oktoberstopsters 07 deel 4 * 9 zwanger, nog 10 te gaan!! *

Daffie, jammer dat je niet meer komt kletsen maar ik snap het wel! Ik wens je voorlopig heel veel sterkte. Ik hoop dat we af en toe nog eens iets horen over de voorbereidingen voor je huwelijk maar neem alsjeblieft je tijd! Ik snap dat het weer even slikken voor je is.

Ik wil het lijstje wel overnemen. Ik ben aardig handig maar een korte uitleg in een PB is welkom voor de zekerheid. Of anderen moeten het graag willen doen?

Lieve Daffie,

Ik vind het heel erg jammer dat je niet meer komt kletsen, maar begrijp het ook wel hoor. Gek he, ik ken je niet persoonlijk maar zit hier toch met tranen in mijn ogen omdat ik je zo ga missen en zo met je meevoel… :-* Ik wens je alle goeds toe meid…

Soms, een enkele keer,

met heel veel moeite en voornamelijk toevallig,

lukt het iemand

om met beide armen zijn verdriet te omvatten.

Hij tilt het op.

Laat de deur niet op slot zijn, nu…

Hij duwt hem open met zijn knie

en loopt met grote breedsporige passen naar buiten.

Kijk uit! roept hij

want het verdriet is zo groot dat hij er niet overheen kan kijken,

en doorzichtig is het nooit.

Ver weg, in een sloot of op een drassige plek

onder populieren

of achter een scheve schutting tussen oude autobanden,

speelgoed, resten van vuur,

gooit hij het neer

en fluitend loopt hij terug naar huis.

Liefs,

Jippo

Hallo dames…

Even een kort ego berichtje, ik heb sinds vanmiddag knallende koppijn.

Had ook nog eens van die pijnlijke steken in mn onderbuik(dacht eerst aan een blaasontsteking),ga daarna naar het toilet en ja hoor weer die vervelende :evil: het is precies een maand goed gegaan…ben nu weer terug bij af!

Huilen staat me nader dan het lachen op het moment… :cry:

Ga morgen de gyn maar bellen,misschien kan ik eerder(desnoos bij een andere) terrecht. vind dit niet meer normaal… :frowning:

Daffie,heel begrijpelijk meis,sterkte ermee.verder wens ik je alle goeds de komende tijd en lekker genieten van je voor huwelijkse perikelen! :-*

Jippo,spannend hoor,hoop voor je dat het deze keer goed blijft gaan :pray: .

Voor de rest van de dames :hug:

Liefs Mary

Daffie, ik begrijp je keuze hoor, maar wel jammer dat je niet meer mee kletst.

Veel succes met de voorbereidingen voor de bruiloft.

En mocht je een keer zin hebben dan mag je hier gerust komen kijken.

Jippo, dat klinkt veelbelovend.

Fijn dat je zo serieus genomen wordt.

Ik zou denk ik mijn leidinggevende inlichten.

Ze hebben er vast begrip voor.

Succes de komende dagen. :-*

@ Daffie: Ik vind het jammer, maar ik kan het wel begrijpen. Veel succes met de voorbereidingen van je trouwdag en misschien komen we je nog wel een keer tegen.

@ Jippo: Succes met het bloedpikken. Wel beter als het goed in de gaten gehouden wordt.

@ de rest: heb wel zitten lezen, maar ben aardig moe om te reageren. Sorry.

Ik kom net uit de schouwburg. We zijn naar de show van Arie en Sylvester geweest. Erg lachen.

Helaas ben ik tijdens de show ongi geworden. Ben alleen wel blij dat het nu weer met regelmaat komt. Volgende keer beter toch?

Allemaal weltrusten.

Vanmorgen al naar het zh geweest om bloed te laten prikken en longfoto’s te laten maken. Ben stuk nu!

Arwen is met opa en oma (mijn so) naar peutergym, dus het is hier rustig en kan ik ff bijkomen. Over een uurtje of 2 zullen ze wel weer thuis zijn.

Het regent hier echt pijpestelen, bah…

Jippo, oh, het blijft spannend, hè?!

Heb je een goede band met je leidinggevende? Dan kun je het haar ms beter vertellen, dat is voor jou ook rustgevender, lijkt me, als je je niet druk hoeft te maken om je werk.

Mooi gezegd (in het stukje voor Daffie)… kippevel…

Hanneke, wat fijn dat alles goed is! En wat heerlijk dat je kindje zo actief is!

Lieve Daffie, ik begrijp het volkomen dat je ff afstand neemt. Ga lekker je bruiloft plannen en van Colin genieten en kom tot rust! Ik zal je ook erg missen hier, maar je bent niet voorgoed weg, toch?! Heel veel liefs van mij! :-*

Hanneke, ik vind het prima hoor, als jij het lijstje overneemt! :thumbup:

Irry :frowning: :hug:

Patty, balen dat je ongi bent geworden! :thumbdown:

Ik ging gisteren ook met ongi-krampen naar bed, maar het is eigenlijk te vroeg nog (vrijdag is mijn NOD). Het is wel vreemd eigenlijk, want deze maand hebben we dus “overgeslagen” en dus zit ik nou niet in de stress :D. Maar ik ben wel blij als we weer kunnen gaan “trying”! De ovulatietesten liggen in de lade klaar…

Hoi allemaal,

Heb weer even geen tijd om op iedereen te reageren (sorry!). Binnenkort lees ik alles wel weer even bij.

@ Jippo: GEFELICITEERD! Ik hoop en duim voor je dat het dit keer wel goed mag gaan. Je hebt het verdiend meid.

@ Daffie: ik kan goed begrijpen dat je even afstand neemt en even tot rust wilt komen. We zullen je zeker missen!

Mijn vriend en ik zijn er teveel mee bezig. Zelfs het klussen gaat de laatste tijd niet zoals het moet gaan, tot frustratie van mijn vriend en mij. Hij wil ontzettend graag kinderen, maar heeft nu het gevoel tijdens het klussen dat hij moet presteren: hij moet mij zwanger maken… En dan wil het niet. Hij word slap als hij in mij wil komen :frowning: . We hebben dus besloten dat het klussen weer gewoon leuk moet worden en niet helemaal gericht op het maken van kinderen. De ovulatietestjes laat ik dus maar achterwege (snap toch al niks van die dingen). We doen het nu gewoon wanneer wij zin hebben.

Vanmorgen naar de huisarts geweest omdat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden. Een bloedtest mag ik nog niet. Wel hebben we afgesproken dat als ik over 3 maanden nog niet ongesteld ben, dat ik dan weer terug moet komen. Als ik over een half jaar niet zwanger ben, mag ik ook weer terugkomen en krijg ik een verwijzing voor de gyneacoloog.

Verder vroeg hij me hoe ik me voel. Ik voel me niet anders ofzo. Hij zei namelijk dat ik ook zwanger kon zijn. Ik zei dat ik af en toe wel test (vanmorgen nog gedaan: negatief), maar dat ik niet zwanger ben.

Toen zei hij dat ik binnenkort vast wel ongesteld word, misschien volgende week al wel (hoezo? Is hij helderziend ofzo? :eh: :roll: ). Ik moet me vooral niet ongerust maken…

Liefs en groetjes,

Marlia

hoi meiden

ik ben er een paar dagen niet geweest

zaterdag de begrafenis gehad wat toch veel verdriet en inpak is geweest

en vanaf die tijd ben ik ook een beetje ziek

veel hoofdpijn

ben maandag wel bij de vk geweest

en alles is goed

hebben ook een echo gehad en die plaats ik in het showforum

25 feb weer terug en dan krijg ik weer een echo en dan ben ik als het goed is 13 weken en 2 dagen

dus ben eens benieuwd

verder kom ik vanavond even op iedereen reageren

ik heb een sprookje rond rennen die alle aandacht wil van mama

dikke kus en knuffel tamara

@Daffie: ook van mijn kant begrijp ik je beslissing om even rust te nemen en hier niet meer mee te kletsen. Ik hoop dat je af en toe even bijleest. Je moet weten dat je altijd welkom bent in ons kluppie. Geniet van alle voorbereidingen van je bruiloft en van je mooie zoon. Hoop je snel weer eens te treffen. Uit het oog maar niet uit het hart :-*

@Hanneke: leuk dat je de kleine nu ook al kunt voelen. Is wel bijzonder of niet? Ik vind het prima als jij het lijstje bij wilt houden, zelf ben ik niet zo’n computer wonder :? .

@Irry-me: het zit niet mee, alweer de :twisted: gearriveerd. Kan me goed voorstellen dat je snel naar de gyn wilt voor duidelijkheid. Succes.

@Pattycoat: balen van je ongi. Hoop voor jou meer succes bij de volgende ronde.

@Marlia: wel een rare reactie van je ha. Alsof hij inderdaad kan aanvoelen wanneer je ongi wordt of zelfs zwanger bent. Heb je zelf het gevoel dat dit bezoekje je meer rust heeft gegeven? Of zit je nog steeds met vragen? Wel fijn dat je over 3 maanden weer mag komen als er nog steeds niets is. Hoop voor je dat je snel een positieve test mag krijgen. En ik snap ook wel dat je de romantiek terug wilt hebben en niet alleen gaat klussen om zwanger te worden. Ik wens je succes.

@Tamara: goed bericht dat je echo er goed uitziet :smiley: . Kan me voorstellen dat je nu iets meer kan genieten (ondanks de begrafenis van afgelopen weekend).

Met mij verder alles oke. Heb gister voor de gein mijn eerste ovulatie test gedaan. Een paar dagen te vroeg, maar ik wilde even weten of het lukte. Nou, het is goed gelukt. De controle streep was duidelijk zichtbaar en de teststreep zag je vaag zitten. Nu moet ik volgens het schema morgen officieel beginnen met de testen. Dus ben benieuwd of het wat wordt.

Ik heb vanochtend gebeld naar de gynpoli,kreeg zo,n zeurwijf aan de lijn. :?

Vertelde dat ik 6/7 feb bloed moet laten prikken(kijken voor hormonen en eisprong).

Die moet ik dus verschuiven,dat word nu 19 feb.

Kreeg alleen geen eerdere afspraak,hij zit vol en gaat volgende week op vakantie. :evil: toen zei ze dat ik die afspraak van 25 feb 2 weken moet verzetten,voor de bloed uitslagen.

Daar heb ik eigelijk helemaal geen zin in,dus ik laat die gewoon staan!

Hij moet eerst maar eens kijken hoe ik die hormonen onder de duim krijg!!(medicatie hoop ik).

Vind dit wel erg frustrerend worden zo,dit is al de 5e maand met tussenbloedingen… :cry:

Afentoe denk ik waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen??? :roll:

Snap helemaal niks meer van mn lijf :frowning:

Marlia, baal je niet een beetje dat hij je nu nog niet door heeft gestuurd? :think:

Goed dat jullie ff pas op de plaats maken, het moet je leven niet gaan overheersen!

Tamara :hug:

Fijn dat alles goed is met bibje!

Francisca, lekker dat alles goed gaat! Mag ook wel eens, hè?! :wink:

Irry, frustrerend hè?! :hug:

hoi meiden

irry jeetje meid dat is idd frusterend

ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben

trying het gaat al iets de betere kant op hoop dat het zo blijft

jippo gefeliciteerd heel voorzichtig

marlia hooop dat je snel ongi gaat worden

en hoop snel op een positieve test

daffie jammer dat je weg gaat maar ik kan het best begrijpen

we horen snel weer van je

hanneke is echt geweldig als je het kleintje voelt geniet er van

pattycoat ongi jammer meid op naar de volgende ronde

francisca ovu testen gedaan ben eens benieuwd hoe het gaat

verder weet ik het niet meer

hier gaat het goed

de misselijkheid begint al minder te worden

moe ben ik nog wel

slaap ook veel

buikje gaat het ook goed

was gisteren op het gemeentehuis geweest voor info over trouwen

we hebben geregistreerd partnerschap

staa gelijk aan het huwelijk

en nu wilde ik weten hoe en wat

nou we zijn iclusief feest kleren(geen trouwjurk)

en alles erop en er aan

zo een kleine €3000 euro kwijt

heb tegen fer gezegd dat ik dat best veel vindt en dat we op papier getrouwd zijn

dus hij hoeft alleen het kleintje straks te erkennen en dat is het

dat geld geef ik liever aan andere dingen uit

maar ja we zien het wel

verder gaat het hier zijn gangetje

heb niet meer veelk te vertellen

ik ga lekker genieten van mijn koekjes

en ik heb zin in ijs

maar de winkel is dicht

meiden tot morgen

dikke kus en knuffel tamara

Hoi meiden even snel:

Morgenochtend moet ik weer HCG prikken en daarna om 10:40 echo. Ik hoop zo verschrikkelijk dat er iets te zien is (onwaarschijnlijk) en op de goede plaats uiteraard… s’middags moet ik dan weer naar het ziekenhuis afspraak met arts. Heb inmiddels mijn leidinggevende ingelicht want waarschijnlijk lukt het morgen nauwelijks om een paar uur te komen werken…

@Tamara: gelukkig minder misselijk, lekker slapen hoor! Fijn van de goede echo.

@Irry: Wat naar allemaal, en dan ook nog dat geschuif met afspraken alsof je er voor je lol komt…

@Francisca: Je kunt ook Persona staafjes (zonder het apparaat) gebruiken om je ovulatie op te sporen, is veel goedkoper dan gewone ovulatie testen. Als je meer info wilt laat het maar weten!

@Marlia: Het woord klussen zegt eigenlijk al genoeg he?! Het moet wel leuk blijven, heel verstandig om er wat minder geforceerd mee om te springen. Zeg je ook tegen je vriend als het ‘moet’ of gooi je je verleidingstactieken in de strijd? Want hij hoeft het natuurlijk niet te weten he, of maakt dat niet uit?

Trying: Wat hakt het er allemaal in he meid? Rustig aan hoor! Hoop dat de uitslagen goed zullen zijn.

@Alle anderen: fijne avond!

Zo, nu ga ik eens proberen te ontspannen, vandaag lekker gewerkt met genoeg afleiding. Morgen weer een spannende dag, hoop dat ik een beetje kan slapen…

XXX

Jippo

Jippo, veel succes morgen.

Ik zal aan je denken en voor je duimen.

Hoi meiden!

Tamara, denk je eraan dat als je man het kind erkent heeft, hij nog niet het gezag heeft? Dat moeten jullie dan samen aanvragen bij het kantongerecht.

Gelukkig is je misselijkheid minder! :thumbup:

Jippo, spannend! Ik duim voor je vandaag! :thumbup:

Vanmiddag kan ik bellen voor de uitslag. Dat wordt altijd na 14.00 uur, want tot die tijd hebben ze pauze en dus een antwoordapparaat aan staan.

:-*

@Daffie: Neem de tijd en laat af en toe even horen hoe het met je gaat! :-*

@Jippo: Spannend allemaal, ik ga weer voor je duimen straks!!

En voor alle anderen: ga even een ego-bericht schrijven… haha

Gisteren naar de VK geweest (hebben nu beide verloskundigen gezien en vind ze allebei aardig!!) en hebben het hartje gehoord!! :inlove: Net een goederenwagon, zo leuk om te horen he!! De VK had nog wel de belangrijke mededeling dat mijn bloedgroep negatief is en dat ik straks dus extra in de gaten zal gehouden worden en nog injecties zal gaan krijgen. Hebben altijd gedacht dat ik positief was, das ook gek! haha Ik lijk toch meer op mijn moeder dan dat zij altijd dacht, best apart om te weten na 26 jaar… :lol:

Maar goed, verder was dus alles goed! Dat ik mij vorige week zo raar voelde (draaierig) was waarschijnlijk wel mijn suiker en mijn baarmoeder groeit ontzettend hard, heb daarom dus vaak vreselijke steken. (ben van de week bijna flauw gevallen van de pijn)

Hallo meiden,

Ben ik ook weer eens.

Allereerst Jippo voorzichtig gefeliciteerd meid, ik duim voor je dat het goed zit, je hebt het zo verdiend!!

Daffie, jammer :frowning:

De rest: hallo allemaal, heb niet alles bijgelezen, sorry!

Ik heb dus niet veel bijgelezen omdat ik het erg druk heb gehad. En daar heb ik gisteren de rekening van gekregen. Ben bloed donor (al jaaaaaren), gaat altijd prima. Tot gisteren. Was na het bloed geven onderweg naar het werk op de fiets, voelde me prima, ook al vaker gedaan, dus niets aan de hand. Bij het stoplicht stapte ik af en het werd me ineens zwart voor de ogen… Ik was er ook echt slecht aan toe daarna, wartaal, helemaal zweverig etc.

Ben naar huis gegaan en heb zowat de hele dag geslapen. Bij de minste of geringste inspanning zweten als een gek.

Nu voel ik me gelukkig weer goed, maar ik voel me wel gewaarschuwd. Ik heb de laatste tijd veel te veel hooi op de vork genomen. Denk dat dit de rekening was. Ga na onze vakantie dan ook rustiger aan doen. Als je lichaam niet in goede conditie is lijkt me dat voor zo’n kindje ook niks.

Ik denk dat ik na de vakantie pas weer bij jullie terugkom!

groetjes allemaal

Hallo meiden…

Ik kon geen eerdere afspraak bij de gyn krijgen,maar een kennis van mij wel!

:evil:

Heb nu ook echt het gevoel dat ik gewoon opzij geschoven word…

tijd voor een andere gyn denk ik… :think:

Ben alleen heel pissig nu!!! :evil: :evil:

Nou ja zeg.

Ik zou denk ik even gaan informeren naar een andere gyn.

Toch raar dat een ander wel eerder kan en jij niet.

Linda, heerlijk dat alles weer goed is met bibje! En fijn dat je beide vk’s aardig vindt! :thumbup:

Sjaantje, oh jee… dat is niet goed, meis! Goed dat je dit ziet als je wake up call en rustiger aan gaat doen! :hug:

Irry, ik zou ook heel pissig zijn! Kun je niet bellen en verhaal halen? Misschien is er tussentijds een afspraak uitgevallen waardoor je vriendin wel eerder kan? :think: