Op hoeveel graden wassen jullie?

@Sennapen wrote:

Hahhaa ik herken het, eigenlijk zeg ik ook altijd hou datgene maar aan wat je al een paar dagen aan hebt, het is echt heeeeeeeel erg :sick: , ik vind het heel erg stinken en soms helpt 1 x wassen niet eens, dan hang ik het nog buiten neer soms, hebben jullie daar tips voor? Bijvoorbeeld scheutje azijn dan ofzo?

In de winter eerst in de vrieskou buiten hangen… maar ja daar heb je niks aan als het niet vriest :angel: .

En idd soms doodleuk 2x kunnen wassen… idem voor zijn haren dan… hij komt dan thuis, gooit de boel in de wasmachine klik en dan direct door naar de douche en soms hangt dus zelfs dan de geur er nog aan.

Toen mijn schoonmoeder ging verhuizen is er op haar kosten door de woningbouwvereniging een prof. reinigingsbedrijf ingehuurd om het huis schoon te maken :o (en mijn schoonmoeder nog: ja dat kan ik toch zelf schoonmaken? Ja tuurlijk 30 jaar roken krijg jij met een emmertje ajax zeker schoon :wall: ).

Ik was ook met volle trommels, een was aanzetten voor 1 kledingstuk vind ik wel wat vervuilend/verspillend tbh.

Wow, thanks voor alle antwoorden al so far.

Ik ga de kleding hier voortaan ook maar op 30c wassen.

Hier overigens ook een trommel die de inhoud weegt, dus was niet altijd persee met de trommel vol.

Verschillende wasmanden geven het grote voordeel dat je alles zo in 1x erin kan gooien zonder nog te hoeven voor sorteren :mrgreen:

MamaMarije ik moest erg lachen om je reactie, hier wordt er ook rekening gehouden als we naar mijn so gaan, er wordt weleens gefrituurd (heeeeerlijk natuurlijk) maar de geur daarna in kleding vind ik zo vies, de hele familie mag zich dan ook meteen uitkleden bij thuiskomst :lol:

Teun Wij hebben een droger maar zouden 'm kunnen missen, je moet wel wat tijd over hebben om alles op te hangen, vaak is het hier uit gemak dat hij wordt gebruikt, alleen voor handdoeken/sokken/ondergoed, kleding gooi ik er nooit in.

Mocht de droger het begeven komt er in ieder geval geen nieuwe.

Mijn Miele weegt de was trouwens ook, maar past daar alleen de hoeveelheid water op aan, niet de tijd meen ik.

Hier past de tijd wel aan…

ik was meestal op 30 of 40 graden,

soms op 60 graden.

maar ariel ruikt dus lekker kim, dat is voor mij soms lastig omdat ik geen reukvermogen heb.

ik gebruik vloeibaar. maar meestal bolletje in de machine zelf.

2 wasmanden, een witte en fijne was en de andere donkere was,

wasmachine gaat alleen aan als hij vol is, maar dat is hier vaak (te vaak)

strijken doe ik zelden. het gaat allemaal op strijkvrij in de droger en dan strak op de lijn, hoef ik het echt niet te strijken :wink:

strijken doe ik ook nooit, gewoon goed uitslaan voor je alles ophangt :angel:

en gelukkig geen blouse dragende man in huis

Ik was eigenlijk alles op 60 graden, tja niet echt milieubewust, maar ik heb een oude machine en ik heb echt het idee dat het met 60 graden schoner is.

werkkleding van Randy, buizen en sloven gaan op 90 graden, want anders krijg ik die vieze vetlucht er niet uit.

Die gaan tegelijk met keukendoeken, dweiltjes en handoeken en witte t-hirts van Randy met een flinke schep soda.

ik was roze/paars/rood en oranje altijd samen en blauw/groen/grijs ook.

Ik heb vaak enkel spijkerbroekenwas, en anders gooi ik zwarte was bij.

Hier zou ik in de praktijk iedere dag minstens 1 was draaien, helaas loop ik vaak achter de feiten aan qua was en ligt er altijd wel was op me te wachten (gelukkig op zolder ziet niemand het :wink: )

Ik ben rigoureus terug gegaan naar 1 wasmand…lang leve de ‘niet verkleur doekjes’ die evt bij een mixwasje erin kunnen. Sowieso alle gekleurde was die al meerdere keren is gewassen geeft niet meer af dus mik ik zo bij de witte in. Die dan op 30 graden gedraaid wordt. Eens per maand draai ik alle schoonmaakdoekjes en thee en handdoeken van de keuken op een 90 graden wasje. Vooral ook voor het behoud van mijn machine.

Eigenlijk zou ik dus genoeg hebben aan een wasmachine met 3 standen, 30 graden, fijne/wolwas en de 90 graden.

Ow en ik gebruik altijd maar max de helft van de hoeveelheid voorgeschreven wasmiddel. Geen wasverzachter want dat vernield mijn machine door het vervetten. Als ik al eens een geurtje aan bv mijn versgewassen beddegoed wil dan mik ik een doekje in de droger. Maar ik gebruik eerder een lekker geurtje uit een flesje wat ik erop spuit als ik het erop heb liggen. Dat kan ik ook meenemen als ik eens een keer ergens anders dan thuis slaap.

@mamaMarije wrote:

@Sennapen wrote:
Hahhaa ik herken het, eigenlijk zeg ik ook altijd hou datgene maar aan wat je al een paar dagen aan hebt, het is echt heeeeeeeel erg :sick: , ik vind het heel erg stinken en soms helpt 1 x wassen niet eens, dan hang ik het nog buiten neer soms, hebben jullie daar tips voor? Bijvoorbeeld scheutje azijn dan ofzo?

In de winter eerst in de vrieskou buiten hangen… maar ja daar heb je niks aan als het niet vriest :angel: .

En idd soms doodleuk 2x kunnen wassen… idem voor zijn haren dan… hij komt dan thuis, gooit de boel in de wasmachine klik en dan direct door naar de douche en soms hangt dus zelfs dan de geur er nog aan.

Toen mijn schoonmoeder ging verhuizen is er op haar kosten door de woningbouwvereniging een prof. reinigingsbedrijf ingehuurd om het huis schoon te maken :o (en mijn schoonmoeder nog: ja dat kan ik toch zelf schoonmaken? Ja tuurlijk 30 jaar roken krijg jij met een emmertje ajax zeker schoon :wall: ).

Okeee, in de winter is dat wel een tip ja, ik zeg ook altijd tegen mijn manmdoe je kleren in de bijkeuken uit en schud ze ff buiten leeg, ja erg he. Ik vind het zo vies allemaal. Roan doe ik het liefst nog in bad erna :mrgreen: :lol: , goed ml is er nu aan gewend dat ik het echt te ranzig vindt, maar ik vond het wel vervelend hoor, elke keer als je er komt kan alles!! In de was. En praat me er niet van toen roan kleiner was, over de vloer, bah bah bah

Die van dat schoonmaakbedrijf, erg joh, kon er trouwens wel om lachen haha, maarrw goor is het wel :angel:

Nja, zo’n schoonmaakbedrijf is nodig hoor! Wij hebben eens een keer een huis bezichtigd waar dus tijden gerookt was. We stapten echt de drempel over en dachten gelijk “nee, laat maar”.

Ik snap dat alles dan gelijk de was in gaat, het ruikt gewoon zo onfris.

Was selecteren doe ik niet echt, tenzij het iets roods is wat voor het eerst de machine in gaat, of een van mijn bruine rokken/broeken, die blijven altijd afgeven. ML en ik dragen voornamelijk zwart, Kaya draagt alle kleurtjes en heeft witte rompers, maar ik mik het mooi allemaal bij elkaar. Lekker geen gedoe :slight_smile:

Maar we zijn gelukkig niet van het “iedere dag schone kleren aan”, ik kan makkelijk dagenlang in dezelfde outfit lopen. Dus ik denk dat ik zelfs met mijn wasbare luiers erbij maar 3 wassen per week draai.

Vraagje:gebruiken jullie vaak de droger?

Ik nl niet,alleen als ik te weinig ruimte heb op de rekken dan gaan alleen de handdoeken(washandjes,beddengoed,enz) in de droger.

Kleding gaat zo wie zo niet in de droger.

ik heb geen droger… ik heb een rekje voor de kleren en 1 rekje voor de handdoeken… ik was dus ong 4 machines per week, want eerst moet het andere droog zijn voor het volgende kan :mrgreen:

ik doe alle kleding gewoon bij elkaar op 40 graden… en de handdoeken was op 60 en soms op 90

Hier gebruik ik de droger bijna elke keer na een was hoor, handdoeken, washandjes, theedoeken, sokken.

Ook superhandig met de bedden afhalen

Kleding en bepaald ondergoed, bh,s gaat er niet in

ik was altijd op 40 en 60 graden, hangt er een beetje vanaf hoe vuil de was is. Evt . ook nog een voorwas erbij.

Ik sorteer was op wit, donker en gekleurd.

Alles gaat in de droger hier, Ik heb geen plek om was op te hangen :mrgreen:

Ik was alleen als de trommel vol is en als er echt iets gewassen moet worden zorg ik gewoon dat hij vol is ( knuffels erbij, de jassen eens extra meewassen enz haha )

en 1 x per week draai ik een lege trommel ( soms met soda ) op 90 graden voor alle vuil en wasmiddel resten weg te krijgen

Hier amper plek om iets op te hangen… dus alleen kleding gaat niet in de droger. De rest wel.

Of ik moet mijn eigen plekje afgeven, maar dat wil ik dus nu echt nog niet.

Zoveel ruimte hebben we niet.

Ben echt blij met de droger.

@Kwakje wrote:

Hier amper plek om iets op te hangen… dus alleen kleding gaat niet in de droger. De rest wel.

Of ik moet mijn eigen plekje afgeven, maar dat wil ik dus nu echt nog niet.

Zoveel ruimte hebben we niet.

Ben echt blij met de droger.

eigen plekje heb ik toch al niet en de overloop op de zolder vind ik niet gezellig om te zitten… al was het maar omdat ik dan alsnog tegen de wasmachine en droger aan zou kijken :lol: .

Wij hebben 2 van die torentjes en een rekje over de reling.

Over de reling gaat het beddengoed ed, tja als we naar zolder lopen (kamer oudste) dan kom je daar langs… dat went wel/ we zijn niet anders gewend.

Ene rekje kan voor de wasmachine staat, het andere rekje aan de andere kant van overloop.

Overdag zet ik het echter in de winter vaak voor het open raam van de oudste, hij is er dan toch niet. De ramen op de verdieping open, deur naar zolder open en het waait behoorlijk snel zo goed als droog.

En in de zomer zoveel mogelijk op de droogmolen.

In de zomer gaat het hier ook naar buiten, helaas waren ze bij onze buren afgelopen zomer (ja de hele week van ma. t/m zo.) aan het klussen (aanbouw). Dus m’n was buiten hangen was dweilen met de kraan open zeg maar.

Heb hier geen reling, hadden we bij mijn ouders vroeger thuis wel (en was ook wel een droom van mij, haha hoe gek kun je dromen, om dat in mijn toekomstige huis ook te doen).

En als ik dan bij een kast moet en de wasrekjes staan in de weg… heb al heel veel kleding met gaatjes erin. :wall: Dus ben erg blij met de droger. :oops: :oops: :oops:

En man lief z’n kantoor mag ik niet gebruiken.

Hier hangt de was ook over de reling en zomers lekker buiten op de droogmolen. :wink:

In de winter is het ff aanpassen,maar met extra rekjes op de deuren lukt het wel.

hier gaat alles in de droger, heb geen plek om het op te hangen

de fijne was, gaat even in de droger op strijkvrij en dan op het wasrekje.