pcos wie heeft het ook ????????????

Hey tijgertje

Welkom op het forum! Wij zijn sinds vorig jaar juni bezig om zwanger te worden. Maar mijn menstruatie was heel vreemd dus ben ik naar de gyn gegaan voor een echo. Ik weet nog heel goed dat het voelde of mijn wereld instortte op het moment dat ik te horen kreeg dat ik PCOS heb. Ik had er al over gelezen op internet dus ik wist precies wat het inhield. Ik heb in het begin echt ontzettend veel zitten :cry: maar ik besefte dat ik ermee moest leren leven, het is een deel van mij helaas! Mijn gyn zei dat het bij mij wel meeviel, dat ik geen typisch PCOS geval ben en dat ik zo zwanger zou zijn met het slikken van clomid. Dat is 8 maanden geleden. Ik weet dat 8 maanden niet heel lang is om zwanger proberen te worden en dat er andere stellen zijn die al zo veel langer bezig zijn dan wij, maar als een arts het zo makkelijk voordoet valt het wel tegen. Ik ben begonnen met een kuur provera om mijn menstruatie op te wekken en daarna heb ik 50mg clomid geslikt, daarmee had ik geen eisprong meer en afgelopen maand heb ik 100mg clomid geslikt en een pregnylinjectie gehad. Vorige week heb ik een HSG foto gehad die me flink tegen is gevallen. Alles was goed en volgende maand beginnen we met IUI.

Dat PCOS door overgewicht komt is echt niet waar, ik ben 1.73 en weeg 64kg en ik heb het ook. Iedereen kan het krijgen, er zijn ook genoeg vrouwen met flink overgewicht die wel kinderen krijgen. Mijn gyn heeft wel gezegd dat het moeilijker wordt mocht ik zwaarder worden.

Het is goed dat dit forum er is want het helpt echt om er met lotgenoten over te praten. De mensen die zeggen dat het meevalt hebben het zelf niet meegemaakt. Als je het zelf hebt weet je dat het geestelijk en lichamelijk heel zwaar is.

Maar we moeten vooral de moed niet verliezen, dit forum bewijst ook dat het mogelijk is kinderen te krijgen met PCO!

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen!!

Hoi meiden bedankt voor jullie racties en oppeppers,

Zo te zien zijn de meeste van jullie al langere tijd bezig. Ik ben net komen kijken in dit wereldje, maar als ik zo lees kunnen we mekaar erg steunen in wat we zo allemaal meemaken. Zo te zien staat mij een lange weg te wachten. Ik heb volgende week donderdag mijn eerste afspraak bij de gyneacoloog. Ben benieuwd wat hij allemaal te vertellen heeft en hoe ze mij gaan helpen.

Roosje, hoe snel zij ze over gegaan bij jou tot IUI?

Kus!

Hi meiden,

Ik heb een vraagje aan jullie…iets waar ik nu een beetje tegenaan loop…

Hebben jullie anderen om je heen verteld dat je PCOS hebt? Wie hebben kullie verteld en wat waren de reacties? Wat raden jullie wel en niet aan om te doen>?

Help!

Liefs,

Tijgertje!

@Tijgertje wrote:

Hi meiden,

Ik heb een vraagje aan jullie…iets waar ik nu een beetje tegenaan loop…

Hebben jullie anderen om je heen verteld dat je PCOS hebt? Wie hebben kullie verteld en wat waren de reacties? Wat raden jullie wel en niet aan om te doen>?

Help!

Liefs,

Tijgertje!

Hoi Tijgertje!

Hmmm ja, daar ben ik ook tegenaan gelopen. Wij hebben het heel geleidelijk gedaan. Eerst mijn ouders (die weten toch dat we bezig zijn), mijn beste vriendin, toen mijn schoonmoeder, mijn leidinggevende (i.v.m. de ziekenhuis bezoeken). Allemaal op zijn tijd. Want ten eerste moet je bij jezelf nagaan of je het wel wilt vertellen, want eigenlijk is het iets heel privé’s natuurlijk. En wij hebben toen eigenlijk besloten de mensen die er oprecht naar vragen om het maar eerlijk te vertellen. Want wij zijn nu 2 jaar getrouwd, allebei bijna 30 en dan krijg je dat soort vragen van wanneer beginnen jullie nou eens? En dat is best pijnlijk. En we kunnen/willen er niet over liegen. De reacties waren vrijwel hetzelfde, niemand weet wat het is en dat leg ik dan heel kort uit (vochtblaasjes, geen eisprong, verminderd vruchtbaar). Aan de andere kant is het ook wel fijn dat meerdere mensen het weten zodat je er ook eens over kan praten. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. In het begin had ik zoiets van, normaak vertel je het niemand dat je bezig bent en nu weten mensen dit gewoon van je. Maar ik vind het goed zo en mensen vragen oprecht van hoe het met je gaat. Neemt niet weg dat wanneer ik zwanger zou zijn dat ik het dan toch nog lekker 3 maanden voor me hou, zodat het toch nog een verrassing blijft :wink:

Hopelijk heb je hier wat aan. Dikke :hug: !

Hey tijgertje,

Ik heb het alleen aan mijn moeder en m`n beste vriendin verteld omdat ik vind dat het prive is. Je kan nog even wachten om het te vertellen want wie weet ben je met de juiste behandeling zo zwanger :pray: ! Maar iedereen gaat er anders mee om, als je de behoefte hebt om het te vertellen moet je dat gewoon doen. Misschien is het wel fijn om steun van je omgeving te krijgen.

Hi meiden, heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik heb het aan mijn moeder, zusje, mijn beste vriendinnen verteld en mijn leidinggevende ivm ziekenhuisbezoek tijdens werktijden. Ze reageerden allemaal erg begripvol en ik hen nu het gevoel dat ik met een aantal mensen nu hierover kan praten…dat is toch wel fijn :hug: Ik heb die steun wel nodig ja…

Hee dames

Ik heb hier ooit eens iets geschreven denk ik.

Maar heb dus ook PCO en ben in maart geopereerd (LEO behandeling, zie mijn topic in dit gedeelte).

Ik verlies soms de hoop, maar ja, hoop doet leven he, dus we blijven toch hopen!

Na de operatie 2 cyclussen van mezelf gehad.

1e ronde na LEO een eigen ei :slight_smile:

Daarna mbv Clomid 50mg weer een ei, helaas gemist. Ziekenhuis zei dat het niet meer ging gebeuren na dag 20 en hopla, op dag 24 sprong er ineens een ei!

Nu zit ik in de 3e ronde na de LEO, dag 21… ik hoop op een ei dit weekend, maar de echo wees weer niks uit vanochtend :frowning:

Hi dames,

ben net naar de gyneacoloog geweest. Ik moest bloed laten prikken en heb Primolut N meegekregen om te slikken, wordt dua als het goed is over 10 dagen al ongesteld. Ben benieuwd… Moet over twee weken weer terug naar de gyn om uitslagen bespreken van het bloedprikken. En begin daarna met Clomid. Wat is jullie ervaring met Clomid? Hadden jullie bijwerkingen?

Vliegje: Ik hoop echt voor je dat er alsnog een eitje dit weekend springt! Ik zal voor je duimen!! :hug:

@Tijgertje wrote:

Hi dames,

ben net naar de gyneacoloog geweest. Ik moest bloed laten prikken en heb Primolut N meegekregen om te slikken, wordt dua als het goed is over 10 dagen al ongesteld. Ben benieuwd… Moet over twee weken weer terug naar de gyn om uitslagen bespreken van het bloedprikken. En begin daarna met Clomid. Wat is jullie ervaring met Clomid? Hadden jullie bijwerkingen?

Ik heb het altijd ontzettend warm en ben heel erg opgefokt.

Hoi tijgertje,

Ik heb met clomid ook de bijwerkingen van erg warm hebben (erg snachts slecht door slapen), snel geirriteerd.

en heb last van lichtflikkeringen.

Veel liefs

Hey meiden

Vrijdag heb ik de laatste provera genomen en normaal word ik na ongeveer een week ongesteld, maar nu had ik vanochtend toen ik naar de wc ging al bloedverlies. Ik snap er echt niks meer van! Hebben diegene van jullie die ook provera slikken hier ook ervaring mee dat het per keer verschilt?

Het kan inderdaad per keer verschillen. Over het algemeen is het zo dat je ongeveer 3-4 dagen na de laatste pil ongesteld wordt. Na pas een week is wel erg lang. Bij mij is het soms na 3 dagen en soms pas na 5 dagen. Het belangrijkste is dat het werkt, toch? Succes met de volgende ronde!

Natuurlijk is dat het belangrijkste ik vond het gewoon een groot verschil.

Hoi

Hier nog iemand pco zwanger geraakt na 2 de ronden puregon hoge dosis 3 eitje en mooi kereltje. Hellaas is hij veel te vroeg geboren en een engeltje geworden. Heb eerst clomid geslikt maar was ik recictent voor dus toen puregon. Nu weer bezig voor een 2 de en wonder boven wonder een goede cyclus en een mooie eisprong nu op wachtbankje. Hopelijk zwanger !!! Zonder hulp

Groetjes Sandra

Hoi Sandra! Wat goed dat je nu een cyclus van jezelf hebt, hopelijk ook snel raak voor een brusje voor je zoontje :vlinder: …

Hoi

Nog steeds niet ong maar ook niet zwanger morgen nog een testje doen en de 13 aug terug naar zh misschien weer beginnen met hormonen erge lange cyclus 41 dag.

Groetjes Sandra

Ja zo’n lange cyclus zit je ook niet op te wachten… wanneer had je ongesteld moeten worden?

Nog een nieuwsgierig vraagje, aangezien ik ook Puregon ga spuiten, welke dosis heb jij gespoten? Omdat je hebt over een hoge dosis? Weet dat het voor iedereen anders is hoor, maar ben gewoon benieuwd :wink: . Ik ga starten met 50 eenheden.

ik heb ook pco met insuline resistentie, ik ben van de eerste na veel afvallen onverwacht spontaan zwanger geraakt, wel pas na vier jaren proberen,dit is nu 17 jaar geleden

op onze tweede hebben wij daarna acht jaar moeten wachten, van haar ben ik in verwachting geraakt met behandelingen, ik kreeg aanvankelijk clomid maar dat sloeg niet aan, toen heeft de gynaecoloog ivm de insuline resistentie besloten mij metformine te geven, ik heb toen een eisprong gekregen en was meteen zwanger

ik ben nu wederom veel afgevallen en had niet meer op een nieuwe zwangerschap gerekent gezien mn leeftijd, maar ben onlangs dus toch spontaan zwanger geraakt…

tussendoor hebben wij meerdere miskramen gehad

Hey kristalkindje, gefeliciteerd met je zwangerschap!! En wat mooi dat het op de natuurlijke manier gelukt is, zeker na een aantal miskramen is dit echt een kadootje :inlove: .

Mag ik je gelijk wat vragen? Je hebt het over insuline resistentie, heb je dan ook suikerziekte?

Probeer nu zelf ook een eisprong te krijgen, maar dit is tot op heden nog steeds niet gelukt. Gebruik nu 100 eenheden Puregon, maar nog geen resultaat.

nee ik heb geen suikerziekte maar wel hypoglycaemie,

ik hoef dus in het dagelijks leven niet te spuiten of een tablet te nemen maar ik moet wel met regelmaat wat eten , en zorgen dat ik geen grote suiker" shots" krijg, anders wordt ik zweterig trillerig en misselijk,

als ik niet op tijd eten krijg word ik ook uitzonderlijk sjaggerijnig

door veel af te vallen heb ik dat heel goed weten te reguleren, het hangt natuurlijk naar diabetes, en ik zou ook een eersteklas kandidaat zijn voor ouderdomsdiabetes met name als ik mn overgewicht niet in de klauwen houd

tijdens de zwangerschap van mn dochter heb ik wel diabetes gehad, en insuline gespoten, zelfs tijdens de bevalling moest ik wat eten omdat ik s ochtends had gespoten…na de bevalling is mn suiker en dat van de baby een paar dagen goed in de gaten gehouden, maar alles was heel goed met ons allebei.

in de afgelopen twee jaar benik 42 kilo afgevallen en dat is nu waarschijnlijk ook de reden dat ik spontaan in verwachting ben geraakt, althans DAT is het enige dat echt verandert is , en ik denk dus dat het er wel degelijk mee samenhangt

groetjes

kris