@Maxime wrote:
Dood- en doodzonde dat Blijdorp hiermee in een kwaad daglicht komt te staan, terwijl zij echt met het dierenwelzijn voorop, een prachtige dierentuin zijn. En dat in hun jubileumjaar. Echt jammer.
Inderdaad, dat is echt doodzonde.
@Maxime wrote:
Dood- en doodzonde dat Blijdorp hiermee in een kwaad daglicht komt te staan, terwijl zij echt met het dierenwelzijn voorop, een prachtige dierentuin zijn. En dat in hun jubileumjaar. Echt jammer.
@TaMa wrote:
@Maxime wrote:
@Jenni wrote:
Zulke dieren horen gewoon niet in een dierentuin. Het zijn en blijven wilde dieren, en het is niet zo gek dat daar dan wel eens ongelukken mee gebeuren…
@Mutti wrote:
@Jenni wrote:
Zulke dieren horen gewoon niet in een dierentuin. Het zijn en blijven wilde dieren, en het is niet zo gek dat daar dan wel eens ongelukken mee gebeuren…
Geen enkel dier in een dierentuin zit daar in zijn natuurlijke omgeving en horen er dus eigenlijk niet thuis.
@pino wrote:
Tja. Maar dat dierenwelzijn voorop… daar twijfel ik nu dus een beetje aan sinds ik de nieuwsbeelden van gisteren zag. Volgens mij was het beter geweest voor Bokito om nu een beetje rust te krijgen en geen nieuwe prikkels van honderden mensen die hem komen aanstaren door het glas… :think:
De man van het slachtoffer laat in het AD weten dat het stel zich beraadt op een schadeclaim. "Mijn vrouw heeft nog heel lang zorg nodig. Die moet ergens van worden betaald." De man vindt bovendien dat de gracht rond het gorillaverblijf had moeten worden verbreed omdat de aap al eerder was ontsnapt uit een andere dierentuin.
die mensen ruiken geld! :thumbdown:
Ik vind het belachelijk dat en er komen dan ook 4 woorden in mijn hoofd
eigen schuld dikke bult!
ze is meerdere keren gewaarschwud, maar als je dan niet luisterd dan ben je gewoon dom!
in die vorige dierentuin is het dier volgens mij op een andere manier ontsnapt.
Deze aap staat bij zijn verzorgers bekend als een lieve vriendelijke aap.
daar moet je veel voor doen om die boos te krijgen, maar het is die vrouw wel gelukt.
@pino wrote:
@TaMa wrote:@Maxime wrote:
Tja. Maar dat dierenwelzijn voorop… daar twijfel ik nu dus een beetje aan sinds ik de nieuwsbeelden van gisteren zag. Volgens mij was het beter geweest voor Bokito om nu een beetje rust te krijgen en geen nieuwe prikkels van honderden mensen die hem komen aanstaren door het glas… :think:
Hij hoeft niet uit de groep, maar al die gezichten voor z’n neus lijkt me niet bevordelijk. Maar goed, ik ben geen deskundige…
@pino wrote:
@TaMa wrote:@Maxime wrote:
@Jenni wrote:
@Mutti wrote:@Jenni wrote:
Geen enkel dier in een dierentuin zit daar in zijn natuurlijke omgeving en horen er dus eigenlijk niet thuis.
Klopt, eigenlijk niet. Alleen is het ene dier gevaarlijker dan het andere…
Ik heb op zich niets tegen dierentuinen. Buiten het feit dat een dierentuin voor mensen heel educatief is en de enige mogelijkheid allerlei soorten dieren van dichtbij te bestuderen, valt tenminste niet elk mooi en waardevol dier ten prooi aan op geldbeluste mensen, zoals zo’n beetje alle in het wild levende dieren. Binnen de hekken van een dierentuin blijft tenminste nog Ãets voor uitsterven behoed. Maar apen kunnen zich qua intelligentie meten aan mensen. Ze reageren op de dingen die ze dag in dag uit zien. Ik kan me voorstellen dat het voor hen een kwelling is en dat ze door kunnen slaan. En alhoewel intelligent, blÃjven het natuurlijk wel wilde dieren en geen lief Monchichi-aapje, zoals dat rare mens dus blijkbaar dacht…
Ik ben denk ik, samen met die mevrouw, geloof ik de enige die ook dacht dat het beest er niks verkeerd mee bedoelde… :think:
Ik voel me een beetje naief, maar weet dan ook vrij weinig van apengedrag. :shifty:
Is er dan niemand die met mij??
Dus even los van het feit dat die mevrouw al gewaarschuwd is door de verzorgers
Stel dat ze het echt niet snapte… :think: Want daar ga ik maar even vanuit omdat dat het laatste is wat we gehoord hebben en er verder niks bekend is over de vrouw (niet bij mij tenminste)
Nu ik het verhaal op Nova gezien heb, weet ik ook meer over apen en als ik logisch nadenk had ik het ook eerder kunnen beredeneren. Maar goed, op het moment van het filmpje dacht ik echt: kijk nou, wat grappig, ze hebben contact. :eh: :shifty:
(voel me echt het enige domme mens, omdat ik het niet doorhad en de rest van kok wel :mrgreen:, of hebben jullie je mening gevormd NADAT je gehoord hebt hoe of wat…)
En dan doel ik niet op de mensen die al eerder verteld hebben hoe en wat te weten over de apen (Ruud ed)
ik weet wel dat als apen hun tanden laten zien, het meestal geen goed teken is.
animal planet gekeken denk ik :mrgreen:
Ik wist al eerder, dat je een aap niet recht in de ogen moet kijken, dat is voor hen een teken van agressie. Dat is overigens bij meerdere dieren zo
En het lijkt mij, dat als je zo bezeten van een gorilla bent zoals die mevrouw blijkbaar is, dat je dan ook geinteresseerd bent in zijn levenswijze en dat je dan ook eens gaan rondneuzen wat de signalen die zo’n dier uitzend, nou eigenlijk betekenen. Maar misschien redeneer ik wel teveel vanuit mezelf… dat is iets dat Ãk zou doen. Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die denken dat een wild dier zijn ‘streken’ wel af kan leren en puur menselijk gedrag aan kan nemen en te temmen is.
Ik heb laatst de documantaire “Grizzly Man” gezien, over Timothy Treadwell. Hij dacht exact hetzelfde, maar dan over grizzlyberen… met hem liep het echter minder goed af…
@Nicje wrote:
Ik ben denk ik, samen met die mevrouw, geloof ik de enige die ook dacht dat het beest er niks verkeerd mee bedoelde… :think:
Ik voel me een beetje naief, maar weet dan ook vrij weinig van apengedrag. :shifty:
Is er dan niemand die met mij??
Dus even los van het feit dat die mevrouw al gewaarschuwd is door de verzorgers
Stel dat ze het echt niet snapte… :think: Want daar ga ik maar even vanuit omdat dat het laatste is wat we gehoord hebben en er verder niks bekend is over de vrouw (niet bij mij tenminste)
Nu ik het verhaal op Nova gezien heb, weet ik ook meer over apen en als ik logisch nadenk had ik het ook eerder kunnen beredeneren. Maar goed, op het moment van het filmpje dacht ik echt: kijk nou, wat grappig, ze hebben contact. :eh: :shifty:
(voel me echt het enige domme mens, omdat ik het niet doorhad en de rest van kok wel :mrgreen:, of hebben jullie je mening gevormd NADAT je gehoord hebt hoe of wat…)
En dan doel ik niet op de mensen die al eerder verteld hebben hoe en wat te weten over de apen (Ruud ed)
@charity wrote:
@pino wrote:@TaMa wrote:@Maxime wrote:
ik denk dat hij ook niet blij was geweest als hij binnen had moeten blijven dan breekt hij uit hij valt iemand aan en word dan opgesloten of dat nou z’n goed idee is???
denk dat die verzorgers daar wel goed over na hebben gedacht hoor
Ik wist/weet niet heel veel over apen maar die grimas op het filmpje vind ik er niet uitzien als een glimlach of zo… :think: Dat van niet in de ogen kijken wist ik niet. Maar ja als ik naar de dierentuin ga dan loop ik door het apenverblijf, blijf even staan kijken en “ooh” en “aah” een beetje en dan loop ik weer door…
Nee niet echt een glimlach, maar wel interactie.
En in mijn ogen grappig…Na-apen…
Kusjes geven, met de tong draaien, vinger volgen…
Maar ik weet nu dat het iets anders betekent (daarom voel ik me ook dom hahaha :mrgreen: )
@Nicje wrote:
Nee niet echt een glimlach, maar wel interactie.
En in mijn ogen grappig…Na-apen…
Kusjes geven, met de tong draaien, vinger volgen…
Maar ik weet nu dat het iets anders betekent (daarom voel ik me ook dom hahaha :mrgreen: )
Dat begrijp ik dus ook niet, dat hij weer gewoon voor zo’n raam word gezet.
Die directeur van de Apenheul had ook aangegeven, dat als het 1 van zijn apen was, het beest een aantal dagen apart te houden en tot rust te laten komen.
Ik krijg steeds meer medelijden met dat arme beest. Vind het echt zielig hoe hij nu tentoongesteld word als 1 of ander monster.
En wat die schadeclaim betreft, je kon erop wachten…
Ergens denk ik ook wel eigen schuld, omdat er steeds meer verhalen komen dat die vrouw meerdere keren gewaarschuwd is.
Anderzijds had hij niet moeten kúnnen ontsnappen. Officieel hoort dat water 6 meter breed te zijn, ipv 4.
Dus ik denk áls ze gaan voor een schadeclaim, ze hem ook toegewezen zullen krijgen.