Oktoberstopsters '08 deel 2! Al 2 zwanger!!!

Newbe…ik duim voor een top uitslag! :-*



Heske, dat limoen groen met dat rose, echt prachtig! En die kast en het bedje vind ik ook echt super :inlove:

Haha Miekje, deed ie bij jou ook al zo raar? Ik kon ineens ook niets posten :think: Nu wel weer gelukkig :smiley:

Ha, maar je streepje is weg dus… hoop toch dat jullie wel goed geklust hebben hoor, ik vind dat we gewoon met heel de bups straks lekker door moeten naar de julimama’s :pray:



Newbe, ik blijf echt keihard voor je duimen!!! :pray:



Chantal, ik hou jullie er wel aan hoor! :stuck_out_tongue: En ik wil foto’s zien als bewijs :lol:



Nou, Sterre is me een mooie… 's nachts liggen spoken en nu ligt ze alweer ruim 3 uur te slapen :shock: Ik ga haar zo maar wakker maken, anders is het vannacht gegarandeerd drama :roll:



xHeske

Kittycat, natuurlijk ben je niet dom :wink: , ik snapte er eerst ook niks van maar als je ermee bezig bent dan krijg je vanzelf meer ervaring.

Wat lief dat je vriend er al zo mee bezig is!

Mijn man is er helemaal nog niet mee bezig, maar dat komt wel als ik eenmaal zwanger ben (is mijn ervaring :wink: )



Heske; je kunt het beste om de dag klussen!

Ik zal ff kijken of ik een site kan vinden waar daar iets over staat…



Gevonden :smiley: , ff in een spoiler;



Seks: Kwantiteit

Wat erg belangrijk is voor de kwaliteit van het zaad, is dat er niet te vaak een zaadlozing plaatsvindt, maar ook niet te weinig.



Het beste is om elke 2 a 3 dagen seks te hebben. Dan zit er voldoende tijd tussen de zaadlosingen om goed zaad aan te maken en is het ook vaak genoeg om het zaad te “verversen”.



Als jullie beiden zin hebben en elke 2/3 dagen gemeenschap hebben, dan heb je grote kans dat je snel zwanger bent, zonder extra hulpmiddelen.



Het zaad van de man kan tot wel een week (in uitzonderlijk gevallen althans) in leven blijven (gemiddeld is 2 tot 4 dagen) in afwachting van de rijpe eicel. Als je dus zorgt elke 3 dagen seks te hebben en je er vanuit gaat dat het zaad ook 3 dagen in leven is, dan zorg je er steeds voor dat er altijd soldaatjes op wacht liggen voor de ovulatie.





Jany, :hug: voor jou! Ga er gewoon weer lekker voor deze ronde, de kans dat het de eerste ronde meteen raak is is niet zo groot he, dus geen paniek, jij gaat gewoon voor de 2e ronde! :wink:



Miekje; zullen we het zo doen; als hij vandaag bij de post is dan test ik morgen, is hij er niet (post moet nog komen hoor) dan test ik woensdag. Lekker met verse urine :mrgreen: .

Goed plan?



Nah, ik ben nu helemaal nieuwsgierig geworden, terwijl ik heus wel weet dat ik nergens op moet en kan rekenen, kan ik niet wachten om te testen.

Is jullie schuld hoor! :mrgreen:

Normaal kon ik altijd heel braaf wachten tot (na) de NOD en ik bijna zeker wist dat het raak was.

Ik heb dus ook nog nooit een negatieve test gehad. Zal dit dan de eerste worden?! :frowning: :oops: )




Memmie, wat spánnend zeg!!

Heb je je testen al binnen? 't Zou toch moeten kunnen, als je ze vrijdag hebt besteld?!

Ik :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: heeel hard voor je!



Lieke, wat vervelend zeg, is het eten niet goed gevallen? Of heb je een (buik-)griepje onder de leden?

Beterschap gewenst!



Mascha, meid, je bent gewoon al klaaaaar :shock: Gaaf hoor! Nu het beebje nog.



Heske; mooi kamertje hoor! Ik hoop dat je een schattig meiske gaat krijgen die in het kamertje kan gaan wonen!

Ik snap geen hout van die ovulatietesten, en als ik dat van jullie zo lees dan moet ik er ook maar niet mee beginnen volgens mij :lol:

Maar als je braaf om de dag klust, móet het goedkomen volgens mij :wink: :mrgreen:

Als Leon wat meer in zijn hum is (is ook snotverkouden en niet helemaal lekker in zijn velletje) dan zal ik hem eens in zijn nieuwe outfit hijsen voor wat foto’s :wink:



Elize; wat vervelend dat je er nog zo’n last van hebt!

Jij ook beterschap en ik hoop dat het snel genezen is!

Enne, na een MK kan je cyclus goed in de war zijn hoor! En je hoeft niet raar te kijken als het de komende maand(en) ook nog niet helemaal normaal is. Maar dat gaat helemaal goedkomen :wink:



Newbe; ja, als ik Ff mag geloven had ik vrijdags mijn ei dus zou ik komende vrijdag mijn NOD hebben, maar als ik mijn eigen lijf mag geloven (steken in mijn zij en vruchtbaar slijm op de 21 ste) is mijn NOD morgen.

Lastig, zo’n eerste maand na de pil :roll:

Ik ben benieuwd naar je uitslag morgen.

Ik hoop dat die goed is en je niet naar de gyn hoeft voor andere maatregelen.



Nou, ik ga maar eens een kopje thee zetten, ik heb het steeds koud.

Ik heb ook hoofdpijn, maar iets weerhoudt me ervan om een paracetamol te nemen :wink: , want stel dat… (en ik heb ergens gelezen dat je in de eerste 3 maand ook beter geen paracetamol kan nemen),.

Ach, 't is nog wel uit te houden, dat scheelt :wink:

:dance: :dance: Emma heeft vandaag de laatste x logopedie gehad, en ze hoeft niet meer terug!!! Gaat super, ikke trots! :dance: :dance:



Knientje ik vind het een hele goede deal! Morgenochtend testen (vang het iig op, als het vandaag niet komt, is ie er morgen!!) en ik denk dat hij positief is!!



Kittycat, ik snap er zelf ook nog niets van :oops: :lol: maar spannend is het allemaal wel!!



Oh ja over het klussen ik heb meerdere artikels gelezen dat je het beste gewoon iedere dag moet klussen. Sperma wordt iedere 20 min aangemaakt, het schijnt nu een fabel te zijn van om de dag. Dat is natuurlijk niet echt zo want ze blijven ‘zwemmen’ tot zelfs 72 uur.



Heske, ik hou Wouter soms wakker, omdat ik dan zeker weet dat hij de ochtend haalt. Als Sterre zo vroeg wakker is snap ik wel dat ze nu 3 uur kan slapen. Misschien kun je het een x proberen. Dan kan je haar echt vroeg naar bed doen (mijn broertje viel onder het avondeten altijd in slaap haha, maar sliep dan wel door tot half 8, tenzij hij s middags ging slapen)

Knientje :hug: ik weet alleen dat je WEL paracetamol mag, en de rest niet. Mag dat de eerste 3 maanden niet? :think:

Lees alleen dat je absoluut geen asprine mag ook niet in het begin van de zwangerschap maar niets over paracetamol :eh:

Volgens mij mag je idd wel paracetamol gebruiken maar geen asprine

Hallo meiden! Weer ff snel een up-date! (moet echt aan de poets!)

Helaas…de testen zijn vandaag niet binnen gekomen…Hopelijk morgen dan! Nou moet ik morgen de hele dag werken, dus wordt het alweer woensdagochtend wanneer ik kan testen. Ahhhh, wat duurt dat nog lang! (misschien dat ik er morgenavond een testje tegenaan gooi, als mijn man te sporten is. Hij vind het nl onzin om nu alweer te testen, wacht maar een week… nou :snooty: , DAN KAN IK NIET ;))



Ps: Is koud zijn ook een symptoom??? Ik kan het niet warm krijgen! En merk dat ik toch wel vaker moet plassen dan normaal…? Heb 't al eerder geschreven, maar heb ook steeds last van krampen in mijn onderbuik (vooral links onder steekjes), denk steeds dat de bom is gebarsten, maar tot op heden nog geen :twisted: !!! (…en moe, maar wie is dat niet op het moment? Najaarsdipje, kan’t net zo goed zijn!)

Nog steeds spannend dusssssss…



Fijn dat jullie mee duimen! xxx



xxx

Memmie, vang je plasje op morgen, in de koelkast en dan testen wanneer je thuis komt! (hoewel, je bent echt overtijd, dus denk dat hij dan zowiezo goed test)

SPANNEND!

Ik had het bij beide zw heel koud, was ontzettend moe, ongi gevoel in mijn buik en tepels deden zeer. Ook was ik duizelig…



SPANNEND!

:? 2 x SPANNEND whahaha

Oh Memmie, het lijkt er wel op he… Zou 't dan echt… Ik hoop het zo voor je!!! :pray: :pray: :pray:



Ik weet ook niet beter dan dat je idd wél paracetamol mag, en verder niets :think:



Miekje, wat fijn dat Emma niet meer naar de logopedist hoeft!!! Waarvoor had ze logopedie?

Qua slapen zit Sterre nu net in zo’n fase dat ze nét niet zonder haar middagdutje kan. Ze heeft altijd al erg veel geslapenGing pas met anderhalf jaar van 2 naar 1 middagdutjes… Nu redt ze het meestal niet om haar middagdutje over te slaan, maar als ik haar te lang laat slapen overdag, slaapt ze dus 's nachts minder. Misschien moet ik het gewoon een keer doorzetten en haar middagdutje gaan overslaan… Ik vind die uurtjes dat ze slaapt nog wel erg lekker eigenlijk, maar dat hele vroege opstaan breekt me nu wel op. Probleem is alleen dat Tjip wel altijd zo vroeg op moet, en Sterre volgens mij 9 van de 10 keer van hem wakker wordt (haar kamertje is naast de badkamer :roll: ).



Het lijkt mij dus ook een fabel dat het niet goed zou zijn om elke dag te klussen. Je hoort het wel vaak, maar ik ben altijd bang dat we dan net te vroeg of te laat klussen… Sterre en Lente* zijn allebei verwekt door elke dag te klussen :oops: , geloof ik… Dus zolang het gene verplichting gaat worden, gaan we daar maar vrolijk mee door, denk ik. :mrgreen:



Nou, Sterre’s kamertje staat ook in het sf :inlove:



xHeske

Hahaha Miekje, maar het ís ook spannend! :mrgreen:



Ik had het aan het begin van de zwangerschappen steeds erg koud, en aan het eind juist warm… (maar ja, zwangerschappen begonnen ook in de winter en was uitgerekend in de zomer, dus daar kan het ook aan liggen :wink: :doh: )

Eerste tekenen waren bij mij trouwens de vermoeidheid (vooral bij Lente), de misselijkheid (bij Sterre al bijna een week voor m’n nod) en dat ik geen trek meer had in koffie :think:

Oja, en duizeligheid ook! De dag dat ik bij Sterre een positieve test had, ben ik gaan winkelen in Rotterdam, weet nog dat we toen bij de v&d de roltrap afgingen en ik me echt ff vast moest houden aan Tjip, was zó duizelig :o

Haha nee klopt wel ik was bij Wouter in Maart uitgerekend en van Emma in Januari en de laatste maanden had ik het ook echt warm!



Zolang het klussen fijn is, gewoon lekker iedere dag hoor (hier ook :oops: maak me wel een beetje zorgen want gisteren hebben we het niet gedaan en nu is het zowiezo te laat)



Ja je kan het proberen met Sterre, kijken waar t schip strand. Als het niet lukt, lukt het niet. Ik hoef het niet te proberen om Wouter wakker te maken dan is hij des :twisted: s hahaha



Emma had log. omdat ze een aantal prikkels niet goed door krijgt, waaronder haar tong. Ze gebruikt hem niet optimaal (liet bijv altijd drinken langs haar mond lopen en eten viel eruit, haar spraak was ook slecht dus: JUS ipv JUF en dat soort dingen) nu is het :thumbup: :inlove:

Ja had ik ook, ik was Emma aan het verschonen, kon haar nog net in haar bedje kieperen ( :oops: ) en haalde de wc net. Zo duizelig en misselijk, toch maar testen en ja hoor positief

Wij hebben afgelopen wel nacht wel erg lang geklust… Tegen 3-en vielen we in slaap en voor mn mannetje ging de wekker weer om even na 4 :oops:

Maf he, dat het zo kan verschillen per zwangerschap. Ik vond de eerste zwangerschap echt veel zwaarder dan de tweede, terwijl ik de tweede keer natuurlijk wel een dreumes rond had hobbelen.



Maarre, je kunt het beste al voor je eisprong klussen toch, dus dat zit het bij jullie heus wel goed.



Super goed dat Emma dan zo vooruit is gegaan dat logopedie niet meer nodig is! Jee, kan me voorstellen dat je super trots op haar bent dan!!! :thumbup:

Meiden, de postbode is geweest! (Miekje, superbedankt!! :-* :-* )



Dusss, roept u maar… morgen?!



Maarre, als jullie het allemaal hebben over elke dag klussen omdat je bang bent dat je je ei gemist hebt…

Als mijn ei inderdaad vrijdags is geweest, dan hebben we helemaal weinig kans, onze laatste klusdag was nl. dinsdags! :frowning:

Er staat toch overal dat die zaadjes 3 dagen moeten kunnen overleven?!



Misschien is het dan toch handiger om vrijdag/zaterdag af te wachten?! :think:



He, bah, wat moet ik hier nou weer mee?!



Memmie, jij had die test volgens mij beter kunnen gebruiken :eh:



(die paracatamol dacht ik ook altijd dat die gewoon mocht, maar ik las gisteren dat je dat in de eerste 3 maand ook beter niet kunt doen, ff zoeken waar dat stond…



… nou ja, ik kan het niet meer vinden, maar goed, er is nu nog goed met de hoofdpijn te leven hoor, dus ik neem het gewoon maar niet :wink: )

Ik was bij Jesse ook zwaar misselijk en mijn tepels deden zeer en teste 5 dagen voor mijn NOD al positief.