op het nippertje:aftellen met lune! en daar is ie dan!!!

@mamaMarije wrote:

is er al wel stofgezogen achter de wasmachine?

Koelkast voor de 4e x in 1 week uitgesopt?

Sokken gesorteerd en per persoon van het huishouden netjes opgeborgen?

Heb je minimaal voor een half jaar wasmiddel in huis?

Idem voor schoonmaakmiddel?

Luidt het antwoord op 1 van deze vragen NEE dan is het nog niet zo ver :wink: .

:shock:

Geen wonder dat ik 10 dagen over tijd liep met onze oudsteā€¦

De koelkast 4x in 1 week uitsoppenā€¦ :snooty:

Nee hoor, zoveel nesteldrang had ik nou ook weer niet :mrgreen:

was bij mij deze keer echt heel erg :oops:

ik beval doorgaans met 37 wekenā€¦ (37,5 37,6 en 37,1) en zo schoon was mijn koelkast nu ook weer nietā€¦ misschien als deze beeb langer wacht wel :mrgreen:

Als het schoonmaakmiddel tegen die tijd niet meer vooradig is voor een half jaar, en ik het wel voor die tijd in wil slaan, weet ik in elk geval bij wie ik moet zijn :wink:

Of de zolder/vlierig op gaan ruimen!

Ik lag/zat(soort van op handen en knieen) dinsdagmiddag achter op zolder, tussen de dozen en rommel, toen ik bedacht dit is niet handigā€¦ en prompt die avond braken mn vliezen :wink:

terwijl ik maandags en dinsdag dus in huis had schoongemaakt, en bdacht had dat ik woensdag wel ff de was zou weg werken. tja kon de kraam dan mooi doen :wink:

ben trouwens 4x bevallen zonder droger :angel: dus dat hoeft vast niet persƃĀ©.

Wel 2x met een net gedraaide was er nog inā€¦ heel gek, maar als ik die machine 's avonds om 11 uur aanzet is het niet het eerste waar ik aan denk als ik om half 3 ineens in de weeen schiet.

Wel 1 van de eerste dingen waar ik aan dacht toen de bevalling achter de rug wasā€¦ oh ja er moet nog een was opgehangen worden :oops: (echt leuk als er dan dus de was van de vorige dag + die net gedraaide hangenā€¦ en daar dus de zooi van de bevalling - want ja ik moest zo nodig nog 1x thuis bevallen :mrgreen: - nog bij kwamā€¦ maaaaaarrr de wasmanden waren wel allemaal helemaal leeg toen :lol: ).

@MM bij de 3e en 4e was het bij mij dus het ergstā€¦ bij nummer 3 zat de kraamhulp al te geinen dat er te weinig voor haar te doen was, want we hadden al ervaring met kinderen, het huis was schoonā€¦ dus toen heeft ze de vloer helemaal geboend op haar laatste dagā€¦ errug dat ik dat vond haha.

Maar Lune, schiet het al wat op met die koelkast? En die kinderkamers? 8)

haha, die kraam heeft bij Lune straks niks meer te doenā€¦

behalve dan schoonmaakmiddel in grote hoeveelheden uitzoeken en opbergen :wink:

@Marda wrote:

oh had ik dat er niet bij gezegd? het moet natuurlijk wel netjes op de juiste plek en grote flessen achteraan enzo opgeborgen zijn :oops:

Want ik was verder echt niet neurotisch ofzo hoor :oops: :oops: :oops: .

@mamaMarije wrote:

@Marda wrote:

oh had ik dat er niet bij gezegd? het moet natuurlijk wel netjes op de juiste plek en grote flessen achteraan enzo opgeborgen zijn :oops:

hahahaha :lol: :lol: :wink:

@mamaMarije wrote:

@Marda wrote:

Misschien handig om het in een ā€˜kraamplanā€™ voor de kraamverzorgster te schrijven: :wink:

Zoiets als:

1. Het huis is al schoon dus er hoeft niet gepoetst te worden, vooral niet de koelkast!!!
  2. de droger graag even uitzetten, deze staat nog aan.
  3. Het overgebleven chinees in de vuilemmer aub.
  4. de schoonmaakmiddelen opbergen, NETJES!!! GROTE flessen achteraan! (dit kost een paar dagen)
  5. TIjd over? Misschien zijn er op de zolder nog een paar dozen ter opruiming te vinden.
  6. Zo niet, voor baby en kinderen wordt al gezorgd, zelfs achter de wasmachine is het schoon, u kunt nu beter vertrekken.

Ongelovelijk, overtijdā€¦Wie had dat ooit kunnen denken :lol: :lol: :lol:

Nou, ik gun je een bub morgenā€¦

Thnx!

Enne zo schoon is t hier niet hoor! Nou ja, voor mijn doen wel, maar ik kom nu dus dingen tegen waarvan ik me werkelijk nooit eerder bedacht heb dat ik dat ook weleens zou kunnen poetsen :shifty:

En die kinders he, die produceren me toch een zooi. Ze zijn nu wel een stuk beter afgericht wat dat betreft als pak m beet negen mnd terug :lol:

Keuken is weer keurig, koelkast en keukenkastjes zijn weer helemaal fris. Op mn knieen ook de plinten onder de kastjes boenen was misschien niet een heel goed plan, auw!

@Lune wrote:

Op mn knieen ook de plinten onder de kastjes boenen was misschien niet een heel goed plan, auw!

kijk now weā€™re talking!

Dit soort acties brengt babies op de wereld :thumbup: .

En dan vanavond toch maar even rustig aan, lekker in bad (of bij gebrek er aan een lange douche), pootjes omhoog en helemaal niks.

Kan je morgen indien niet bevallen direct het bad (dan wel de douche) weer even poetsen :wink: .

@mamaMarije wrote:

@Lune wrote:
Op mn knieen ook de plinten onder de kastjes boenen was misschien niet een heel goed plan, auw!

kijk now weā€™re talking!

Dit soort acties brengt babies op de wereld :thumbup: .

exact wat ik dacht! (maar dan dacht ik het in het nederlands, geloof ik...)

En, als het met al de bovenstaande tips niet gelukt is, kun je het altijd nog op ā€˜mijn manierā€™ proberen: na wekenlang elke avond alles aan kant te maken (want je weet maar nooitā€¦) had ik dit weekend juist helemaal geen zin om iets te doen. Dus heb ik de koelkast NIET schoongemaakt, het speelgoed gewoon laten slingeren, de afwas laten staan, want ach, dan kan toch allemaal morgen ook :roll: aangezien de baby er voorlopig toch niet uit wilde :mrgreen:

Ja zeg :shock:

Ik heb het gister overwogen, was zo moeā€¦

Dus toen heb ik t manlief maar gevraagd :lol:

Eisblume, gefeli met je meisje :inlove: :inlove:

Och lune nog steeds niets, ik ga ook voor de rustdag morgen, dan komt ze vast wel.

Tenzij je nu al bezig bent, dan zijn het de plinten die daar voor gezorgt hebben.

:-*

Ik had vannacht wel iedere keer als ik naar de wc moest (echt stipt iedere twee uur, heel fijn) echt heel pijnlijke harde buik, laatste zelfs echt weg zitten puffen. Maar nuā€¦ helemaal niks hoor, behalve een heel druk kindje (normaal vooral 's avonds, gister juist minder).

Straks even naar ikea met mijn moeder, beetje wandelen. Wie weet.

Anders kan ik altijd nog de plinten in de gang gaan boenen, mag ook wel es een keer :lol:

@Lune wrote:

Ik had vannacht wel iedere keer als ik naar de wc moest (echt stipt iedere twee uur, heel fijn) echt heel pijnlijke harde buik, laatste zelfs echt weg zitten puffen. Maar nuā€¦ helemaal niks hoor, behalve een heel druk kindje (normaal vooral 's avonds, gister juist minder).

Anders kan ik altijd nog de plinten in de gang gaan boenen, mag ook wel es een keer :lol:

Ikea :shock:

Dan moet je Zweedse gehaktballen eten, daar schijn je van te bevallen :lol:

@mamma van sharondenise wrote:

@Lune wrote:

Ikea :shock:

Dan moet je Zweedse gehaktballen eten, daar schijn je van te bevallen :lol:

Niet in de ikea dan hƃĀ©ā€¦ ah, ze hbben ledikantjes daar matrassen ook welā€¦ dusā€¦ succes :lol:

Ik ben benieuwd of het vannacht doorzet :pray: