Zijn er hier meer mensen die de eerdere series gevolgd hebben? Ik heb elke aflevering gezien, en nu begint a.s. donderdag de nieuwste serie met Yvon Jaspers.
De eerste aflevering is al te zien op de site.
Zijn er meer die deze serie weer gaan volgen?
Ik zou wel willen maar ik moet dan net altijd weg om te werken :?
Ik ziewel eens voorstukjes en die vind ik dan intressant en dan helaas pindakaas weer.
behalve als ik vakantie heb
ja, vaste kijker. vind het een van de beste programma’s die op nederlandse bodem momenteel gemaakt wordt. Mooie integere tv. :thumbup:
(en ik ben geen janker, maar heb van alle mensen van de vorige seizoenen de blogs bijgehouden daarna, en telkens zoooo hard gehuild als daar het vreselijke bericht op kwam te staan dat ze overleden waren… )
Wel heftig dat er al 3 van de 5 overleden zijn
@joseetje wrote:
Wel heftig dat er al 3 van de 5 overleden zijn
van het komende seizoen? Jeetje…
Bij het vorige seizoen liep het totaal anders, toen stierf er ‘maar’ 1 tijdens de serie. Helaas is inmiddels iedereen overleden.
Van het allereerste seizoen is er nog steeds een iemand in leven he, Wiebe.
Het is een mooi programma, maar het is wel echt echt echt heftige materie vind ik. Maar prachtig hoe bnn het aanpakt, niet te zwaar, niet te luchtig, betrokken, respectvol.
Erg heftig!
En als je deze mensen ziet, dan heb ik alleen maar respect voor hoe ze hiermee omgaan.
Het hefstigste vond ik van vorig jaar het afscheid van Margreet.
@Zeemeermin wrote:
Ik ken het niet, waar gaat het precies over?
het is een serie die 5 jongeren (tot +/- 30?) volgt die allemaal te horen hebben gekregen een ongeneselijke ziekte te hebben en binnen enkele maanden/jaar te zullen sterven.
http://overmijnlijk.bnn.nl/
(in dit seizoen ook een jongen van 15 die overleden is, ik huil nu al bijna…)
Ik kan dit soort dingen niet meer kijken sinds ik kindjes heb :oops: … Ben echt een watje geworden, heb het al met emo films, maar met “echte” verhalen… pfff vreselijk emomuts die ik ben!
Is Wiebe nog steeds in leven?
Heb hem nog een tijdje gevolgd en het leek inderdaad weer beter met hem te gaan.
Heb ook alle seizoenen hiervoor gekeken. Vond dat Patrick Lodiers het heel mooi deed.
Karin is mij heel erg bijgebleven, ook de vrouw van het vorige seizoen die een peuter achterliet en uit datzelfde seizoen die man (ik geloof dat hij ook Patrick heette) die met een vriend een soort van kunstenaar was en shirts verkocht met hun eigen bedachte kunst erop.
Dat was echt een levensgenieter, begin 30, getrouwd, heel leven voor zich…
Ik weet niet hoe laat het komt, maar als het een redelijke tijd is ga ik zeker weer kijken.
Alleen jammer van Yvon (misschien doet ze het super hoor…) maar ik vind haar niet zo…
@Anneke wrote:
Is Wiebe nog steeds in leven?
Heb hem nog een tijdje gevolgd en het leek inderdaad weer beter met hem te gaan.
Heb ook alle seizoenen hiervoor gekeken. Vond dat Patrick Lodiers het heel mooi deed.
Karin is mij heel erg bijgebleven, ook de vrouw van het vorige seizoen die een peuter achterliet en uit datzelfde seizoen die man (ik geloof dat hij ook Patrick heette) die met een vriend een soort van kunstenaar was en shirts verkocht met hun eigen bedachte kunst erop.
Dat was echt een levensgenieter, begin 30, getrouwd, heel leven voor zich…
Ik weet niet hoe laat het komt, maar als het een redelijke tijd is ga ik zeker weer kijken.
Alleen jammer van Yvon (misschien doet ze het super hoor…) maar ik vind haar niet zo…
ja wiebe leeft nog.
Ik ben ook benieuwd of Yvon de juiste balans weet te vinden. Ik ben geen Lodiers-fan, maar bij dit programma sloeg ie precies de goede toon aan, respectvol maar niet te zachtjes, niet met fluwelen handschoentjes.
Ik vond van laatste seizoen voor Emmy en Patrick indrukwekkende mensen, idd zo levenslustig, zulke mooie persoonlijkheden… En de kandidaten met kinderen, dat confronteert natuurlijk ook vreselijk…

vreselijk maar ik vind het een mooi programma
Een heel mooi, maar tranentrekkend programma. Is zo mooi opgebouwd en je ziet mensen nu eens in real life wat ze mee maken ipv dat het gespeeld wordt.
Ga zeker weer kijken!!
Ik keek even op de site en daar staat een mogelijkheid dat je je eigen afscheid beschrijft.
Allemaal vragen die je in kan vullen van hoe je het wil hebben, crematie/begrafenis, welke muziek & welke muziek juist niet, wat voor kist etc. Als je de lijst invult en op verstuur drukt, dan krijg je het in je mailbox en kun je het in je administratie doen.
Hebben jullie dit soort dingen zwart op wit staan…?
Ik denk dat ik het binnenkort (even) ga invullen. Het is altijd goed om ziets al klaar te hebben. Dan hoeven je nabestaanden niet zoveel na te denken.
En zijn jullie goed verzekerd?
In onze nabije familiekring bleek dat iemand na zijn overlijden niet goed verzekerd was… dat is erg!
@Anita-1982 wrote:
Ik keek even op de site en daar staat een mogelijkheid dat je je eigen afscheid beschrijft.
Allemaal vragen die je in kan vullen van hoe je het wil hebben, crematie/begrafenis, welke muziek & welke muziek juist niet, wat voor kist etc. Als je de lijst invult en op verstuur drukt, dan krijg je het in je mailbox en kun je het in je administratie doen.
Ik denk dat ik het binnenkort (even) ga invullen. Het is altijd goed om ziets al klaar te hebben. Dan hoeven je nabestaanden niet zoveel na te denken.
In onze nabije familiekring bleek dat iemand na zijn overlijden niet goed verzekerd was… dat is erg!
ik heb van mijn uitvaartverzekering (antwoord op je tweede vraag

Haha Fiep…
Ik heb dat boekje ook, alleen niet ingevuld.
Mijn man weet waar ik van hou, en om eerlijk te zijn heb ik geen wensen… :shifty:
Heb geen favoriete bloem ofzo, muziek weten ze wel wat ik leuk vind, hoef geen specifiek nummer ofzo.
Verder vind ik het wel best, haha.
Ga zo eens op de site kijken, vast ‘kennis maken’ met de personen uit de nieuwe reeks.
Het is vooral zo heftig denk ik omdat de mensen die meedoen aan het programma ‘onze’ leeftijd hebben.
Ik zit nu die aflevering te kijken.
maar tsjee wat zegt Yvon heftige dingen tegen die mensen.
echt hard soms… of ben ik de enige die dat zo ziet :oops:
Heb de afl. nog niet gezien, heb je een voorbeeld?
Ik vond Patrick altijd zo goed omdat hij zo nuchter was. Hij bleef netjes maar zonder echt dat medelijden te hebben dat me vreselijk lijkt als mensen dat continu met je hebben.
En soms gewoon een grapje tussendoor en serieus kunnen zijn wanneer nodig.
Ik vind het een prachtig maar o zo droevig programma. De afgelopen 2 series heb ik ook gevolgd. Af en toe kijk ik nog op hun weblogs en ik zag een paar weken geleden dat Emmi ook overleden was en Wiebe nog steeds leeft.
@fiep klophout wrote:
@Anita-1982 wrote:Ik keek even op de site en daar staat een mogelijkheid dat je je eigen afscheid beschrijft.
ik heb van mijn uitvaartverzekering (antwoord op je tweede vraag) een boekje gekregen waar je dat soort dingen in kunt vullen, heb ik ook gedaan. Nu maar hopen dat als ik onverhoopt overlijd, er iemand is die in mijn warboel huis dat boekje binnen een dag of twee boven water weet te toveren… :shifty:
Ja je bent verzekerd maar kan ook voor een te bedrag laag verzekerd zijn hé.
Dat was in onze familie het geval… :?
Anneke, ff offtopic: mijn uitvaartverzekering heeft de mogelijkheid om alles online in te vullen qua wensen. Zo is je verzekering gelijk op de hoogte zonder dat je familie eerst nog dingen moet opzoeken enzo. Scheelt weer werk voor degenen die je achterlaat. Misschien kan het bij jou verzekering ook?