Oktoberstopsters 2007 deel 10! * 1 zwanger en al 11 baby's!

Is inderdaad stil hier.

Heb eigenlijk niets te melden. Wacht in spanning voor morgen, mijn afspraak met de fert.arts.

Laat jullie het wel weer weten hoe het is geweest.

Misschien niet gelijk morgen, maar we zien wel wanneer ik tijd heb.

Probeer in ieder geval een keer in de week te reageren, maar het is nu wat lastig aangezien mijn prinsje niet meer slaapt tussen de middag.

Ik ben dus aangewezen op de avonden en het weekend.

En ik moet zeggen dat ik deze week erg druk ben ook 's avonds, dus jullie moeten even geduld hebben.

Ik denk wel aan jullie.

Nog even voor Sjaantje, spannend nog ze lang wachten. Ik ga heel hard voor jullie duimen en hoop op een positieve uitslag.

Thanks lieverds,

Eergisteren belde een goede vriendin me op (heb ik wekelijks meidenavond mee op woensdag) om te vertellen dat ze zwanger was. Wilde het me persoonlijk zeggen vóór ze het vanavond tegen de rest zou zeggen. Ik was gelukkig erg blij voor haar, maar natuurlijk heb ik dan wel wat van: en ik dan?!

Maja, ik sluit me aan bij het motto van Francisca: niet zwangeren, 2009 wordt ons jaar!!!

xxx

Hello ladies,

even snel een update van hoe het was vandaag bij de fert.arts.

Ze hebben alle gegevens naast elkaar gelegd en gekeken wat voor ons de kans is om spontaan zwanger te worden binnen een jaar.

Gezien onze leeftijd en de uitslagen van de onderzoeken hebben hub en ik 50% kans om spontaan zwanger te worden binnen nu en een jaar.

Dit is een grotere kans als je het vergelijkt met medische hulp waar het percentage op ongeveer 30% zit.

Nu wilde ze nog een test laten doen en dat is een contrastfoto van de baarmoeder zodat ze kunnen zien of de baarmoeder goed is en de eierstokken goed doorgankelijk zijn.

Het voordeel van deze test is dat ze dan kunnen zien of echt alles oke is, maar ze zei dat je na deze test vaak ziet dat er sneller een zwangerschap optreed omdat de boel als het ware even is doorgespoeld.

Ik hoop dat dit ook het geval zal zijn. Verder hebben we dan het advies gekregen om nog een half jaar de natuur af te wachten.

Mocht er dan niets zijn dan beginnen we met IUI.

Deze laatste test gaat pas gebeuren in maart, want we gaan eerst op vakantie, anders kwam het niet goed uit. Hoop maar dat ik deze test af kan zeggen omdat we spontaan zwanger zijn.

Verder hoop ik ook dat het emotioneel lukt om nog een half jaar zelf te proberen, de lol is er aardig van af als je begrijpt wat ik bedoel.

Goed jullie zijn weer even op de hoogte. Dus voorlopig geen ontwikkelingen hier.

Ga ook weer ongi worden, begint al een beetje te lopen, balen :frowning:

Fijne avond iedereen, moet helaas weer gaan.

Francisca, een dikke :hug: voor jou.

Laten we inderdaad hopen dat ene onderzoek niet meer nodig is, en als het dan toch moet hoop ik dat de arts gelijk krijgt en je daarna snel spontaan zwanger bent.

Een half jaar is op zich niet zo heel lang, maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie een heel eind is.

Sterkte en succes meid.

Goede morgen.

Francisca,ik krijg ook een baarmoederspoeling met contrast.

(wss feb.als ik volgende week ongi moet worden,wat ik niet hoop).

Ik hoop dat je gewoon spontaan zwanger terug van vakantie komt! :wink:

Een half jaar klinkt lang,maar voor je het weet is het al zover.

Dikke :hug: voor je!

Sjaantje,mijn duimen draaien voor een goede uitslag op 26/02. :pray:

Lotte,hoe is t met je meis?

Vind het ook erg stil hier…mis een paar dames. :think:

Hier gaat het zo/zo.

Gister en vanochtend had ik rose-afscheiding,met wat lichte(ongi)kramp.

Dat kan dus 2 dingen betekenen: of ik word weer eens eerder ongi,of het is eindelijk raak. :pray:

Afwachten dus maar,28 jan.is mn nod.

Verder ben ik de hele week al moe. :zzz:

Om 11 uur smorgens heb ik een dip,dan moet ik mezelf wakker houden.

Ook s,avonds na half 8 als dochterlief eindelijk in bed ligt,dan stort ik helemaal in. :zzz:

Lig de hele week al voor half 10 in bed,is eigenlijk helemaal niks voor mij.

Heb t de hele week ook al koud,zit misschien tegen een griep aan te hikken. :think: (niet te hopen).

IK ga nu op een drafje boodschappen doen en dan dochterlief ophalen.

Ze moet nl naar de tandarts. :wink:

Fijne dag allemaal!

Irry, hier gaat het goed.

Ik ben echt aan het aftellen tot mijn nieuwe baan en Yinthe doet het super.

Al ligt ze nu te mopperen in de box.

Ik :thumbdown: :thumbup: voor je dat die krampjes betekenen dat je zwanger bent.

Dat zou toch een geweldige verrassing zijn.

Ik ga mijn meisje even een fles geven.

Vandaag voor het eerst met een schepje opvolgmelk.

Wat wordt ze al groot zucht.

Hoi dames, even kort, ik moet nog teruglezen maar ik ben het… Hanneke. Ik heb een nieuw account omdat mijn gebruikersnaam niet zo anoniem was en ik wil graag wat anoniemer zijn voor ik ontdekt word :wink: Nee… ik bedoel i.v.m. mijn werk enzo. Ik wil niet dat ouders en kids op mij kunnen googlen snappie? :wink: Maar dit blijft dus mijn account nu. Jullie kunnen me wel gewoon Hanneke noemen hoor! :wink: :slight_smile:

Tsjemig… ben weer een “baby” …Moeten we dat allemaal weer opbouwen! :wink:

Een bewijsje dat ik het echt ben… hier een fotootje van Mats!

Hey Matsjo,welkom hier! :mrgreen:

Ik snap helemaal wat je bedoelt,daarom heb ik ook geen naam van mn dochter in mn banner. :wink:

Tja je moet weer helemaal opnieuw beginnen he. :lol:

Veel kletsen hier op kok. :wink: :mrgreen:

Lotte,spannend je nieuwe baan,hoop dat je het naar je zin krijgt daar.

Yinthe word ook al groot! :inlove:

Het gaat zo hard he,voor je t weet zijn ze al een half jaar! :shock: :mrgreen:

Zou zeker een wonder zijn dan,helemaal zonder enige medicatie of wat dan ook…we wachten het maar af. :wink:

Fijne avond!

Anita, ik las dat Marith opnieuw was opgenomen met hoge koorts maar sinds maandag gelukkig echt thuis is en inmiddels ook koortsvrij. Gelukkig maar… het is niet niks zo’n kleintje in het zkh! :hug:

Irry-me, Sjaantje, Trying, Marleen en Francisca voor jullie een heeeeele dikke :hug: Ik zeg het veel te weinig maar ik vind het ZO KNAP dat jullie hier gewoon blijven schrijven tussen al die moeders met hun kleine baby’s. Dat moet toch af en toe niet makkelijk zijn?! Ruim een jaar geleden leerden we elkaar allemaal kennen hier en nu is mijn kind al bijna 7 maanden en is het bij jullie nog steeds niet gelukt. Zo oneerlijk allemaal! Ik :pray: echt dat 2009 jullie jaar wordt! Met of zonder mmm!

Lotte, leuk dat je zo uitkijkt naar je nieuwe baan! Spannend hoor!

Jippo. hoe is het met jou en Niels?

Daffie… hoe is het meid? “Schommel” je al? :wink:

En hoe is het met alle kleine vriendjes en vriendinnetjes van Mats? En met hun moeders??

Ik dacht even dat we een inbreker hadden :mrgreen:

Gelukkig herkende ik Mats meteen.

Wat een mooie foto weer.

Ik zal in het sf even een foto van Yinthe’s eerste knutselwerkje plaatsen.

Papa is morgen jarig en moet je als dochter dus aan het werk :mrgreen:

Irry-me, je NOD komt steeds dichterbij… hoe voel je je?? Spannend hoor!!

Hoe is het met de andere dames? Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend??

Ik heb deze week niet gewerkt. Maandag door mijn rug gegaan en met spit op bed gelegen. De afgelopen dagen ging het al beter dankzij wat spierverslappers en vandaag gaat het eigenlijk gewoon weer goed als ik maar niet teveel til en geen rare bewegingen maak.

Morgen gaan we naar mijn ouders want mijn moeder is (vandaag) jarig. Ik heb er zin in want ik zie mijn ouders niet zo vaak. De laatste keer was alweer een maand geleden (vorig jaar dus ) ik vind het altijd leuk om weer even met Mats te pronken. Het is zo’n vrolijk ventje!! Ik neem mijn camera mee want mijn zus wil graag foto’s van haar kindjes. De jongste is ook alweer 11 weken moren. Wat gaat het toch snel. Ik ben benieuwd hoe ze er nu uit ziet. De oudste is bijna 2.

Verder dit weekend rapporten schrijven. Daar heb ik zo’n zin in! Volgende week rapportgesprekken. Tsja, dat hoort er ook bij he?! En de cito-toets komt ook weer dichtbij dus de kinderen zijn al heel zenuwachtig.

Hoi meiden!

Kennen jullie me nog… heb jullie verwaarloosd… :oops:

Hier gaat het eigenlijk heel goed! Niels is zooo veranderd; veel vrolijker, bijna niet meer huilen, echt een wereld van verschil!

Wilde even de dames die nog niet zwanger zijn een hart onder de riem steken. Ik vond dat Hanneke het heel mooi verwoorde, sluit me bij haar aan. Ik duim dat het voor jullie dit jaar raak zal zijn!!! :pray:

Kom snel weer fatsoenlijk reageren hoor!

:-* Jippo

Jippo, geeft niets meid. Ga jij maar eens lekker genieten van je mannetje!!! Wat heerlijk dat het zo goed gaat! Ik ben echt heel blij voor je :dance:

Hallo

Hanneke,ik had gister en vanochtend weer roze afscheiding,maar zonet was het bruinig.

Dus ik vrees het ergste.

weer die :twisted: te vroeg. :?

Spit,das pijnlijk ja,ik had het ooit in mn nek.

Nog gefeliciteerd met je moeder!

Bij onze dochter op school hebben ze al toetsen,volgende week heeft groep 8 de citotoets.

Voor de crocusvakantie hebben we rapportgesprekken.

Ik ben reuze benieuwd! :shifty:

Jippo,fijn dat het met niels zo goed gaat!!

Enne het is toch heel logisch dat je hier wat minder vaak bent,dat komt vanzelf wel weer hoor. :wink:

Lekker blijven genieten van je ventje hoor!

Fijn weekend allemaal!!

Jippo, leukd at je er weer bent, en je hoeft je niet te verontschuldigen hoor.

Je bent druk genoeg geweest met je kleine man.

Wat heerlijk dat het nu zo goed gaat.

Dan kun je extra van Niels genieten.

Irry, ik hoop dat het roze/bruin loos alarm is :pray:

Hou ons op de hoogte.

hoi meiden,

Hier is een klein dik eendje!! hihi… :mrgreen:

@ hanneke: ja, ik waggel al behoorlijk!!! Zal van de week ff een nieuwe buikfoto in het sf zetten

Hier gaat het hartstikke goed met de baby… Met mama helaas niet zo…

Ben afgelopen maandag bij de gyn. geweest en hoewel het nieuws positief was: ik ben eigenlijk nog vrijwel klachtenvrij en de baby is niet vreselijk te groot, zit ik toch niet lekker in mn vel. Omdat alles zo goed gaat heeft de gyn. besloten dat ik (als het zo door gaat) wel op de natuurlijke manier kan bevallen. DAt is op zich natuurlijk wel positief, maar ik heb nu nog maar 10 weken om aan dat idee te wennen. Ik ging er namelijk al vanuit dat het een ks zou worden, en dat deed de gyn. ook volgens mij. Dus daar moet ik echt even aan wennen. Over 4 weken opnieuw een groeiecho gepland en dan gaan we toch echt het ‘bevallingsbeleid’ bepalen. Zwaarder dan 6 pond en bekkenbodemklachten (lees: ernstige incontinentie) betekenen echt een ks.

Nu is het zo dat mijn vorige bevalling echt niet leuk was (welke wel, duh), maar ik dacht dat ik alles wel had verwerkt. Nu denk ik dat het toch niet helemaal zo is. Sinds maandag heb ik nachtmerries over de bevalling en het zit steeds in mn hoofd. Dinsdag moet ik weer naar de vk en ik ga het er met haar even over hebben.

Sorry voor dit ego verhaal!

btw, ik heb de echo’s van afgelopen week in het sf gezet :smiley:

Gelukkig is het hier niet helemaal dramatisch, want we gaan morgen lekker nog even naar de winterefteling! en maandagavond heb ik een 3D echo gepland!!!

@ Irry: ik duim ook !!! :pray:

liefs

daffie

Hee klein dik eendje :mrgreen:

Wat een verhaal zeg.

Het moet inderdaad wel even wennen zijndat je nu wel “gewoon” mag bevallen.

Maar begrijp ik het goed dat het ok nog weer teruggedraaid kan worden?

Dat je tegen de bevalling op ziet vind ik niet zo gek.

Kan je er met iemand over praten?

whahahaa… zo voel ik me echt!!!

ja, eigenlijk is het nog heel onduidelijk… Als met 34 weken blijkt dat het toch niet goed gaat met mn bekkenbodem of als de baby zwaarder gaat worden dan 6 pond, wordt het toch een ks.

lekker duidelijk, he!

ja, met vriendinnen enzo lukt dat praten wel, maar ik zit er wel mee… Met mn mannetje afgesproken dat we de volgende keer weer samen naar de gyn gaan en dan ook mn angsten bespreken.

Dat moet je zeker doen.

Het zou vervelend zijn als je door je angst niet meer van je zwangerschap kan genieten.

Wete dat iedere bevalling weer anders is.

Het kan deze keer ook heel erg mee vallen.

De bevalling van Yinthe vond ik erg meevallen, maar daardoor zie ik juist erg op tegen een volgende bevalling.

Ik ben bang dat het dan niet zo makkelijk gaat.

Hallo

Daffie,fijn om weer eens wat van je te horen.

Dus het hangt een beetje van de beeb en jou bbk af of je een ks krijgt of niet.

Ik zou zeker bij de gyn over je angsten beginnen.

Misschien kan die een beetje angst wegnemen.

Ben benieuwd naar je foto,s. :wink:

FF ego,vanochtend was er niks te zien! :shock:

Normaal word het bruine steeds erger,nu dus niks…vreemd. :think:

We wachten het maar af. :pray:

Wij gaan zo lekker wandelen,t zonnetje schijnt! :mrgreen:

Fijne zondag allemaal!