prematurenmama's

Ik ben ook erg tevreden over het resultaat van de osteopaat. De problemen waarvoor we gingen zijn al na twee keer helemaal de wereld uit. Overdag onrustig slapen is zo goed als over (alleen nog als we weg zijn geweest) en de voorkeurshouding is verdwenen. De darmproblemen zijn ook over, maar dat kan er ook aan liggen dat ze nu 3 maanden is.

Verder gaat het na weken trubbels nu eindelijk de goeie kant op. Er lijkt een ritme in te komen en ze heeft vannacht zelfs geslapen van 23 tot 6. Om 23 uur moesten ze d’r wel wakker maken. Dat vind ik altijd zo zonde…slaapt ze net lekker, gaan wij d’r wakker maken. Maar ja anders ben ik bang dat ik om 1 uur en om 4 uur weer een flesje kan gaan geven.

We moeten dadelijk naar de kinderarts ivm de reflux. Ben benieuwd wat daar uit komt. De medicijnen die ze daarvoor krijgt werken goed. Ben benieuwd.

Hey!!

Even een vraagje: Wat doet een osteopaat precies? Wat voor behandelingen?

Groetjes Maartje

Maartje…

Kijk eens op http://www.osteopathie.nl daar kun je veel info vinden.

hey meiden

ik zit ff met een vraagje. Ben deze week begonnen met lezen in het oei ik groei boek( ovedr sprongetjes), vond het heel erg interessant allemaal. Maar weet een van jullie hoe dat zit met sprongetjes bij kindjes die te vroeg geboren zijn??

Ik heb namelijk het idee dat Stan vandaag aan een sprongetje begonnen is maar heb geen idee welke dat dan zal zijn. Hij is vandaag precies 21 weken en eigenlijk zou hij nu 9 weken zijn (uitgetelde datum). Zal dat dan het sprongetje van 8 weken zijn of van 12 weken. Als ik het zo lees kan zou het allebei kunnen…

groetjes joyce

Bij noa zit het precies zoals het in het boek staat. Iedere keer als zij ellendig is en ik kijk in het boek, blijkt dat ze in een sprongetje zit. Hier is het dus niet zo dat ze 6 weken later is (ze was 6 weken te vroeg).

Ik weet t ook niet zo goed Lois. Ik heb ook t boek. In t boek staat dat je de gecorrigeerde leeftijd aan moet houden. Vorige week had Mathijs ook n sprongetje. Heb toen bij t sprongetje van 8 weken en van 12 weken gekeken.Bij t sprongetje van 8 weken stonden allemaal dingen (uit de winkel) die hij al kon en bij t sprongetje van 12 weken staan dingen waar hij nog niet aan toe is. Ik denk dat Mathijs zich niet zo aan t boekje houdt of dat t toch geen sprongetje was :smiley: .

Groetjes Maartje

als ik de leeftijd corrigeer van ons zoontje, dan klopt het boek oei ik groei helemaal niet meer. Ik ken iemand die een dag voor mij uitgerekend was, haar kindje is wel iets eerder geboren, maar niet prematuur. Haar kindje en de mijne hebben veel overeenkomsten. Ik corrigeer de leeftijd voor dat boek dus niet.

bovendien, prematuurtjes halen over het algemeen de achterstand tussen haakjes in. Ons zoontje is bijna 7 maanden, gecorrigeerd zou hij ongeveer 5,5 maand zijn. Maar qua ontwikkeling is hij echt wel bijna 7 maanden. Dit bevestigen fysiotherapeut en kinderarts en consultatiebureau. Eigenlijk is het dus zo dat ze zelf voor gaan lopen, want mijn kindje zou nu anders 5,5 maand zijn, tenzijn hij qua ontwikkeling al verder is. ik corrigeer de leeftijd nergens meer voor. Ik het begin zat ik daar ook over in, maar nu merk ik dat het eigenlijk helemaal niet hoeft.

He Joyce, tsja, ik had dat aan Maartje ook al gezegd in het Aprilbeebs topic, ik heb het boek zelf niet, maar een vriendin van mij heeft een tweeling (10 weken te vroeg) en zij heeft het boek dus wel en als zij idd de gecorrigeerde leeftijd aan houdt, dan klopt het steeds precies… Maar ja, normaal gesproken verschilt het ook of je het ene kindje of het andere hebt denk ik als ik het zo lees. Ik moet ook zeggen dat dit precies de reden is dat ik het boek niet heb aangeschaft, af en toe twijfel ik, maar als ik dit weer zo lees denk ik dat het wijs ik van en voor mijzelf dat ik het niet heb. Ik zou me dan toch wat zorgen gaan maken als ik lees dat ie een na dit of dat sprongetje dit of dat zou “moeten” kunnen en hij kan het bij wijze dan nog niet… Maar misschien ben ik wel te pessimistisch hoor :oops: :shifty:

Verder gaat het eigenlijk hartstikke goed hier, hij poept netjes elke dag en heel soms zelfs 2 keer :shock: Hij eet steeds beter en slaapt meestal van 22 tot 6, dus lekker de hele nacht door! Overdag slaapt ie ook goed en hij huilt bijna ook niet meer! Natuurlijk huilt ie nog wel eens, maar da’s alleen maar goed, maar dat excessieve huilen doet ie gelukkig niet meer! Vandaag ben ik toevallig bijna de hele dag bij mijn vriendin met de tweeling geweest en ze hebben heerlijk met zijn drietjes op de grond op een kleed gelegen en met elkaar liggen ouwehoeren en naar elkaar liggen grijnzen en oeh, uh en ah geluiden liggen maken, helemaal geweldig!!! Haar jongens draaien nu allebei bijna helemaal zelf vanaf hun rug naar hun buik, dus ben benieuwd wanneer onze man dit gaat doen, hij loopt tot nu toe met bijna alles steeds zo’n 2 a 3 weken achter op de jongens :lol: Hij heeft het wel al helemaal zelf gedaan op de bank, maar toen kon ie zich met zijn voetjes afzetten tegen de rugleuning, dus da’s niet helemaal zonder hulp :inlove: Maar hij heeft al helemaal gedraaid en wij waren en zijn zo trots op hem!!! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Nu ga ik nog ff spieken bij de aprilbeebs 2006 want ben alweer 2 dagen niet geweest en dan zijn ze alweer bijna in een ieuw deeltje begonnen daar :mrgreen:

Tot snel weer en geef jullie kindjes allemaal een heerlijk dikke weekendknuffel van ons!!! :-*

Hoi,

Jullie zijn al een tijdje aan het kletsen met elkaar. Ik hoop dat ik er ook nog bij mag.

Pepijn is 31 mei geboren bij 33,5 weken. Hij moest uiteindelijk 3 weken in het ziekenhuis blijven en is nu bijna 3 weken thuis. Alles gaat hartstikke goed gelukkig.

Zelf heb ik in de maand mei 2,5 week in het ziekenhuis gelegen vanwege bloedverlies en te veel aan harde buiken. Uiteindelijk is ook daar de bevalling spontaan begonnen ondanks de weëenremmers.

Hij zit nog steeds op meestal 8 voedingen per dag. Een enkele keer slaat hij er 's nachts 1 over. En hij loopt na een voeding s nachts ook te spoken. Meestal slaapt hij wel na een voeding, maar 's nachts niet altijd. Behoorlijk frusterend voor mama want ik kom dan regelmatig slaap te kort.

Omdat hij zo vroeg geboren was, had hij amper zuigkracht. En vaak nu nog drinkt hij iets uit de borst en moet ik vervolgens bij voeden met afgekolfde melk. Want uit de borst raakt hij uitgeput en daardoor te weinig voeding.

Gevolg dat ik nu te weinig moedermelk maak. We zijn nu bijna helemaal over op flesvoeding want ik haalde het niet meer moedermelk.

Ik voel me best schuldig, maar ik kan er ook niks aan doen.

groetjes

Hoi tientje,

gefeliciteerd nog met je zoontje! Het is hier niet echt heel druk hoor. Soms is er weken niemand hier (wel jammer). Maar klets gezellig mee!

He Tientje, tuurlijk mag je er nog bij, al wordt er niet zoveel geschreven moet ik eerlijk zeggen, maar dat had je misschien al gezien :wink: Gefeliciteerd nog met de geboorte van Pepijn!!! Wat goed dat ie zo “snel” al naar huis mocht, al is 3 weken evengoed een hele tijd als je bedenkt dat je eigenlijk je kindje het liefst gelijk mee naar huis zou willen nemen :shifty: Zelf heb ik ook 2 keer aan de remmers gehangen, maar het heeft helaas ook niet mogen baten. Maar gelukkig doet Valentijn het ook super en zijn we sinds donderdag begonnen met pap voeren :mrgreen:

Ook ik had graag heel lang bv willen geven, maar had hetzelfde probleem als jij. De eerste paar dagen was Valentijn veel te ziek en zwak om aan de borst te kunnen drinken, hij werd alleen aangeraakt voor het hoognodige en voeding kon via de sonde, dus aanleggen was niet hoognodig :cry: Ik ben gelijk begonnen met kolven dat wel, maar na 5 weken kwam er nog maar zo’n 25cc per keer uit en 1 keer betekende een half uur duokolven, zwaar frusti dus en vandaar dat wij toen hij thuiskwam zijn overgestapt op fv (prematurenvoeding de eerste paar weken tot hij 3,5 kilo was). Ik heb de eerste week a anderhalve week nog wel gekolfd, maar ik vond het zwaar om het zo te doen en dan alsnog flesjes te moeten maken, ik was de hele dag alleen maar bezig met voedingen en dan kreeg hij er nog maar 7 bij thuiskomst… Ik begrijp dat je je schuldig voelt hoor, maar dat moet je echt van je afzetten hoor!!! Je kunt er niets aan doen, het is allemaal anders gelopen dan je had gedacht en gewild en je hebt je best gedaan en je maakt nu uiteindelijk de beste keuze voor je kindje en daar gaat het om :thumbup:

Valentijn weegt inmiddels 5800 gram en is 61cm! Hij doet het super en slaapt sinds een week of 4 ook door en krijgt 5 voedingen! Ik ken de gebroken nachten die je beschrijft, het spoken na de nachtvoeding… Je bent gebroken en er komt niets uit je handen :frowning: Valentijn heeft op een gegeven zelfs een paar nachten in het ziekenhuis gelegen omdat hij zoveel huilde en veel spanning in zijn lijfje had (door de vroeggeboorte) en toen wij hem weer mee naar huis namen was het spoken ook gelijk over! En een paar dagen daarna sliep hij ook helemaal door van 23 tot 6 a 7 uur. De weken daarvoor was het de ene nacht slapen en de volgende nacht toch weer komen rond 3 a 4 uur.

Hoeveel woog Pepijn eigenlijk als ik vragen mag toen hij geboren werd en wat weegt hij nu? Ik neem aan dat je al terug bent geweest voor zijn 1e controle na ontslag?! Ik ben in elk geval blij dat het zo goed gaat met Pepijn, nu nog ff leren dat ie na elke nachtvoeding moet gaan slapen of helemaal doorslapen :wink: dan heeft mama ook wat meer rust :lol:

Groetjes,

Kim

He Renske, met jou en Noa ook alles goed?! Ik vind het ook wel jammer hoor dat er hier niet zoveel gebept wordt!!!

Ik heb trouwens geen idee of een van jullie lid is van Kleine Maatjes, maar wij staan er in. Althans een foto van Tim en Valentijn en mijn bevallingsverhaal.

Groetjes,

Kim

Hé wat leuk nu al reacties. Best jammer dat er hier niet zo heel veel geschreven wordt. Maar wellicht komt er wel verandering in.

We zijn toch niet de enige met vroeggeboortes? Alhoewel het is ca. 5/6% van alle bevallingen.

Zo wat is Valentijn al zwaar en groot zeg. Heerlijk dat het goed gaat nu. Het blijft toch allemaal anders dan een voldragen zwangerschap hoor. Dus je had het zelfde met BV. En hij doet het prima met flesvoeding? Als het niet anders is, dan is het niet anders. Ben blij te horen dat ik niet de enige ben. Wat fijn dat hij doorslaapt joh. Heerlijk lijkt me dat. Maar Valentijn is wel wat ouder, dus ik heb nog hoop hihi.

Pepijn is 1,5 week geleden naar het ziekenhuis voor controle geweest. 1 Week na ontslag: 2530 gram en 47/48 cm. Bij geboorte was hij 43 cm en 1985 gram.

En nu kan ik de maat 44 van rompertjes amper meer aan, moet er erg aan trekken zeg maar. Maar maat 50 is nog te groot. Net als zovele kleertjes.

Heb je toevallig nog tips met het stoppen van BV. Ik werd wakker met een hele natte borst en ik sta onder hoogspanning.

O ja en wat is kleine maatjes?

Straks moeten we weer voor controle, couveuse-nazorg noemen ze dat. Enne Pepijn is vannacht om 03.00 uur gekomen en hij slaapt nu nog he… Mama is zelfs eerder op hihi.

groetjes

Best grappig om te lezen dat hier zowiezo al 3 moeders zijn die het jammer vinden dat hier zo weinig gekletst wordt. Ik zou zeggen “het is aan ons!”

Ik vroeg me ook af wat kleine maatjes is.

Met Noa gaat het de goeie kant op inmiddels. Het verliep allemaal niet zo soepeltjes als we graag zouden willen de eerste 3 maanden. Sinds een paar weken gaat het de goeie kant op. Ze sliep bijna door maar sinds 3 nachten komt ze weer om 4 uur of zelfs om 3 uur. Gisteravond rijstebloem door de fles gedaan, maar toch kwam ze al om 5 uur. Ik weet niet waar ze mee bezig is hoor, maar het ritme dat er net een beetje in begon te komen is nu weer helemaal weg. Het is bijna onmogelijk om haar in een ritme te krijgen. Ze komt nu nog om de 3 uur voor een flesje en drinkt iedere keer maar 100. Ook als ik langer wacht tussen de flessen drinkt ze niet meer dan 100. Ik zou graag willen dat ze wat meer ging drinken en het wat langer vol kon houden iedere keer, maar helaas mevrouwtje denk daar zelf anders over. Ook het slapen overdag gaat weer wat minder de laatste week. Maar volgend oei ik groei klopt dat met het sprongetje. Ze zit iedere keer precies gelijk met het aantal weken dat ze oud is. Niet 6 weken later dus.

Mogguh!

Zo gisteren lekker ruim een uur gewandeld in het bos en het is bewezen, boslucht is ook goed voor kindjes :lol: Vanmorgen werd ik namelijk om 10 over half 9 wakker en ik had hem nog helemaal niet gehoord :think: Ik kijken, ligt hij gezellig wakker in zijn bed rond te kijken en toen hij mij zag, wild spartelen met armen en benen en een grote grijns :inlove: En hij heeft daarna zelfs 195cc gedronken :shock: Nu ligt hij weer helemaal voor jaffa in de box :inlove: Ik zie wel wat ie doet vandaag, maar heb zo’n voorgevoel dat ie vandaag op 4 voedingen uitkomt, dat heeft ie al een dag eerder ook gedaan en dat ging goed, maar verder zijn het er nog steeds 5 hoor.

He Tientje, ik heb helaas geen bv afbouwtips voor je, toen het bij mij namelijk zo slecht ging ben ik gewoon maar gestopt met kolven en ik heb geen druppel meer gelekt, ja een keer een heel klein beetje, maar ik had ook binnen 2 dagen in een keer weer 2 cupmaten minder :shock: :think: Heb dus geen last gehad van ontploffende borsten ofzo :lol: Misschien helpt het als je af en toe de ergste spanning er ff afkolft of onder de warme douche met de hand wat uitmasseert zeg maar, maar dan alleen als je hoge nood hebt zeg maar?! Dan loopt het ook vanzelf af. Wat grappig trouwens, Valentijn is geboren met 1705 gram en 45cm en woog een week na ontslag (hij was toen 6 weken) 2520 en was toen ook 48cm :lol: Er is idd nog hoop hoor!!! Ik had ook in het begin toen hij thuiskwam echt zoiets van “hoe gaat dit allemaal goedkomen” zeg maar, maar het komt echt goed, geloof me!!! Dat maatjesprobleem hebben wij hier ook gehad, maar zeker met rompertjes kan ik je adviseren om dan toch maar liever maat 50 aan te doen, het is voor kindjes namelijk lekkerder om iets aan te hebben dat wat ruim zit, dan iets wat te strak zit… Wij zitten hier nu grotendeels op maat 62 :shock: Heb zijn eerste pakje in laten lijsten, was maat 40 :shock: Vreemd genoeg paste hij dat er goed, terwijl hij 45cm was :lol: Ik weet nog dat ik heb zitten huilen met het opruimen van zijn premakleren :cry:

He Renske, Je hebt helemaal gelijk hoor, het is aan ons om dit topic levendig te houden :lol: Ben blij om te lezen dat het nu goed gaat met Noa. Zoals ik al zei, ging het hier ook niet helemaal zoals het zou moeten in het begin, maar beetje bij beetje merkte je toch dat er vooruitgang in zat en dat is wel erg prettig! Het blijft natuurlijk allemaal wat raar, voor ons, maar ook zeker voor de kindjes met zo’n start. Nu merk ik hoe goed hij het doet en dan merk je het verschil met hoe hij was pas goed. Wat vervelend joh dat Noa nu weer 's nachts komt :frowning: Wij hebben het met het warme weer vorige week gehad dat hij 1 of 2 keer 's nachts wakker werd, maar dat was een kwestie van handjes opnieuw vastleggen of peen er even in. Hij slaapt namelijk niet met een speentje in, maar als hij midden in de nacht wakker wordt dan helpt die speen wel!! En wij bakeren niet helemaal in, maar hij heeft alleen last van “wappertakken” :lol: dus leggen we alleen zijn handen vast met een hydrofielluier. Dan is hij helemaal rustig en maakt hij zichzelf niet wakker met zijn handen. Maar ja, als hij zich dan onverhoopt uit die luier heeft gewurmd, dan is het ook huilen, want dan is ie wakker geschrokken van die wapperhandjes :lol: Maar verder moet ik dus afkloppen dat ie supergoed slaapt, zowel 's nachts als overdag. Overdag wil nog wel eens wat lastiger zijn als hij een offday heeft zeg maar, maar gelukkig zet dat dan nooit door in de nacht. Die kleine flessen heeft hier ook lang geduurd hoor! Het is pas sinds kort dat hij ineens meer drinkt, hij is heel lang op 110/120cc blijven steken en nu gaat hij ineens vaker richting 150/170cc en vanmorgen dus 195cc!! Maar dat schijnt heel normaal te zijn voor prematuren hoor, die drinkproblemen, als jet al een probleem wilt noemen, want als ze gewoon groeien, voldoende plassen en niet ziekig zijn, dan is er dus helemaal geen probleem! Dan hebben ze op dat moment gewoon minder nodig. Wat grapppig trouwens dat Noa zich qua sprongetjes wel exact aan haar geboortedatum houdt en niet aan haar uitgerekende datum! Ik hoop in elk geval voor jullie dat Noa ook snel een lekker ritme te pakken heeft en dat ze dam blijft doorslapen :thumbup:

Kleine Maatjes is overigens het maandblad voor ouders van couveusekinderen. Hebben ze jullie dat in het ziekenhuis niet laten zien?!

Maakt niet uit hoor, als je benieuwd bent, het verhaal is het verhaal dat bij kraamtijd staat (mijn bevallingsverhaal) en de foto die erbij staat is deze:

Ach wat een drolletje, Kimmie!

Die kleine flessen heeft hier ook lang geduurd hoor! Het is pas sinds kort dat hij ineens meer drinkt, hij is heel lang op 110/120cc blijven steken en nu gaat hij ineens vaker richting 150/170cc en vanmorgen dus 195cc!! Maar dat schijnt heel normaal te zijn voor prematuren hoor, die drinkproblemen, als jet al een probleem wilt noemen, want als ze gewoon groeien, voldoende plassen en niet ziekig zijn, dan is er dus helemaal geen probleem! Dan hebben ze op dat moment gewoon minder nodig.

Ik heb vrijdag op het CB nagevraagd of het idd te maken heeft met het feit dat ze zo vroeg was, maar zij dacht van niet. Ze groeit goed (afgelopen week zelfs 205 gram) en plast en poept (inmiddels) ook goed. Dus eigenlijk hoef ik me geen zorgen te maken. Niet dat ik dat doe hoor, maar ik lees hier van anderen dat hun kindje als 165 of meer drinken als ze 4 maanden zijn.

Dat tijdschrift ken ik niet, maar Noa heeft maar 6 dagen in de couveuse gelegen en was al na 2 1/2 week thuis.

He Renske, ja lieve foto he!! Hij is zo onwijs veranderd in die 4 maanden, echt niet normaal!!! Heb jij dat ook met Noa?! Ik zie het pas als ik foto’s bekijk hoor, want zo groei je gewoon met hem mee en heb je het niet in de gaten, maar op foto’s valt dan op dat ie toch alweer een ander koppie heeft gekregen :inlove:

Ik maakte me dus wel steeds zorgen :oops: , omdat ik idd zag dat de kindjes die in april geboren zijn zelfs meer drinken dan Valentijn doet/deed en ze zeggen dat je voeding ongecorrigeerd moet geven. vandaar dat ik toen dus het cb heb gebeld, want wij hoeven er nog niet heen. En vandaar dat zij mij hebben gezegd wat ik al eerder schreef.

Ik begreep idd dat Noa niet zo heel lang heeft gelegen (alhoewel elke dag er eigenlijk 1 teveel is hoor!). Maar wij kregen al overal folders en alles van toen ik nog in het ziekenhuis lag (de laatste opname), gewoon als voorbereiding op alles. Valentijn poept nu eindelijk ook goed zeg!!! Hij zit al weeeeeken aan de Lactulose en nu sinds half juni gaat het inene goed, nu zijn we aan het afbouwen en nu gaat ie in plaats van dagelijks weer om de dag, maar ja, het is nog steeds regelmatig en hij heeft er geen last van :thumbup:

Hij heeft nu om 1 uur maar 120cc gedronken, dus ook hier is het niet standaard hoor dat ie veel drinkt :wink:

Noa heeft ook Lactulose gehad en de kinderarts zei dat we er maar vooral mee door moesten gaan als het werkte. Ik had zelf zoiets van, als het werkt dan kunnen we misschien ook wel minder geven en dat het dan ook blijft werken. Noa kreeg 5 ml per dag en we zijn dat zelf zonder overleg gaan afbouwen. Bij 4 ml poepte ze nog steeds, na een week over naar 3 ml. ook dat was genoeg. Toen hebben we het in een paar dagen afgebouwd en na een kleine week was ze er vanaf. De ene dag gaat het poepen goed en de andere dag wat minder. ALs we merken dat ze er last van heeft, helpen we wat mee met de thermometer. Dat lucht vaak wel op. Als het echt in de weg zit, kan ze niet goed slapen en drinkt ze ook belabberd.

We hebben inmiddels ook medicijnen tegen reflux gehad. De KA dacht namelijk dat ze dat had. Na een week of twee bleek dat ze slecht dronk op het moment dat ze voor die fles de medicijnen had gehad. Ook hier zijn we dus mee gestopt. Als het niet bleek te werken, konden we altijd weer beginnen. En ze bleef gewoon drinken. Wel met moeite soms, maar we hebben niet het idee dat ze pijn heeft ofzo. WEl staat haar bedje nog met het hoofdeinde wat omhoog. Dat is het enige. Sinds vandaag zijn we ook weer over op nutrilon 1. Tot vandaag mengden we dat met Omneo. Ze krijgt wel bar le duc omdat ik bang ben dat ze anders weer krampjes krijgt. Dat zal waarschijnlijk wel meevallen, maar toch. Er is al zoveel veranderd. De omneo weg en rijstebloem door de laatste fles. Laten we dat water nog maar even zoals het is. Ik vind het ook wel makkelijk. Nooit meer water koken.

Ik vind ook dat Noa snel veranderd. Het is een cliche, maar ik vind zowiezo dat het super snel gaat. Over twee maanden is ze al bijna een half jaar!

Wij begonnen met 4cc lactulose, maar dat hielp niet en hij heeft al diverse klysma’s gehad (in de eerste levensweek al 2). Nadat 4cc niet hielp zijn we gelijk omhoog gegaan naar 6cc en na 2 dagen ging dat perfect, hij poepte netjes elke dag en zonder problemen, ook heeft hij Omneo voor het poepprobleem, we pakken het overal maar mee aan :lol: Hij heeft voor de lactulose ook olie door zijn eten gehad, maar dat hielp niet zo goed. We merken nu gewoon dat nu we nog maar 3cc door zijn ochtendvoeding geven, hij gelijk weer minder gaat poepen en ook weer meer gaat persen en last krijgt, dus de ka zei al absoluut nog niet mee stoppen en dat was ik zelf ook niet echt van plan :naughty: Met de thermometer helpen heeft hier helaas geen enkele zin, de moeite zit bij hem waarschijnlijk hoger en dan helpt het niet.

In het begin heeft Valentijn vrij veel gespuugd en kreeg daarom fijne Nutriton door zijn eten, maar daar ben ik op Goede Vrijdag zelf maar mee gestopt, hij lurkte met veel moeite 20cc uit de fles en dan zat de speen weer verstopt, hoe goed je ook roerde en schudde :wall: Wat een troep was dat zeg en sinds we het eruit laten spuugt hij eigenlijk niet meer :think: :roll:

Dat Noa trouwens al Rijstebloem krijgt, ik bedoel ze is ook bijna 4 maanden hoor, maar ze zeiden tegen ons pas na 4 maanden?! Dat verschilt dan ook weer per ziekenhuis denk ik :think: Wij zijn er nu pas net mee begonnen sinds donderdag en wel met een lepeltje, dus niet uit de fles. Denk dat als hij het eenmaal goed van een lepeltje kan eten, we het dan in de fles gaan doen rond 5,5 maand en dan beginnen met de groentederrie :sick: :lol: Hoe vindt Noa de pap trouwens?!!

Hier ook Bar le Duc trouwens, lekker makkelijk :wink: Maar nog wel steeds Omneo.

Noa is idd ook veel veranderd zeg. Ik zal van de week eens een collage maken van begin tot nu :smiley:

Wow, wat schrijven jullie ineens… ben nu even eten aan het koken. Meld me later wel weer.

Lekker weer trouwens he.