pcos wie heeft het ook ????????????

Hey catty

Welkom! Ik ben hier zelf ook pas nieuw maar weet al sinds vorig jaar oktober dat ik pcos heb. November ben ik met clomid begonnen eerst 50mg en inmiddels 100mg. Ik heb provera voor 10 dagen en ik word een week later ongesteld. Ik hoop dat de clomid goed bij je zal werken!

Wat een hel was die HSG, die vent had echt haast ofzo! Maar gelukkig was alles goed, op naar de IUI :smiley: !

@Dana85 wrote:

Wat een hel was die HSG, die vent had echt haast ofzo! Maar gelukkig was alles goed, op naar de IUI :smiley: !

ja naar is het he! is zeker geen pretje wat is de uitslag van de foto?

@roosje83 wrote:

ja naar is het he! is zeker geen pretje wat is de uitslag van de foto?

Beide zijn open dus dat is goed :smiley: . Normaal is de baarmoeder aan de bovenkant wat bol en bij mij niet, hij is plat maar de arts zei dat het geen probleem is om zwanger te worden alleen heb ik een grote kans op een stuitligging als ik zwanger ben.

Hoe gaat het met jou, wat is jouw verdere behandelingn nu de HSG goed was??

fijn dat de uitslag goed was!

bij mij waren de eileiders ook open! ik mag gewoon door gaan met puregon spuiten iui is voor ons niet voor toepassing omdat mijn vriend zijn zaadjes wel goed zijn

ik zit nu in de tweede wachtweek en mag zaterdag testen zo spannend :pray:

@roosje83 wrote:

fijn dat de uitslag goed was!

bij mij waren de eileiders ook open! ik mag gewoon door gaan met puregon spuiten iui is voor ons niet voor toepassing omdat mijn vriend zijn zaadjes wel goed zijn

ik zit nu in de tweede wachtweek en mag zaterdag testen zo spannend :pray:

Oh ik hoop het echt voor je dat de test positief zal zijn!!! Mijn vriend zijn zaad is ook goed maar de gyn wil alsnog IUI doen omdat het de kans op zwangerschap vergroot zegt hij.

spannend zeg wanneer heb je de iui?

Ik moet morgen eerst beginnen met provera die moet ik 10 dagen slikken het duurt bij mij meestal een week voordat ik ongesteld wordt na die tabletten. Dan op de 3e dag clomid slikken, het duurt dus nog wel een maand tot de IUI.

succes laat je weten hoe het is gegaan?

Ja tuurlijk laat ik het weten. Jij ook he zaterdag, ik zal voor je duimen!!!

dank je wel

Hallo dames,

Ik ben vandaag voor het eerst op deze site. Ik heb gister te horen gekregen van de arts dat ik PCOS heb, nadat ik twee maanden niet ongesteld ben geworden en aandrong bij de huisarts voor een echo, aangezien ik voelde dat er iets niet goed zat. De diagnose kwam natuurlijk erg hard aan. Ik ben 25 mijn vriend is 27 en over een maandje gaan wij trouwen en willen dolgraag een kleintje erbij.

Ik heb het op het moment erg moeilijk en ik probeer nog aan het idee te wennen dat het zonder medische hulp niet zal lukken om zwanger te raken. Ik vindt het ook erg moeilijk om met anderen hierover te praten, aangezien ik van mijn beste vriendinnen al gauw de reactie krijg van: “Oh, maakje maar geen zorgen, het komt wel goed…” Op de één of andere manier helpt dit juist niet… Ik zoek daarom contact en steun bij anderen die in hetzelfde schuitje zitten of iets dergelijks meegemaakt hebben.

Wat mij nu vooral bezig houdt is de vraag: Wat nu? De huisarts gaat mij vrijdag verwijzen naar een gyneacoloog. Mijn vraag aan jullie is: wat houdt dit in? Hoe ziet zo’n eerste afspraak bij de gyn eruit? Wat gaan ze doen? Hoe snel krijg je een afspraak bij de gyn? Mag je direct aan tabletten of moet je een menstruatie afwachten of eerst afvallen (heb nl een beetje overgewicht) :oops: ?

Ik hoor het heel graag van jullie. In de tussentijd wens ik jullie heel veel sterkte en succes in jullie eigen situatie.

Alvast bedankt en liefs,

Tijgertje

tijgertje: allereerst welkom op dit forum! hier kan je al je vragen kwijt en vind je steun die je nodig hebt zo ben ik hier ook op dit forum gekomen want de buitenwereld snapt het niet

de medische molen is zwaar onderschat het niet, bij je eerste afspraak zal je een intake krijgen, onderzoek (gebeurt niet altijd bij de eerste afspraak wel bij mij) en je vriend zal zijn zaadjes in moeten leveren voor onderzoek

pco staat er idd om bekend bij de zwaardere vrouwen ik heb ook pco en bne veel te zwaar maar goed afvallen lukt momenteel niet

mocht je vragen hebben stel ze gerust hoor

@Dana85 wrote:

Ja tuurlijk laat ik het weten. Jij ook he zaterdag, ik zal voor je duimen!!!

helaas ben ik weer ongesteld geworden veel te vroeg! ik heb net het zkh gebeld voor weer een kuur puregon en wil een gesprek over hoe nu hierna ik word steeds eerder ongi zo kan er nooit een beebje innestelen

baal zo en verdrietig had zo;n goede hoop :cry:

Hi Roosje 83,

Bedankt voor je reactie. Wat is jou verhaal en hoe lang ben je al bezig? En wat vervelend voor je dat je weer ongesteld bent geworden! da’s wel balen ja!

Ook anderen: wat is jullie verhaal? wat hebben jullie meegemaakt?

Groetjes,

Tijgertje

Hi Tijgertje,

Ik weet het ook pas sinds kort. Na het stoppen met de pil werd ik niet ongesteld, mijn HA heeft me toen door verwezen naar de gyn. Tijdens het 1e bezoek is bij mij een echo gemaakt en bloed afgenomen. Daarna vond de gyn het beter om me door te verwijzen naar de fertiliteitsarts (hij heeft nooit over PCO gesproken). Bij mijn eerste bezoek bij de fert ars wederom een echo waarop duidelijk heel veel blaasje te zien waren, voor de zekerheid werd er wederom bloed afgenomen en de uitslag was PCO (bloedonderzoek was voor de rest wel goed). Ik heb nu medicijnen gekregen om ongi te worden en daarna mag ik met clomid beginnen.

Voor mij is het dus ook allemaal heel erg nieuw, maar de meiden hier kunnen je overal bij helpen is mijn ervaring! :thumbup:

hoi Meiden,

Ben hier een tijdje niet meer geweest. Hoe is het met iedereen?? Hie gaat het wel goed. zit nu in cd11. De vorige 2 rondes had ik op cd16/cd17 een eisprong, ben benieuwd wanneer ik hem nu krijg. 4 juni is mijn nod. Heb nu wel af en toe steken in mijn buik links en rechts. Kan dat zijn dat er eitjes aan het groeien zijn?!?!? Nou meiden, ik ga even pauze houden(zit op mijn werk) Heel veel liefs wendy

tijgertje: ik probeer al vanaf feb 2007 zwanger te raken ik heb vorigf jaar aug een miskraam gehad :frowning: en sindsdien niet meer zwanger geweest helaas

:hug: dames zet hem op!!! :pray:

Vergeet nooit: Don’t give up!!!

zie mijn banner :wink:

Hey Roosje,

Wat klote is dat zeg :hug: !!! Ik hoop dat het een beetje met je gaat al zal dat nu moeilijk zijn. Het is inderdaad heel raar dat je steeds eerder ongesteld wordt, zou het geen goed idee zijn om op andere medicijnen over te gaan. Mijn gyn zegt dat het goed is om na lange tijd andere tabletten te slikken of andere injecties te krijgen. Het is goed dat je een gesprek met ze aangaat, ik hoop echt dat je er verder mee komt!