Over Mijn Lijk

Ben alleen thuis dus ga zo ook maar eens janktherapie doen…

Pffff heftig hoor, maar zo mooi hoe Sandra afscheid heeft genomen. Dat ze gewoon die laatste momenten toch nog gefilmd hebben vind ik heel bijzonder. Ik vind haar man ook echt geweldig! En ik vind Yvon het ook super goed doen eerlijk gezegd, ik vind dat ze echt de juiste dingen weet te zeggen en te doen. Super goede zet om haar hier voor te vragen!

ik ga hem nu kijken :cry:

denk ook niet dat er nu nog een aflevering komt die makkelijk is, gezien het stadium van de rotziekte!!!

Nou volgende week is Pieter Jan aan de beurt…

heb 'm toch afgekeken…

wat een ontzettend mooi afscheid heeft Sandra genomen, hoe verdrietig het ook allemaal is…

Heb hem ook net bekeken.

Wederom een emotionele aflevering.

Vind dat Yvon het inderdaad erg goed doet. De eerste aflevering was ik ook nogal kritisch, maar ondertussen vind ik dat ze echt niet onder doet voor Patrick Lodiers.

Iemand enig idee uit hoeveel afleveringen deze reeks bestaat?

Want zoals iemand al zei, ik geloof dat Pieter-Jan in de volgende uitzending ‘de volgende’ is, het lijkt me zo snel gaan, 3 achter elkaar.

En Bob en Lonneke zijn er nog steeds, dus na volgende week word er alleen nog over 2 personen uitgezonden omdat er dan al 3 weggevallen zijn.

Dus misschien dat het al bijna afgelopen is?

@Tante Soesa wrote:

Ben alleen thuis dus ga zo ook maar eens janktherapie doen…

Dat dacht ik vanmorgen ook. Ik ben geen huilebalk maar de tranen stroomden over mijn wangen… :cry:

tja wat moet je zeggen!!!

:cry: :cry:

mijn favorieten, sandra en maartje allebij de strijd verloren tegen die rot ziekte…jammer genoeg heeft PJ dus ook al de strijd verloren, bahbahbah…ik hoop echt dat lonneke en bob het langer volhouden :pray:

heb zoveel respect voor deze mensen gekregen!!! wat een ongelovelijke k*t ziekte is het ook…

Ik vind spreken over volhouden zo vreemd staan wanneer het over zo’n ziekte als deze gaat :shifty:

Alsof ze het zelf opgegeven hebben terwijl het hun lijf was die hun tegenwerkte.

niet rot bedoelt hoor, want ik snap wel wat je bedoelt :-*

net aflevering 6 gekeken , tranen met tuiten …

vorige aflevering was al huilen met maartje ,maar nu met sandra nog vele malen erger.

wat was zij sterk zeg ! en die man van haar die zijn verdriet gewoon niet laat zien omdat zij dta niet wil…

wow…

Pfff ik heb de online aflevering ook al weer zitten kijken.

Wat ontzettend dapper van Sandra om de beslissing te nemen om tot euthanasie over te gaan. En ook zo knap van haar man.

Hier dus ook weer tranen.

ook hier hem net gekeken! Wat een respect zeg voor sandra en haar man!!

heftige shizzle hoor , vind het zo knap zo rustig zo liefdevol. pfoeihh t geeft je wel stof tot nadenken .

Ik heb alle afleveringen gevolgd maar eigenlijk ben ik daar helemaal niet geschikt voor. ik voel me nu zo rot. Die Sandra, wat een prachtige vrouw en wat een rustig maar oh zo oneerlijk einde :cry:

heb net de twee afleveringen zitten kijken…

:cry: met tuiten hier… poef zeg…

heftig!

Maar wat moedig en wat mooi hoe het allemaal gegaan is

Ook hier tranen met tuiten… Wijs besluit maar ontzettend heftig… :cry: :cry: :cry:

:cry: gisteren avond alle uitzendingen achter elkaar gekeken en ook hier waterlanders hoor :cry:

De uitvaart van MAARTJE :shock: Echt “prachtig” die koets met die paarden, zo indrukwekkend.

Hoe ze haar einde naderde, was zo dapper. Heel veel humor nog en ze zat nog zo vol leven,… ze was er echt niet aan toe helaas.

En dan Sandra,… :cry: ze deed het allemaal zo goed, ze heeft het zo dapper gedragen. Ze wist al vrij snel dat het foute boel was en ook zij wilde nog lang niet dood. Haar man,… wat een sterk persoon. Het is allemaal zo rustig gegaan allemaal en zo mooi.

Haar euthanasie keuze was een sterke, de wandeling met naasten die gewoon allemaal weten dat ze die avond op zeker zal gaan sterven, echt ik had het toen echt heeeeel moeilijk.

Het in elkaars armen liggen op het moment dat je overlijdt. Samen kalm en wetend wat er komen gaat,…

Toen ze echt overleden was, brak hij ook even.

Heel sterk gefilmd en mooi samengesteld.

Yvon Jaspers doet het zooooo ontzettend goed! Echt, zeker de juiste persoon voor dit alles. Het gaat haar ook niet in de koude kleren zitten.

Net een aantal afleveringen achter elkaar gekeken.

Nou ik heb het niet droog gehouden.

Moest toch zo huilen bij de gedachten dat de man van Sandra die avond alleen achter zou blijven. Vond het zo mooi hoe ze afscheid van elkaar namen.

Weet je als je zoveel ellende gehad hebt en je bent het vechten moe dan is dood gaan echt niet erg meer. Dan is het gewoon genoeg geweest. Het enige wat dan nog erg is, is dat je weet dat je mensen achterlaat die jou gaan missen en die verdrietig zijn omdat jij er niet meer bent.

En Sandra is op een hele fijne rustige manier overleden, geen gevecht, geen hartaanval, niet gestikt, gewoon zonder pijn. Dat is de mooiste manier om te gaan toch? Als het rustig gaat is doodgaan echt niet zo erg, ook niet om te zien vind ik, dan valt iemand gewoon in slaap en stopt met ademen. Alles er omheen is veel emotioneler en onwerkelijker eigenlijk…

Poeh, net de laatste 2 afleveringen gezien en aardig wat zakdoekjes volgesnotterd! Hoe verdrietig het allemaal ook is, het is op een bepaalde manier ook heel mooi. Door zo’n programma wordt je even weer met beide benen op de grond gezet. Het leven, de toekomst, het is niet allemaal vanzelfsprekend.

Ik ben het ook eens met Tante Soesa.