oktoberstopsters 07 deel 4 * 9 zwanger, nog 10 te gaan!! *

Mijn eerste buikfoto staat in het showtopic!

@Jippo wrote:

Progesteron?

Ik was misschien onduidelijk maar waarom/waarvoor ben je dan onder behandeling?

Lang verhaal, ik pb je wel even :wink:

hoi meiden

ik kom alleen even een ego bericht neer zetten

kom deze week reageren op iedereen

vandaag bij mijn so op bezoek

en we hadden afgesproken dat we het pas zouden vertellen als we bij de vk waren geweest

nou hebben we het erover gehad om in juni op vakantie te gaan

maar nu wilde we ook graag een 2 de kindje uds dat is er van gekomen

en konden dus niet op vakantie

we zouden dan met so en fer ik en devano en het broertje van fer en zijn vriendin gaan

nu had fer een leugentje voor eigen best wil gemaakt dat hij geen vrij kon krijgen in die periode

alles goed

tot dat we vanmiddag daar waren en kregen te horen dat sv naar de baas van fer was gegaan omdat uit te zoeken hoe en wat

sv boos

dus vanmiddag kregen we dat te horen en tja wat doe je dan

nou daar ging onze verrassing

wij het maar gezegd dat devano een broertje of zusje krijgt

tja dus verrassing in het water gevallen

en nu gaan we het morgen aan mijn ouders vertellen

en maandag moet fer het ook op het werk vertellen

dus ben eens benieuwd

had het mij anders voor gesteld

maar ja ze weten het nu en ik kan gewoon mijn positiekleding gaan dragen gelukkig

en ik hoef nu mijn buikje niet te gaan verbergen

sorry voor het egeo bericht maar het moest er uit

dikke knuffel

tamara

Begrijp ik het goed dat je schoonvader bij de baas van je hub vrij is gaan vragen???

Ik geloof niet dat ik daar zo happy mee zou zijn.

Hoi meiden!

Hier is het nog niet hoe het moet zijn. Voel me een zombie door de codeïne in het drankje. Ik pak het ook echt niet meer overdag. Ik weet niet of het daardoor komt dat ik me zo akelig voel, maar ik sta echt te shaken op mijn benen. Heb ook nog wat koorts trouwens, dus ik weet nog niet of ik morgen ga werken.

Gatver Tamara, dat is balen!!! Wat een eigenzinnige sv zeg :wall:

Meen je nou echt dat je schoonvader bij het werk is gaan navragen? Dat lijkt wel een gebrek aan vertrouwen!!

Wel fijn dat je nu je zw.kleding aan kan doen maar ik snap dat je ook wel even stevig baalt!!

Ik ben dit weekend niet op het forum geweest want wij moesten flink klussen in ons nieuwe huis. Het begint wel al ergens op te lijken gelukkig. Het valt me mee hoelang mijn lijf het volhoudt, maar 's avonds op de bank merk ik wel hoe kapot ik ben hoor. Ik ga dan ook maar eens vroeg naar bed :zzz: aangezien ik morgen weer moet werken. :thumbdown:

Ik zal morgenavond weer eens helemaal terug gaan lezen want er is wel flink gekletst hier!!

Slaap lekker iedereen!!

Jee Poemelke…raar zeg! Is jullie geheimpje helemaal in het water gevallen :cry:

Hanneke slaap lekker!

Hier nog veel kwaaltjes. dacht vanavond wel te zien dat mn tepels iets groter waren en er meer witte puntjes op zaten :? Ik haal me verder nog maar niks in mn hoofd.

Nog geen rood in ieder geval!! :smiley: Nog even afwachten dus…

:-* fijne avond allemaal

Chris, spannende dagen voor jou.

Ik ben aan het :thumbdown: :thumbup: hoor!!!

Chris, ik duim ook voor je!

Gr van een jarige Linda… :smiley:

LInda…Gefeliciteerd meis~!!! :dance:

Hier weinig nieuws…die :twisted: :evil: willen maar niet weggaan. :frowning: :x

IK moet morgen naar de gyn,zal het meteen even voorleggen.

@Tamara, Ik zou daar ook niet blij mee zijn,rare actie van je

sv… :think:

@Patty, sterkte met je heupen…lijkt me nogal pijnlijk… :hug:

@Try,he lijkt wel dope joh…hoopt dat het werkt voor je.

@Chris…spannend!!!mijn duimen draaien voor je!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Goedemorgen meiden!

Ik ben dus nog thuis. Het gaat iets beter dan gisteren, maar nog niet hoe het moet zijn. Ik zit ook te twijfelen of ik terug moet naar de ha, maar aan de andere kant gaat het wel beter. Ik wacht eens af hoe het vandaag gaat. Ik krijg toch geen afspraak meer voor vandaag. Als het goed gaat, dan ga ik morgen werken, en als het niet goed gaat bel ik vanmiddag voor een afspraak voor morgen.

Hanneke, wel goed voor jezelf zorgen, hè! :naughty:

Chris, ik duim! :thumbup:

Linda, gefeliciteerd! :-

Irry, dope :lol:

:-

@ Linda: gefeliciteerd!!!

@ Poemelke: jammer van je verassing :frowning: Ik neem aan dat ze wel blij verrast waren???!!!

@ Trying: doe nog maar even lekker rustig aan, als ik het zo hoor lijkt het toch nog niet helemaal goed. Beterschap!!

@ Chris, ik duim mee!

@ de rest: allemaal hallo en groetjes van mij, heb niet alles gelezen, solly!

Wat mij betreft… de duiveltjes zijn er weer. Moet zeggen dat ik deze keer heel erg teleurgesteld was, zeker omdat mijn collega me laatst vroeg of ik soms zwanger was (had wat bubbels in mijn buik).

Je gaat er dan toch anders over denken, maarja, volgende keer weer beter.

Wij slaan nu een maandje over, want…… we gaan naar Mexico!!! Mijn SV neemt ons mee, hij gaat opnieuw trouwen en het leek hem leuk om zijn kinderen en de kinderen van zijn nieuwe vrouw mee te nemen, zodat we elkaar (nog) beter leren kennen. En… we gaan over 2,5 week al.

Ik schrok eerst best wel ff, stel voor dat ik zwanger zou zijn… Ben dan ook gelijk afgelopen donderdag naar de GGD gegaan en daar zeiden ze ook dat als je zwanger zou zijn je dan heel erg (extra) goed op moet letten. Ideaal is het niet zeg maar.

We hebben dan ook besloten om geen risico te nemen en het even een maandje over te slaan. Als we terugkomen beginnen we weer met frisse moed!!! Misschien hebben we dit ook wel even nodig en komt mijn lichaam nu (naar 17 maanden verbouwen) eens goed op rust…

o Sjaantje wat jammer, maar je hebt wel wat leuks in het verschiet.

Trying wat jammer dat je nog steeds niet lekker bent.

Chris spannend hoor ik duim voor je.

Hier nog steeds niets aan kwalen, maar dat verwacht ik ook niet. hoop dat de ongi snel komt dan kunnen we door naar de volgende ronde

Dames kunnen jullie mij misschien helpen? ik ben bezig om een brief naar mijn arts te schrijven waarin ik mijn verhaal van vorige week vertel en waarin ik mededeel dat ik alleen nog maar door mijn mannelijke arts geholpen wil worden. willen jullie kijken of ik het kan maken hem zo op te sturen of dat ik bv dingen anders moet formuleren.

Alvast heel erg bedankt.

hier de brief:

Geachte mevrouw Herenius,

Op 7 januari ben ik bij u geweest met mijn zoontje Jeremy. Ivm het feit dat hij alles uitspuugde wat hij te eten kreeg en dat hij al 3 weken diarree had op dat moment. Ik heb een afspraak gemaakt bij u omdat ik het niet vertrouwde.

Het eerste wat ik te horen kreeg van de assistente is dat het wel buikgriep zou zijn. Iets waar ik op zich best kan inkomen hoor, maar zo’n klein kindje wat al 3 weken diarree heeft en dan ook nog eens alles uitspuugt vraagt toch wel de nodig aandacht denk ik zo.

Toen ik eenmaal binnen geroepen werd bij u werd ik in de behandelkamer te woord gestaan. Ik ben van Dr. Kruithof gewend dat we eerst rustig aan het bureau even bespreken wat er gaande is. Ik had het gevoel dat de assistente u al had ingefluisterd dat het buikgriep was. Voor mijn gevoel bent u totaal voorbij gegaan aan het feit dat hij al 3 weken diarree had. U vertelde mij dat ik het even moest aankijken. Iets wat mij niet lekker zat, maar ja de dokter zal het wel weten was mijn mening.

S’avonds ben ik met een loom kind die nog steeds overgaf en koorts had naar de Huisartsen post gegaan. Waar het ook op buikgriep werd gegooid. (maar dit heeft niets met u te maken.)

De dag erna leek het alsof Jeremy opkrabbelde. Hij hield het kleine beetje eten wat hij kreeg binnen. Tot 18.00 uur. Vanaf dat moment heeft hij weer alles eruit gegooid. Omdat ik geen zin had om naar de Huisartsenpost te gaan die me toch zou wegsturen besloot ik dat als hij de dag erna nog alles spuugde ik even langs uw assistente zou lopen.

Toen Jeremy de volgende ochtend alsnog alles eruit gooide besloot ik langs uw assistente te gaan. Aangezien hij ingezakte ogen had, 1 ½ kilo lichter was en gewoon heel timide. Ik kreeg te horen dat het erbij hoorde. Iets wat mijn gevoel totaal niet aangaf, maar ja ik ben niet een dokter. De assistente vertelde mij dat ik hem kleine beetjes moest geven. Dus ik naar huis en hem 50 cc gegeven in etappes. Nog geen minuut nadat hij het binnen had kwam deze eruit. Waardoor ik meteen de assistente belde. Deze vertelde mij dat ze het met u zou overleggen.

Op dat moment werd Jeremy niet meer stil en besloot ik samen met mijn vader richting het ziekenhuis te gaan. Net op het moment dat wij de deur uitwilden gaan. 1 uur en 15 minuten nadat ik gebeld heb met de assistente !!! belde uw assistente terug dat ik om half 4 kon komen. Ik accepteerde in eerste instantie die afspraak.

Na even met mijn vader gepraat te hebben besloten we toch op mijn gevoel af te gaan en zijn we naar het Sophia ziekenhuis gereden. Daar aangekomen en het verhaal vertelende aan de mevrouw van de acute hulp keek ze naar Jeremy en het eerste wat deze mevrouw zei is: “zegt u maar niets meer ik zie zo wat er aan de hand is� Dit was pas 2 1/2 uur nadat ik bij de assistente ben geweest. Alle artsen daar beaamden mij precies dat wat ik al een tijdje vermoedde. Hij leed aan uitdroging en niet zo’n klein beetje ook. Jeremy heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Hij bleek dus het Rota virus te hebben.

Nu vraag ik me dus af. Waarom een assistente zo laconiek kan doen. En waarom een arts zo voorbij gaat aan mijn verhaal. Ik snap dat er vaak moeders overbezorgd zijn, maar als u kijkt hoe vaak ik in de afgelopen 9 maanden met Jeremy geweest ben moet u toch ook concluderen dat ik niet overbezorgd ben. In tegenstelling tot nu. U heeft van een normaal bezorgde moeder met een normale intuïtie (die dus klopte) een overbezorgde moeder gemaakt.

Derhalve wil ik een aantekening in mijn dossier dat ik alleen maar geholpen wil worden door dokter Kruithof. Deze man ervaren wij allemaal als zeer prettig en dat is de reden dat wij bij deze praktijk echt niet weg willen.

Nou, phoe, ik wordt gewoon kwaad als ik die brief lees! Ik heb het verhaal rond zijn ziekenhuisopname niet helemaal meegekregen…

Taaltechnisch/gramaticatechnisch klopt de brief niet helemaal. Maar ik vraag me af of het daarom gaat, je punt is duidelijk!! (Als je er behoefte aan hebt wil ik wel aangeven wat er volgens mij niet helemaal lekker loopt)

Is het overigens niet mogelijk om de brief persoonlijk af te geven bij de dokter Kruithof waar je wel de goede ervaringen mee hebt?!

Succes ermee!

hoi meiden

linda alsnog gefeliciteerd

chris duim voor je

trying gaat al iets beter hoop dat je je heel snel weer helemaal in orde bent

sjaantje naar mexico leuk zeg

en als jullie terug komen een frisse start goed zeg

ga duimen

hanneke lekker rustig aan doen en jullie huisje lekker opgeknapt leuk

jeremy goede brief alleen zou ik hem nog wel controleren op spellings fouten

maar voor de rest goed meid

daffie hoe gaat het nu met je

jippo kan je helaas niet hellpen met ovu testen

succes meid

hier weinig te melden

ik vond de reactie idd niet zo leuk van sv maar ja

en echt blij waren ze niet

hadden liever gezien dat we nog even zouden wachten

wil er niet meer te veel over zeggen

gisteren aan mijn ouders verteld en ze waren verbaasd maar vonden het wel leuk

tja ze moeten allemaal aan het idee wennen

vandaag in het zh geweest voor mijn pols

en ik weet nu wat er met mijn pols aan de hand is

ik heb een afgeboren afwijking in mijn pols gewricht

en die is geireteerd geraakt door het op tillen van de emmer

en dat is ook waar de pijn vandaan komt

alleen kunnen ze er niets aan doen

moet er mee zien om te gaan

en in therapie zodat ik hem beter kan gaan gebruiken en leren omgaan met de pijn

mijn braise blijf ik mijn leven houden

ik weet nu waar ik aan toe ben

verder niet veel te vertellen

kan nu wel lekker gewoon mijn positiekleren aan en met mijn buikje showen mijn lief klein buikje

nu ga ik even verder met opruimen en een wasje draaien

meiden mss tot vanavond anders tot morgen

dikke kus en knuffel tamara

Hoi meissies!

Sjaantje, balen van de :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:!

Gelukkig heb je wel iets heel leuks in het vooruitzicht! Misschien eerst ff lekker tot rust komen en dan weer fris er tegenaan! :thumbup:

Jeremy, goede brief, je maakt je standpunt duidelijk zonder dat je vervelend wordt naar de andere arts toe. Het loopt grammaticaal idd niet helemaal lekker, daar zou ik nog ff naar kijken.

Tamara, wat vervelend dat er nu al zo’n wolkje boven deze zwangerschap hangt, hè?! :hug:

:-*

sjaantje en Trying willen jullie aangeven waar het niet helemaal lekker loopt?

Alvast bedankt

@Jeremy wrote:

Geachte mevrouw Herenius,

Op 7 januari jl. ben ik bij u geweest met mijn zoontje Jeremy, in verband met het feit dat hij alles uitspuugde wat hij te eten kreeg, en dat hij op dat moment al drie weken diarree had. Ik heb een afspraak gemaakt bij u omdat ik het niet vertrouwde.

Het eerste wat ik te horen kreeg van de assistente is dat het wel buikgriep zou zijn. Iets waar ik op zich best kan inkomen hoor, maar zo’n klein kindje dat al drie weken diarree heeft en dan ook nog eens alles uitspuugt vraagt toch wel de nodige aandacht, denk ik zo.

Toen ik eenmaal binnen geroepen werd bij u werd ik in de behandelkamer te woord gestaan. Ik ben van dr. Kruithof gewend dat we eerst rustig aan het bureau even bespreken wat er gaande is. Ik had het gevoel dat de assistente u al had ingefluisterd dat het buikgriep was. Voor mijn gevoel bent u totaal voorbij gegaan aan het feit dat Jeremy al drie weken diarree had. U vertelde mij dat ik het even moest aankijken. Iets wat mij niet lekker zat, maar ja, mijn mening was: “de dokter zal het wel weten”.

's Avonds ben ik met een loom kind dat nog steeds overgaf en koorts had naar de Huisartsenpost gegaan. Daar werd het ook op buikgriep gegooid (maar dit heeft niets met u te maken.)

De dag erna leek het alsof Jeremy opkrabbelde. Hij hield het kleine beetje eten wat hij kreeg binnen. Tot 18.00 uur. Vanaf dat moment heeft hij weer alles eruit gegooid. Omdat ik geen zin had om naar de Huisartsenpost te gaan waar ik toch weggestuurd zou worden, besloot ik dat, als hij de dag erna nog alles uit zou spugen, ik even bij uw assistente langs zou gaan.

Toen Jeremy de volgende ochtend alsnog alles eruit gooide, besloot ik dit te doen. Dit ook omdat hij ingezakte ogen had, 1½ kilo lichter was en gewoon heel timide was. Ik kreeg te horen dat het erbij hoorde. Iets wat mijn gevoel totaal niet aangaf, maar ja, ik ben geen dokter. De assistente vertelde mij dat ik hem kleine beetjes moest geven. Dus ik ben naar huis gegaan en heb hem 50 cc gegeven, in etappes. Nog geen minuut nadat hij het binnen had kwam het er weer uit. Daardoor heb ik meteen de assistente gebeld. Zij vertelde mij dat ze met u zou overleggen.

Op dat moment werd Jeremy niet meer stil en besloot ik samen met mijn vader richting het ziekenhuis te gaan. Net op het moment dat wij de deur uit wilden gaan. één uur en 15 minuten nadat ik gebeld had met de assistente (!) belde uw assistente terug dat ik om half vier kon komen. Ik accepteerde in eerste instantie die afspraak.

Na even met mijn vader gepraat te hebben besloten we toch op mijn gevoel af te gaan en zijn we naar het Sophia ziekenhuis gereden. Daar aangekomen en het verhaal vertellende aan de mevrouw van de acute hulp keek ze naar Jeremy en het eerste wat deze mevrouw zei is: “zegt u maar niets meer, ik zie zo wat er aan de hand is�. Dit was pas 2½ uur nadat ik bij de assistente was geweest. Alle artsen daar beaamden mij precies dat wat ik al een tijdje vermoedde. Jeremy leed aan uitdroging en niet zo’n klein beetje ook. Hij heeft vijf dagen in het ziekenhuis gelegen. Hij bleek dus het Rotavirus te hebben.

Nu vraag ik me dus af waarom een assistente zo laconiek kan doen. En waarom een arts zo voorbij gaat aan mijn verhaal. Ik snap dat er vaak moeders overbezorgd zijn, maar als u kijkt hoe vaak ik in de afgelopen negen maanden met Jeremy geweest ben, moet u toch ook concluderen dat ik niet overbezorgd ben. In tegenstelling tot nu. U heeft van een normaal bezorgde moeder met een normale intuïtie (die dus klopte) een overbezorgde moeder gemaakt.

Derhalve wil ik een aantekening in mijn dossier dat ik alleen maar geholpen wil worden door dokter Kruithof. Deze man ervaren wij allemaal als zeer prettig en dat is de reden dat wij bij deze praktijk echt niet weg willen.

Jeremy, ik heb de tekst een beetje aangepast, grammaticaal gezien. Kom je er zo uit?

Hallo meiden,

Ik meld me weer na een druk weekend.

@Pattycoat: succes met je heupen. Hoop voor je dat het met fysio over gaat.

@Linda: gefeliciteerd met je verjaardag :dance: :-*

@Chris: spannend, ik duim met je mee.

@Hanneke: doe rustig aan met klussen hoor, laat je maar even goed verwennen in jouw situatie.

@Irry-me: jammer van de :twisted: :twisted: . En veel succes morgen bij de gyn.

@Trying: Fijn dat het hoesten nu minder is. Daar wordt je ook zo moe van. Hopelijk knap je snel weer op anders moet je gewoon weer de ha bellen.

@Sjaantje: echt balen van de :twisted: . Kan me voorstellen dat je wat meer hoop had. Maar wel een leuke vakantie voor de boeg. Mexico, klinkt goed! Hoef je niet zo voorzichtig te zijn met eten. Geniet maar lekker van het mooie weer dan kun je uitgerust weer beginnen aan een nieuwe ronde.

@Jeremy: de brief lijkt mij een duidelijk verhaal. Het is denk ik ook goed voor jezelf om alles even op papier te zetten. Dat is ook een stukje verwerking. Het idee van Sjaantje om hem persoonlijk af te geven is denk ik ook een goed idee. Weet je zeker dat het goed overkomt. Succes.

@Tamara: Wat een verhaal. Zou het ook niet leuk vinden om het zo te moeten vertellen. Je had alleen geen andere keus. Vind het ook vreemd dat je sv zelf even wat gaat regelen, of ben je dit van hem gewend? Meid, doe lekker je positiekleding aan en geniet van je zwangerschap.

@Rest: degene die ik vergeten ben sorry.

Van mezelf nu even een update. Zoals jullie zien ben ik overtijd en nee de :twisted: zijn er nog niet. Heb vanochtend getest, maar negatief. Weet niet wat ik ervan moet denken. Heb geen klachten van een eventuele zwangerschap, maar heb ook niet het idee dat de :twisted: komen. Heb nog een test liggen, maar ik denk dat ik die nog een paar dagen laat liggen. Als ik het volhoud. Heb normaal altijd een korte cyclus, dus misschien ben ik te vroeg geweest met testen (laten we het hopen :pray: ) Ik hou jullie op de hoogte als ik meer weet. Tot later.

Oeh spannend, Francisca! Ik blijf duimen voor je! :thumbup: