Oktoberstopsters '07, 13 zwanger!

Sjaantje, fijn dat je duidelijkheid hebt al.

Veel succes de komende ronde.

Hoi allemaal!

Wat een weer zeg! Echt herfst… En ik verlang zo naar de lente!

Ik hoop dat het straks wat opknapt, want ik wil nog even naar mijn zusje. Zij is 33 weken zwanger van haar tweede kindje en heeft al een zoontje van 17 maanden. Het jochie (was destijds met 28 weken geboren) kan bijna zelfstandig lopen. Is wel geinig om te zien, want zodra je hem bij de handjes pakt, gaat mijnheer niet lopen, nee… Hij zet het op een rennen, hahahahaha :lol: Gelukkig wonen ze hier niet zo ver vandaan.

@ Sjaantje: ik ben blij dat je nu duidelijkheid hebt. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik hoop voor je dat dit jouw ronde mag worden!

Ik ga zaterdag testen (mocht ik niet ongi worden). Mijn temp is normaliter 36,1 (oraal gemeten, volgens de bijsluiter moet je er dan nog 0,5 graad bij optellen). Sinds mijn ei is het 36,4 / 36,5 en sinds dinsdag opeens gestegen naar 36,7. Vandaag ook weer 36,7. Verder heb ik weinig eetlust, af en toe jeukende tepels, af en toe een ongigevoel, maar het meest opvallende is toch wel mijn acne. Voordat ik ongi word, krijg ik namelijk erg last van (grote) pukkels. Nu lijkt het juist andersom te zijn… de acne verdwijnt en mijn huid wordt droger?

Verder heb ik op een ander forum iets over een pendeltest gelezen. Je hangt dan een (gladde) ring aan een touwtje en dat laat je boven je buik hangen (terwijl je zelf gewoon zit). Je moet de ring eerst wel goed stil hangen.Als hij rondjes maakt, dan ben je zwanger van een meisje. Beweegt hij van links naar rechts en weer naar links en rechts (dus heen en weer :smiley: ) dan schijn je zwanger te zijn van een jongen. Als de ring stil blijft hangen, dan ben je niet zwanger. Dus ik, sceptisch en nuchter, geprobeerd. Boven de de bank hangt de ring stil, maar boven mijn buik gaat hij enorm heen en weer… :shock: …Later nog even weer boven de bank gehouden, weer stil. Boven mijn buik… weer heen en weer. Bizar en creepy! Weet niet wat ik hier nu weer van moet denken.

We wachten geduldig af tot zaterdag :smiley:

Hoi meiden!

Marlia, jij hebt dus echt chronische hyperventilatie? :frowning:

Oeh, jij maakt het heel spannend, met dat pendelen! :mrgreen: Ik geloof daar overigens wel in!!!

Francisca, je klinkt idd lekker relaxt :thumbup:.

Jippo, 3 daagjes cadeau gekregen :mrgreen:!

Mex, al bijna op de helft :shock:!

Ik plaats idd af en toe wel een berichtje :wink: :lol:! Maar het is per periode verschillend. Ik ben er nu heel weinig, en ook weer snel weg, maar ik kan ook 100 berichtjes op een dag plaatsen…

Sjaantje, eindelijk duidelijkheid! Jammer dat het niet raak was, maar je weet nu wel waar je aan toe bent! :hug:

Marleen, ik ga naar een logopediste om weer goed te leren ademen. Wat betreft de klachten. Het is ws geen luchtwegaandoening, maar de artsen denken dat mijn schildklier verstoord is. Daar kun je ook koorts door krijgen. Ik heb nu bloed laten prikken en wacht op de uitslag. Verder kopieer ik hieronder een stukje van mijn berichtje bij de november 2005-mama’s. Daar staat ook nog iets in.

Hier is het aanmodderen. Ik ben nog zó moe… Ben helemaal kapot ook na alle onderzoeken en zo. Werk gaat iedere dag iets beter, maar ik zit bij lange na niet op mijn oude niveau.

N.a.v. het bezoek aan de huisarts afgelopen maandag heb ik op internet gekeken naar hyperventilatie. Daar viel me op dat die klachten ook in combinatie kunnen met een magnesiumtekort. Dat uit zich vaak door een trillend ooglid (daar heb ik dus last van) en kun je krijgen na flink en lang ziek te zijn geweest en veel ab te hebben genomen! Dus ik heb dinsdagmorgen nog naar de ha-praktijk gebeld en gevraagd of ik ook op magnesiumtekort mocht laten prikken. Dat mocht! Ik ben niemand om zelf te gaan dokteren, maar dit vond ik toch wel heel uniek! Ik ga zo ff de ha bellen om te kijken of al iets binnen is van de uitslagen.

Ik ben vanmorgen niet met Arwen naar gym geweest; kon het gewoon niet opbrengen. Ik moet zóveel doen ook, waar ik gewoon niet aan toe komen doordat ik zo moe ben. Daarbij is Arwen flink verkouden en was ze gisteren ook helemaal stuk nadat mijn so op haar gelet hadden, dus we maken er gewoon een rustige dag van. Ik heb bijna al mijn telefoontjes kunnen afwerken en ben daar heel blij mee! Zo hebben we volgende week vrijdag een afspraak bij de psz voor een kennismakingsgesprek en inschrijving!

Voor de rest wordt het sowieso een volle week. Pffff, ik ben half aan het werk nog, maar door alle bezoeken aan de ha, het ziekenhuis, etc. heb ik het haast drukker dan anders. :? Morgenvroeg moet ik werken, daarna naar de logopediste. Vrijdagmorgen moet ik nuchter naar Beek, voor een medisch onderzoek i.v.m. een extra verzekering i.c.m. de hypotheek. 's Middags moet ik dan weer naar de longarts… Ik word er niet goed van!

:-*

@Sjaantje: Wat fijn dat je nu eindelijk duidelijkheid hebt maar het lijkt wel of je lichaam een spelletje met je heeft gespeeld. Succes deze ronde! :thumbup:

@Marlia: Spannnnnnnnnnnend!!! Grappig van die ring. Nu maar hopen dat het waar is! Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet zo in geloof maar ik hoop toch dat het klopt! Succes de komende dagen met afwachten! Hier wordt druk geduimd.

@Jippo: Bij onze VK is het ook de bedoeling dat je iedereen leert kennen zodat iedereen ook de bevalling kan doen en je daar vertrouwd mee bent.

@Mex: Succes met de 20weken echo morgen!

@Trying: Het blijft maar doorsukkelen met jou he. Wat ontzettend vervelend. Ik hoop echt zo dat je snel van alles af bent of in iedergeval precies weet wat je tegen de klachten kunt doen.

Hier alles goed. Wel ongelooflijk druk met de voorbereidingen voor de verhuizing (over 1,5 week al) en het werk. Vandaag had een groepje meiden (uit groep 8 ) een cadeautje voor me. Ze hadden hun zakgeld bij elkaar gelegd en een heel lief babypakje voor me gekocht. Dat ontroerde mij wel een beetje. Ik werk in een achterbuurt op een “zwarte” school en ik weet hoe krap die mensen daar leven en hoe moeilijk ze het af en toe hebben. Niet de meest ideale thuissituaties voor deze kinderen. En dan zijn ze zo met mij en de baby bezig! :inlove:

Over baby gesproken… 23 weken alweer!!! Wat gaat het hard! :dance:

Jeetje Hanneke, inderdaad alweer 23 weken.

En je kindje is nu levensvatbaar :dance:

@Lotte wrote:

Toch niet al buiten de baarmoeder???

De baby’s evolutie - week 24 (maand 6):

Je baby is nog heel dun, maar wel al flink gegroeid. Hoewel zijn voornaamste organen al voldoende ontwikkeld zijn, zijn zijn longen nog onvoldoende rijp om je baby te laten overleven buiten de baarmoeder.

Op het einde van deze week is je baby zo’n 32 cm groot en weegt 550 gram.

@Hanneke25 wrote:

@Lotte wrote:

Toch niet al buiten de baarmoeder???

De baby’s evolutie - week 24 (maand 6):

Je baby is nog heel dun, maar wel al flink gegroeid. Hoewel zijn voornaamste organen al voldoende ontwikkeld zijn, zijn zijn longen nog onvoldoende rijp om je baby te laten overleven buiten de baarmoeder.

Op het einde van deze week is je baby zo’n 32 cm groot en weegt 550 gram.

Ik dacht ook dat een baby pas buiten de baarmoeder vanaf 27 weken levensvatbaar is… Hoe dan ook… je zit al redelijk in de buurt! :wink:

Volgens de datumcalculator op bb kan het wel, al zijn de overlevingskansen maar heel klein.

En dan moet het ook nog in Gendt geboren worden.

Ik geloof dat ze er hier in Nederland niks aan doen als een baby met 23 weken geboren wordt.

Nou hoe dan ook, laten we het maar niet gaan uitproberen. Laat onze frutsel maar lekker in mijn buikje zitten. Nog minstens 15 weken! Ik vind mijn buikje ook nog veel te leuk al word ik met de dag nieuwsgieriger.

Vanmiddag de 20 weken echo gehad en… Ik ben echt zoooo gelukkig!! Alles helemaal in orde met onze…

:inlove: Kleine meid! :inlove:

Hoi meiden!

Hanneke, wat lief zeg, dat cadeautje van je leerlingen! :inlove:

Mex, een meisje! :inlove: Uit ervaring kan ik je vertellen dat een dochter zó leuk is! :inlove: (Een zoon vast ook wel, hoor, hihi, maar ik vind het heerlijk om te tutten met mijn meisje! :inlove:)

Mijn man is vanavond laat thuis. Hij heeft een workshop en diner. Dus ik eet alleen met mijn meisje. Ik wilde eerst makkelijk doen, en haar een peutermaaltijd geven en zelf een kant- en klaarmaaltijd kopen, maar ik doe toch wat meer moeite, hihi. Ik heb verse pasta en pastasaus gekocht en komkommersalade. Nog wat kip erbij maken, een beetje kaas erover… mjam! En als toetje heb ik die paaskuikenijsjes gekocht van de AH… Ik ga het gezellig maken met mijn moppie! :inlove:

Oh, vergeet ik helemaal te vertellen dat we nu weer ervoor gaan! Ik ben vandaag begonnen met de ovulatie-testen (nog geen donkerdere streep) en we hebben vanmorgen gelijk maar ff geknuft, haha. Het was erg spontaan, ook wel weer eens leuk! :oops: :lol:

Wie weet deze ronde Trying… :pray:!

Enne, ik heb wel een beetje een idee hoe leuk dochters zijn (zie bovenste banner :wink:).

Dacht trouwens altijd dat ik meer een jongensmama zou zijn. Maar wat blijkt in de praktijk… Ik vind het helemaal geweldig om een meidje te hebben. En straks zelfs 2 van die zussies :inlove:!!

@Mex: wat leuk zeg…zometeen 2 meiden! al die rose prinsessen frutsels en de poppen en de barbie’s zo leuk… :inlove: maar bereid je ook voor op geschreeuw en die andere typische meiden taferelen :wink:

@Trying: lekker zeg een meiden avond …en alvast eet smakelijk :wink:

Mex, wat leuk een meisje!!!

Nu kan je lekker allemaal meiden dingen gaan kopen.

Whaa Mex!!! Een meisje, LEUK :inlove: :inlove: :inlove:

Ik hoop stiekem dat ik ook ooit een keer een meisjemama mag worden. Maar jongens zijn ook van harte welkom hoor :mrgreen:

@ Trying, klinkt goed, mjammie, veel plezier met je kleine meid en succes met klussen :wink:

@ Hanneke: wat lief van je klas :smiley: Succes met verhuizen (FOOOTTTTTOOOO’s babykamer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

@ Marlia, :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Hier alles prima. Kon gisteren amper lopen van de buik en rugpijn, niet normaal meer. Denk dat mijn lijf behoorlijk van de wap is ofzo. Heb echt 's avonds een kruik moeten pakken. Buikpijn + salsa = geen goede combi.

Nu is het gelukkig weer minder. En ik ben blij met de duidelijkheid hoewel ik het natuurlijk liever anders had gehad.

Mex!!! Super dat de echo goed was en een meisje!!! :inlove: Super!! Zal eens even naar de augustusmama’s gaan voor als je nog meer verteld hebt! haha Ikke nieuwsgierig naar alles! Dinsdag ben ik aan de beurt! En heb je al foto’s op sf??

Mex wat super dat je een meisje krijgt en dat alles goed is.

Trying heel veel succes deze ronde

Marlia ik :thumbup: voor je

Meiden ik ga ervandoor nog even een half dagje werken en dan vertrekken we naar zeeland. Mijn man weet het nog steeds niet en denkt dat ik moet werken het weekend. hihi.

tot maandag

dikke knuffel voor jullie allemaal

Mex!!! Een dochter/zusje wat leuk!!! En het allerbelangrijkste gezond! :clap:

Trying: Ik hoop dat het snel raak voor jullie zal zijn, je hebt het echt verdient na alle gedoe!

Hanneke: doe je en beetje rustig aan? Verhuizen, werk…

Gisteren voelde ik ineens mijn rechterborst weer helemaal normaal in plaats van gevoelig en gespannen, gelukkig voelt het vanmorgen weer ‘normaal’… Jaaa… nog steeds behoorlijk onzeker hier hoor… Komt ook omdat ik (voor mijn doen) zo lang moet wachten op de volgende echo.

Hoe is het verder met iedereen?

Sjaantje: fijn dat nu eindelijk de :twisted: zijn gearriveerd. Kun je met een gerust hart door naar de volgende ronde.

Hanneke: wat lief van die kindertjes dat je zomaar een kado kreeg. Kan me voorstellen dat het je wel wat doet. En alweer 23 weken, wat gaat dat hard. En laat die kleine maar lekker nog een aantal weken groeien in je buik.

Mex: wat goed te horen dat alles goed is met jullie Kleine meid. Leuk dat jullie er nog een zusje bij krijgen voor Layla.

Trying: succes met je testen en hoop dat je snel een ei spot en het voor jullie ook raak mag zijn.

Jeremy: veel plezier in Zeeland. Hoop voor je dat Hubbie blij verrast is.

Linda: dinsdag ook voor jou de 20 weken echo. Joh, wat gaat dat snel bij jullie. Veel succes.

Marlia: jij ook veel succes met testen morgen. Hoop dat je een tweede streepje ziet. Ik :thumbup: met je mee.

Hier alles oke. Heb vandaag een dagje vrij. Moet morgen werken en dan zondag en maandag naar een congres met overnachting. Dus dat wordt een weekend zonder mijn mannetjes. Maar volgend weekend kunnen we de schade weer inhalen want dan is het pasen en hebben we een extra dagje samen. Verder geen klachten, ik verwacht dan ook gewoon ongi te worden ergens na het weekend. Hou jullie op de hoogte, wordt waarschijnlijk pas na het weekend.

Als ik jullie niet meer tref alvast een fijn weekend iedereen!