pcos wie heeft het ook ????????????

hallo



ik ben een vrouw van 23 heb pcos en wie heeft daar ervaring mee wil zo



graag kids :slight_smile: maar het lukt niet moet eerst afvallen 10kilo :hand:



help :cry:



groetjes :vlinder:

Hoi Dounia,



Hierbij ervaring met PCO.



Maar positief:

Ik ben in het totaal al 2 keer zwanger geweest (1e keer MK, 2e keer wolk van een dochter en op dit moment weer zwanger).



Ik ben 2x spontaan zwanger geworden en 1 x met clomid.



Maar hou moed.



Hoelang zijn jullie nu bezig?

hoi ja ik ben al 3 jaar bezig maar ik begrijp niet helemaal wat een cyclus is klinkt misschien dom

Ik heb PCO gekregen dankzij mijn insuline resistentie.

Is dat bij jouw al gecontroleerd of je dat hebt?



Niet opgeven!

Zie banner.

@dounia wrote:

hoi ja ik ben al 3 jaar bezig maar ik begrijp niet helemaal wat een cyclus is klinkt misschien dom




Vragen zijn niet dom, wordt alleen maar wijzer van.



Cyclus is de periode van de 1e dag van je menstruatie tm de laatste dag voordat je weer ongesteld wordt.



Ze zeggen zo mooi dat dit rond de 28 is, maar met PCO kan dit heel erg varieren ikzelf was rond de 45/52 dgn.



Maar gaan ze bij jou niet met clomid ofzo beginnen of de vriend/man onderzoeken?

ik heb ook pco en ook overgewicht hoef nog niet af te vallen maar zodra ivf moet wel

als je vragen hebt stel je ze maar hoor! :hug:

Hoi allemaal, :vlinder:



Bedankt voor alle reacties :dance:



Ja ik vroeg me af ik weet sinds 1 week dat ik pcos heb en is het ook mogelijk dat ik met temp iets kan doen of heeft dat bij mij geen zin

ben ook bezig nu met afvallen maar wil echt heel snel kids



wie heeft daar ervaring mee met temp?



Groetjes Dounia :vlinder: :vlinder:

dounia hoe is het nu met je?

eh…misschien moet je dat ‘heel snel kids’, even een beetje relativeren…

heel snel is iets waar je dus helemaal geen controle op hebt.



Het lijkt me dat de gyn antwoord kan geven op veel van je vragen? Uitleg kan geven hoe of wat er mogelijk is.

Mijn zusje heeft pco en endomteriose na 1,5 jaar werd ze zwanger van de 1e en nu binnen 3 jaar al zwanger van de 3e!! Heeft ook metformine gekregen om het insulinegehalte naar beneden te krijgen, dat had dezelfde maand al bij haar effect.

suc6! ook met afvallen.

heey,

hier mijn verhaal over pcos.

Sinds mijn 18 wilde we graag een kindje na het stoppen van de pil werdt ik maar niet ongesteld.

Ik dacht yes het is gelijk raak, maar nee toen kregen we na een aantal keren ziekenhuis bezoek te horen dat ik pcos had en dat het kwam door mijn overgewicht.

Ik moest 17 kilo afvallen wilde ze mij in het ziekenhuis helpen om zwanger te worden.

Na iets meer als een jaar was ik 17 kilo kwijt.

Ik kreeg 1 clomid kuur en ja ik mag van geluk spreken ik was gelijk zwanger.

Het is hard werken maar als je iets graag wil dan lukt het je ook, alleen ging het bij mij heel erg langzaam…

Ik had gewoon een duwtje in me rug nodig.



Nou succes groetjesss



ps: ik was 19 toen ik zwanger was en 20 toen hij werdt geboren.

ik ben ook te zwaar maar over afvallen word niks gezegd wel probeer ik er veel om te denken maar ben een giga emotie eter en tsja dan is het wel moeilijk soms hoor

Hoi dames, ik moet binnenkort naar de gyn, er is een kans dat ik pco heb.

Maar! Ik heb geen overgewicht, overbeharing of teveel acne… Vaak zie je dat bij pco he. Weet dus ook niet of je deze 3 dingen MOET hebben om pco te hebben…

hoeft niet maar kan wel op de website van freya vind je heel veel informatie voer pco :wink:

@vliegje wrote:

Hoi dames, ik moet binnenkort naar de gyn, er is een kans dat ik pco heb.

Maar! Ik heb geen overgewicht, overbeharing of teveel acne… Vaak zie je dat bij pco he. Weet dus ook niet of je deze 3 dingen MOET hebben om pco te hebben…




Heb ik ook niet, maar heb wel PCO, maar dat hoeft niks uit te maken.

Ik ben de 1e keer na 4 clomid behandelingen zwanger geworden en ben nu weer zwanger, ditmaal spontaan.

pitje ik denk veel aan je hoe i het nu met je heb je al een mooie buik(foto?)

Ik heb as vrijdag een afspraak bij de gyn, ben benieuwd…

hallo

ik ben nieuw hier

ik heb november ook te horen gekregen dat ik pco heb,ik en mijn vriend hebben ook een kinderwens ik moet morgen beginnen met clomid 1e ronde heb en 24 dec echo om te kijken of ik een eisprong heb, hebben mensen hier ervaring ermee , en

hoellang duurde het voordat je zwanger werd?

ik ben 18 jaar , ja dat is erg jong maar wij hebben ook de wens

vorig jaar gestopt met de pil daarna spontaan zwanger helaas mk

nu nieuwe kansen gelukkig!!

ik hoop dat iedereen hier snel zwanger mag worden.

en veel sterkte



groetjes :slight_smile:

hallo

ik ben nieuw hier

ik heb november ook te horen gekregen dat ik pco heb,ik en mijn vriend hebben ook een kinderwens ik moet morgen beginnen met clomid 1e ronde heb en 24 dec echo om te kijken of ik een eisprong heb, hebben mensen hier ervaring ermee , en

hoellang duurde het voordat je zwanger werd?

ik ben 18 jaar , ja dat is erg jong maar wij hebben ook de wens

vorig jaar gestopt met de pil daarna spontaan zwanger helaas mk

nu nieuwe kansen gelukkig!!

ik hoop dat iedereen hier snel zwanger mag worden.

en veel sterkte



groetjes :slight_smile:

hallo

ik ben nieuw hier

ik heb november ook te horen gekregen dat ik pco heb,ik en mijn vriend hebben ook een kinderwens ik moet morgen beginnen met clomid 1e ronde heb en 24 dec echo om te kijken of ik een eisprong heb, hebben mensen hier ervaring ermee , en

hoellang duurde het voordat je zwanger werd?

ik ben 18 jaar , ja dat is erg jong maar wij hebben ook de wens

vorig jaar gestopt met de pil daarna spontaan zwanger helaas mk

nu nieuwe kansen gelukkig!!

ik hoop dat iedereen hier snel zwanger mag worden.

en veel sterkte



groetjes :slight_smile:

3x gepost hahaha, maar welkom!

En succes!



Vorige week de Clomid geslikt en afgelopen maandag 1e echo gehad. Morgen weer een echo en vrijdag ook. Om te kijken of mijn eitjes groeien en of ik een eisprong krijg.