Pas op!!! Gorilla ontsnapt!!

@Joepie! wrote:

Nee, ik kan er ook niet om lachen hoor…maar toen ik dit topic opende, wist ik enkel nog maar dat er een gorilla ontsnapt was en deden de nieuwslezers er ook erg grappig over. Dus ja, toen vond ik het ook nog grappig. Maar dat was al snel over hoor.


Ja inderdaad. Ik vond het ook grappig toen ik het net hoorde maar als je dan hoort wat hij allemaal heeft aangericht en dat hij die vrouw zo heeft verwond dan is het niet leuk meer :(

Ik denk dat veel van die kinderen voorlopig niet meer naar de dierentuin durfen :?



Ik hoop toch wel dat er nu een hek of zoiets voor gezet word :think:

Het schijnt dat gorilla’s bang zijn voor water, maar Bokito niet. Iemand zei dat hij de dag ervoor ook al tot zijn knieen in het water stond… :eh:








Volgens de vaste bezoeker is Bokito al weken opstandig, sinds drie van zijn jongen naar de dierentuin in Sjanghai zijn overgebracht. "Bokito stond eergisteren nog tot zijn knieën in het water. Als de diergaarde al maatregelen hadden genomen, was dit niet gebeurd", aldus De Horde die gisteravond nog behoorlijk ondersteboven was.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/63923151/_Help_help,_hij_heeft_mijn_vrouw!_.html?p=3,1 --> nou ja! Link pakt ie niet...

Ik heb gelezen dat toeschouwers de gorilla’s aan het uitdagen waren en hij zijn vrouwtjes en koters wilde beschermen en daardoor de gracht overgesprongen is. Eenmaal buiten het hek raakte hij in paniek omdat hij niet meer naar zijn familie kon.



Ik ben het er mee eens dat ze al eerder maatregelen hadden moeten treffen, want er waren al meerdere pogingen gedaan (hij is overigens in zijn vorige dierentuin in Berlijn ook al een keer over een muur geklommen), maar heb ook al zo vaak gezien dat kinderen én volwassen dieren uitlokken in de dierentuin. Van kinderen snap ik dit nog, maar van de volwassenen niet en ook niet dat ouders of begeleiders van de kinderen hier niets van zeggen. Dieren verdienen ook respect en daarbij, dit blijven wilde dieren. Maar goed, in dit geval hadden ze wel maatregelen moeten nemen.



Hier op de kinderboerderij heb ik ook al een paar keer gezien dat kinderen geitjes aan het slaan waren (oa met voedselblikjes) en de ouders alleen maar schaapachtig ernaar stonden te kijken of grinniken. Tot zo’n beestje het een keer gehad heeft en gaat bokken, dan heeft dat beestje het ineens gedaan. Dan kan ik echt uit mijn slof schieten en dat heb ik dus ook al meerdere keren gedaan.

bokito heeft eerst in een dierentuin in berlijn gezeten daar is hij over een 3 meter hoge glazen wand heen geklommen en ontsnapt.



dus hij is nogal een lastige !!!



de apen mogen niet meer op het eilland totdat er iets is veranderd ze weten nog niet wat ze gaan veranderen.



tja en dat ze eerder hadden moeten ingrijpen wie zegt dat de verzorgens dat hebben gezien dat hij al in het water had gestaan ze zijn er niet de hele dag bij he. het zijn nu eenmaal dieren. wilde dieren!!!

Ikw oon er aan de aoverkant. Wilde die middag naar blijdorp gaan m,aar een kapotte wasmachine gooide roet in het eten…thank god!

@Esther83 wrote:

Ikw oon er aan de aoverkant. Wilde die middag naar blijdorp gaan m,aar een kapotte wasmachine gooide roet in het eten…thank god!




Kijk…ben je zomaar blij met een kapotte wasmachine!! Zou ik in jouw geval ook zijn!!!



En is hij te repareren??

Verschrikkelijk voor die vrouw zeg, wat moet ze in angst zijn geweest en een pijn (verbrijzelde hand, toch?) hebben gehad. Dit was een volwassen vrouw, wat zou ie met een kind hebben kunnen doen?



En voor de andere omstanders natuurlijk ook verschrikkelijke angst.



Als die vaste bezoeker idd gelijk heeft, is het grove nalatigheid van de dierentuin. Jakkes, voorlopig ga ik met een ander gevoel naar een dierentuin!

tjees hebben jullie gelezen wat ze allemaal voor verwondingen heeft ,ik schrok er zo van…

Zometeen bij hart van nederland komt een amateur filmpje van de ontsnapte gorilla gemaakt door een bezoeker gisteren.

Ik ben benieuwd!

Nu word er weer beweerd dat de gorilla die vrouw bewust heeft uitgekozen…



En de ander zegt dat hij weer getreiterd werd vlak van te voren…



En een advocaat maakt bekend dat mensen een zaak kunnen aanspannen omdat ze het hebben zien gebeuren en dat er sommige gewond zijn geraakt…



:think:

NOu, ik geef Bokito groot gelijk dat ie haar heeft gepakt! Wat een dom mens zeg! Gister reportage gezien bij Nova… Had dat mens een bord voor haar kop of niet zeg.

" als ik lach, lacht hij terug" Ja, apen die grimassen zijn doorgaans niet blij mevrouwtje. En dan stond ze daar min. 3 keer per week.

Ik denk dat ie mooi heeft gedacht, “zo, nou zal ik haar eens even flink te pakken nemen!” (en ik geef hem geen ongelijk)

Jeetje puk, ik hoop toch niet dat je dit echt meent?

Ja sorry maar zoiets heb ik nou ook, zo’n beest moet op den duur toch echt wel kriegel worden van al die mensen die “aapjes” komen kijken enzo.





Edit Ruud.

Er ligt iemand gewond in het ziekenhuis niet echt gepast om hier vervolgens een rits smileys te plaatsen.

Ik vind het erg wat er gebeurd is en vind ook echt dat de dierentuin tekort is geschoten.



Ik heb ook beelden gezien dat de gorilla vijandig op haar reageerde en snap ook niet waarom ze hier mee door ging. Maar weet niet of het wel haar fout is. Misschien dacht ze wel echt dat hij naar haar lachte ipv dat hij juist het tegendeel wil laten zien. Heeft iemand haar hier wel op gewezen? Al die experts hebben nu commentaar hierop, maar geen idee of één van hen haar er ook wel eens op gewezen hebben. Ik vind het in elk geval erg wat er met haar is gebeurd.



Ook voor de gorilla vind ik het erg. Ik vraag me echt af of dat beestje wel op zijn plek zit in een dierentuin na zo veel pogingen tot uitbraak. Laat hem toch lekker relaxen in een reservaat waar niet zoveel mensen komen.

Je kunt het stukje bekijken van Nova

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=5170&CFID=22930736&CFTOKEN=82498249



Zij keek de gorilla steeds in de ogen en dacht dat hij aandacht van haar wilde.

Maar hij toonde al eerder agressief gedrag naar haar toe, maar dat zag ze niet.

Triest hoor dat dit moest gebeuren :hand:

Ja ik vind het ook erg triest :frowning:

Zij heeft gewoon niet de signalen gezien, dacht inderdaad net als wat Victoria al zei dat hij aandacht van haar wou.

KLink mischien hard,maar aan het filmpie van de man van het slachtoffer te zien is het best begrijpelijk HOE het gebeurd is ,Vind het erg lulig dat blijdorp nu zo in het negatieve licht komt te staan.IEDEREEN snap als je zag hoe die aap op de fimpje op haar reageerde,dat hij het niet LIEF bedoelde hij was gewoon puur agresief tegen haar :naughty:

Op de Nova site is ook al een Poll aangemaakt of hij moet worden afgemaakt enzo… :eh:

Gewoon BELACHELIJK om dat arme dier daarvoor aan te kijken,Het istoch haar eigen schuld jezus,ALs ze zo bij mij voo rme neus 3 keer per week staat,Ga ik ook uit me dak denk ik,Dom mens :doh: