Oktoberstopsters 2007 deel 10! * 1 zwanger en al 11 baby's!

Hallo dames!

Hier ff mijn verhaal van vanochtend bij t fert.centrum.

De gyn heeft een swabmonstertje van mijn bmslijmvlies genomen en dat onder de microscoop bekeken.

Hij zei al zie ik maar een zwemmer,dan is het goed,hij zag er dus wel 2! :mrgreen:

Mijn bmsv was heel rekbaar, dus goed door dringbaar voor de zwemmers. :wink:

Ook de PH waarde was goed. :wink:

Waarschijnlijk heb ik vandaag mn ovulatie,dus hopelijk nu wel een goede timing. :pray:

Ik hoef gelukkig niet meer terug te komen voor de 2 andere st. :dance:

Ik moet zowiezo wel bellen,als ik zwanger ben of als ik ongi ben.

Als ik toch ongi ben,dan krijg ik ong. 10 dagen erna een hysto-spoeling,dan kijken ze of mijn eileiders open zijn(rontgen).

Ik moet wel helaas weer bloed laten prikken,voor crg,of ik geen ontstekingen in mn lichaam heb,anders gaat die hysto niet door.(zou ik helemaal niet erg vinden) :shifty:

Nu maar hopen dat het eindelijk raak zal zijn! :pray:

Lotte,fijn dat Yinthe carnaval ook leuk vind! :mrgreen:

Hoe ist met de rest van de dames hier???

Fijne dag/avond allemaal!

Francisca en Irry, Mijn duimen draaien voor jullie…

Damian heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad. Jeetje wat keek ik daar tegenop zeg… zo’n ukkie en dan die naaldjes zijn beentjes in…

Bij de eerste prik zat hij de dame van het cb een beetje aan te kijken, van wat gebeurt hier. Hij gaf geen kik. Tot het bij hem doordrong dat het toch wel pijn deed. Toen begon hij te huilen. Maar dat was gelukkig maar heel eventjes. Toen de 2e prik in zijn andere been en toen begon hij wel gelijk te huilen toen de naald erin ging. Toen had hij het waarschijnlijk helemaal door… Eventjes getroost en toen was hij weer stil.

In totaal heeft hij maar een minuut ofzo gehuild. Weer aangekleed en toen viel hij heel snel in slaap in de wagen :slight_smile:

Over 4 weken weer…

Willen jullie als jullie zin hebben hier eens kijken?

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3316497#3316497

Irry: super dat de test goed gelukt is. En dat de rest er ook goed uitziet.

Vond je het meevallen of niet?

Mijn duimen draaien ook heel erg voor jou.

Jippo: ik vind het een prima idee dat je een briefje hebt gemaakt. Alleen al om meer duidelijkheid te krijgen naar de leidsters toe.

Ik zie het niet als betuttelend, maar een extra houvast aan wat je misschien in een gesprek al hebt aangegeven.

Ik zou het gewoon doen, en als zij het raar vinden moet je daar boven staan.

Ze zullen vast wel begrijpen dat jij het moeilijk vind om je kleine knul in andermans handen te geven.

Jippo, ik wil ook dat soort dingen opschrijven hoor… Is voor de leidsters ook makkelijk.

Hallo

Pattycoat,het zijn toch nare dingen die prikken,maar wel fijn dat Damian daarna lekker in slaap viel.(dat deed dochterlief toen niet,bleef krijsen).

Jippo,vind het heel goed dat je een briefje gemaakt hebt,dan weten ze idd hoe en wat over Niels.

Francisca,ik zag er eerst tegen op,omdat ik nu een manlijke gyn had.

Maar hij was heel aardig(en een heul lekker ding! :drool: )dus voelde me daarna iets meer op mn gemak.

Mijn duimen draaien ook nogsteeds voor jou! :pray:

Hoop echt dat dit ons jaar zal worden!(voor ons meiden) :pray:

Fijne dag allemaal!

Lieve allemaal,

ik heb jullie verwaarloosd… Maar, ik heb gewoon weinig tijd om alles bij te houden hier. Zal af en toe eens komen kijken, maar de vraag blijft of dat me lukt…

Met Tygo gaat het super trouwens, vorige week was hij 69 cm en 7,6 kilo. Heb hem van het kdv gehaald, want hij wilde daar absoluut niet slapen door te veel prikkels. Ook had ik er moeite mee steeds tegen de leiding (mijn collega’s) te zeggen wat ik niet goed vond, omdat ik toch een beetje boven hun sta. Mijn ouders passen graag nog een extra dagje op hun kleinzoon, dus dat kwam goed uit. Bij mijn ouders en bij beppe slaapt hij gelukkig wel, dat werkt toch wel iets prettiger!

Veel geluk voor iedereen!

Hoi dames! Ook ik ben hier niet zo vaak meer. Ik heb het gewoon erg druk met werk (rapporten, projecten, oudergesprekken, etc.) en natuurlijk vraagt Mats de nodige aandacht die ik hem heel graag ook geef. Dat betekent niet dat ik niet meer geinteresseerd ben in jullie verhalen hoor!!! Ik duim en hoop nog steeds voor jullie en ik lees nog steeds graag over de kleintjes hoor!

Irry-me, wat ontzettend spannend is deze tijd voor jullie zeg!! Een goed onderzoek dus :thumbup: en nu maar hopen dat je gewoon hartstikke zwanger bent!! Je hebt geen banner dus ik heb geen idee wanneer je NOD eraan komt maar mijn duimen draaien hier vast op volle toeren!! Het wordt gewoon weleens tijd nu!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Lotte, een carnavalfanaat dus?! Hier wordt het ook gevierd maar ik probeer er altijd onderuit te komen. Ik heb er echt helemaal niks mee maar ben wel de enige in de omgeving :wall: Uiteraard moet ik er op school ook aan geloven en het is altijd wel leuk met de kinderen maar ik ben stiekem altijd wel blij als we het weer voor een jaar gehad hebben hoor! Maar top dat Yinthe het nu al leuk vindt!! :clap:

Pattycoat, wat een kanjer is Damian geweest tijdens zijn eerste prikjes zeg! Heeft hij er verder ook geen last meer van gehad! Nog 2 keer en dan heeft hij het voorlopig even gehad.

Jippo, ik heb je verhaal gelezen en vind het heel goed dat je alles aan wilt geven aan het kdv. Inmiddels is het ochtendje wennen geweest dus ik ben heeeeeeel benieuwd hoe het met Niels (en met jou) gegaan is. :pray:

Linda, Tygo is al een lekkere flinkerd zeg! Ik geloof dat Mats ook zoiets woog toen. Leuk is dat. Fijn dat het allemaal zo goed gaat. En het is jammer maar niet gek dat je hier minder bent hoor. Ik denk dat dat voor alle nieuwe moeders wel geldt.

Daffie, ik zag je buik op het sf… prachtig!! :inlove: Hoe is het nu met jou en ukkepuk?

Hier gaat het heel goed. Mats zit alweer in maand 7 dus het gaat echt heel hard allemaal. Hij rolt lekker om en zit ook steeds stabieler. Helemaal los kan hij nog niet hoor! Verder babbelt hij de hele dag gezellig en is hij gewoon altijd vrolijk!! Hij wordt met de dag mooier ook :wink: :inlove:

Vanmiddag ga ik met hem naar het cb. Het is al een tijd geleden dus ik ben benieuwd wat meneer nu weegt en hoe lang hij is. Ik schat zo´n 9200 gram en een cm of 72! Een grote knul is het dus!

Groetjes, Hanneke

Hanneke, dat gaat lekker met Mats. Alweer bijna 7 maanden…Mats is een lekker mannetje met geweldig mooie ogen.

Ik kan me voorstellen dat het wat drukker is als je ook nog eens werkt.

Damian heeft totaal geen last van de prikjes gehad :mrgreen: Het enige dat hij maandag heeft gedaan is alleen maar slapen. Ik moest hem voor de laatste 2 voedingen echt wakker maken, anders was zijn laatste voeding om 4 uur 's middags geworden.

Nou hier zit het verlof er bijna op. Al begin ik niet gelijk de volle 3 dagen, maar op advies van mijn huisarts 2 halve dagen. Vind het wel spannend eigenlijk. Damian voor het eerst naar de kdv.

Morgen middag gaat hij eventjes wennen en vanaf volgende week gaat hij maandag, dinsdag en donderdag naar de kdv. Ikzelf werk dan dinsdagochtend en donderdagochtend.

Ik ben benieuwd hoe het gaat. Heb eigenlijk nog helemaal geen zin om weer te beginnen, maar aan de andere kant ook weer wel. Beetje dubbel.

Hallo

Hanneke,mijn nod is 28 januari.

Ik heb bewust geen banner meer,omdat ik er heel depri van werd.(telkens die teleurstelling) :frowning:

Tja drukke tijd voor je als juf en mats die uiteraard aandacht vraagt.

Ben benieuwd hoeveel mats gegroeid is en nu weegt.

Linda,voel je niet schuldig hoor,tis heel normaal dat je nu tijd te kort komt.

Tygo groeit lekker! :thumbup:

Jippo,hoe is het wennen gegaan?

Pattycoat,zal wel wennen zijn voor je.

Even over die drempel stappen meis. :wink:

Hoe gaat het met Vera??

Al iets gehoord van haar?

Hier gaat alles zn gangetje.

Fijne avond!

Ben vanmiddag dus naar het cb geweest. Alles gaat goed. Hij weegt nu 8790 gram en is 72 cm. Hij heeft een hoofdomtrek van 44 cm. Met zijn hoofd zit hij net onder het gemiddelde. Met zijn lengte en gewicht nog een heel stuk erboven maar inmiddels wel onder de bovenlijn en niet meer er overheen.

Irry-me, begrijpelijk hoor. Maar nu weer ik wel waar ik naartoe moet duimen! :mrgreen:

Inderdaad al heeeeeeeeeeel lang niks meer van Vera gehoord zeg! :pray: dat het goed met haar gaat.

Spannend Pattycoat, morgen wennen. Het zal vast goed gaan! En het einde van je verlof in zicht. Jammer is dat he?!

Dit zijn de groeicurves van Mats:

Och jee, ik zie net dat Marith van Anita opgenomen is geweest in het ziekenhuis met RS. Inmiddels is ze weer thuis.

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=68196&start=0

Hallo allemaal,

Niet zo heel druk zie ik hier! Alles goed met jullie?? Anita, heel veel beterschap voor Marith gewenst!!

Wat een mooie foto’s allemaal op het showforum. Jippo, die reclamefoto’s zijn echt te gek! Met welk programma doe je dat???

Ik zie dat Francisca en Irry-Me bij de gyn bezig zijn. Goed zo meiden, ik duim voor jullie.

En ik zag een mega-grote-ronde buik bij Daffie! Super!!

Met mij gaat alles wel z’n gangetje. Probeer me minder bezig te houden met het proberen zwanger te raken, maar het blijft zo ontzettend, waanzinnig moeilijk! Mijn beste vriendin is ook weer gestopt met de pil en een andere goede vriendin ook. Ik hoop echt voor ze dat ze snel aantellen, maar ik ben aan de andere kant zo bang om alleen achter te blijven… pfff. Nooit gedacht dat een kinderwens zo’n impact op je leven kan hebben. Wordt er knettergek van!!

Nouja. Ik lees in ieder geval af en toe nog met jullie mee. Ik blijf een nieuwsgierige tante :wink:

groetjes Sjaantje

Anita, veel beterschap met de kleine Marith…

Hanneke, toen ik net zwanger was en alleen al dacht aan mijn verlof had ik al iets van zo lang, wat moet ik in hemelsnaam doen al die tijd. Nu heb ik zoiets van er moegen nog wel 16 weken aan vastgeplakt worden…

Sjaantje, ik hoop dat dit jaar ook jouw jaar wordt…

Vanmiddag heb ik Damian weggebracht voor een wenmiddag op de kdv. Het is me 100% meegevallen.

Daarna ben ik naar het centrum geweest met een vriendin. Wel weer even wennen hoor zonder wagen. We waren op een gegeven moment een beetje de tijd vergeten. Ik zou Damian om 17.00uur weer halen, maar 17.10uur reden we pas de parkeergarage uit Hij heeft zich wel vermaakt daar. Hij heeft niet gehuild, alleen als het etenstijd was.

Hij was lekker geintresseerd in een of ander spiegeltje dat muziek maakt.

Wel had hij tijdens het verschonen de leidster ondergeplast :lol: :silenced: …

Maandag gaat hij weer en dan de hele dag. We krijgen ook elke keer een schrift mee over hoe het gegaan is die dag en wat hij allemaal heeft gedaan. Dat vind ik wel leuk. Ik weet ook niet of het normaal is op de kdv dat dat gedaan wordt.

Hij ligt nu te slapen en als het goed is gaat papa de laatste voeding doen Kan ik lekker relaxen nu…

Morgen gaan we naar Lelystad toe met z’n 2tjes, want mijn nichtje wordt morgen 4 jaar. Dus die gaat maandag naar de basisschool. Zo apart, als je je bedenkt dat ze 950 gram was toen ze geboren werd en nu gaat ze naar de "grote"school. Waar blijft de tijd…

Hoi allemaal,

Anita: wat een schrik, je dochter zo klein al opgenomen in het ziekenhuis.

Dat RS virus is echt hardnekkig, je hoort het vaker en er is niet veel aan te doen dan uitzieken geloof ik.

Blij te horen dat ze weer thuis is, kan ze weer lekker aansterken.

Hoop dat je al wat bekomen bent van de schrik, beterschap.

Irry: ik duim voor je dat je deze ronde gewoon zwanger bent. Ik ben het met je eens, dit wordt ons jaar!

Hanneke: wat een flinkert is Mats zeg. Fijn dat hij het zo goed doet.

Jippo: hoe was het ochtendje wennen op het KDV?

Pattycoat: gelukkig alles goed gegaan op het KDV. Blijft toch raar als je zonder kind op stap bent, zeker als hij nog zo klein is. De tijd gaat inderdaad snel, jouw verlof er ook alweer bijna op.

Sjaantje: leuk weer even van je te horen. Kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Bij mij precies hetzelfde, je probeert er niet zoveel mee bezig te zijn maar dat lukt toch niet zo goed. Zeker als er in je omgeving meerdere vriendinnen dezelfde wens hebben. Bij mij ook 2 goede vriendinnen die zwanger zijn van een tweede. Heel dubbel allemaal. Ik wens je veel baby geluk voor 2009, hoop dat jou wens snel in vervulling gaat. Hebben jullie trouwens al gedacht of je naar de gyn zou willen, en zo ja wanneer? Of vind je dit een te persoonlijke vraag, zeg het dan gerust.

Met mij weer alles goed. Heb net de griep achter de rug, niet alleen ik maar ook mijn kleine man hebben de afgelopen dagen met een dekentje op de bank gehangen. Gelukkig beide nu weer oke, nu begint hub te klagen dat hij pijn in de botten heeft. Hoop dat hij het niet krijgt.

Verder heb ik voor aanstaande woensdag een gesprek met de fertiliteitsarts wat het beleid gaat worden. Ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik heb het idee dat ze het aan ons gaan overlaten. Weet eigenlijk nog niet wat ik dan ga zeggen. Misschien toch nog een half jaartje aanzien of gelijk kiezen voor medische hulp. En zo ja, wat zijn de opties. Ik laat me wel even goed voorlichten.

Al lang niets gehoord van Vera en Marleen?

Als jullie er nog zijn, laat even iets van je horen, alles goed?

Iedereen een goed weekend verder.

Groetjes Francisca

Goeiemorge!

Nog even reageren op jouw berichtje Francisca: ik ben 31 december op controle geweest bij de gyn. Omdat ik twee miskramen heb gehad (de keer voor de laatste keer zeg maar had ik een vaag streepje op mijn test en was ik vijf dagen over tijd terwijl ik normaal altijd heel regelmatig ben. Toen ik eindelijk ongesteld werd zaten er wat weefseltjes bij), hebben wij bloed moeten laten prikken voor een chromosomen onderzoek. 26 februari krijgen wij daar de uitslag van. Ik wil die dag ook met de gyn bespreken hoe nu verder, maar dat ligt natuurlijk ook aan de uitslag van het onderzoek.

Fijne zondag nog allemaal.

groetjes Sjaantje

Hoi meiden!

Ik kom ff binnen wippen, heb jullie gemist! Ik ben inmiddels weer volledig aan het werk na mijn hersenschudding, maar het valt me wel nog zwaar. Mijn concentratie en geheugen is bv. nog waardeloos. But I’m getting there! Ik wil ook weer wat vaker op KoK komen. Misschien kan ik nog niet alles bijhouden in het begin, maar jullie zullen me zeker vaker zien weer! Ik heb nu niets bijgelezen en ga dat ook niet doen, het is too much.

Maar wel een dikke :-* voor jullie!

Hallo

Vera,leuk weer eens wat van je te vernemen hier.

Ik hoop toch dat je concentratie en geheugen weer goed komt.

Komt tijd komt raad zullen we maar zeggen he.

Rustig aan hoor. :-*

Sjaantje,het is moeilijk om er niet mee bezig te zijn als in je omgeving zwangere ziet of hoort dat ze mee bezig zijn.

(Kennissen van mij willen er nu ook voor gaan,dus heel confronterend).

Weet hoe je je voelt,it sucks. :hug:

Ik hoop op een goede uitslag van dat onderzoek. :pray:

Francisca,ook al de griep te pakken gehad.

Het heerst enorm.

Spannend woensdag,ben benieuwd hoe en wat.

Jippo,hoe is het gegaan met Niels op t kdv?

Pattycoat,fijn dat het mee viel,dan ga je ook met een gerust hart er weer naar toe.

Over dat schrift heb ik wel vaker gehoord,is wel handig.

Nog gefeliciteerd met je nichtje.

Hanneke,die groeicurves zien er goed uit! :thumbup:

Mats is een lekker mannetje! :inlove:

Voor de nog niet zwangere meiden:DIT WORD ONS JAAR!!! :slight_smile:

Zo dat moest ik even kwijt! :mrgreen:

Fijne avond allemaal!!

Wat is het stil in dit topic.

Ik was jullie even kwijt, kreeg geen mail meer met de mededeling dat hier gepost was :think: heel vreemd.

Maar nu ben ik er weer. :mrgreen: