He meiden, vandaag eindelijk mijn nacontrole gehad bij de gyn. Er blijkt dus absoluut geen aanwijsbare reden te zijn voor de vroeggeboorte, terwijl hij eerder aan de telefoon had gezegd dat mijn placenta rijper was dan de duur van de zwangerschap, daardoor dacht ik dat dat de reden was. Die was ook wel rijper, maar dat proces schijnt heel snel te gaan als je vliezen gebroken zijn en naarmate je langer “droog staat” gaat die rijping sneller, vandaar dus, dit is dus niet de oorzaak geweest en er is dus ook geen vergrote kans op hetzelfde bij een 2e… Ik moet wel weer een keizersnee van hem de volgende keer, omdat mijn litteken in het baarmoederhuis nu hoger zit en breder is dan normaal is het risico op scheuren van de baarmoeder bij een volgende zwangerschap groter en dus wil hij niet dat ik normaal beval, hij vindt dat risico te groot… Al moet ik nu (en Tim ook niet) nog helemaal niet denken aan een tweede :oops: Hij heeft nogmaals zijn welgemeende excuses aangeboden voor het blauw maken van ons kind, dat vond ik wel heel lief!!! Hij is nu ook gelijk mijn vaste gynaecoloog :dance: Hij is namelijk de meest gewilde gyn. hier in de regio en hij neemt dus eigenlijk geen patienten meer op in zijn praktijk (niet zomaar van buitenaf dan). Maar ja, hij had toevallig dienst de zaterdag van mijn bevalling en dan is het wat anders kennelijk :mrgreen: En toen ik vanmiddag zei dat ik geen vaste gyn. had hier zei hij “ah, dan blijf je toch gezellig bij mij, dan zie ik de kleine tenmiste ook nog regelmatig!” Maar goed, al met al heb ik dus 20 minuten met hem zitten praten over de bevalling en hoe alles is gegaan en waarom enzo en ik heb ook mijn bevallingsverslag en alle dagstaten van de verpleging mee gekregen, vind ik wel heel leuk om te hebben, ook het anesthesieverslag enzo! Ik las dat de meesten bij ons (aprilmama’s) met 5 minuten weer buiten stonden en was dus erg blij dat hij goed de tijd nam om alles door te spreken, want het is toen heel vlug, vlug allemaal gegaan en dan gaat alles zo in een vlaag aan je voorbij…
He Maartje, wat grappig dat je daaraan dacht zeg?! Was ik toen soms al opgenomen geweest of is het nog voor eind januari dat jij en ik dat allebei zeiden?? Ik had namelijk sinds week 25 net weer een beetje het vertrouwen dat het goed zou gaan (tot die tijd verwachtte ik steeds dat er iets fout zou gaan) en toen ging het dus met 28 en een halve week fout voor de 1e keer. Ik las trouwens dat jij nog steeds de couv kunt bellen als er wat is, of heb ik dat verkeerd gelezen?? Wij mochten namelijk bellen tot de 1e afspraak met de ka en die was al 6 dagen later :? Maar ik heb ze daarna nog wel 2x gebeld, 1x voor het voedingverhaal :oops: en 1x voor zijn ontlastingprobleem, het was toen weekend en ik wist ff niet wie nu te bellen, maar ze hebben toen wel gezegd dat ik eigenlijk de HAP, de KA, het CB of de HA moest bellen een volgende keer :oops: :oops:
He Mamy, wat lekker dat het zo goed gaat met Amy!!! Het is idd wel “prettig” om er iemand bij te hebben die hier al doorheen is geweest, al is elk kind uiteraard anders, sowieso al!! Maar jeetje wat was Amy klein zeg (sorry hoor…) Dat kun je je eigenlijk gewoon niet voorstellen… En dat alles er dan al zo op en aan zit, ik blijf het een groot wonder vinden hoor!!! Jij hebt trouwens echt een schok gehad toen zeg, het zelf ergens al weten, maar niet gehoord worden… en dat toch gelijk blijken te hebben!!! Ik was bang dat ik me aanstelde en wilde daarom steeds niet bellen, maar gelukkig had ik oplettende vk en die stuurde me gelijk door naar de verloskamers. En daarna kon ik steeds rechtstreeks het ziekenhuis bellen en die hadden mij al gezegd heel laagdrempelig te zijn. En uiteindelijk heb ik alledrie de keren niet willen bellen, maar ben wel steeds opgenomen geweest met serieuze klachten!! Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat sommige medici en/of vk’s niet luisteren naar vrouwen, je hebt toch een intuitie die je dit vertelt… Maar ik ben nogmaals erg blij voor je dat Amy het toch zo lekker doet :inlove:
He Joyce, wat een lekkere foto van Stan zeg :inlove: Hij heeft idd een lekkere bolle toet nu!!! Ik heb tot nu toe 1x de video gekeken die mijn moeder gemaakt heeft tijdens het klaarmaken van Valentijn voor de couveuse… Vond het bar moeilijk om te zien dat ze mijn kindje zo zitten te verprikken, want toen hebben ze al een aantal keren misgeprikt :evil: Ik was daar gelukkig zelf niet bij, ik werd toen gehecht en alleen Tim en mijn moeder waren er op dat moment bij. Dat van dat huilen vind ik ook wel heel moeilijk, maar ik weet nu al wel wat pijnhuil of aandachthuil is… Ik heb evengoed wel dezelfde tweestrijd hoor die jij hebt, hij heeft het al zo moeilijk gehad en je moet zoveel inhalen enz.enz. maar ik weet ook dat ik daar uiteindelijk mezelf, maar vooral hem niet mee help, want ik geef hem alle liefde en aandacht die hij nodig heeft, maar als ik hem bij elke huiltje oppak weet ik dat hij daar gaat wennen en ik weet ook dat ik dat niet steeds kan blijven doen, dus beter nu maar wat harder zijn, hoe moeilijk ik dat ook vind
Ik heb vandaal wel zelf besloten dat Valentijn vanaf nu 5 voedingen krijgt :snooty: Hij drinkt zijn flessen niet lekker die hij om de 3 uur krijgt, terwijl hij de flessen die hij om de 4 uur krijgt of na de nacht wel goed drinkt. Nu dan maar eens kijken hoe hij het doet op 5x 135cc!!!
Ik ga er nu maar weer een voor hem klaarmaken, want hij ligt te vragen om eten in zijn wipper :oops:
Gezellig weekend allemaal en tot snel :-*
Hallo???
Komt hier nog iemand???
Groetjes Maartje
He Maartje, dat was mijn reactie ook…
ja tis erg rustig hier het vanaf het weekend, iedereen vast druk bezig met vanalles maar vooral met de beebjes. Wij hadden afgelopen vrijdag een bruiloft van onze beste vrienden, daar waren we voor de hele dag uitgenodigd. Stan hebben we toen naar mijn ouders gebracht, die vonden het helemaal geweldig. Met de receptie kwamen zij ook even met Stan en toen heb ik hem daar kunnen voeden. De rest van de dag kreeg hij afgekolfde melk uit een fles. Hij had het heel erg goed gedaan. Voor ons was het wel raar om een hele dag weg te zijn zonder Stan dus we waren dan ook erg blij dat we hem met de receptie weer even konden knuffelen.
Hoe doen jullie dat met jullie kindjes, brengen jullie ze al ooit weg of hebben jullie een oppas?? Komende vrijdag hebben we weer een feestje, daar moeten mijn ouders ook naar toe dus kunnen we hem daar niet brengen. Ik vind het nog erg moeilijk om hem ergens anders achter te laten. Misschien nemen we hem wel gewoon mee of zo ik weet het niet.
Hey Kim hoe gaat het met de 5 voedingen van Valentijn, doet hij het goed??
Wil dat zeggen dat jij er 's nachts niet meer uit hoeft? Dat lijkt me zalig. Ik moet er als ik geluk heb maar een keer uit 's nachts en dan om 7 uur weer, maar soms als het rot uitkomt ook wel 2 of 3 keer. VErmoeiend hoor. Dus een nachtje doorslapen lijkt me heerlijk!!
Mamy wat bedoel je precies met ziek in de zwangerschap? misseliljk en overgeven of ook nog andere klachten. Ik ben namelijk ook van week 6 t/m 22 misselijk geweest en beroerd en heel vaak overgeven. Hoe kunnen ze erachter komen of je help hebt ???
maartje is inderdaad erg schattig als ze echt bewust gaan lachen. Ik merk ook dat Stan steeds meer echt gaat rondkijken bv naar zijn mobiel of naar een knuffel ofzo. leuk hoor want je krijgt gewoon steeds meer reactie…
nou ik ga maar ff naar buiten een frisse neus halen, want eindelijk komt t zonnetjehier door…
groetjes joyce
Hier niet zoveel te melden, alles gaat gewoon zijn gangetje
Kaylee blijft soms bij mijn ouders slapen als wij in België zijn, dan slapen Sydney en ik bij mijn oma, kunnen we ook even bijtanken. Ik heb t er meestal niet zo moeilijk mee om haar achter te laten eigenlijk :oops: Ik weet dat ze in goeie handen is en wij hebben t gewoon echt nodig, die rust eventjes :oops:
Hellp hebben ze bij mij ontdekt met de bloedtest, volgens mij kan t ook alleen maar met een bloedtest. Ik was op t eind doodmoe, veel overgeven, duizelig, zwart voor de ogen etc…
Kim wat fijn dat je nu bij die gyn mag blijven! En ook mooi dat de kans op een tweede vroeggeboorte nu niet groter is toch? Hoe gaat het met Valentijn op 5 flessen?
Ik denk dat Kaylee vandaag maar aan 4 komt, want ze kwam vanochtend om 9u pas voor de eerste en nu heeft ze net de tweede op :think:
Hihi, wat grappig! Ineens een hoop reacties :mrgreen:
Hier gaat ook alles goed alleen drinkt Mathijs vanaf zondag wat minder. Niet slecht ofzo hoor want hij komt nog wel aan t minimum maar toch… ik was gewent dat hij zijn flessen van 165 cc leegdronk en nu laat hij er bijna altijd zo’n 30 cc inzitten. Verder gaat t goed dus maak me er nog niet druk om.
Morgen moeten we naar t cb en de ha voor de inentingen. Ik vind t eigenlijk best spannend want ik ben niet zo van de naalden :? Maar wie weet… misschien is Mathijs wel flinker dan ik hihi!
Wij hebben Mathijs ook al 1 x een avondje naar mijn ouders gebracht. Ik vond t best moeilijk maar uiteindelijk is t me erg meegevallen. Ik weet dat mijn ouders goed voor hem zijn. Ze zijn helemaal weg van hem dat scheelt. Maar toch miste ik hem wel hoor; ik was blij toen we weer terug waren. 6 juni moeten we naar eewn bruiloft s avonds. We weten nog niet wie er gaat oppassen; mijn ouders of mijn schoonouders. Je wilt niemand passeren he! Naar een "gewoon"verjaardagsfeestje nemen we Mathijs gewoon mee. Die kan overal in zijn kinderwagenbak slapen. Nu kan t nog… lekker van profiteren!
Groetjes Maartje
hallo allemaal, ons zoontje is bij 32 weken en 5 dagen geboren. Hij deed het gelukkig goed. Na zijn geboorte nog 1 dagje in het ziekenhuis geweest wegens mogelijke RS, maar het bleek gelukkig toch gewoon verkoudheid te zijn. Hij heeft nog wel liesbreukoperatie gehad. Ik merk wel dat er steeds van de kleine dingetjes zijn.
We zijn onlangs naar een osteopaat geweest voor zijn afplatting door zijn voorkeursligging. Had ik dit maar eerder gedaan, want hij was na 1 behandeling bijna van zijn voorkeurshouding af.
ons zoontje zit nu op 4 flesjes a 200cc(180 water en 6 schepjes nutrilon1) en hij eet een fruithapje en een groentehapje. Nog een paar dagen en dan is hij al een half jaar oud . Ik denk dat er binnenkort wel weer een fles af gaat, want hij drinkt minder vaak zijn flessen leeg, hij dronk altijd zijn flessen leeg.
Hij is alleen alweeeer verkouden nu, dat lijkt wel lopende band werk hier. Een maand geleden ook al. Wel sneu, hij moet zo hoesten steeds. WE zijn wel naar de dokter geweest omdat hij ook koorts enzo had, maar het is toch een flinke verkoudheid, ik heb het zelf ook flink te pakken. Maar nu gaat het al wat beter met hem, alleen dat hoestje nog…
Leeftijd hoef je alleen te corrigeren voor ontwikkeling, dus niet voor voeding en inentingen. Ons zoontje heeft al een aardige inhaalslag gemaakt en zit qua ontwikkeling al goed op schema volgens ongecorrigeerde leeftijd. Hij pakt met zijn handjes, hij draait zich zelf om en kan goed op zijn armpjes liggen steunen, hij brabbelt, hij lacht. Hij gaat tegenwoordig ook op zijn zij liggen slapen.
I kzal niet veel meeschrijven hier, vragen mogen jullie uiteraard altijd stellen. Ik zal niet veel meeschrijven omdat ik voor mijzelf een beetje een streep onder het “prematuur” zijn heb gezet. Ik wil het voor onszelf niet met een stempel bedrukken. De eerste maanden ehb ik veel over prematuurtjes gelezen en veel info gezocht, maar ik vond dat ik te veel met het “ex-prematuriteit” bezig was. Ik schrijf hier mijn verhaal omdat er toch mensen met vragen kunnen zijn over bijv. voeding. Ons kindje is al ietsje pietsje ouder dus wellicht kan ik over het een en ander onze ervaring vertellen. Schroom dus niet om mij te pb-en.
groetjes
Hoi Meiden
Hier even een berichtje van ons.
Met Danischa en mij gaat het eigenlijk goed… Danischa krijgt nu volledig borstvoeding. Alleen de nachtvoeding(24uur) krijgt ze nog in een flesje. Wel afgekolfd, maar vereikt met een voedingssuplement van friso, en als deze op is mag ik het gewoon met 1,5 schepje friso pre doen. Dit maakt de voeding wat rijker cq zwaarder. Plus dat ze dan lekker door slaapt tot uh 5 uur Maar goed das voor mij doorslapen Daarna komt ze dan weer tussen 8 en 9 uur… Dus ik klaag niet hoor
Dinsdag gaan we weer naar de KA, om haar te laten wegen. Dit doe ik niet meer bij het CB … heb het vertrouwen nu echt an de wilgen gehangen… Dit deed ik al bij de oudste … mar nu dus opnieuw…
Mijn voeding loopt nu ook als een speer. Ben met neusspray begonnen en dat heeft echt zijn vruchten afgeworpen. Nu gebruik ik deze dus even niet meer… Maar in geval van… dan kan ik ernaar grijpen.
Wat ik nu gebruik is Danischa en 2 keer perdag bv olie… welke ook heel goed werkt om de voeding op te krikken…
Maar goed… verder gaat hier alles goed, haar zusjes zijn stapel op hun kleine meisje… En willen graag helpen als het om Danischa gaat
Uhm verder ? weet ik het niet … het gaat goed dus
Hier ook weer even een kort berichtje van mij en Amy
Het gaat supersnel met Amy op dit moment: ze kon voor het eerst een heel klein stukje kruipen op 29 april…En als je nu ziet wat ze sinds die tijd heeft geleerd :shock:
Amy kruipt het hele huis rond, het liefst 6 keer!
Ze trekt zich op tot half-staan (op haar knietjes)
Wil aan de hand staan en stappen.
Ze speelt los op haar knietjes zittend (leuk gezicht is dat)
Ze kan nu ook zelf gaan zitten van uit kruipen of liggen.
Het is echt ongelooflijk hoeveel ze in die maand heeft geleerd.
Het eten blijft moeilijk, ze eet en drinkt weinig:
'sochtends 150-200 cc opvolgmelk ( nog steeds…op advies KA)
om half 12 een half tot een heel broodje en een bekertje sap ( 50 cc is veel)
Dan om 14.30weer een fles van 150-200 cc ( waar soms zelfs maar 100 van op gaat met 100 gram ( dat is maar een ahlfpotje van 8 maanden ) fruit
Dan om ongeveer 17.00 warm eten, dat is dus ook weer ongeveer 100 gram, met een danoontje toe.
en dan voor het slapen gaan om 19.00 weer een fles van 150-200 cc , maar ook die gaat merendeel niet op!
toch hebben we het idee dat ze goed groeit en dat ze energie voor 10 heeft ( slaapt wel door van 19.00- -8.00 uur, maar overdag maar 2 uurtjes nog ( 12tot14)
volgende week moeten we weer naar de kinderarts voor de controles…ben benieuwd wat die ervan gaanz eggen!
Petra fijn dat het zo goed gaat met jou en Danischa en de rest van je meiden natuurlijk :thumbup:
Thea als ik het zo lees zal de kinderarts erg tevreden zijn over Amy :inlove: Wat zul jij trots zijno p je kleine grote meid :inlove:
Pinkeltje ook fijn te horen dat het goed gaat met Jort. Je hebt wel gelijk hoor, ik ben ook steeds minder met het prematuur zijn bezig. Ook Kaylee ontwikkelt zich als de 5 maanden die ze is, dus denk je er sowieso minder aan. Ze blijft wat kleiner maar dat halen ze ook snel genoeg in
hey hey
we hebben ff geen internet thuis, dus kan ff niet reageren ikhoop snel weer mee te kletsen
groetjes joyce
ik zal ook even mijn verhaal doeH… onze zoon Tyrese is geboren met 32 weken en 3 dagen zwangerschap. Wegens onverklaarbare reden zijn bij mij de weeen begonnen. Paar dagen aan de weeenremmers, longrijpingsspuiten, maar na 4 dagen zetten de weeen toch door en ik ben bevallen. Tyrese woog 1640 gram en 42 cm groot.
Het is een sterk kereltje, wat qua ontwikkeling zit hij helemaal goed ongecorrigeerd. Hij kruipt, loopt langs de tafel/box, gaat zitten, zegt papa en mama etc.
Ook eet hij heel goed, groente,fruit hij vind het allemaal wel lekker, dat is nooit een probleem geweest. Hij heeft alleen last van bronchitus, maar dat heeft hij van papa geerfd helaas, maar volgens de kinderarts zal hij daar waarschijnlijk overheen groeien. Volgende week woensdag wordt hij een jaartje oud, een speciaal moment! :-*
hoi sanrad
leuk dat je ook even je verhaal komt vertellen. Ik ben meteen even op je beebiesite gaan kijken, wat een lekker ventje die tyrese. Geweldig en zo te zien doet hij het erg goed ja. Ik lees dat je ook uit limburg komt, vanwaar precies, wij komen namelijk uit nederweert.
Je verhaal is herkenbaar wat betreft weeenremmers en longrijpingsspuiten, ook ik ben na 4 dagen bevallen. Ik had alleen pas na 3 dagen weeen daarvoor had ik alleen gebroken vliezen.
Fijn dat thyrese zich zo goed ontwikkeld geweldig zeg.
Kim, wat een pech lees ik op het april moeders forum. Verschrikkelijk zeg hoe je valentijn daar aantrof in het ziekenhuis. Ik kan me zo goed voorstellen hoe jij je voelt. Wij zaten een keer in het ziekenhuis bij STan en toen kreeg hij een brady, het alarm stond te loeien. De verpleegsters waren koffie aan het drinken en hoorden het alarm niet eens. WE waren toen ook zo kwaad en inderdaad in staat om hem meteen mee naar huis te nemen. Je gaat er toch van uit dat ze voor de voolle 1000% op je kindje letten en als dat niet zo is ga je met een heel erg k*t gevoel naar huis. STerkte meid voor jou en tim en kleine valentijn, geef hem maar een dikke knuf van ons.
groetje joyce en stan
He Joyce, wat een superfoto zo zeg van Stan met Benji :inlove: Zalig gewoon!!! Zoals je misschien wel hebt gelezen bij de aprilmoeders is Valentijn sinds vrijdagochtend weer thuis, we waren het zo zat gezeur op gezeur dat we hebben doorgezet om hem mee naar huis te nemen. Hoop dat we een eventueel volgende keer wel weer net zo snel geholpen worden, alleen dan wel wat beter… Hij krijgt nu namelijk Lactulose door zijn voeding (6cc door zijn ochtendvoeding van 7 uur), op zich een heel onschuldig laxeermiddel. Komt een verpleegster vrijdagochtend met een spuit aanzetten met daarin 7cc lactlulose :shock: :eh: :think: Ik vraag dus gelijk of zijn dosering verhoogd is omdat hij normaal 6cc krijgt?! Zegt ze “Oh dan ga ik nog ff kijken” 5 minuten later komt ze terug met de mededeling dat ik idd gelijk heb en dat zij “scheel” gekeken heeft het is namelijk qua oplossing een 667 gram maar met een dosering van 6cc in dit geval, ze had niet goed opgelet door de “kleine lettertjes” :wall: Nu vraag je je toch af wat er nou gebeurt als je dus zelf niet oplet en het is niet zo onschuldig als dit!!! Misschien ben ik te pessimistisch en letten ze met zware medicatie wel goed op, maar het was weer een stukje dat aan vertrouwen afbrak, terwijl dit hetzelfde ziekenhuis is als waar hij op de neo gelegen heeft… Ook zijn voeding die zij aan me gaf zat barstensvol met grote klonten, was dus zeer slecht geschud, heb zelf nog 20 seconden moeten schudden voor het allemaal opgelost was :evil: Al met al een bron van ergernis dus en wij zijn dolblij dat we hem lekker thuis hebben weer!!! Hij huilt ook bijna niet, slaapt als een roosje en in zijn eigen bedje :dance: Alles heel positief dus! Het doorbreken van het ritme, zoals zij het noemen, is dus wel nog ergens goed voor geweest!!! Kan me ook helemaal voorstellen hoe jullie je toen bij Stan hebben gevoeld!!! Bij ons was het meer het tegenovergestelde eigenlijk op de neo, daar kwamen ze in grote paniek aangerend zodat je zelf dacht “mijn god wat gebeurt er met mijn kind!!!” en dan was het even een lichte daling, niks aan de hand verders… Maar ja, da’s dus het andere uiterste en ik dnek dat jullie het graag zo hadden gezien?!! :-* Geef Stan maar een dikke knuffel van ons!!!
He Sandrad, jij bent met exact dezelfde termijn bevallen als ik zie ik en ik moet zeggen, je hebt een heerlijk ventje :inlove: Wat een mannetje zeg!!! Tyrese was alleen nog lichter en kleiner dan Valentijn bij zijn geboorte, was dus echt ook dysmatuur… Maar daar merk je nu niks meer van he Ik kan me nu al een beetje voorstellen dat je uitkijkt naar woensdag, wat een mijlpaal! Dat is het normaal natuurlijk al, de eerste verjaardag van je kindje, maar ik kan me zo voorstellen dat alles dan weer ff extra bovenkomt en “herdacht” wordt, maar ook dat je dan met nog meer trots naar je ventje kunt kijken en constateren wat een ongelooflijke kanjer jullie hebben die zich er zo bovenop geknokt heeft :-* :thumbup: Alvast gefeliciteerd met Tyrese zijn 1e verjaardag :-
Zo, mijn ouders zijn net weg voor 4 weken vakantie en mijn moeder heeft Valentijn net voor zijn fles ff lekker in bad gedaan (dit had ze nog niet eerder gedaan :oops: ), ze vond het erg leuk en Valentijn ook, hij heeft niet een keer gehuild :shock: !!! Mijn moeder vindt op vakantie gaan leuk, maar 4 weken die kleine niet zien dat vindt ze vreselijk Ach, de tijd vliegt voorbij vind ik en voor je het weet is ze weer terug en dan past ie al in maat 74 :silenced: :mrgreen: Nee hoor, hij zit nu net in maat 56 :inlove: :lol:
Nou, meiden ik ga nog ff buurten bij de aprilbeebs 2006 en dan naar bed, want die kleine slaapt wel al sinds 23:15 weer, maar je weet nooit of ie de nacht gaat doortukken of niet (nog niet)!
Welterusten en geniet allemaal van het extra dagje weekend :-
hey kim
das toch niet meer normaal al die dingen die er fout gaan in dat ziekenhuis. Was dat ook al zo toen valentijn er op de neo lag??
Groot gelijk dat jullie je ventje graag mee naar huis wilde nemen, zou ik ook doen hoor. Wat een lekker weertje vandaag he. Ben vanmorgen gaan winkelen met stan en mijn moeder en heb hele leuke pakjes gekocht. DAt blijft leuk he lekker shoppen voor die kleintjes… nou ik ga ff lekker naar buiten, heb nog een heleboel te schilderen hier.]
liefs joyce en stan
Hoi hoi
Sandra, wat een knapperd die Tyrese :inlove:
Kim, wat erg dat er zoveel misging in het ziekenhuis… GEeft je vertrouwen ook wel een knauw of niet :? Hoe gaat het nu met Valentijn?
Lois, shoppen is idd erg leuk voor die kleintjes :inlove: Moet alleen stoppen met kopen ff, want ik weet niet eens of Kaylee nog wel alles aan kan wat ik nu voor haar heb in 62 haha :oops:
Ben sinds vorige week begonnen met pap extra te geven, tussen fles 1 en 2 en sinds gisteren ook tussen fles 3 en 4. Dit omdat ik Kaylee heel weinig drinkt, een stuk minder dan t minimum en minder ging groeien. CB had geopperd om met groenten te beginnen, maar dat stel ik liefst zo lang mogelijk uit tot ze 6 mnd is. Dus pap. Het gaat wel goed, ze krijgt (gok ik, want ik geef t uit een bordje met lepeltje) ongeveer 60 cc per keer extra binnen en ze drinkt niet minder uit haar flessen. Dus dat is toch weer 120 cc per dag extra. Als ik morgen uitkom met de flessentijden ga ik nog ff wegen bij het cb.
Hoi meiden
Hier was ik ook weer ff …
Heb jullie allemaal wel gelezen hoor … Maar de energie ontbreekt om te reageren … sorry :oops:
Dinsdag met Danischa weer naar het ziekenhuis geweest.
Ze is zowaar 300 gram zwaarder geworden! in een week. (280 prcies)
Wel op meer en deel kv, maar dat geeft niet. Mijn bv is blijkbaar niet goed genoeg meer. Dus heb ik besloten om met bv te stoppen…
Ben evengoed trots want ik heb het toch 12 weken volgehouden!! Is al een heel eind
Danischa woog Dinsdag 2830 gram… En was helemaal gezond verklaard door de arts!
Dacht de arts afgelopen week nog een ruisje te horen… Hoorde hij het deze keer niet… Dus wat dat geweest is??
Nou ja … over 8 weken mogen we terug naar de ka.
29 juni gaan we naar een ander cb… in de hoop dat het daar wel klikt
Nou ja … verder heb ik niet veel te melden eigenlijk… Meisje ligt nu lekker te slapen :inlove: :inlove:
Hallo allemaal,
Ik wil me even voorstellen. Ik ben renske en ik ben op 15 maart 2006 bevallen van Noa. Ze kwam 6 weken te vroeg. Na een week in de couveuse te hebben doorgebracht mocht ze na 2 1/2 week al mee naar huis. Het ging allemaal zo goed! Ze had al een goed startgewicht bij de geboorte (2275) en dronk vanaf dag 1 zelf d’r flesje. We waren natuurlijk erg blij dat ze zo snel naar huis mocht.
Ook thuis ging het super. Al snel merkten we dat ze veel meer wilde drinken als in het ziekenhuis en hebben we de voeding verhoogd. Na twee weken begon de ellende met de welbekende darmkrampjes. Wat was dat erg zeg! Je bent zo machteloos. Na een week van niet kunnen poepen en veel buikpijn hebben we via de kinderarts laxeermiddel gekregen. Het poepen ging super en na twee weken zijn we dit gaan afbouwen. Ook toen bleef het goed gaan.
Overdag was ze met het slapen erg onrustig. Ik heb geprobeerd om haar in te bakeren maar daarvan raakte ze helemaal overstuur. Uiteindelijk ben ik naar een osteopaat gegaan. Hierna merkte ik duidelijk verschil. Het slapen ging een heel stuk rustiger ineens.
Vorige week ging ze ineens slecht drinken. Nou dacht ik dat dit misschien een reactie was op de behandeling van de osteopaat, maar dat was niet waarschijnlijk volgens hem. Iedere keer begon zijn tijdens de fles te gillen van de pijn. Eerst als ze 80 op had maar het begon steeds eerder. Uiteindelijk al bij 20 cc. Dat wilde dus zeggen dat ze steeds weer snel honger had en dus slecht sliep. Ik was helemaal op na 4 dagen. In overleg met de kinderarts zijn we naar de ehbo gegaan vorige week woensdag. Ze hebben d’r nagekeken en kwamen tot de conclusie dat ze waarschijnlijk last heeft van reflux. Daar hebben we nu weer medicijnen voor. Ik ben daar nooit zo voor bij die kleintjes, maar het was echt heel erg. Je zit dan in zo’n cirkeltje waar je effe niet uit komt zonder hulp van buiten af. In dit geval waren de medicijnen een goeie oplossing.
Volgens de osteopaat heeft ze geen last van reflux, maar komt het omdat haar darmen vol zitten van de voeding (omneo met JBPM) die de dik is. Daardoor duwen d’r darmen tegen haar maag waardoor er voeding omhoog komt. Klonk wel heel logisch. Dat JBPM hebben we dus weer afgeschaft.
Ik moet zeggen dat ik bij de osteopaat een beter gevoel heb dan bij een kinderarts. Een kinderarts kijkt naar een algemeen ziektebeeld en beslist dan of een kindje medicijnen krijgt. Dat is bij ieder kind hetzelfde. Die klachten? dan die medicijnen. De osteopaat kijk echt naar MIJN kind en past daar zijn behandeling en tips op aan.
Morgen belt de kinderarts hoe het gaat en ik twijfel nog of ik zal zeggen wat de osteopaat heeft verteld en dat we dus gestopt zijn met JBPM en de medicijnen willen gaan afbouwen als blijkt dat dit goed gaat.
We zijn dus een beetje aan het kwakkelen. Gisteren ging het super en vandaag was weer een mindere dag. Slecht drinken en slapen waren het resultaat.
Ik ben hard aan het werk om er ritme in te krijgen, maar tot nu toe wil het nog niet lukken.
Over 4 weken moet ik weer gaan werken en hoewel ik zelf op een kdv werk en noa mee kan niet, zie ik dit totaal niet zitten. Ze vraagt zoveel extra aandacht en tijd en ik weet uit ervaring dat dat er niet altijd is op een groep met 12 kids. Maar ik heb nog 4 weken en ik hou mezelf maar voor dat er veel kan veranderen in 4 weken.
Hoe gaat het nu Sensje???
Ik ben met Kaylee ook bij de osteopaat geweest, heel andere ervaringen dan jij, ik ga er iig nooit meer heen
Hi hier ben ik ook weer ff. Ik lees over osteopaat. ik ben er heel goed over te spreken, wat een wonder verricht onze osteopaat zeg, in een woord WOW! ons zoontje had sterke voorkeursliggen en zijn hoofdje was afgeplat. Een paar weken geleden zijn we voor t eerst naar de osteopaat geweest. Hij waarschuwde dat ons zoontje er wel op kon reageren de eerste dag, dat klopte…beetje hangerig enzo. Maar zijn voorkeurshouding was ineens verdwenen en dat is ook niet meer terug gekomen. En zijn afplatting, dat neemt heel sterk af. Na maanden fysiotherapie met weinig grote stappen vooruit is de osteopaat toch wel echt geweldig. Ik ga er absoluut weer naartoe als er ooit iets anders mocht zijn.