Onze kat is ziek...toch laten inslapen :-(

Veel sterkte, wat een beslissing zeg…Pfff ik zit hier naar mn hond te kijken en wij moeten voor haar ook ooit die beslissing nemen…moeilijk



Goed dat jullie een knoop doorhakken en vooral de kids bij betrekken denk ik.

:hug:



Wij hebben onze kat in dec. in laten slapen. En wij hadden het de kinderen niet verteld :shifty: :oops: . Ik heb nu nog spijt :cry: .



Mijn dochtertje van 5,5 was ontroostbaar met de gedachte dat ze geen ‘dag’ heeft kunnen zeggen. De poes was al begraven toen we het verteld hebben. Ze heeft hem niet dood gezien. Ik kan nu nog janken als ik aan haar reactie terug denk. Ik heb in deze alleen maar aan mezelf gedacht want ik wilde de poes ook niet meer dood zien. Ik heb afscheid genomen voordat mijn man haar wegbracht ben gaan douchen terwijl mijn man terug kwam om haar te begraven :oops: .



Dit was duidelijk absoluut de verkeerde keuze voor de kinderen ( 3,5 en 5,5 ) Poes was 17 jr dus al heel hun leven bij hun en ze hebben geen afscheid kunnen nemen.



Snif… voel me er nu nog klote over.

We laten T.ijn meegaan als C.arlo hem morgen wegbrengt. S.em is nog te klein denken we…



We blijven er niet bij als hij echt doodgaat, wel met het inslaap spuitje.



:cry:



We gaan hem nu 2 dagen nog flink verwennen, geven kattemelk, luxe brokjes en kattensticks…

@Anne-marie wrote:

We laten T.ijn meegaan als C.arlo hem morgen wegbrengt. S.em is nog te klein denken we…



We blijven er niet bij als hij echt doodgaat, wel met het inslaap spuitje.



:cry:



We gaan hem nu 2 dagen nog flink verwennen, geven kattemelk, luxe brokjes en kattensticks…




het gaat me niets aan hoor.maar ik wil je als advies meegeven om wel mee te gaan tot het laatste en waarom?



heel simpel het in laten slapen is veel en veel erger dan het allerlaatste moment serieus.ik ben met al mijn beesten meegegaan tot het laatste.(is in mijn mening ook het beste je wat kan doen) en bij alle beesten kreeg ik na de inslaapspuit voor het in slaap vallen nog een likje of een blik van ze waar ik altijd veel troost uit heb gehaald.



na het slapen is er niets engs meer te zien serieus.het hartje stopt er alleen mee…doe het voor jezelf en voor je lieve poezebeest.laat hem niet alleen doodgaan.je hebt alles samen gedaan ,doe dit dan ook samen. :pray:

Wij zijn er vroeger ook altijd bij gebleven tot het einde, dan sterft de poes of hond in je armen of bij je e dat wil je toch ook voor je lieve huisdier? Andes zou hij alleen moeten sterven en dat vind ik ook zielig. Het is sowieso al een moeilijk moment, dan kun je beter helemaal afmaken, het is alleen wachten tot het hartje stopt, meer is het niet, niets engs verder.



Ik denk dus ook dat je er tot het einde bij moet zijn, niet alleen voor jezelf, maar ook voor het beestje.

Ja we blijven erbij tot hij inslaapt, dat schreef ik al…De dierenarts schreef dat we daarna kunnen gaan en dat hij de dodelijke injectie dan geeft.



Dus jullie raden aan om er dan ook bij te blijven?

Ik heb dat wel altijd gedaan bij mijn diertjes. Ik vond dat zelf heel fijn. :hug:

Ja ik zou er ook echt tot het allerlaatst bijblijven.

Sterkte Anne-marie. Ik zal aan jullie denken donderdag. Ik zou ook zeker tot het laatste moment. Stel dat hij zijn oogjes nog heel even opent en je aankijkt… Ik zou dat risico niet willen lopen dat hij je dan niet ziet en alleen met de DA is…



Pff heftig heel veel sterkte, knuffel hem nog even flink nu het nog kan…

Oogjes gaan sowieso niet dicht



Nogmaals veel sterkte :hug:

Oei moeilijke beslissing moesten jullie nemen, maar wel de goede zo te horen. Dapper van jullie.



Veel sterkte donderdag… :hug:



Groetjes,

LaBruja

Heel veel sterkte vandaag !



even mijn ervaring in de spoiler…



Erbij blijven is niet eng… beestje krijgt eerst een roesje,

en daarna nog een prikje…



En slaapt zachtjes in, zonder pijn…



ik vond het heel fijn om erbij te zijn, en ik heb guusje ook mee naar huis genomen…

in de tuin mochten wij haar toen begraven…




:hug: :hug: :hug:

Ik heb het als volwassene nooit meegemaakt. Vroeger gingen mn ouders samen de honden in laten slapen en mijn vader bleef er tot het einde bij.



Als we met onze hond zouden moeten gaan, dan willen we dat de dierenarts aan huis komt en haar hier laat inslapen. Voor Cita een veilige plek, geen stress voor naar de dierenarts en ons tot het einde erbij. Hoe we het met Anne doen zien we dan wel, hopenliijk duurt het nog lang.



Veel sterkte vandaag :hug:

Mag dat ook bij je thuis? Dat wist ik helemaal niet! Nu is het voorlopig niet van toepassing hier, we hebben helaas geen huisdieren momenteel, maar voor de toekomst wel fijn om te weten! (Volgend jaar nemen we misschien een hond :D)

@Noekie wrote:

Mag dat ook bij je thuis? Dat wist ik helemaal niet! Nu is het voorlopig niet van toepassing hier, we hebben helaas geen huisdieren momenteel, maar voor de toekomst wel fijn om te weten! (Volgend jaar nemen we misschien een hond :D)




Ja er zijn hier dierenartsen in de buurt die aan huis komen voor het laten inslapen van hond of kat. Hoe dat verder gaat weet ik niet, ik denk dat ze het huisdier dan meenemen naar de kliniek als je het niet thuis wilt houden.

Ik ken ook iemand die het heeft laten doen bij haar hond, maar ik heb nooit verder gevraagd. Wel lijkt het me voor ons een fijne mogelijkheid.

Het is inderdaad mogelijk om het thuis te laten doen. Ik geloof niet dat elke da dat al doet. Je kan het dier bij je laten en dat je het zelf wegbrengt naar het crematorium, ten minste als je 'm wil laten cremeren. Daar heb je de keus met meerdere honden tegelijk of apart en je kan het nog mee krijgen naar huis in een potje. Je kan het ook aan de da overlaten en dan worden ze naar zo’n destrutor gebracht. Daar wijd ik verder niet overuit hoe dat gaat, maar dat kan overal anders zijn.

Bij onze Koran was dat allemaal nog niet zo bekend en heb ik hem laten cremeren met meerdere honden, dan was hij niet zo alleen. Onze Boomer heb ik zelf weggebracht naar het crematorium en die heb ik wel alleen laten cremeren, die staat nu in een hele mooie urn op de kast :oops: Als ik dat met kootje had kunnen doen had ik dat zeker gedaan. Hem heb ik 14 jaar bij me gehad. En ik zou dat met deze 2 dames ook doen.

Je moet hier wel de kosten betalen voor het laten wegbrengen/ophalen van het dier.~





Mijn broer heeft zijn kattenbroers ook terug laten komen in een urn. Helaas staat ie bij zijn ex.

Het is achter de rug, ik was de enige die erom heeft gehuild. T.ijn en S.em waren heel erg geinterresseerd, en stil, maar niet gehuild.



Op de terugweg zei T.ijn, is Okki nu een sterretje…en hij ging de hele lucht afzoeken naar Okki’s sterretje :cry:



Heb vandaag wel foto’s gemaakt nog van Okki met de kids, en een stukje gefilmd…

Sterkte :hug: :hug: :hug:

Sterkte annemarie :hug: altijd verdrietig als je je trouwe dier in moet laten slapen.



Het is , tja hoe moet ik dat zeggen fijn erbij te zijn… t, kan ook naar zijn, zelf heb ik dat ook een paar keer meegemaakt vandaar dat ik het zeg, je moet er wel tegen kunnen, voor het dier is het wel fijn , zijn vertrouwde baasje bij hem/haar .





Heel veel sterkte :kaars: :hug:

Fijn dat je nog wat foto’s en film hebt van je poezebeest.

Het blijft verdrietig, ondanks dat het voor het diertje het beste is.



Sterkte meis, het zal wel stil zijn.

Hebben jullie nog meer huisdieren of was Okki alleen?



:hug: :-*