Hoi Patty,
Welkom terug. Wat gezellig! Waar ben je naar toe geweest met eten?
Ja, dat zal jij later ook wel krijgen dat je kindje zoveel aandacht nodig heeft :lol:
Wij hebben ook niemand verteld dat wij een kindje willen hoor, alleen mijn beste vriendin weet het.
Dus je gaat het nu met ovulatietesten proberen? Dat doen wij niet, ik heb gelezen wat een stress dat met zich mee kan brengen. Tevens hebben mijn vriend en ik zo dat we wel kinderen willen, maar niet perse daarvoor hoeven te vrijen. Dat gevoel krijg je volgens mij wel met die ovulatietesten?
Ik wens je in ieder geval heel veel succes!
Liefs Angel
Hoi Angel-eyes,
we zijn gezellig naar de Griek bij ons in het centrum geweest. Gelukkig eet die meid bijna alles… Kon ze lekker met ons mee-eten.
Bij mij weet iedereen wel dat ik graag kinderen wil, maar als ze iets vragen zeg ik meestal, dat komt vanzelf wel een keer…ik ben nog geen 30…Dan laten ze me vaak wel met rust voor de rest…
Aan de ene kant wil ik het rustig aan mijn zus vertellen. is mijn tweeling zus, dus vaak vertel ik haar wel dingen, maar ben juist dan bang dat ze constant gaat vragen of ik al zwanger ben…
wat betreft die ovulatie testen… ik kijk het gewoon even aan hoe dat gaat…
Ja dat doe ik ook…Het alleen aan mijn beste vriendin vertellen :mrgreen:
Dat is ook een reden waarom ik het alleen aan mijn beste vriendin heb verteld. Zij weet dat als het eenmaal zover is, dat ze het dan meteen komt te weten. Mijn zus zou ook alleen maar elke maand gaan vragen of het al zover is.
Ach meid, baat het niet schaad het niet. De een werkt wel graag met de testen, de ander niet. Ik hoop alleen voor je dat het je s*xleven niet zal veranderen. Mijn vriendin had ook ooit die testen gehaald, maar toen werd het een stuk moeilijker voor haar man om te presteren. Die heeft ze uiteindelijk gewoon weggedaan, en je raadt het nooit, maar 2 maanden later was ze zwanger :shock:
In ieder geval veel succes! En we horen het wel he
@Mex: ga je schamen! haha Maar goed, had je niet echt gemist hier omdat ik je gewoon bij de augustus-mama’s zie.
Even over die ovulatie-testen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het je sexleven in de war schopt, maar je kan natuurlijk ook een maandje kijken hoe je cyclus is en wanneer je eisprong is dmv de ovulatietesten. Gewoon 1 maandje proberen en de rest lekker zijn beloop laten. Bij mij was het de eerste keer met ovulatietesten wel raak, alleen voelde ik toen zelf mijn eisprong ook wel. (al denk ik dat we voor de eisprong al raak geschoten hebben…)
Jippo, heel begrijpelijk hoor, dat je zo onzeker bent! Dat wachten is ook vreselijk! :hug:
Sjaantje, veel plezier!
Hanneke, ik heb een meisje gekregen, maar heb nog nooit zo gestraald als tijdens mijn zwangerschap , dus het gaat niet altijd op, haha.
Jeetje, alweer 18 weken, wat gaat dat snel! :shock:
Mex, fijn je te lezen! Gaat alles goed?
Patty, je wordt dus goed in de gaten gehouden door je familie !
Angel-eyes, ik vond ovulatietesten net rust brengen in het hele “trying-gebeuren”. Want als je niet precies wanneer je ovulatie is, dan kun je het het beste om de dag doen. Maar dan begin je daar ruim vantevoren mee en je gaat ook nog ff door, om er maar zeker van te zijn dat je alle vruchtbare dagen “gecoverd” hebt. En als je dan moe bent of ziek of je hebt geen zin, dan wordt het echt moeten. Maar met de ovulatietesten heb je dat gerichte knuffelen maar een dag of 2. Voor de rest van de maand kun je het dan ook gewoon leuk en spontaan houden. Natuurlijk ben je er die dagen dan extra bewust mee bezig, maar het weegt voor mijn gevoel niet op tegen een halve maand “moeten”.
Ik vertel mijn zwangerschap dus echt nooit meer meteen aan mijn beste vriendin! Ik had het haar bij de eerste x meteen verteld. Ze mocht het niet door vertellen. Helaas is die zwangerschap mis gegaan. Een aantal dagen later was een feest bij een goede vriend van ons thuis. Mijn vriendin was daar ook, én een andere vriendin van haar. Die feliciteerde me dus met mijn zwangerschap! :wall: Ik moest haar toen vertellen dat het mis was, erg fijn als je - na lang twijfelen - toch naar een feestje gaat, als afleiding :wall:. Mijn beste vriendin ging door de grond. Ik heb haar alleen even aangekeken, maar ben er nooit op terug gekomen. Bij de tweede zwangerschap ging het 2 dagen nadat we het wisten al mis. Bij de zwangerschap van Arwen hebben we het iedereen (familie/vrienden) pas verteld toen ik 8 weken was, dus ook aan haar.
Arwen is behoorlijk ziek. We zijn gisteren naar de HAP geweest. Ze heeft een luchtweginfectie. Ze heeft ab en een hoestdrank gekregen. Ze wil niet eten, en ze is zó mager :(. Zielig hoor. Bah, ik hoop dat ze snel een beetje opknapt, want dit is niets. :snooty: Ze wil zelfs geen waterijsje! :o
Ze zit nu naar de Backyardigans te kijken, lekker rustig. Privilege van ziek zijn, 's morgens t.v. kijken . En mama heeft ook ff rust, want ze plakt de hele tijd aan me…
Om 11.00 uur kan ik naar de ha bellen voor de uitslag… spannend…
Oh Trying! Had het gezicht van je vriendin wel willen zien toen! Wat een streek zeg!!! Groot gelijk dat je bij Arwen ook bij haar gewacht hebt het haar te vertellen!
Idd! :snooty:
Ik heb de ha gebeld voor de uitslag. De uitslag is binnen, maar de assistente wil niets zeggen. De arts belt me vanmiddag zelf terug. Ohoh… :?
Dat is niet echt fijn Trying moet je nog ff afwachten. En wat een rot streek van die vriendin zeg.
Welkom hier Angel Eyes en Draakje volgens mij heb ik jullie hier nog niet verwelkomd.
Jippo wat een opluchting zeg. Het is jullie gegund.
Franciska ik hoop dat de ovulatie testen deze maand zijn werk doen
Zwangere dames ik hoop dat jullie met volle teugen genieten.
Ik weet verder ff niet meer op wie ik nog moet reageren.
Ik ben ff een tijdje afwezig geweest. Ik was na lange tijd weer een weekend vrij en die hebben we nuttig besteed. Met het boeken van onze zomervakantie 3 weken naar Griekenland heerlijk. En met shoppen. Hadden allemaal wat nieuwe kleding nodig.
Gisteren met Jeremy naar de kinderarts geweest op nacontrole en alles was super. Vandaag moet ik toevallig naar het CB. ben benieuwd of er een paar flessen gaan veranderen.
Verder hier ook bezig met ovulatie testen, maar volgens mij moet ik mijn eisprong goed voelen. Ik heb namelijk in al mijn rondes een dag dat ik ontzettend pijn heb in mijn onderbuik. Niet te harden. En als ik het nu na ga is dat steeds zo rond mijn eisprong. Ik zal het wel zien met de Ovu testen.
Jeremy, Griekenland, gaaf! Ik ben gék op Kreta! Waar gaan jullie naar toe?
Fijn dat alles goed is met Jeremy! Hoe was het bij het CB?
Sinds ik Arwen heb voel ik mijn eisprong ook, net wat jij zegt… pijn in de onderbuik. Vaak stekende pijn aan één kant ook. Maar ik ga deze maand ook ovulatietesten proberen weer. Tenminste… als we “mogen” :?. Dat hangt natuurlijk af van de uitslag…
Trying: :-* Wat een eng idee dat de dokter zelf belt… Laat die man dan eens opschieten!! (of is het een vrouw? :? ) Sterkte!
Man… een andere ha (vrouw) uit de praktijk heeft de onderzoeken aangevraagd, maar zij is er vrijdag pas weer. Dus zou haar collega bellen en dat is eigenlijk ook mijn eigen ha, bij hem ga ik het meeste. Maar hij heeft nog niet gebeld, dus dat zal dan wel pas aan het einde van de middag worden (ze bellen tijdens de pauze, tussen 12.00 en 14.00 uur of na afloop van het middagspreekuur).
Belachelijk dat dat allemaal zo lang moet duren! Veel sterkte met het wachten!
@Hanneke: 18 weken alweer :shock: , de tijd vliegt inderdaad.
@Jippo: hoe is het? Lekker van je vrije dag genoten? Wanneer moet je weer voor controle komen? Ik blijf trouwens gewoon voor je :thumbup: .
@Mex: ja, ik dacht al die is ons vergeten :think: . Grapje hoor! Hoe is het met je, alles goed?
@Pattycoat: hou het nog maar lekker voor je hoor. Als het zover is dan is het juist een verrassing voor je omgeving. Bij mij vragen ze ook best vaak of we al voor een tweede gaan. Maar ik verzin altijd een smoes zodat ze niet verder vragen. Vind het toch iets van ons tweeen en als het zover is dan mag iedereen het weten.
@Trying: leuk zo’n beste vriendin, gelukkig heeft jouw blik genoeg gezegd toen. Lijkt me ook niet leuk om dat mee te maken. Hoe is het nu met je dochter? Weet je al meer over de uitslag?
@Jeremy: zo te horen een leuk weekend gehad. Hoop voor je dat je inderdaad je eisprong goed kunt opsporen en dan lekker aan de klus :mrgreen:
Ik heb gister een dikke streep gespot op mijn ovulatietest en heb dus goed geklust :mrgreen: . Weet alleen niet hoe lang na die test kan je een eisprong verwachten. Ga vandaag nog een keer testen, kijken of de streep weer wat lichter wordt. Misschien voor de zekerheid vanavond ook nog knuffelen :lol: . Heb wel het idee dat het bij ons relaxter is nu ik die testen gebruik.
Wat trying al zei:
ik vond ovulatietesten net rust brengen in het hele "trying-gebeuren". Want als je niet precies wanneer je ovulatie is, dan kun je het het beste om de dag doen. Maar dan begin je daar ruim vantevoren mee en je gaat ook nog ff door, om er maar zeker van te zijn dat je alle vruchtbare dagen "gecoverd" hebt. En als je dan moe bent of ziek of je hebt geen zin, dan wordt het echt moeten. Maar met de ovulatietesten heb je dat gerichte knuffelen maar een dag of 2. Voor de rest van de maand kun je het dan ook gewoon leuk en spontaan houden. Natuurlijk ben je er die dagen dan extra bewust mee bezig, maar het weegt voor mijn gevoel niet op tegen een halve maand "moeten".
Die testen werken in ieder geval uitstekend. Wel kwam ik tot de ontdekking dat we waarschijnlijk de afgelopen rondes te vroeg waren. Had zelf gedacht dat mijn eisprong afgelopen zondag zou zijn, maar waarschijnlijk is die pas vandaag :think: . Ik ben dus wel blij met die testen.
Ga weer even verder, heb net cake-jes gebakken met Fabian. Heb beloofd als hij wakker is dat hij er een mag eten. Moet even checken of ze al gaar zijn. Spreek jullie later.
@Angel Eyes het ligt er denk ik net aan hoe je zelf met de ovu testen omgaat. Ik heb nu niet het gevoel van we moeten echt hoor. Niet meer als zonder die testen in ieder geval
@Trying we gaan naar Larissa dat is op het vaste land. Onze vrienden wonen daar en we vertoeven 3 weken bij hun in hun strandhuisje. Gaan het heerlijk gezellig maken met zijn 6en.
op het CB was alles goed. Alleen was zijn hoofdomtrek 1 cm te weinig, maar daar maak ik me niet zo druk om.
Wat irritant dat je zo lang moet wachten op die uitslag zeg.
@pattycoat gewoon lekker geheim houden hoor zolang als je wilt. Bij ons weten best wel wat mensen dat we met een 2e bezig zijn. En dat terwijl bijna niemand het wist bij de 1e. We hebben er nu voor gekozen zodat mijn ouders er rustig aan kunnen wennen dat we zo snel een 2e willen. Bedoel voor hetzelfde geld was het wel in 1 keer raak en dan komt het weer als donderslag bij heldere hemel voor hun.
Nou, de ha heeft nog steeds niet gebeld :evil:. Dus ik heb net naar de praktijk gebeld, hebben ze daar al het antwoordapparaat aan staan! Nu moet ik dus wachten tot morgen! Tenzij de ha na het spreekuur nog gaat bellen, maar ja, daar reken ik maar niet meer op :?.
Francisca, goed geklust dus deze maand :thumbup:! Volgens mij vindt je eisprong binnen 2 dagen na de “dikke streep” plaats :think:.
Mijn dochter heeft sinds een uurtje een opleving, dus dat is veelbelovend!
Jeremy, fijn dat alles goed is met Jeremy!
Larissa, grappig… onze leraar Grieks komt daar vandaan! We hebben ooit een cursus NieuwGrieks gevolgd, maar ik heb moeten stoppen omdat ik zoooo misselijk en moe was toen ik net zwanger was van Arwen, dat ik het niet meer trok.
Nou lekker is dat, is de ha je ook nog eens helemaal vergeten!! :shock:
Hoi meiden,
Wat schrijven jullie een hoop, kan het niet bijhouden hoor!
Ik vind die ovulatietesten dus toch wel een uitvinding wat jullie zeggen: je kunt veel gerichter vrijen en blijft het de rest van de tijd leuker.
Weet eigenlijk verder niet zoveel ter melden. Morgenochtend weer een echo, hopen dat het nu wat gegroeid is en er een dooierzakje te zien is. (wist niet dat er verschil was tussen eierzakje en dooierzakje :?) Daarna gesprekje met de gyneacoloog. Hopen dat alles goed is…
@Trying: He getver, hoop dat er niks ernstigs is met Arwen, zal vast niet, dan had de ha je niet vergeten te bellen hoor maar voor de zekerheid: :thumbdown: :thumbup:
@De rest: fijne avond!
Jippo, ik zal voor je duimen meid.
Pfff, gelukkig… Ik word hier nog niet de tent uitgejaagd :mrgreen:.
Hier gaat alles prima. De zwangerschap verloopt helemaal vlot en ik zit helemaal lekker in m’n vel :thumbup:.
Trying, dat is toch ook goed waardeloos van die huisarts van je! Vergeten worden is echt niet leuk :(, zeker niet als het om zoiets gaat. Sterkte met je meissie!
Jippo, heel veel succes morgen! Eierzakje, dooierzakje… Al schiet je me lek :think:. Maar goed, laten we hopen dat het allemaal in orde is.
Ik denk eigenlijk hetzelfde over ovulatietesten als de meesten hier geloof ik. Als je niet goed weet waar je aan toe bent maak je jezelf zo de halve maand gek. Bovendien kan het geen kwaad om een goed beeld van je cyclus te krijgen. Ik meende altijd mijn eisprong goed te kunnen voelen, maar toen gaf de Persona opeens een dag daarna pas een ei aan :think:. Voor de zekerheid nog maar een rondje geklust en zeker zullen we het natuurlijk niet weten… Maar ik raakte die ronde dus wel zwanger! Het was trouwens de eerste ronde dat ik de Persona gebruikte.
Spannend Francisca! Nu breekt het lange wachten aan he? Maar goed, jullie hebben er alles aan gedaan, nu maar flink hopen .
Leuk Jeremy, vakantieshoppen :D! En Griekenland klinkt ook helemaal geweldig natuurlijk. Wij hebben dit jaar alleen een familieweekendje in Ruinen, ook leuk :lol:. En manlief gaat aanstaande dinsdag met z’n vader naar Costa Rica. Echt helemaal super (en ik kan het weten, want ik heb de hele reis zelf samengesteld en geregeld :mrgreen:), stiekem ben ik me toch jaloers…