Vond haar zeker ook niet tegenvallen.
Alleen bij die stoma voelen had ik zoiets van… :eh:
Toch een beetje persoonlijk, ze vroeg het ook niet eerst maar deed het gewoon.
Lijkt me ook heel erg als dansen je leven is en nu alleen maar toe te kunnen kijken…
Die Pieter-Jan, wat vreselijk om zo’n jonge vent zo ontzettend moe en zwak te zien.
Dat je op een leeftijd bent dat er nog zoveel te ontdekken is voor je, de wereld ligt aan je voeten maar je word in de greep gehouden door deze ziekte.
Heftig hoor…
Lonneke, leuke meid!
Goedlachs, veel (positieve) energie. Zou niet eens zeggen dat ze ziek was.
Die jongen (ben zijn naam kwijt), toe aan het stichten van een gezin maar weten dat je je kind niet zult zien opgroeien…
Vond het weer erg heftig, maar ben ‘blij’ dat ik het heb gezien. Ga het ook echt weer volgen.
Wat een heftig programma… ik ben al zo’n snotteraar, en zat nu al met een brok in mijn keel. Wel een mooi programma, ik ga het zeker volgen. Sandra, die danseres, was een goede vriendin van een collega van mijn man. En die jongen van vijftien, wat heftig, een half jaar geleden (voor het programma was opgenomen) was er nog niets aan de hand en nu zo ziek… heftig hoor!
Wat een mooie, dappere mensen allemaal…
Ik heb niet gekeken…
Maar krijg al steeds kippevel van het lezen hierzo…
Ik vind het wel knap dat ze zo’n programma maken en durven maken! :thumbup:
Ik zit nu te kijken toevallig net op het stukje van de stoma. Wij zien dat ze er opeens aan zit, maar Yvon loopt daar waarschijnlijk al wat langer met haar en de andere rond hier dus dan word je wat persoonlijk en wat lijflijker denk ik…
Ik vind het besluit van Bob en Nancy om toch een kindje te nemen wel heel pittig iets… maar dan wel vanuit mijn ogen oogpunt, ik was kind toen mijn moeder ziek werd en dat is iets wat mij mijn hele leven bijblijft. Ik heb geen rotjeugd gehad, maar wel een belangrijk deel van mijn jeugd in het zkh doorgebracht omdat mijn moeder zo ziek was. Er is niks zo erg als één van je ouders letterlijk doodziek te zien en zelfs te zien doodgaan als je nog jong bent, en ik zou dat mijn kinderen nooit bewust aan kunnen doen. Je weet nooit van te voren hoe de dingen lopen in het leven natuurlijk, de kans bestaat dat het mij ook allemaal overkomt als mijn moeder een genetische variant had, iets wat we nooit te weten zullen komen en dat heeft echt wel door mijn hoofd gespookt…
Kan me voorstellen dat als je zoiets zelf hebt meegemaakt dat je er zo over denkt.
Ik begrijp ook heel erg goed dat je dat bewust (iedereen kan natuurlijk ziek wórden) niet wil.
Maar als je wist dat je anders niet geboren was, zou dat er tegen opwegen?
Dat is gewoon een interesse vraag.
Want dat is eigenlijk het punt.
Zij wéten al dat hij komt te overlijden. Ik weet ook niet wat zijn prognose was trouwens.
Ik kan me voorstellen dat als je 30 bent en weet, nú of nooit, dat je daar wel over na gaat denken.
Ik denk dat het ook heel persoonlijk is welke keuze je maakt.
Zij denken nu inderdaad vooral aan zichzelf maar hoe is het voor een kind als je je vader jong verliest en het zo ziek meemaakt.
Lastige keuze…
Ik weet niet wat tegen elkaar opweegt…
Maar ik kan me wel voorstellen dat je een kind wil van je grote liefde ookal weet je dat hij er niet altijd bij zal zijn…
Wij hebben gister de 2e aflevering op uitzending gemist gekeken wel heftig hoor !
Wie volgt het nog steeds?
Ik heb tot nu toe alle afleveringen gekeken.
Zelfs nu ik op vrijdag nóg vroeger moet beginnen en er om 06.15 al uit moet…
Zit al helemaal in het verhaal van de deelnemers.
Ik heb ook alle afleveringen gezien, heel heftig!
Ik dacht vorige week laat ik op internet eens kijken hoe het nu met de deelnemers gaat…helaas zijn er al drie kanjers overleden.
Lijkt me erg heftig voor de nabestaande om deze afleveringen terug te zien.
Klopt, al voordat de afleveringen op televisie uitgezonden werden.
Dat is best heftig, vind het ook best veel, 3 van de 5.
Elk verhaal is uniek, bijzonder, heftig, maar Pieter-Jan van 16… phoe, daar moet ik elke keer weer even bij slikken.
Zo’n jonge jongen, net 16 jaar geworden, zo uitgeput al…
Heel confronterend…
Ik volg het ook helemaal, meestal trouwens even via internet want ik vind donderdagavond half 11 niet altijd een perfecte tijd.
Vind het echt ontzettend heftig af en toe… Krijg er een brok van in mijn keel, vooral van vorige keer!
Ik volg het ook, eigenlijk wilde ik niet kijken…maar toch naar NL1 gezapt en nu wil ik het weer volgen, al weten we natuurlijk allemaal hoe triest het afloopt.
Dat uitgeputte van PieterJan knijpt ook iedere keer mijn keel dicht, maar ook de manier hoe Maartje in het leven staat (vrolijke brabo maar oooo wat een verdriet heeft dat meiske). En Sandra die vertelt dat ze het zo erg voor haar moeder vindt dat ze haar geen oma kan maken…pfffff…zo intens verdrietig!
Ik volg 't ook nog steeds… steeds weer dikke tranen, zeker afgelopen week toen Sandra idd vertelde dat ze haar moeder geen oma kan maken. Hoeveel pijn haar dat doet… dat is gewoon niet te bevatten.
Blijf het gewoon een heel bijzonder programma vinden, met stuk voor stuk bijzondere mensen. Vanavond ga ik alvast aflevering 5 op internet kijken (ik loop meestal een week vooruit, kon niet wachten haha).
ik volg het niet op tv maar kijk overdag op mn gemakkie als ik alleen thuis ben , jeroen houd helemaal niet van dat soort programma’s dus dan maar zo , vind het een “mooie” serie.
je word zo terug op aarde gezet door die mensen , je leven is helemaal nog niet voorbij als je de boodschap krijg dat je dood gaat , volgens mij begint op dat moment je leven pas omdat het niet meer zo vanzelfsprekend is :think:
Ik denk dat je in die periode ook meer geniet dan ooit tevoren.
De aanleiding daarvoor is natuurlijk niet wenselijk, maar toch.
Zat net nog even de oude weblogs te bekijken. Zag dat Karina ook is overleden. Heb haar log nog een tijdje gevolgd totdat deze eruit ging omdat ‘men’ vond dat zij deze up-to-date moest houden en zij daar geen behoefte aan had. Er werden best wat nare reacties gegeven.
Toch net weer even bekeken en helaas heeft ook zij het gevecht verloren.
Wat me ook ineens opviel, of wat me misschien nooit eerder is opgevallen, is dat ze ook allemaal kanker hebben/hadden.
Dat is natuurlijk ook doodsoorzaak nummer 1 tegenwoordig, maar het viel me ineens op.
@Anneke wrote:
Wat me ook ineens opviel, of wat me misschien nooit eerder is opgevallen, is dat ze ook allemaal kanker hebben/hadden.
Dat is natuurlijk ook doodsoorzaak nummer 1 tegenwoordig, maar het viel me ineens op.
seizoen 1 was dat niet zo, ik meen me te herinneren dat ze vanaf seizoen 2 daar bewsut voor hebben gekozen.
Klopt, al voordat de afleveringen op televisie uitgezonden werden.
Dat is best heftig, vind het ook best veel, 3 van de 5
Ze hebben dit seizoen 1,5 jaar gedraaid, dat is veel langer dan de eerdere seizoenen. En hoe hard het ook klinkt, ik denk dat ze dat juist hebben gedaan om meermensen echt tot het einde te kunnen volgen. Vorig jaar stierf er geloof ik 'maar' 1 iemand tijdens de draai-priode (patrick), en 1 iemand tussen de draaiperiode en de terugblik. Super fijn natuurlijk dat de andere drie sterker waren dn ze gediagnoseerd waren, maar als je in een programma mensen echt tot het eind wil volgen, is dat dus 'zonde' (met heel dikke vette aanhalingstekens). Denk dus dat het geen toeval is dat er nu meer mensen al overleden zijn voordat de eerste uitzending was geweest.
Het verhaal van die jonge jongen grijpt mij toch ook echt bij de keel zeg..... :cry: Jemig, wat is daar het leven in gruwelijk korte tijd uitgezogen. En juist dat he, dat het zo kort zo snel kan gaan, wat een vreselijke gedachte......
Hoe was dat in seizoen 1 dan? Ik heb het toen niet gevolgd. Maar waren er toen bijv. ook mensen met HIV?
Ik heb seizoen 2 wel gezien. Was Gwendo ook niet tijdens de serie al overleden. Of was dat bij de terugblik?
Inmiddels is iedereen uit seizoen 2 overleden.
eerste seizoen had ook iedereen kanker hoor dacht ik,
Elmar de Beukelaar (34 jaar, kraakbeenkanker) - †4-10-2005
Fedde Geelen (27 jaar, hersentumor) - †11-3-2006
Karin Huurman (29 jaar, longkanker) - †7-12-2005
Wiebe de Jong (25 jaar, lymfklierkanker)
Geja Sandink-Lammers (21 jaar, melanoom) - †13-9-2005
Hmmm alleen Fedde dus geen kanker (uuuh of ben ik nu heel dom, en is hersentumor tóch een vorm van kanker? :oops: :oops: )
Gwendo overleed na het tweede seizoen. Tjdens de terugblik-aflevering besloot hij euthenasie te laten plegen.
Ik dacht dat het ook onder kanker viel.
denk dat je gelijk hebt. gek, ik had toch echt dat verhaal in mijn hoofd zitten dat ze vanaf seizoen twee zich enkel wilde toeleggen op kanker-patienten. Daarmee suggereren ze toch dat ze dat eerst niet deden. Maar mijn geheugen zal me wel keihard in de steek laten…