Er staat me wel iets van bij nu je het zegt :think:
Ook ik kijk elke week op internet.
Hoe erg is het als je op zulke jonge leeftijden te maken krijgt met kanker. Maar ongelooflijk en bewonderingswaardig hoe deze 5 jonge mensen met hun ziekte om gaan. En dan met name Pieter, Maartje en Sandra.
Zo vol kracht en ondanks alles het positieve uit het leven proberen te halen. Respect daarvoor!
ik vind ze allemaal toppertjes!!! zo ongelovelijk dat zulke jonge mensen aan die verschrikkelijke ziekte te komen te overlijden!!!
maartje en sandra hebben mijn hart gestolen!!!om hun heb ik menig traan gelaten tijdens de afleveriingen…
@fiep klophout wrote:
Elmar de Beukelaar (34 jaar, kraakbeenkanker) - †4-10-2005
Fedde Geelen (27 jaar, hersentumor) - †11-3-2006
Karin Huurman (29 jaar, longkanker) - †7-12-2005
Wiebe de Jong (25 jaar, lymfklierkanker)
Geja Sandink-Lammers (21 jaar, melanoom) - †13-9-2005
Hmmm alleen Fedde dus geen kanker (uuuh of ben ik nu heel dom, en is hersentumor tóch een vorm van kanker? :oops: :oops: )
Gwendo overleed na het tweede seizoen. Tjdens de terugblik-aflevering besloot hij euthenasie te laten plegen.
Margreet is ook tijdens de afleveringen overleden, volgens mij tenminste.
Patrick als eerste, daarna Margreet, daarna Gwendo tijdens de terugblik.
Karina rond december 2008 volgens mij, gek gevoel, want toen was Yvon al deze serie aan het schieten en Pieter Jan is eind december ook al overleden. Terwijl dat zover uit elkaar lijkt te liggen nu.
Emmy is in november 2009 overleden, terwijl toen Sandra en Pieter Jan van deze serie al dood waren, en Maartje van deze serie kort daarna overleden is.
Alleen Wiebe van serie 1 leeft nog.
Echt triest om dat te beseffen.
Ook weer gekeken…tjongejonge, ik vind het allemaal zo heftig.
Als ik Pieter zie, helemaal uitgeput (en dat allemaal in een paar maanden :shock: ). En Sandra met de morfine…en Maartje die zichzelf keihard tegenkomt…zo ontzettend verdrietig en oneerlijk allemaal.
En inderdaad het besef dat het ‘zomaar’ afgelopen kan zijn.
Ik vind dat Yvon het trouwens heel goed doet…
Ik heb net de 5e aflevering online gezien, zal niet vertellen wat er allemaal was… Maar ik heb constant met tranen in mijn ogen zitten kijken. Verschrikkelijk
god, wat ontzettend zwaar, moeilijk, kutt, verdrietig, alles…
net aflevering 5 online gekeken… My God… wat ongelofelijk triest allemaal
dikke tranen hier
Ik heb hier ook net afl 5 gekeken, mieters wat heftig zeg .
Heb ook afl 5 gekeken
Moeilijke vind ik dat programma’s wel vaker raken, maar dat zijn meestal series met scripts en scenarios’s en is nep.
Dit raakt harder, dit is echt.
Ja dat is het, en het feit dat ze net zo oud zijn als ik…dat hakt er ook behoorlijk in op 1 of andere manier. Het besef dat zoiets kan gebeuren…brrr
ongelovelijk!!! zo heftig allemaal!!!
Pfff ben er helemaal stil van
Ja hé…
Toen het gisteren wat afgelopen ging ik Robin’s verjaardagstaart bestellen.
Je staat gewoon op, en gaat weer door…
Maar ergens denk je wel, het kan mij ook gebeuren. Het kan zomaar ineens gewoon helemaal fout zijn en gewoon klaar.
Vreselijk angstig, vind de ziekte zelf ook heel akelig. Een sluipmoordenaar.
Weten dat je doodgaat, het wachten erop…
En je hoort het tegenwoordig ook zo vaak, steeds meer jonge mensen ook.
Heb weleens gehoord dat uiteindelijk 1 op de 3 mensen aan kanker zal overlijden.
Gisteren weer gekeken…
Maartje… wat vond ik het zielig…
Dat ze haar steen uit koos en daarna helemaal instorte. ‘Ik ben er nog niet klaar voor, ik wil leven, de dood sucks…’
En Pieter-Jan… met zijn badminton… Verder lieten ze dit keer weinig van hem zien.
Bob, die bij zijn eigen gereserveerde graf stond.
Zijn vriendin die er naast stond.
Vol met plannen, een baby op komst.
Dat valt gewoon niet te bevatten. Wat enorm sterk leken ze ook, zij vooral.
Ik zou als partner denk ik helemaal instorten.
Sandra raakte nu ook zichtbaar meer uitgeput.
Ze had het daar ook wel heel erg moeilijk mee.
En Lonneke, die heeft gelukkig nog niet zoveel last overal van. Vind het knap dat zij nog zoveel vreugde kan beleven en zelfs alleen naar Gambia vertrok.
Denk dat ik toch maar eens afl 5 ga kijken.
Een week duurt nog zo lang…
Heb hem gezien.
Wat een heftige uitzending…
Tot nu toe heb ik gewacht op de uitzendingen op tv maar ik kon het na het lezen van de verhalen hier ook niet laten…zo triest…
afl 5 net gezien pppfff heftig!
Gisteren vergeten te kijken dus alleen het einde gezien, dus straks even uitzending gemist en dan denk ook maar de volgende vast online kijken ben nu wel nieuwsgierig eigenlijk…
Ik vind het deze keer behoorlijk heftig eerlijk gezegd, deze serie lijken de mensen veel eerder echt te ziek te worden voor de leuke dingen in het leven, de andere uitzendingen was dat een beetje verdeeld… maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Oooh man, wat een heftige aflevering dit . Wow…
Heb vrijdagavond ook vast afl. 5 gekeken omdat jullie er over schreven, maar mennn wat gaat het hard ineens soms hè? Ik herken het helaas ook wel van mijn moeder en toen ik Yvonne afscheid zag nemen van Maartje ging ik echt even bijna 18 jaar terug in de tijd en bedacht ik me ineens hoe moe mijn moeder op het laatst was en hoe opgeblazen van al de troep in haar lijf. Het enige verschil is dat mijn moeder “al” 42 was en Maartje nog maar 31 en zij heel veel dingen die mijn moeder wel heeft kunnen doen nooit meer heeft kunnen doen. Het is heftig, had eerlijk gezegd verwacht dat Pieter Jan de eerste zou zijn omdat die al zo zwak en broos was bij de eerste aflevering en Sandra en Maartje toen nog zo sterk…