oktoberstopsters 07 deel 4 * 9 zwanger, nog 10 te gaan!! *

Anneke, idd… ze is nu alweer zoooo groot… krijg regelmatig een brok in mijn keel met deze mijlpalen! Dekbedje, kussen, groot bed… :oops:

Vervelend zeg, dat je zo misselijk bent! :hug: Napoleon citroenbollen willen nogal eens helpen!

Caro, blaas maar wat hormoontjes onze kant op :wink: :-*!

Zoooo, ik ga weer snel aan de slag, ben op het werk :oops:!

Hallo meiden,

@Daffie: weet niet goed wat ik zeggen moet, vind het heel erg voor je. Hoop dat je snel weer opknapt en het een plekje kan geven. Veel sterkte voor jou en je hubbie natuurlijk :hug: .

@Anneke: vervelend die misselijkheid en dan ook nog de hele dag :shock: . Je moet maar denken dat het voor een goed doel is. Hoop voor je dat het snel minder wordt. Dan heb je helemaal een leuk weekend.

@Trying: ja, dat vind ik nou ook dat ze zo snel groot worden. Dus jullie hebben al een groot bed. Wij wachten eerst even af of er nu snel een tweede bij komt, dan moet hij het ledikant afstaan en mag hij ook in een groot bed. Dat zal nog wel een half jaar duren.

@Jippo: hoe is het nu met je? Zie dat je weer klaar bent om aan de klus te gaan. Heb je het een beetje kunnen verwerken?

@Caro: wat voel je je dan machteloos als je af en toe de verhalen hier leest. Het ene moment blijdschap en het andere weer verdriet. Het is ook niet eerlijk verdeelt, je wenst iedereen wat je zelf ook voelt op dit moment. Hoop dat jouw zwangerschapshormoontjes hier goed aankomen en we allemaal geluk mogen ontvangen.

Met mij gaat het verder goed. We zijn goed aan de klus want mijn ei is net geweest of komt binnenkort. Verder ben ik het weekend hier niet geweest want we moesten naar de HA-post met onze Fabian. Hij bleef hoge koorts houden al drie dagen, dus toch maar even gebeld. Maar goed dat we gegaan zijn, want hij bleek aan beide oren oorontsteking te hebben. Hij heeft nu een kuurtje peniciline en dat werkt gelukkig snel. Vandaag heeft hij geen koorts meer en heeft gelijk weer babbels. Hij is nog steeds erg verkouden en snel moe, maar we doen het gewoon rustig aan. Je kunt je wel zorgen maken om zo’n kleine hummel als ze ziek zijn. Zie ik hem toch liever ondeugend doen.

Even een vraagje over testen. Zijn er veel van jullie die ovulatie testen gebruiken en zo ja welke gebruiken jullie dan? Zit er aan te denken om als het deze ronde niet raak is dit ook te gaan proberen. Of is het net zo makkelijk om je temperatuur te meten elke ochtend? Sommige vrouwen voelen hun eisprong duidelijk, maar ik ben zo iemand die niets voelt. En omdat ik de laatste ronden niet echt regelmatig ben lijkt het mij dan handig om te testen voor je ei. Hoor wel jullie ervaring.

Trouwens, vind het leuk dat degene die al zwanger zijn ook gewoon bij ons blijven kletsten. Kan me voorstellen dat je liever bij de 9 maanden mama’s kletst, maar af en toe een berichtje van jullie is leuk. Houdt voor ons de moed er ook een beetje in.

Nou het is een heel verhaal geworden, ga nu weer even verder met strijken, leuk :frowning: .

Groetjes

Geen zin om naar buiten te gaan tijdens de pauze, dus ik hang ff rond op KoK…

Francisca, Arwen heeft nog geen groot bed. We hebben nu een peuterbed besteld voor haar, dat komt over 6 tot 8 weken. We hebben bewust voor een peuterbed gekozen nu. We hopen dat ons een 2e kindje gegeven is en tegen de tijd dat Arwen groot genoeg is voor een groot bed, past nummer 2 weer in het peuterbed. Maar nu slaapt ze dus nog in haar ledikantje, maar met juniordekbed :inlove:.

Ik heb de afgelopen maand ovulatietesten gebruikt, maar ik heb ze ook gebruikt voordat ik zwanger was van Arwen. Dat was toen gelijk die maand raak! Nu dus niet, maar ja, ik ben ook erg ziek geweest en we hebben die dagen ook maar één x geknuft. Maar ze zijn heel makkelijk in het gebruik. Afhankelijk van je cyclusduur begin je op een bepaalde dag (staat heel duidelijk in de bijsluiter). Dan is het gewoon iedere morgen testen, net zoals een zwangerschapstest, en dan maar wachten op het teken dat de ovulatie eraan zit te komen! Als het teststreepje donkerder is dan de controlestreep komt je eisprong eraan. Dat betekent knuffen, hihi! Je kunt dan stoppen met de testen. Mijn ervaring is dat de ovulatietesten van ClearBlue duidelijker zijn dan die van de apotheek (voor Arwen heb ik 2 mk’s gehad, voor de 2e zwangerschap had ik ze ook gebruikt), maar de laatste is wel iets goedkoper. Over zo’n staafje plassen vind ik trouwens niet handig, ook niet bij een zwangerschapstest, maar ik zet 's avonds gewoon een plastic bekertje klaar, met een test en een horloge waarop ik de minuten en seconden kan aflezen en dan is het 's morgens een kwestie van pakken en testen. Ik ga ze deze maand zeker weer gebruiken!

Veel beterschap voor Fabian! :hug:

Hoi Hoi zo na een tijdje stilte ben ik er weer.

Jeetje Daffie wat een rot nieuws zeg :hug: Hoop dat je het snel een plaatsje kan geven

Francisca ik ben deze maand voor de gein eens met ovulatietesten begonnen. kan er nog niet veel over zeggen omdat ik pas 2 dagen bezig ben. Ik heb zoiets van baat het niet dan schaadt het niet.

En wat leuk Trying een groot bed wat gaat dat dan hard he.

Hier is het wat minder gezellig. Jeremy heeft weer buikgriep gooit alles aan alle kanten eruit zo zielig. Heb vannacht maar 2 uur geslapen steeds als hij moest hoesten weer kijken of hij niet weer helemaal nat was. Nu ligt hij net ff te :zzz: dus zit hier met de babyfoon.

Verder ben ik heel veel aan het wassen. Jeetje wat kan zo’n ziek mannetje in 1 dag wel niet aan was produceren.

Gelukkig neemt mijn man vanavond wat te eten mee. Misschien kan ik dan als hij wakker is nog wat :zzz:

@Jeremy: naar hoor zo’n ziek mannetje. Ik ken het, Fabian ligt er al vanaf 12:30 in en is al een paar keer wakker geworden. Valt gelukkig zelf weer in slaap. Succes met de was :? .

@Trying: denk dat ik volgende keer bij de drogist even ga kijken welke testen ze hebben. Wij laten Fabian als we ergens anders zijn al wel slapen in een groot bed, maar thuis is het nog wel lekker in het ledikant. Hij klimt er nog niet uit dus laten we het voorlopig nog zo.

Daffie :cry: :hug:

Caro, succes morgen bij de 2de echo!! Ik wil ook weer!!!

daffie

jeetje meid

heel veel sterkte

had nog zo geduimd voor je dat het goed zou gaan

meid ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke en vervelende tijd

een hele dikke knuffel

trying nee ben niet naar het uitroepen van de prins geweest heb alleen maar moeten werken in het cafe

ik was om 23:00 uur thuis

dus ik ben kapot

ik kom niet bij

ik lekker in bad even relaxen

en vroeg naar bed

meiden ik reageer nu even niet heb de energie er niet voor

groetjes tamara

Daffie, veel sterkte :hug: :-*

@Francisca: Ik heb de ovulatietesten van Clearblue gebruikt en het was meteen die maand raak. Heb zelfs met de ovulatietest ontdekt dat ik zwanger was, zo goed zijn ze dus eigenlijk. Het zijn niet de goedkoopste tests, maar ze werken wel erg goed!! Succes! Al hoop ik natuurlijk voor je dat het deze maand al raak is!

Hoi meiden, ik reageer maar ff kort, want ik ben helemaal ondersteboven van het nieuws over Hennie… :cry:

Jeremy, beterschap voor je mannetje! :hug:

Tamara, in welk café heb je moeten werken?

:-*

@Hanneke en Lotte: heb net even op ons showforum gekeken, maar wat een lieve buikjes hebben jullie zeg :lol: . Leuk he dat je wat gaat zien. Schiet al lekker op voor jullie. Weet iedereen in jullie omgeving het ook al? Geniet er maar lekker van hoor.

@Tamara: rust lekker uit. Je bent natuurlijk nu ook extra moe.

@Trying: ja, ik heb het ook gelezen over Hennie. Wat een vreselijk bericht. Ik weet niet wat ik moet zeggen, ben er zelf ook naar van.

@Caro: morgen 2e echo lees ik, heel veel plezier en succes met het kijken naar je kleine spruit.

Met Fabian gaat het elke keer weer iets beter. Hij heeft vanmiddag goed geslapen en is vanavond ook weer lekker gaan slapen. Net even alle was weggewerkt, nu nog even KOK-en en dan relaxen op de bank.

Echt afschuwelijk het nieuws van Hennie, de decembermama’s hadden al zoveel ellende meegemaakt en dan nu dit ook nog eens, echt verschrikkelijk!!

hoi meiden

ja idd verschrikkelijk nieuws over hennie

trying heb in de malle babbe gewerkt

en met carnaval ga ik er ook 1 dag werken maar danis het van 11 uur sochtens tot 3 uur snachts maar heb gezegd dat ik nog niet zeker weet of ik zo veel uren ga werken

(doe het samen met mijn moeder)(toiletjuf)

francisca ja idd ik ben extra moe en veel pijn in mijn rug en heupen

maar het is dat nog niemand weet dat ik zwanger ben

dus dat is nog moeilijker

maar je nog even vol houden

jij ook beterschap met fabian

jeremy beterschap met je kereltje

verder gaat het hier goed

devano heeft zijn slaap ritme weer terug gevonden

gisteren is hij vanaf 13 uur tot en met 23 uur alleen met papa geweest voor de eerste keer(wel al vaker alleen met papa geweest maar nog nooit zo lang)

en het is goed gegaan

met mij gaat het ook goed oop de rug pijn en misselijkheid na

maar we doen het voor een goed doel

ik ga nu lekker op de bank hangen en big love kijken en dan naar bed

meiden tot morgen

groetjes en slaap allemaal lekker

tamara

Getver, wat een vreselijk nieuws over Hennie! Kreeg er echt tranen van in mijn ogen. :kaars: :vlinder:

Goedemorgen,

hoe is het hier?

Ik heb heel slecht geslapen! Misschien iets teveel energie nu ofzo…

Ook hier beroerd geslapen.

Las het nieuws over Hennie net voordat ik naar bed ging.

Ben er echt kapot van.

Kan het ook niet bevatten.

Daffie meid :hug: echt balen…

Ik weet ff niet wie Hennie is…? Ben eigenlijk alleen maar altijd op dit forum…

De rest heb ik niet helemaal bijgelezen. Sorry…

Ik zit op 't moment ff niet zo lekker in m’n vel :frowning:

Denk dat nu de verbouwing klaar is de vermoeidheid z’n parten speelt. Op mijn werk is het ook al geen feest het laatste jaar. Ga nu met een baksteen in m’n buik werken iedere morgen.

Klussen komt op de een of andere manier ook niet veel van… Nu ben ik zowiezo altijd wat meer van het klussen dan vriendlief. Misschien kan ik hem stiekem die pillen van Marlia voeren?? :mrgreen:

Hidihi… ff vanaf mijn werk tijdens de lunch…

As you know kan ik vanaf mijn werk niet uitgebreid reageren…

Tamara, wij komen ook wel eens in de Malle Babbe met carnaval, haha… kom ik wel ff plassen bij je :wink: :mrgreen:. Maar het is erg lang, hoor… denk goed aan je beebje en jezelf, hè!

Ben weer weg :-*

@Sjaantje wrote:

Daffie meid :hug: echt balen…

Ik weet ff niet wie Hennie is…? Ben eigenlijk alleen maar altijd op dit forum…

De rest heb ik niet helemaal bijgelezen. Sorry…

Hennie is een December-2007 mama.
Waarschijnlijk beter bekend als Missygirl1983.

Ze is gisteren, 3 dagen na de geboorte van haar dochter overleden.

De placenta kwam na de bevalling niet los, en heeft tijdens het operatief verwijderen daarvan een hartstilstand gekregen.
Daarna is ze in slaap gehouden, tot ze gisteren dus is overleden.

Het laat me niet meer los.
Vind het zo ontzettend afschuwelijk, en onbegrijpelijk.

Ja, dat zoiets kan gebeuren dat verwacht niemand. Wel heel triest voor iedereen in haar omgeving. Haar man die nu alleen zijn dochtertje heeft. Ik moet zeggen dat het ook in mijn gedachten blijft zitten, vreselijk.

@Sjaantje: jammer dat je zo vermoeid bent meid. Misschien komt het inderdaad door de verbouwing. En wellicht ook het feit dat je het niet naar je zin hebt op je werk. Ben je op zoek naar iets anders of kan dat niet? Ik hoop voor je dat je hubbie de zin om te klussen ( :wink: ) ook weer vindt. Anders moet je inderdaad die tabletten van Marlia maar eens proberen. Moet zeggen dat het bij ons soms ook zo is. Mijn hubbie heeft een drukke baan en is soms laat thuis, dan staat zijn hoofd niet naar klussen. Hangt dan het liefst voor de tv :shifty: .

Ga nog even wat in huis doen voordat Fabian weer wakker is. Misschien ben ik vanavond nog weer van de partij anders tot ziens.