Marlia, wat een verhaal meid :hug:
117 dagen na je onttrekkingbloeding en nog steeds geen ongi.
Heel raar.
Al zouden ze je maar 1 keer doorsturen om te kijken wat er misschien aan de hand is.
Dan weet je in ieder geval of het zin heeft om nog langer te wachten of dat er toch iets gebeuren moet.
Lieverd heel veel sterkte.
Dit zijn van die situaties dat ik het weleens moeilijk vind om wel zwanger te zijn.
En me schuldig voel dat het bij ons zo snel is gegaan.
Ik weet dat dat onterecht is, maar het voelt niet altijd fijn.
**breekt even in…
Marlia, :hug: Heb je al eens monnikspeper capsules geprobeerd??
Sorry, ik lees hier vaak mee, omdat ik een oktober 2006 stopper was. Ik vin dhet leuk om te lezen hoe het nu bij jullie allemaal gaat. Doet mij denken aan een jaar gelden en soms wordt ik daar wel emo van… :mrgreen:
In ieder geval, succes allemaal met zwanger worden. :-
***uit!
Nou, ik ben net terug van de huisarts. De uitslag is goed, ik heb geen Pfeiffer en geen CMV! Ik ben erg opgelucht. Maar ja, wát is het dan wel?! De huisarts blijft erbij dat het een heel hardnekkig virus is, wat dus luchtweginfecties veroorzaakt. Maar ja, daar zijn er 100 van, dus tja… hoe kom je daar achter… Het vervelende is dus dat ik weer heel lelijk hoest. Arwen heeft natuurlijk een luchtweginfectie, dus tja, met mijn lage weerstand heb ik dat zo weer gevat. De huisarts hoort nu nog niets verontrustends, maar we weten allebei dat dit leidt tot een luchtweginfectie als dat zo begint, heb er genoeg gehad om het te herkennen :-(… Ik heb dus nu op voorhand al antibiotica gekregen, als dit doorzet. Dat is dus kuur nummer 4 bij de 3e infectie, pffff. Ik moet deze week nog afwachten en aan het einde van de week moet het over zijn, anders moet ik naar een longarts. Ik heb het net met hubbie erover gehad en ik ga die antibiotica toch al vandaag nemen. Ik ben geen voorstander van zoveel kuren, maar ik hoef ook niet te wachten tot ik weer 40 graden koorts heb, lijkt me. Duimen jullie voor me dat die kuur aan slaat en dat ik nu heel snel opgeknapt ben?
:-*
Marlia :hug:. Wat een belachelijke reactie van die huisarts van je, groot gelijk dat jullie met z’n vervangster gaan praten. Hopelijk verwijst zij jullie wel door, want zo komen jullie gewoon even niet verder. Ik vind je trouwens helemaal geen vreemde eend in de bijt hier! Je hebt toch net zoals iedereen hier een kinderwens? Maar als jij het wel zo ervaart dan kan ik er natuurlijk niets aan doen :(. Sterkte meis!! Volgens mij zijn er trouwens ook topics op dit forum over PCOS, daar kun je vast veel soortgelijke ervaringen vinden.
Trying, voor jou ook even een :hug:. Ik duim heel hard voor je dat de kuur aanslaat en dat je dit hele lappenmandverhaal kunt gaan afsluiten!
Thanx sweetie!
Op advies van mijn schoonzus, die verpleegkundige op de longafdeling is, heb ik nog met de ha-praktijk gebeld en toch al een afspraak bij de longarts gemaakt. Dat staat tenminste al vast dan! En maar goed ook, want ik kan dus pas 28 februari terecht.
Trying: Heel veel sterkte met je nieuwe antibiotica! Zou leuk zijn als deze aanslaat en dat je er straks geen last meer van hebt! Maar uit voorzorg toch al een afspraak met een longarts, erg verstandig!!
Marlia: Ook mijn hart brak zo’n beetj ebij het lezen van je verhaal. Kan me heel goed indenken dat je je dan een vreemde eend in de bijt voelt hier, maar zo moet je dat zeker niet voelen! We leven hier allemaal met je mee! Het duurt nu allemaal wel heel erg lang en die huisarts zou beter moeten weten… Hoop dat die vervanger van hem jullie wel snel doorstuurt!
Gewoon je frustraties hier blijven uiten hoor! :-*
Marlia, je zit inderdaad in een enorme rotsituatie waarin je niet weet waar je aan toe bent… Hopelijk is de vrouwelijke vervangster wat invoelender en gaan ze verder kijken. Wat soms ook kan helpen is een bepaald medicijn (ben de naam even kwijt, maar heb het nog in huis kan het nakijken voor je) slikken wat als het ware een menstruatie “uitlokt”. Dit wil de boel weleens “resetten” volgens mijn eigen ha. Ik heb het voorgeschreven gekregen toen mijn menstruatie maar niet opgang kwam in oktober. Ik heb het toen uiteindelijk niet geslikt, maar goed ook, ik bleek toen toch zwanger te zijn.
Wat betreft het slap worden van je vriend: het is heel makkelijk gezegd, weet ik: probeer voorlopig even niet aan “voortplanten” te denken. Misschien kun je met elkaar afspreken dat je het eerste half jaar niet serieus (hoe moeilijk ook) met kindjes maken bezig gaat houden. Maar daarvan in plaats -ik noem maar iets debiels- die lang voor je uitgeschoven klussen in huis gaat aanpakken of die leuke reis gaat maken die je niet meer zo snel gaat doen als er een kindje is.
Daarnaast is het geen gek idee om je vriend eens met een psycholoog of sexuoloog te laten praten. Klinkt misschien heel dramatisch maar die kunnen hem wellicht bepaalde inzichten geven die hem kunnen helpen.
Hoe dan ook: ik leef enorm met je mee, kan me voorstellen dat je van de hele situatie heel verdrietig wordt. Dikke :hug: van mij.
Oh nog even een ego-berichtje erachteraan (sorry). :oops:
Gisteren dus weer een echo gehad: godzijdank was het gegroeid, er was nu een vruchtzakje met dooierzakje en zelfs het begin van een vruchtje te zien!
Het zag er volgens de echoscopiste allemaal prima uit: vruchtzakje was mooi rond en had zich mooi bovenin de baarmoeder genesteld. Helaas is de volgende echo pas 25 februari, da’s wel lang wachten voor zo’n neuroot als ik… :shifty:
Hopen dat alles blijft groeien en we dan een hartje te zien krijgen!
En wat voor ego-bericht! Die mag je toch gewoon plaatsen Jippo!! Vinden we alleen maar mooi om te horen natuurlijk!! Enne 25 februari is al over 2 1/2 week! Het valt mee! Moet ik ook weer naar de VK trouwens!!
Jippo, super voor jullie meis :thumbup:!!
Marlia jou situatie lijkt een beetje op de mijne,alleen heb ik weer te veel van die menstuaties en jij geen een! (ik heb dus na bijna 6 maanden nogsteeds geen eisprong gehad,alleen maar tussentijdse bloedingen)
Het is heel frustrerend om te zien dat de ene na de andere zwanger word/is.
Ik begrijp je heel goed,maar je bent geen vreemde eend hier hoor!
Verder hoop ik dat die vrouwlijke arts je wel doorstuurt,zo dat ze eindelijk eens gaan kijken wat er nou aan de hand is.
Ik denk ook dat de druk even van de ketel moet,dus tijd dat jullie eerst leuke dingen gaan doen,zonder het gevoel we moeten.
van mij een hele dikke :hug:
Try,hoop voor je dat deze AB kuur wel goed aanslaat.
Goeie tip van je sz! :thumbup:
beterschap meis :hug:
Jippo,super meis!
Jippo, wat fijn voor je dat er al wat meer op de echo te zien was.
Dat moet toch al een goed gevoel geven.
En 25 februari het het zo hoor.
We slepen je die 2 1/2 week wel door :mrgreen:
Hoi moppies!
Nou, het heeft dus doorgezet, en ik lig wéér plat… Mijn kop barst uit elkaar als ik hoest. Gelukkig maar dat de ha al ab had meegegeven. Nadeel is wel dat het die ab is waarbij ik niet zwanger mag worden. De kuur eindigt net voor mijn verwachte eisprong, maar ik weet niet hoe lang dit spul nog in je lichaam blijft… Morgen de apotheek maar eens bellen.
Ik ben er dus niet lang, want ik ben erg beroerd. Maar toch heel ff bijlezen…
Marlia, hoe is het nu met je, lieffie?
Ik wil me idd nog bij de rest aansluiten… je bent géén vreemde eend in de bijt hier… je hoort erbij, en jouw verhalen horen hier net zo goed thuis als van degenen die ongi worden iedere maand, ongi worden meerdere keren per maand (Irry ) en degenen die wel het geluk hebben zwanger te worden. Ik snap je gevoel heel goed, maar we zijn er voor elkaar, leuk nieuws en geen leuk nieuws! Blijf je komen, lieve schat?
Jippo, goed nieuws! :thumbup:
Dank jullie wel, lieverds, voor jullie lieve woorden! :-*
Trying, dat meen je niet! Het houdt niet op zeg! Ik stuur je een hele dikke virtuele beterschapsknuffel je kant op!
knuff
Trying, speciaal voor jou een hele dikke :hug:
Het zit je niet mee meid.
Beterschap Trying! :-*
Try,ik hoop voor je dat nu alles er uit komt…van dat gekwakkel word je niet vrolijk. :hug: :hug:
Beterschap meis!
Beterschap Trying ik hoop dat het nu allemaal eens een keertje weggaat.
Hier is het heerlijk weer ben lekker aan het wassen en ga dalijk denk ik even naar de kinderboerderij.
hoi meiden
trying heel veel beterschap meid
jippo een goede echo gehad
en 2 weken zijn zo om
moet ook over 2 weken bij de vk komen
marlia jeetje meid wat een verhaal werd er verdrietig van
meid ga lekker naar de vrouwelike dokter en ga het met haar erover hebben en mss kan zij jullie wel helpen
en klussen moet leuk blijven
heel veel sterkte meid en een dikke knuffel
verder weet ik het niet meer
sorry
het gaat met mij redelijk
ik heb alleen heel veel last van mijn heupen en onderrug
en loop nu al 2 dagen met verschrikkelijke pijn rond
ik kijk het nog 2 dagen aan en als het niet beter wordt ga ik naar de ha dan weet ik wel wat het is
verder groeit mijn buikje aardig
zet op het schowforum een foto neer
verder heb ik niets meer te melden
kom vanavond nog even binnen wippen als mijn heupen en rug het toe laat
dikke kus en knuffel tamara
Hoi meiden!
Wat een lieve reacties van jullie :oops: :-!!!
Ik ben net weer terug van de huisarts. Ik heb al antibiotica, maar ik heb zo’n pijn en ben zo aan het piepen en kort van adem, dat ik toch maar terug gegaan ben voordat de kuur op is. Ik heb nu een inhaler erbij gekregen, die moet ik 3-4 x per dag gebruiken. Daarnaast moet ik 4 x per dag 2 paracetamol nemen, alles om de pijn en irritatie te verlichten. De koorts MOET vrijdag weg zijn, anders moet ik weer contact opnemen. Nu heb ik sowieso al een afspraak vrijdag bij de huisarts, gevolgd door een longfunctie-onderzoek in dezelfde praktijk. De huisarts zei ook dat ik altijd naar de longarts moet, ook als het nu wel beter gaat. Dit ziekteverloop is niet normaal. De afspraak van 28 februari kan de huisarts niet zo maar vervroegen, dan moeten ze je naar de EH sturen. De verzuimconsulente adviseerde me het ziekenhuis in Sittard of Heerlen te proberen. Ik heb vanmorgen wel met haar gebeld, ook al heb ik bijna geen stem en lucht. Ging dus goed, dat gesprek, haha. Ach ja, ze hoorde tenminste wel gelijk dat er iets aan de hand is. Ze zou ervoor zorgen dat ik een oproep krijg bij de bedrijfsarts, waarschijnlijk voor volgende week, maar als ik niet kon komen kon het omgezet worden in een telefonisch consult. Volgende week weten we ook meer, als het goed is. Maar laten we (wederom) hopen dat het niet nodig is. Anyway, we hobbelen maar door. Ik ben zo weer off, ben echt niet lekker.
Hubbie moet ook nog oppas voor Arwen regelen voor morgen, mijn vaste oppas is ook nog steeds ziek, pffff.
Tamara, sterkte met je rug en heupen!
Dikke :-