Hier kijken we wat de kids aan kunnen .
Wij krijgen visite met 2 kleine kids van 6 en 8 jaar.
En die waren hier eerste kerstdag ook. toen was het ook pas 22:00 voor ze op bed leggen normaal echt om 19:00 of al even daarvoor.
Leg denk ik gewoon een matras en kussens neer. Dat ze kunnen slapen als ze willen.Deed ik vroeger ook altijd. Maar denk dat er weinig geslapen word tot de visite weg is .
Ik breng Stein altijd om 20 uur gewoon naar bed. En tot nu toe heeft hij elk jaar gewoon geslapen, en maak hem rond 23.15 uur wakker. Zodat hij naar vuurwerk enzo kan kijken
Tl gaat normale tijd op bed, en maken we er niet wakker voor, kijken of ze dit jaar nog doorslaapt!
We laten Roan gewoon slapen , vorig jaar sliep ie ook mooi door :dance:
@San 27 wrote:
Wat doen jullie met je kind s,avonds met oud en nieuw
Mag hij/zij de hele avond opblijven of gaat hij/zij naar bed…
Wij zijn van plan Melinda de hele avond op te laten, en zien wel wanneer ze instort …
Ze slaapt toch niet ze is doodsbenauwd voor vuurwerk…
Maar goed toen kregen we van sommigen van die blikken toegeworpen dat we wel erg onverantwoord bezig waren
Om ons kind de hele avond op te laten :?
Het is toch onze keuze
Heb je bij jullie veel last van vuurwerk? Ik vraag me af of het antwoord op angst dan opblijven moet zijn.
Tot nu toe zijn de kinderen elk jaar gewoon naar bed gegaan en hebben ze er heerlijk doorheen geslapen.
Vorig jaar ben ik zelf zelfs ook nog door het vuurwerk heen geslapen :oops: .
Maar dit jaar komen mijn zusje en zwager gezellig, dus zelf zal ik wel wakker zijn.
De kinderen laten we in principe gewoon nog slapen.
Wij gaan naar vrienden en tja, onze zoon slaapt ergens anders niet. Ik heb geen zin in grote drama’s, dus we laten hem gewoon op en zien wel waar het schip strand. Waarschijnlijk komt het erop neer dat hij ergens halverwege de avond op de bank in slaap valt.
Voor een keer is het toch ook geen ramp. Voor jullie ook niet fijn als je weet dat ze bang is en alleen in bed ligt. Dan ben je ook de hele avond met haar bezig.
Hier gaat ze gewoon naar bed, en maken haar er niet wakker voor, vanaf baby af aan slaapt ze ieder jaar gewoon door :thumbup:
@Jippie wrote:
Onze meid gaat gewoon naar bed rond 19.30 u. Waarschijnlijk maken we haar wakker rond middernacht om het vuurwerk mee te kijken. Als ze echt niet wakker te krijgen is, laten we haar liggen.
Idem aan bovenstaand. De heren gaan gewoon naar bed,anders hebben wij geen gezellige avond (met 2 stuiterende kids).
Tegen 23.15 a 23.30 maken we ze weer wakker. Lukt bij Jo altijd wel. Vorig jaar was Eli heel erg ziek (roodvonk) en lag al wat vroeger op de bank te slapen beneden,maar sliep ook gewoon half door het vuurwerk heen, hij kon niet meer op zijn benen staan.
Dit jaar, gewoon naar bed rond 19.00 uur. Wakker maken rond 23.30 uur. Die afspraak kennen de kids en verwachten ze ook.
We zijn eigenlijk vrijwel elke Oud&Nieuw zelf thuis en de visite komt naar ons, ook dit jaar weer.
Ze mogen sowieso wat opblijven, maar Lucas begint na 21.00 al af te takelen, Robin haalt vaak net de 22.00 niet.
Dus dan gaan ze gewoon naar bed, om ze vervolgens om 23.30/23.45 wakker te maken.
Robin is dan vaak goed wakker en wil ook echt naar buiten. Lucas vind het wel nog wat eng en meestal blijf ik of iemand anders (mijn moeder is ook niet zo’n held) binnen om met hem voor het raam te kijken.
Zo tussen 00.30 en 01.00 gaan ze dan mooi weer terug naar bed.
Het verschilt inderdaad per kind wat wel/niet kan.
Lucas zou zo door kunnen slapen als we hem niet wakker maken, heeft het besef ook niet echt, Robin zou het ons niet in dank afnemen gok ik.
Afspraak word gemaakt en ook nagekomen (‘jullie maken me dan echt wakker hé?’)
@rijstkorrel wrote:
@San 27 wrote:Wat doen jullie met je kind s,avonds met oud en nieuw
Mag hij/zij de hele avond opblijven of gaat hij/zij naar bed…
Wij zijn van plan Melinda de hele avond op te laten, en zien wel wanneer ze instort …
Ze slaapt toch niet ze is doodsbenauwd voor vuurwerk…
Maar goed toen kregen we van sommigen van die blikken toegeworpen dat we wel erg onverantwoord bezig waren
Om ons kind de hele avond op te laten :?
Het is toch onze keuze
Heb je bij jullie veel last van vuurwerk? Ik vraag me af of het antwoord op angst dan opblijven moet zijn.
we vieren het bij mn schoonzussen in een nabijgelegen dorp
Daar word best wel geknald
Hier voor de eerste keer buitenshuis, dus M.ea zal opblijven denk ik… L.othar slaapt daar in een bedje, hoop ik… 8)
Andere jaren ging M.ea gewoon slapen rond 20u en sliep door het vuurwerk heen. Dus ik ben benieuwd voor dit jaar…
Het eerste jaar dat het oud en nieuw was na de geboorte van de oudste waren wij bij vrienden met een hele groep en ze was de enige kleine. Ik haar na een fles in campingbedje gelegd maar dat werd hem niet want de ene na de andere ging naar boven “ik dacht dat ik haar hoorde” :inlove: hahahaha dus met andere woorden om 0.00u stond ik met mijn dochter :inlove: van 8 maanden op de arm vuurwerk te kijken omdat de andere het zo leuk vonden als ze erbij was 8) :mrgreen: maar goed de jaren erna ging het toch wel anders, tot 2 jaar geleden gingen de meiden nog naar bed en dan haalde we ze er rond 23.30-23.45u uit.
De afgelopen 2 jaar bleven ze wakker en dat gaat ook prima.
Ik denk dat je gewoon naar je eigen kind(eren) moet kijken en dan de beslissing nemen wat je doet.
Een ander heeft er eigenlijk niets mee te maken het is jou/jullie keuze.
Hier vieren we oud en nieuw altijd met een heel stel volwassenen en kinderen. Tot nu toe gaan alle kinderen even slapen. Wel met zijn allen op een kamer, dus echt lang slapen doen ze niet. Maar we maken ze allemaal om 23.30 wakker en dan gaan de kinderen samen mee naar beneden. De oudste is 10, de jongste 2. En na het vuurwerk, lekker hapje eten en drinken gaan ze weer allemaal lekker slapen. Mijn kinderen vinden het het hoogtepunt van het jaar! De oudste had het voornemen om dit jaar op te blijven, we zullen wel zien. Als ze gezellig blijven, vind ik het geen probleem.
Hier blijft Veron gewoon op…vind dat het kan kunnen 1 x per jaar. Em ook hier soms van die blikken…
Hier eigenlijk elk jaar nog beneden gebleven. Met 1 en 2 jr nog wel in slaap gevallen op de bank maar rond half 12 wakker gemaakt. Vorige jaar gewoon wakker gebleven en half 2 naar bed gegaan…
Dit jaar ook gewoon gezellig erbij , ik zou deze avond ook niet zonder hem willen doen
bij ons gaan ze gewoon op tijd naar bed, ik ook dit jaar. Heb geen zin om heel de avond te wachten en blijf dit jaar lekker binnen! We kijken wel vanuit het slaapkamerraam
hier gaan ze ook naar bed. tot nu toe hebben ze alle jaren door het vuurwerk heen geslapen.
Elize gaan we dit jaar voor het eerst wel wakker maken. ophouden vind ik echt te lang, bovendien hebben we het huis vol visite en een dreinende kleuter is niet echt gezellig.
maar elk kind is anders, dus doe wat je zelf goed dunkt. als je denkt dat je kind het kan volhouden wat let je dan?
wij laten ze ook op! ze gaan ook hier niet slapen.
iris is al bang voor vuurwerk, dus die gaat zo wie zo niet slapen en de 2 jongens houden elkaar wel wakker. dus om alle ergenissen te besparen. blijven ze op tot ze uiteindelijk op de bank inslaap vallen en dan leg ik ze waarschijnlijk over in ons bed met zijn 3en,
er zijn dit jaar ook nog 2 vriendjes hier dus wss blijven ze wel spelen haha
Twee avonden per jaar blijft Michaël lang op: Kerstavond en Oudejaarsavond.
Kerstavond waren we bij mijn vader en stiefmoeder en is hij pas om 02.30 u gaan slapen.
Nu op oudejaarsavond hebben we vrienden op bezoek en mag hij ook opblijven. Na het vuurwerk is het bedtijd !
xxx
Gerda
Wij zijn net als vorig jaar bij vrienden en hier gaan ze naar bed. Oudste heb ik vorig jaar we wakker gemaakt, die zat in angstige periode en wakker maken leek me beter dan wakker schrikken. Jongste vorig jaar laten liggen, voor dit jaar twijfel ik nog. Ik denk laten liggen, maar geen idee of ze dan wakker gaat worden. Na het vuurwerk blijven we dan nog even daar, gaan ze ook niet meer naar bed en daarna naar huis en lekker thuis verder slapen. Tegen een uurtje of 2 zullen we zeker thuis zijn. Ophouden doe ik echt niet, hebben we nog dagen last van, de meiden nog meer dan ik. Zelfs toen ik een jaar of 10 was en het graag wilde was dat echt pittig.