pcos wie heeft het ook ????????????

Hai…

Ik ben 23 jaar en ook ik heb PCOS. Heel toevallig kwam ik daar achter.

Mijn man en ik waren vorig jaar op vakantie in Turkije en ik was 15 dagen over tijd. Ik gebruikte toen de pil niet, maar een condoom. Ook hadden we geen kinderwens.

Na een gescheurde condoom wilde ik de morning after pil kopen. Maar ja, ik was op vakantie en ik wist niet waar ik die kon kopen. Dus ben naar een privé ziekenhuis gegaan en een gesprek gehad met een gyn. Ik vroeg aan haar waar ik een morning after pil kon kopen en vertelde tegelijk dat ik 15 dagen over tijd was.

Na een inwendig onderzoek (ze wilde kijken of ik zwanger was?!) zei ze dat ik PCOS heb. Nooit van gehoord en ik wist niet wat het betekende. Ze probeerde het mij uit te leggen, maar ik snapte er niks van. Ze zei alleen dat ik trage eieren heb. Dat is wat ik begreep.

Eenmaal in Nederland aangekomen heb ik een afspraak gemaakt met een gyn. Ik heb aan hem de echo-foto’s van mijn eierstokken laten zien en hij zei ook dat ik PCOS heb.

Maar omdat ik geen kinderwens heb, is er niks aan de hand, zei hij. Ik moest alleen letten op mijn gewicht (ben alleen maar een paar kilo’s aangekomen) en beginnen met de pil (microgynon 30) voor mijn overbehaaring.

Nu is mijn vraag… :?

Over een paar jaar willen wij kinderen. Eerst wil ik mijn diploma (over een maand heb ik 'um binnen), dan een (koop- en groot) huisje en dan werk.

Zal ik nu alvast beginnen met zwanger worden? Stel dat ik wacht 2 jaar… en dan probeer zwanger te worden. Kan ik dan snel kinderen krijgen. Hoe lang duurt het ongeveer dat je echt zwanger word? Welke behandelingen zijn er? Hoe word je zwanger? Hoe zit het met overgewicht? Kom je echt heel veel aan? Ik heb sinds vorig jaar gehoord dat ik PCOS heb, maar tot nu toe niet veel aangekomen. Kom je alleen aan door de behandelingen? Zijn er ook vrouwen die last hebben van overbehaaring. Ik heb er veel op mijn borsten en onder mijn navel :oops:

Ik heb zoveel vragen gewoon en ik weet niet waar ik mijn antwoorden moet halen? Op dit moment heb ik geen kinderwens, maar volgend jaar wel. Wat moet ik doen???

miss fruit: allereerst welkom hier ik heb ook pco en flink overgewicht sinds ik in de medische molen zit ben ik flink gegroeid maar ben altijd al stevig geweest ik zou nu nog niet stoppen met de pil niemand kanje garenderen hoelang het duurt voordat je zwanger bent

er zijn zoveel behandelingen maar allereerst zal je een gesprek krijgen met gyn en wat onderzoeken je vriend zal zijn bijdrage moeten leveren vaak word begonnen met clomid hormoonpillen hier kanje veel over vinden op het forum

wat ik niet snap waarom je eerst een koopgroot huis moet hebben? ben van mening dat een kindje in liefde moet opgroeien en dan maakt het niet uit waar je woont

ik heb geen last van overbeharing (gelukkig)

mocht je meer vragen hebben stel ze gerust hoor er komt veel op je af

Hey miss fruit! Welkom hier!

Vervelend van je pcos… en wat toevallig hoe ze er achter gekomen zijn! Maar ik zou nu ook zeker nog niet stoppen met de pil. Tegen de tijd dat je zwanger wilt worden dan zou ik als ik jou was weer een afspraak maken bij de gyn. Misschien willen ze eerst wachten wat je cyclus doet als je stopt met de pil, maar hoogstwaarschijnlijk zal dan ook je menstruatie uitblijven of heel onregelmatig zijn. Ze zullen dan eerst beginnen, net wat Roosje zegt, met zaadonderzoek bij je vriend en misschien dat je bloed moet laten prikken. En dan starten met medicijnen om een eisprong op te wekken. Zo kan je nog wel op de ‘normale’ manier zwanger worden. En als dat niet aanslaat, dat komt dan tegen die tijd wel. Ze hebben daar een heel beleid voor.

Of je aankomt van de behandelingen, ik hoop het niet :lol: ! Geen idee verder :think: . Ook ik heb last van overbeharing, wat helaas heel duidelijk naar voren is gekomen toen ik met mijn pil stopte… en helaas wordt het alleen maar erger heb ik het idee. Ik scheer en hars me een ongeluk :wink: . Daar kan je niks aan doen, maar met de pil scheelt het wel!

Verder zit ik ook nog maar net in het traject, ik wist niet dat ik het had toen ik met de pil stopte. Ik heb nog eerst driekwart jaar rond gelopen en ben toen naar de dokter gegaan. Wat dat betreft hoef jij niet eerst te wachten en kan je direct een afspraak maken bij je gyn denk ik. Scheelt weer tijd toch? :wink: En hoe lang het dan gaat duren voordat je zwanger raakt… dat weet niemand. Kan snel zijn kan lang duren. Dat is niet anders, dat geldt voor iedereen.

Wil wel zeggen dat je goed bezig bent, eerst diploma, werk en een huis. Zo heb ik het ook gedaan. :thumbup:

Hier vind je ook nog wat informatie: http://www.nvog.nl/files/pcos.pdf en http://www.freya.nl/web_folders/folder18.php

Vond ik wel handig! Groetjes, Mom2b

Ik zou graag een koophuis willen en een groot huis. Op dit moment wonen wij bij mijn schoonmoeder in.

We willen een eigen huis kopen, omdat dit huis op dit moment erg klein is voor een kleintje erbij.

Ook willen we een groot huis, omdat wij willen dat schoonmams met ons komt wonen. Ze is alleen en in ons cultuur (ben Turks) zal dat raar staan wanneer wij verhuizen en schoonmams alleen achterblijft. Zelf zegt ze dat ze niet mee wilt, maar ik heb het wel liever. Ze is echt een schatje, plus gratis opvang voor mijn kinderen… hihihi. Ach ja… daarom beter een groot huis :wink:

Na het lezen van jullie berichten ben ik wel een beetje gerustgesteld. Ik had echt zoveel vragen… maar ook vooral die onzekerheid.

Tijdje geleden was ik gestopt met de pil. Ik wilde weten of ik ongesteld werd. En ja, ik werd precies na 29 dagen ongesteld. Daarna nog een keer. Ondertussen had ik wel veel overbeharing in één keer. Daarom ben ik weer begonnen met de pil.

Kom je echt heel veel aan wanneer je in de “medische molen” zit. Nooit gehoord van dit term, totdat ik hier begon te surfen :stuck_out_tongue:

Hey meiden,

Toen ik mijn spiraal heb laten verwijderen omdat wij graag een kindje wilden werd ik maar niet ongesteld, ik dacht dat het met de spiraal te maken had dus wachtte ik af. Na 5 maanden begon ik het wel erg vreemd te vinden en ben naar de huisarts gegaan. Die verwees me door naar het ziekenhuis en daar kreeg ik te horen dat ik PCO heb. Ik slik sinds november clomid, eerst 50mg, de laatste maand 100mg en pregnylinjectie. Ik heb geen overgewicht maar ik ben wel 4,5 kilo aangekomen sinds de start met clomid. Ik vind het verschrikkelijk maar het is voor een heel goed doel! Het is nu 12 dagen na de pregnylinjectie, over 5 dagen ga ik testen. Ik hoop echt dat het goed blijft gaan.

Ik hoop dat jullie snel zwanger zullen zijn!

Hoi Dana! Clomid 100 werkt goed voor jou? En heb je al getest vandaag?

Ook voor jou :pray: dat je snel zwanger bent!

Hoi Mom2b,

De test was helaas negatief :cry: , 2 dagen later werd ik ongesteld. Bij mij werkt clomid 100mg nu goed, ik hoop dat het zo blijft. Maandag gaan we naar de gyn om te kijken hoe het verder gaat. In november toen ik met clomid begon zei de gyn je bent zo zwanger, natuurlijk de meest foute opmerking ever want dat kan niemand van te voren weten. Ik ben blij dat ik naar een ander ben gegaan!

Wanneer begin jij met 100mg of ben je er al mee begonnen? Ik hoop echt voor je dat 100mg wel aan zal slaan!

Wat balen joh dat toch weer de :evil: zijn gekomen… :hug:

Ik ben nu met Primolut bezig, daarna voor het eerst de Clomid 100mg. Hoop ook dat het wat doet :pray:

Ben benieuwd naar wat je gyn gaat zeggen! En idd wat een slechte opmerking dan eigenlijk hè, je zou denken dat een gyn wel beter moet weten! Wat goed van je dat je naar een ander bent gegaan :thumbup:

Ik ben vandaag bij de gyn geweest, over 2 dagen krijg ik een HSG, ik bibber nu al :shifty: ! Over 9 dagen begin ik met duphaston en daarna weer met clomid. Hij gaat volgende maand een IUI doen als de HSG goed is. We vestigen gewoon weer al onze hoop op volgende maand!

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met 100mg bij jou, ik was echt niet te genieten afgelopen maand zo opgefokt echt verschrikkelijk! Maar we weten waar we het voor doen hé, als het werkt maakt het allemaal niet uit!

dana succes met de hsg ik heb hem vorige week gehad!

@Dana85 wrote:

Ik ben vandaag bij de gyn geweest, over 2 dagen krijg ik een HSG, ik bibber nu al :shifty: ! Over 9 dagen begin ik met duphaston en daarna weer met clomid. Hij gaat volgende maand een IUI doen als de HSG goed is. We vestigen gewoon weer al onze hoop op volgende maand!

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met 100mg bij jou, ik was echt niet te genieten afgelopen maand zo opgefokt echt verschrikkelijk! Maar we weten waar we het voor doen hé, als het werkt maakt het allemaal niet uit!

Succes of beter gezegd sterkte :hug: met je HSG! Hopelijk valt het mee en is dat allemaal in orde en kan je met IUI beginnen! Spannende tijden dus voor jou :pray: :pray:

Oohoh, ik heb nu al buien waar ik zelf van schrik, niet normaal!! Dus met 100mg zal dat zeker niet minder worden… Tuurlijk we weten waarvoor we het doen, maar af en toe schaam ik me diep over hoe erg ik kan reageren als dingen niet naar mijn zin gaan. Nou goed, moet er ook nog mee leren omgaan zal voortaan eerst tot 10 tellen :lol:

:lol: we mogen de hormonsters overal de schuld van geven! :lol: :wink:

@pooh wrote:

Hahaha, heerlijk hè? :mrgreen: :mrgreen: :wink:

@roosje83 wrote:

dana succes met de hsg ik heb hem vorige week gehad!

Dank je wel! Hoe was het gegaan bij jou, heb je pijn gehad? Wanneer krijg je de uitslag?

@pooh wrote:

Dat doe ik ook zeker :lol: ! Alleen zielig dat m´n vriend er iedere keer de dupe van is als ik om niks in de brand vlieg :? , soms schaam ik me er wel voor!

dana: ik vond het wel pijnlijk maar goed sommige vrouwen hebben er weinig last van gehad

als je vraen hebt stel ze gerust hoor

de uitslag krijg je meteen bij ons was alles goed gelukkig!

Hallo!

Mag ik ook met jullie meepraten? Ik weet sinds vorige week ook dat ik PCOS heb (er waren op de echo heel veel blaasjes te zien aan beide kanten en ik ben niet meer ongi geworden na het stoppen van de pil).

Vandaag word ik teruggebeld met de uitslag van het bloedonderzoek en als het goed is mag ik vandaag beginnen met provera tabletten (5 dagen in totaal van 10mg). Dan moet ik binnen 10 dagen ongi worden? Om daarna met 50 mg Clomid te beginnen.

Ik vroeg me af na hoeveel dagen jullie ongeveer ongi werden na het slikken van provera? En hadden jullie ook pillen voor 5 dagen of moesten jullie deze langer slikken?

Ik vind het allemaal zoooo spannend!

catty"welkom hier er is ook een topic over clomid daar worden veel vragen van je beantwoord!

ik heb altijd een primolut kuur en die duurt 10 dagen ik werd vaak ongi na een dag of 3

succes!

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=67694

dit is de link catty :wink:

tnx! :smiley: