oud en nieuw

Wat doen jullie met je kind s,avonds met oud en nieuw

Mag hij/zij de hele avond opblijven of gaat hij/zij naar bed…

Wij zijn van plan Melinda de hele avond op te laten, en zien wel wanneer ze instort …

Ze slaapt toch niet ze is doodsbenauwd voor vuurwerk…

Maar goed toen kregen we van sommigen van die blikken toegeworpen dat we wel erg onverantwoord bezig waren

Om ons kind de hele avond op te laten :?

Het is toch onze keuze

wij leggen ze indien het lukt gewoon op bed en de oudste 2 maken we sowieso wakker rond half 12, die willen het vuurwerk zien.

Ik denk dat ophouden onszelf in de vingers snijden is, zeker met de oudste, die kan er niet zo goed tegen :wink: en is dan nog dagen bekaf en boos etc.

Mochten ze echt niet gaan slapen, dan blijven ze maar lekker beneden.

Ook die van dezelfde leeftijd als jouw dochter.

Maar in principe gaat hij gewoon naar bed en komt die alleen nog beneden als die zelf wakker wordt.

Melinda stuitert wel door

Laatst is het op visite wat uitgelopen tot 22 uur en toen was ze nog hyper…

Dat komt btw heel erg weinig voor hoor dat ze zo laat opblijft ze gaat meestal om 19/19.30 naar bed :mrgreen:

hier mag Y opblijven hij is nu 6.

en T en J gaan gewoon naar bed. worden ook niet wakker gemaakt om 00.00 uur

Hier gaan ze gewoon naar bed. Ze zullen wel wakker worden vh vuurwerk, dan mogen ze er even uit om te kijken.

n maak ik sinds vorig jaar wakker om iets voor 12. Overdag praatjes voor 10 dat ie 's nachts wakker gemaakt wilde worden, maar ik kreeg hem bijna niet uit zijn bed en hij wilde niet en en en, maar uiteindelijk vond ie het natuurlijk helemaal te gek. Dit jaar weer hetzelfde denk ik. Ophouden vind ik op deze leeftijd nog niet nodig.

Onze meid gaat gewoon naar bed rond 19.30 u. Waarschijnlijk maken we haar wakker rond middernacht om het vuurwerk mee te kijken. Als ze echt niet wakker te krijgen is, laten we haar liggen.

@fiep klophout wrote:

n maak ik sinds vorig jaar wakker om iets voor 12. Overdag praatjes voor 10 dat ie 's nachts wakker gemaakt wilde worden, maar ik kreeg hem bijna niet uit zijn bed en hij wilde niet en en en, maar uiteindelijk vond ie het natuurlijk helemaal te gek. Dit jaar weer hetzelfde denk ik. Ophouden vind ik op deze leeftijd nog niet nodig.

eerste jaar was dat bij de oudste ook zo… grootspraak ‘ik blijf echt de hele nacht wakker etc etc’ en vervolgens om half 8 ‘mag ik naar bed?’ en niet wakker te krijgen… of met heul veul moeite.

Maar afgelopen jaar had ik nog geen teen over de drempel en zat hij recht overeind ‘is er al vuurwerk??’.

Hebben we eerst nog even wat met ze gedronken en er stonden nog wat toastjes etc, vuurwerk gekeken en toen was die wel erg wakker :lol: . Rond 1 uur lag die er toen weer in.

Laura blijft op, inmiddels alweer voor het derde jaar. De eerste keer liep het gewoon toevallig zo, we hadden die middag geslapen (normaal nooit), dus ze was nog erg wakker, de visite kwam wat later dan gepland, we zaten net lekker aan de hapjes en toen was het al 23:00 ineens. Aangezien ze nog gezellig zat mee te kletsen, hebben we haar toen maar gewoon op laten blijven.

En nu weet ze wat het is, dus ja, die krijgen we echt niet meer naar bed toe.

Hier blijft de oudste van 5,5 jaar op, samen met twee andere kinderen van dezelfde leeftijd (kinderen van vrienden van ons waarmee we oud en nieuw vieren)

We zetten filmjes op en leggen dekbedjes en dekens op de bank en met een beetje geluk dutten ze alsnog in. Wij gaan lekker aan de keukentafel zitten :mrgreen: De jongste van 2,5 gaat naar bed. Die maken we ook niet wakker…ze sliep tot nu toe altijd overal doorheen.

En die blikken van de omgeving zouden me gestolen kunnen worden.

Kan me sowieso nooit echt boeien wat anderen vinden. Mocht ik een mening nodig hebben dan vraag ik er wel om. (op KOK bijvoorbeel :wink: )

Jij weet het beste wat goed is voor je kleine meid hoor.

Hier gaan ze gewoon naar bed en worden ze om kwart voor 12 wakker gemaakt.

Ik zie niet in waarom het voor van die kleintjes leuk is de hele avond wakker te blijven, maar dat ben ik…

hier blijven ze ook beiden op. gewoon omdat ze bang zijn voor het vuurwerk en geen oog dicht doen. dus het is onbegonnen werk om ze op bed te willen krijgen

@Jeremy wrote:

hier blijven ze ook beiden op. gewoon omdat ze bang zijn voor het vuurwerk en geen oog dicht doen. dus het is onbegonnen werk om ze op bed te willen krijgen
idd dat is dus hier net zo

Senna is zo ontzettend bang van vuurwerk en gezien het feit dat ze hier de hele ganselijke avond lopen te knallen heeft het totaal geen zin om het kind op bed te doen. A is aan het werk en dus komen alleen mijn ouders hier. Geen enorme feesten dus. Ze mogen opblijven dus. Marijn gaat op bed en die maak ik even wakker als het vuurwerk begint. Senna zal waarschijnlijk in ons bed slapen. Want die trekt het anders echt niet!

We maken Jesse wakker rond 23.45u om gezellig mee te proosten en vuurwerk te kijken. Dat doen we nu voor de 3e keer en elke keer ging dat prima.

Hij slaapt rond 0.30u weer als een roosje.

Misschien halen we Thomas er dit jaar ook wel uit, maar daar ga ik nog even over na denken.

hier gaan de kids naar bed en worden niet wakker gemaakt.

worden ze zelf wakker, mogen ze opblijven voor het vuurwerk.

zelf werk ik dan, maar dit is denk ik wat manlief zal doen

Hier gaan de kinderen gewoon naar bed, dat wel. Maar ik maak ze wakker vlak voor 12 uur en de jongsten niet, maar die ga ik wel altijd om 12.01 een kusje geven… heel stom van mij, maar ik ben dus zo’n emotionele muts die haar eigen gezin, voltallige gezin als eerste een gelukkig nieuwjaar wil wensen.

Dit deed ik bij Niek al, bij Peet ook en nu nog.

Mies en Suus sliepen vorig jaar door, ook terwijl mama op de kamer kwam om ze een kusje te geven en te fluisteren… gelukkig nieuwjaar lievie

De groten mogen mee naar buiten als papa vuurwerk gaat afsteken, ze mogen jip en janneke bubbels drinken en met confetti gooien.

Meestal zijn ze om 00.30 alweer zover dat ze vragen of ze mogen slapen.

Maar om 12.05 zijn ze erbij en beneden en tellen we met zijn allen af :inlove:

Gewoon naar bed, de afgelopen 2 jaar sliep hij door. Als dat nu weer lukt vind ik het best. Als hij niet wil of durft te slapen is het ook prima.

hier gewoon naar bed, wordt ze wakker mag ze op zijn, willen we allen slapen, duik ik bij haar in bed, als zoonlief doorslaapt teminste.

Dames gaan hier gewoon naar bed, zelfde tijd zoals altijd. Talysha is nog nooit wakker geworden, denk ook niet dat ze wakker zal worden. Jenna zal zeker worden, ze slaapt nooit niet vast en is toch al tig keer wakker per nacht. Dan mag ze waarschijnlijk wel gewoon naar beneden even mocht ze niet na een knuffel/kusje in slaap willen vallen.

Voor Talysha steken wij vuurwerk af voordat ze gaat slapen, gewoon siervuurwerk, dat vond ze vorig jaar ook echt prachtig.