Je moet de Bertolli ovenpasta eens proberen hoe heerlijk!!!
Dat zijn maaltijdpakketten.
Ik heb een paar dagen geleden de Bertolli Kipfilet Al Forno Picante op.
Heerlijk gewoon!
Dit is dan echt voor 3-4 Personen??
Oke, ga ik dat ook eens uitproberen.
Kerrie-rijst-ovenschotel
300gr gehakt
1 grote kop rijst
375 ml boullion
1 klein blikje ananas
1 paprika
1 ei
50gr geraspte kaas (of meer voor de liebhebbers )
1 bekertje creme fraiche
1 tl kerriepoeder
braadt het gehakt in een pan mooi bruin, evt kruiden met paprikapoeder, zout en peper. In een andere pan de rijst koken in de boullion. Als de boullion is verdampt, kerriepoeder door de rijst roeren. Vervolgens de gesneden ananas en paprika erdoor roeren. In een overschotel laagjes maken van rijst en gehakt. Begin en eindig met rijst. Vermeng in een kommetje creme fraiche, ei en geraspte kaas en giet dit erover. 20-25 min in de oven op 180 graden
:mrgreen:
romige penne:
300 gr gekookte penne
(blik) ham in blokjes gesneden
250 gr cherry tomaatjes in 4en gesneden
bos ui in ringetjes
boursincuisine (light)
sambal naar smaak
geraspte kaas
alles mengen behalve de kaas…
in een ovenschaal doen kaas erover heen…dan 15/20 min in de oven 200 graden heerlijk, makkelijk en snel!!
Ik heb vanavond de shoarmaschotel gemaakt. Hij was idd erg lekker!
Ik had 560 gram shoarma, maar dat vondt ik nog wat weinig voor vier personen. Daar gaat de volgende keer meer van in. Verder was het smullen!
ik ga vanavond de mexicaanse schotel maken, maar kan ik daar ook iets van krieltjes bij eten?
ik ga als groenten, kidneybonen, mais en ui gebruiken.
Ik heb inmiddels een aantal pagina`s doorgelezen maar ben nog spruitjes ovenschotels tegen gekomen… Wij zijn sinds kort dol op spruiten (nooit eerder gegeten onder het mom ze zijn toch niet lekker :shifty: ) en ben wel eens benieuwd of jullie ze ook wel eens "verwerken in een ovenschotel…
Ben benieuwd!
Vandaag een heerlijke ovenschotel gegeten :drool:
Nodig:
1 Aubergine
1 Courgette
1 bakje Champignons
4 Tomaten
1 Ui
100 gram Geraspte kaas
200 gram Mozzarella
Peper
Zout
Oregano
Bouillon
Aubergine en courgette in plakken snijden en grillen. Ik heb dat in de contactgrill gedaan. Kan ook in de oven. Champignons in plakjes snijden en bakken. Mozzarella besprenkelen met zout en peper.
In een ovenschaal laagjes maken. Aubergine, geraspte kaas, oregano, champignons, courgette, mozzarella. Dan nogmaals aubergine, geraspte kaas, champignons, courgette. Toen waren mijn groentes op en heb ik de tomatensaus erover gedaan. Daarna nog mozzarella en de geraspte kaas erop.
Saus: Ui snijden en fruiten in pannetje. De tomaten in vieren delen en bij de ui in het pannetje bakken totdat de tomaten zacht zijn. Dan beetje bouillon erbij en 20 minuten in laten koken. Saus daarna pureren met staafmixer.
Geheel 30 minuten in de oven zetten die voorverwarmd is op 180 graden.
Claudia: ik heb geen recept, wij eten nooit spruitjes, misschien ook maar eens proberen!
Wij hebben dit de laatste paar keer gemaakt, heerlijk!:
(Maar dan zonder de kaas en minder kipfilet)
400 gr kipfilet
boter
1 teentje knoflook
zout en peper
ca 500 gram broccoli
1 blikje kipragout
125 ml creme fraiche
2 tl kerriepoeder
geraspte kaas
Verwarm de oven op 200 gr.
Snijd de kip in stukjes,kruid ze en bak ze in de boter bruin.
Pers de knoflook erboven uit.
Verdeel de broccoli in roosjes en kook ze beetgaar.
Doe de ragout,creme fraiche en de kerrie in een kom en roer het door elkaar.
Doe de kip in de ovenschaal.Schep de uitgelekte broccoli erover.Daarna het mengsel erover strijken en afmaken met wat geraspte kaas.
Zet dit ongeveer 15 a 30 minuten in de oven.
@~Claudia28~ wrote:
Ik heb inmiddels een aantal pagina`s doorgelezen maar ben nog spruitjes ovenschotels tegen gekomen… Wij zijn sinds kort dol op spruiten (nooit eerder gegeten onder het mom ze zijn toch niet lekker :shifty: ) en ben wel eens benieuwd of jullie ze ook wel eens "verwerken in een ovenschotel…
Ben benieuwd!
Spruitjes voorkoken, ondertussen uitje,
spekjes en champignons bakken. Samen met spruitjes
(nog net niet beetgaar) in een ovenschaal doen,
geraspte kaas erover en 10 minuutjes in de oven
Recept volgens mij hier eens gezien op kok en wij eten eten alleen nog maar zo spruitjes. Heerlijk !!!
Dat lijkt mij ook heerlijk :drool:
Ga dat zeker eens proberen.
@Mutsie86 wrote:
Wij hebben dit de laatste paar keer gemaakt, heerlijk!:
(Maar dan zonder de kaas en minder kipfilet)
400 gr kipfilet
boter
1 teentje knoflook
zout en peper
ca 500 gram broccoli
1 blikje kipragout
125 ml creme fraiche
2 tl kerriepoeder
geraspte kaas
Verwarm de oven op 200 gr.
Snijd de kip in stukjes,kruid ze en bak ze in de boter bruin.
Pers de knoflook erboven uit.
Verdeel de broccoli in roosjes en kook ze beetgaar.
Doe de ragout,creme fraiche en de kerrie in een kom en roer het door elkaar.
Doe de kip in de ovenschaal.Schep de uitgelekte broccoli erover.Daarna het mengsel erover strijken en afmaken met wat geraspte kaas.
Zet dit ongeveer 15 a 30 minuten in de oven.
Hey dit recept maak ik ook regelmatig! Echt exact hetzelfde! Wat grappig!
Wij eten er gebakken aardappelschijfjes bij.
Miro: lekker is die he! :drool: Ook van smulweb zeker haha. Al doe ik er meestal wel nog een ui doorheen.
Wij eten het met rijst :drool:
haha ook toevallig, zoveel recepten :mrgreen:
@ Mutsie ik weet niet precies waar het vandaan komt.
Mijn man het een geschreven recept hiervan in zijn kookboek zitten. Heeft hij van iemand gekregen.
Met rijst zou het ook goed kunnen inderdaad. Is ook wel wat gezonder.
Gister hadden we de aardappels anders bacon ui met itialiaanse groenten, gehakt en kaas erover heen. Was goed te doen vond ik
Ik wil vanavond een broccoli taart gaan maken.
Ik heb hier spekjes, champignons en broccoli liggen. Kan ik dat gebruiken voor een broccoli taart? Is dat lekker?
Iemand een idee?
ja kan gerust. wel even de champignons goed voorbakken zodat het vocht eruit is. smakelijk!
Bedankt… :thumbup: