Pas op!!! Gorilla ontsnapt!!

Mensen in de buurt van Blijdorp: PAS OP!!!



Er is een gorilla ontsnapt!!



Ik vind het eigenlijk wel lollig nieuws…maar het kan natuurlijk best gevaarlijk zijn…



En hij heeft mensen geslagen hoor ik nu…dus het is echt niet zo leuk eigenlijk.

Grapje???



:eh: :think:



Edit: Lees het nu inderdaad ook.

Jeetje dat is schrikken zeg :o

@Cindy wrote:

Grapje???



:eh: :think:




Nee, het is echt geen grap. Er is zelfs een vrouw met de trauma helicopter naar het ziekenhuis gebracht.



De aap is nog wel in Blijdorp gelukkig.

Je zal daar maar net met je kinderen naar de aapjes staan te kijken.

Dan breekt het zweet je toch ook uit :o

ik kan er altijd wel om lachen, gezien vanuit de gorilla geef ik dat beest groot gelijk!

maar als je daar toevallig rondloopt is het natuurlijk minder lollig…

maargoed dat ik migraine had vandaag

anders waren we naar de dierentuin gegaan :roll:

ik vraag me ook af hoe het dier heeft kunnen ontsnappen…

en of ie het de volgende keer nog weet

ze hebben hem gelukkig alweer te pakken

woei!!! hahahaha, kreeg meteen het beeld van King Kong in mijn hoofd… hehehe…



oh sorry ben echt melig…



tis natuurlijk best gevaarlijk, maar toch ook wel stiekum een beetje grappig :lol: :lol: :lol: (tenzij je er natuurlijk zelf net ff voor staat :eh: :think: )

Was het die zilverrug? :shock: :shock: Daar wil je echt geen klap van hebben hoor :shock: :mrgreen:



Sorry sorry, maar moest er stiekum ook wel een beetje omlachen, je hoort dat toch niet elke dag?

Ontsnapte gorilla gevangen

Uitgegeven: 18 mei 2007 14:57

Laatst gewijzigd: 18 mei 2007 16:56



ROTTERDAM - De gorilla die vrijdagmiddag uit zijn verblijf in Diergaarde Blijdorp ontsnapte is weer gevangen. Onduidelijk is nog of het dier is verdoofd. De dierentuin is weer toegankelijk voor bezoekers, aldus een woordvoerster.



Bekijk fotoserie



Ontsnapping gorilla

Bij de ontsnapping zijn een aantal gewonden gevallen. Hoeveel mensen gewond zijn geraakt is niet bekend. Volgens verschillende ooggetuigen zou de aap een vrouw hebben aangevallen.







Letsel



Zij is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht, meldt Radio 1. De dierentuin werd na de ontsnapping volledig ontruimd en het massaal aanwezige publiek moest voor de poorten wachten.



De ontsnapte gorilla heet Bokito. Hij is het dominante mannetje in de groep. In de groep waar vorig jaar twee nieuwe baby’tjes werden geboren is nog een mannetje, Thomas. Hij is echter nog te jong om te fokken.



De aap heeft tijdens zijn ontsnapping huis gehouden in een nabijgelegen restaurant. Stoelen, tafels en ramen zijn kapot.



© ANP/NU.nl

Je zou daar gelopen hebben op dat moment, zeg… :shock:

Jeetje :shock: :shock:

Die arme vrouw :frowning:



Dit is Ticho 2 weekjes terug voor Bokito.. ze hebben samen een tijdje naar elkaar staan staren.. aardig beesie hoor 8)

:shock: brrrr die zou ik niet “live” willen tegen komen hoor! Mijn dochter is dinsdag nog naar Blijdorp geweest met school, moet er niet aan denken wat er was gebeurt als zij daar liep met een ontsnapte gorilla.



kuzzz

Hij is wel mooi :inlove: :inlove:

Ik vind het prachtige beesten die zilverruggen, zo indrukwekkend!

Nee idd, je moet er niet aan denken, maar ja, ik kna me indenken dat zo’n beest ook wel eens de pest heeft aan al die mensen die elke dag naar hem staan te loeren… :mrgreen:

En dan een tic krijgt en uitbreekt, zoals vandaag.

gelukkig is ie gevangen en blijft hij morgen binnen!!



dan ga ik hem nl. met een bezoekje vereren! :wink:

Je zal er inderdaad maar net lopen. Je schrikt je rot.



Vandaag las ik nog dat ze niet begrijpen waarom dit gebeurt is. Gorilla’s houden helemaal niet van water. Ze kunnen daar zelfs van in shock raken. Ze denken dat er iemand geweest is (waarschijnlijk kinderen) die hem zo hebben staan uitdragen en treiteren dat hij daardoor tot zijn daad gekomen is…



Van de site van Blijdorp:

Waarom en hoe Bokito precies uit zijn verblijf wist te ontkomen is nog niet duidelijk. Dat is nog in onderzoek. Er zijn vermoedens dat hij is uitgedaagd door publiek en daarom over de gracht is gesprongen. Bokito is vorig jaar uit Berlijn naar Blijdorp gekomen. Hij is in Berlijn met de hand grootgebracht en dus gewend aan mensen. In principe zijn gorilla’s geen agressieve dieren, maar ze zijn wel heel sterk en kunnen in paniek raken als zij bijvoorbeeld hun familie niet in de buurt hebben.





Uit BN/DESTEM:



“Als de aap buiten het hek komt, raakt hij in paniek of zet het op een lopen naar een rustig plekje.” Volgens de woordvoerder staan gorilla’s niet bekend om hun grote lef en laten ze zich niet zo snel uitdagen, behalve wanneer ze hun jonkies en vrouwtjes moeten verdedigen. Mogelijk voelde Bokito zich uitgedaagd, maar dat is onduidelijk.



Hoe Bokito heeft kunnen ontsnappen is nog een raadsel. Gorilla’s kunnen doorgaans niet zwemmen. Bovendien raken ze in shock, zodra ze in water geraken. De gracht rond het buitenverblijf is vier meter breed en ruim anderhalve meter diep.

ik vindt het echt erg en ik kan er echt niet om lachen hehe! je zult daar maar staan met je kleine en hij pakt jou en je kind! dan schrik je eigen echt kapot!



Ik vindt dat ze het daar wel beter op mogen letten!! gelukkig is dit keer maar een gewonde maar de volgende keer kan er ook een dooie vallen als het weer gebeurt!



Ik vindt het echt heel erg eng allemaal brr! moet er niet aan denken dat tie mijn assie te pakken had gekregen



groetjes mery

Ik zag gister de beelden en ook foto’s die mensen gemaakt hebben.



Op 1 foto zag je een man en vrouw,vrouw zat aan een tafel met een baby en bij de man zag je een kindje in paniek naar hem toe gaan.

Een stukje Achter hun zag je de gorilla :shock:



Ook lieten ze het bloed zien van de persoon die aangevallen was.

Die persoon is gebeten in zijn arm en meegesleurd :shock:

Een vrouw vertelde dat een man helemaal in paniek de struiken uitkwam,hij heeft mijn vrouw hij heeft mijn vrouw :?



Ik kan er eigenlijk ook niet om lachen als ik dit allemaal zie en hoor.

Nee, ik kan er ook niet om lachen hoor…maar toen ik dit topic opende, wist ik enkel nog maar dat er een gorilla ontsnapt was en deden de nieuwslezers er ook erg grappig over. Dus ja, toen vond ik het ook nog grappig. Maar dat was al snel over hoor.



Het moet verschrikkelijk zijn als je daar bent op zo’n moment…zeker voor kinderen :cry: