap nog rustiger aan ga doen. Nu is t goed afgelopen maar t had helaas ook anders gekund…
Groetjes Maartje :-*
Maartje, Ik had in het begin precies hetzelfde. Je bent zo gewend om 7 dagen in de week bij je kindje te zijn en dan ineens 3 dagen niet. Maar ik moet zeggen dat ik nu meer geniet van de momenten dat ze er is.
Ik ben trouwens net 29 geworden. De rest van het team is vooral van mijn leeftijd. Er werken ook een aantal jonge meiden die net van school komen en een paar oudere vrouwen (klinkt meteen zo oud) van rond de 50 met kids die al het huis uit zijn enzo.
Het lijkt wel of Noa een nieuw ritme heeft. 's morgens om 6 uur een flesje dan slapen tot 9 uur. 10 uur volgende flesje. slapen van 11 tot 13.30 dan volgende flesje en dan wakker tot 16.30. Na de fles slapen en dan moeten we haar wakker maken voor de fles van 19.30. Nu hebben we dat niet gedaan en wachten we tot ze zich meld. Dan drinkt ze de papfles misschien helemaal leeg. Want daar blijft meestal wel behoorlijk van over. Ik ben benieuwd hoe laat ze zich laat horen. Tot nu toe is het aardig rustig. Misschien dat ze (als ze de papfles helemaal leegdrinkt) het vol houdt tot 7 uur morgen vroeg. Maar voor hetzelfde geld komt ze vannacht om 3 uur. We zien het wel.
Wat raar he, dat er geen reden is waarom een kindje zoveel te vroeg komt. Ik denk zelf dat het bij mij kwam doordat ik veel te lang fulltime heb doorgewerkt en veel te veel heb gedaan. Maar ja dat is ook maar gokken.
Zo, er is aardig wat afgebept hier :lol:
He Mama Anita, wat een verhaal joh, zo’n vroege flitsbevalling?! Aan een kant heel naar, want je kunt je nergens op voorbereiden, maar aan de andere kant ook wel prettig misschien, je kunt je vantevoren niet van alles in je hoofd halen :think: Gelukkig dat alles zo goed gaat met Damian! En het is wat laat, maar evengoed nog van harte gefeliciteerd met zijn 1e verjaardag :thumbup: En zijn eerste jaar thuis
Hi Renske, hier ook geen reden gevonden voor de vroeggeboorte. Ze zeiden mij eerst dat mijn placenta al rijper was dan de duur van 32 3/7 maar achteraf blijkt dit gekomen te zijn doordat mijn vliezen al sinds 32 weken gebroken waren en daar schijnt je placenta sneller van te rijpen. Ook hebben ze van alles op kweek gehad, urine, bloed enzo, maar helemaal niks. Wel was Valentijn iets te klein, hij had iets over de 2 kilo moeten zijn en was 1705 gram, maar of dat er nu mee te maken heeft gehad :think: We zullen het nooit weten… Ik liep al vanaf week 24/25 met enorm veel harde buiken ook, ik ben vanaf december ook gelijk terug gegaan van 40 naar 25 uur, maar nog had ik als ik opstond en ging lopen, bijna aan een stuk door een knoertharde buik. En toen had ik inene ook in rust om de 2 a 3 minuten harde buiken en toen was ik 28 weken en dat was reden voor de 1e opname. Maar ondanks dat ik geen verhoogd risico heb op een 2e prematuur, zal ik uitermate rustig doen in een volgende zwangerschap, maar ik denk dat we dat allemaal wel zullen hebben :shifty: Gelukkig dat het weer werken je zo goed bevalt joh :thumbup: En ook prettig dat Noa het zo goed doet bij je collega :lol: Kan me helemaal voorstellen dat die kindjes op jouw groep er helemaal geen klap meer van begrijpen wie nu de baby is en van wie die is :mrgreen: Zalig he dat zo van het ene op het andere moment alles zo goed gaat :lol: dat er ritme in zit!!! Kan je helemaal volgen :thumbup:
Hi Maartje, jij ook bijna weer aan het werk meis :? Spannend hoor, geniet nog maar ff lekker van je laatste 3 weekjes zo met Mathijs. Het zal wel weer even wennen zijn, maar ik hoop voor je dat je snel weer in je “oude” ritme zit en dat alles lekker op zijn plekkie valt :-* :thumbup:
He Tientje, Ik was idd ook erg blij dat het allemaal zo goed ging hoor, met drinken, slapen en overhevelen!! Spannend hoor, binnenkort vliegen met Pepijn!! Maar wel lekker ff ertussenuit en dan nog naar Griekenland :drool: Wij hebben besloten niet op vakantie te gaan dit jaar. Ik ben in juli 2005 4 weken naar Australie geweest, in september zijn wij samen nog een week naar Lanzarote geweest en toen in november nog naar New York een week, dus we hebben ook niets te klagen wat dat betreft hoor :silenced: Volgens jaar gaan we weer eens kijken hoe alles dan gaat en of we in Nederland blijven of dat we met auto of vliegtuig naar buitenland gaan, maar da’s hier dus nog ver van mijn bed show :lol:
Veel voorpret alvast :thumbup:
He Vicky, geen idee of je dit nog leest hoor meis, maar goed van Kaylee dat ze zo ontzettend hard en goed gaat joh :thumbup: En ik hoop dat ze snel van het huilen af is
Zo, ik ga zo maar eens naar mijn bedje toe, want vannacht vond ie het inene nodig om voor het eerst in weken weer ff te gaan huilen om half 4 :shock: moest echt ff bij hem blijven voor ie weer sliep :think: Maar ja daarna kwam ie pas weer om 8 uur, maar ik hoop dat ie nu vannacht gewoon helemaal doortukt tot een uur of 6 a 7, dat trekt mammie toch wat beter :oops:
Truste meiden ennuh, gezellig dat er nu zoveel gebept wordt hier :thumbup:
Wat een hitte he. Gelukkig lijkt NOa er geen last van te hebben. Ze is gisteren bij mijn moeder geweest en die is heel de dag binnen gebleven met haar. Veel te warm. Ik heb hier thuis alles dichtgehouden gisteren en dat is wel fijn hoor. Het was niet echt heel erg warm.
Gisteravond heb ik noa om 21 uur de laatste fles gegeven ipv 22 of 23 uur en vanmorgen meldde ze zich pas om 7.15 :mrgreen: :inlove: :mrgreen: :inlove: . Vanavond maar weer proberen en dan zien we of het toeval is of dat het echt werkt. Ik hoor van anderen altijd dat het beter werkt om je kindje niet meer om 22 of 23 uur wakker te maken. Tot nu toe durfde ik dat nog niet echt omdat ik bang was dat ze dan weer om 3 uur zou komen. Maar gisteren kwam het toevallig zo uit en ik heb het maar gewoon geprobeerd. En het heeft gewerkt. Zo ik ga even douchen, dadelijk vergadering op het werk en ik ga even bij de hema kleertjes inslaan voor het najaar, nu hangt er volop en straks vis ik weer achter het net.
Hoe is het met iedereen? Het blijft maar zo warm he. Ik ben er inmiddels wel aan gewend geraakt, maar warm is het wel.
Hoe houden de kindertjes het vol?
Bij mij is er ook geen reden gevonden waarom Pepijn eerder is gekomen. Ik ben achteraf wel blij geweest dat ik al 3 weken met weeënremmers liep. Anders was hij misschien nog wel eerder gekomen.
Het is niet gezegd he dat de volgende zwangerschap een risico is dat het kindje weer eerder komt. Gelukkig maar, maar ik moet zeggen dat ik het ook sneller rustiger aan zou doen dan.
Ik ben toch het type van niet zeuren en doorgaan. Maar ja, ik ben wel wakker geschut hihi.
Hoe gaat het met het drinken van Noa?
Maartje geniet er dan nog maar volop van de laatste weken voordat je weer mag beginnen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er tegenop ziet om weer aan het werk te gaan.
Mama Anita, jeetje joh. Je verhaal lijkt wel op die van mij. Maar wat heftig. En fijn dat alles dan uiteindelijk gewoon goed komt en gaat. Heerlijk is dat.
Ja, ik durf Griekenland wel aan hoor. Tot nu toe is het een heerlijk ventje die alleen piept omdat hij honger heeft en soms de krampjes. Verder helemaal niet.
Op het Cbureau gaven ze alleen aan dat er Mazzelen heersen in Noord-Griekenland. Nu zitten wij in het westen. Dus over 2 weken mogen we terug komen voor wat inentingen.
Hij is inmiddels 51,5 cm en 3300 gram. Dus dat gaat lekker. Alleen door de warmte kan hij zijn kleertjes niet aan. Dus alles hangt zo’n beetje ongedragen in de kast… vind het erg jammer. Maar ja, wat doe je eraan.
Enne hij komt idd nog maar 1 keer per nacht. We hebben zelfs al een nacht gehad dat hij doorgeslapen heeft. Het wordt wel wat hier.
groetjes