Oktoberstopsters '07, 13 zwanger!

Hoi meiden!

Sjaantje, je houdt het spannend! Ik adviseer de gewone testen van ClearBlue, die zijn heel gevoelig!

Marlia, ik duim ook voor jou!

Ik heb weinig tijd, dus ik hou het reageren kort. Nog ff een update van deze kant…

Gisterenavond kreeg ik ineens een heel raar drukkend gevoel op mijn borst. Net alsof ik te weinig zuurstof kreeg, terwijl ik wel goed door kon ademen. Ventolin hielp wel iets, maar ik heb een waardeloze nacht gehad. Ik heb vanmorgen de longpoli gebeld, maar de longarts was er niet, dus ze hebben me naar de ha verwezen. Daar ben ik net geweest, en ik heb dus hyperventilatie, als gevolg van verkeerd ademen. De ha vond het niet gek, na de luchtweginfecties en al dat hoesten. Om de prikkeling te vermijden ga je oppervlakkiger ademenen, maar dat leidt dus tot hyperventilatie. Omdat Ventolin wel helpt, maar niet lang genoeg heb ik nu iets anders gekregen. Ook een Ventolin, maar dan langwerkend. De Pulmicort, die ik van de longarts moest gebruiken, hoef ik niet meer te nemen, want dat kan ook meespelen dat ik me niet goed voel. Daarnaast moet ik naar de logopediste, om opnieuw goed te leren ademen. Ik moet ook nog bloed gaan laten prikken, de schildklierwaardes en de bezinking. Dat moet ik zo gaan laten doen, maar ik moet ff bijkomen. Het blijft sukkelen… :?

@ Trying: allereerst nog gefeliciteerd met het plaatsen van het 1.500.000e bericht! Grappig zeg! :dance:

Ik weet hoe vervelend het is om hyperventilatie te hebben. Jaren geleden was ik in mijn toenmalige baan overspannen. Ik ging op vakantie, maar kon me totaal niet ontspannen. Ik werd helemaal raar, dacht dat ik doodging ofzo. Daar zat ik dan, ver van huis. Ben toen ook eerder naar huis gegaan. De huisarts constateerde bij mij ook hyperventilatie (dat dachten mijn ouders ook al. Die hadden en hebben er ook wel eens last van namelijk). Heb toen Cesartherapie gevolgd. En een apparaatje bij de Nederlandse Hyperventilatie Stichting besteld wat ik altijd bij me heb (in plaats van in een zakje te moeten ademhalen). Als ik weer last van stress heb, krijg ik ook gauw last van hyperventilatie. Als ik lekker in mijn vel zit, heb ik er gelukkig vrij weinig last van. Maar het blijft in elk geval een heel erg naar gevoel.

Ik heb ook de cb testen gebruikt.

Ik weet ook eigenlijk niet of er meer digitale testen bestaan :think:

Hee Trying wat vervelend meid. Het houdt ook niet op hè! Sterkte :hug:

Marlia :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

GRRRRRR kom ik bij de apotheek, hebben ze alleen eigen merk…

Te laat voor de drogist… dus maar eigen merk gekocht.

Ga toch eentje proberen morgenvroeg.

Spannend dus weer morgen!!!

Sjaantje: wat balen zeg dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt. Ik hoop zo dat jij de volgende bent die positief test. Misschien is het inderdaad een goed idee om met ochtendurine te testen. Heel veel succes en ik blijf ook voor je :thumbup: .

Trying: kan er ook nog wel bij die hyperventilatie. Zeg, nu moet het maar eens de goede kant op gaan met jouw, vind je zelf ook niet? Heel veel beterschap en succes met de logopedie. :hug:

Marlia: nog minder dan een week wachten!!! Spannend. Hoop voor je dat er wat gaat gebeuren, in positieve zin dan natuurlijk :wink: . Veel succes met wachten.

Met mij alles goed. Heb een drukke week achter de rug. Dus was van plan om deze week even bij te tanken door op tijd in bed te kruipen. Verder gaat het allemaal zo zijn gangetje. Geen klachten, en ik moet zeggen dat ik er deze ronde ook niets van verwacht. Op de een of andere manier ben ik nu wat relaxter of zo. We hebben wel goed geklust op de vruchtbare dagen. Mijn ei goed gespot via de testen, maar ik heb het idee dat het niet raak is. En eigenlijk vind ik dat ook niet erg terwijl ik het heel graag wil. Vorige ronde was ik er veel meer mee bezig. Voel me nu gewoon prima. Mijn NOD is over ruim een week en ik ga dit weekend op cursus voor een paar dagen, dus kan ik me er ook niet druk over maken. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

Hallo, ben ik weer!

Francisca, wat fijn dat je zo relaxed bent. Ik dacht dat ik het ook was maar blijkbaar ben ik er toch teveel mee bezig. Anders doet mijn lijf niet zo raar. Heb weer negatief getest.

Dacht dat net bij het afvegen ook wat bruiniger was. Ik hoop maar dat de duiveltjes nu snel komen want ik ben het wel een beetje zat!

Nieuwe cursus in de markt roepen: hoe kan ik zo min mogelijk bezig zijn met het feit dat ik misschien wel of niet zwanger ben.

Dat lukt toch niet als je iets zo graag wil!!!

@Francisca: Voordat ik positief testte was ik net zo relaxed als jij, wie weet helpt het! Je moet er idd niet teveel bij nadenken! Duimen gaan wel draaien voor je!!

@Sjaantje: Weer negatief… Jammer! Hoop dat er snel duidelijkheid komt. Laat de duiveltjes dan maar komen als het toch niet raak is, dan kun je tenminste weer verder met de volgende ronde!

@Sjaantje het is ook niet te doen om er niet mee bezig te zijn. Van de 4 rondes is mij dat maar 1 ronde gelukt en toen wist ik dat het niet raak kon zijn. Ik hoop dat je of snel een posi test heb of dat je ongi komt dan kun je verder.

@Francisca ik hoop voor je dat je de hele week zo relaxed door komt. en dat je test toch posi is.

@Sjaan: Het is ook bijna niet mogelijk om er niet mee bezig te zijn… zeker als je menstruatie uitblijft. Ik hoop dat je wat dingen kunt gaan doen die je gedachten wat verzetten.

@Trying: Het heeft toch een hele nasleep he :hug: Hier ook een bekende met hyperventilatie. Wel goed dat je arts je meteen doorstuurt naar een logopediste voor je ademhaling, dan ben je er waarschijnlijk ook snel weer vanaf. Het is een heel naar en angstig gevoel he?

Vandaag is het mijn vrije dag en ik moet strakjes voor het eerst naar de verloskundige. Het zijn er 4 dus ben benieuwd wie ik vandaag krijg. Weet iemand eigenlijk hoe dat werkt met volgende afspraken? Proberen ze telkens dezelfde aan te houden of wisselt het?

Ik ben vandaag ook officieel 10 weken (waarschijnlijk 2 of 3 daagjes verder maar ik hou voorlopig dit maar aan). Zou het al mogelijk zijn om met een doppler het hartje te kunnen horen of is het daar echt nog veel te vroeg voor? Het zou wel veel doen voor mijn gemoedstoestand… Over anderhalve week hebben we de echo met nekplooimeting pas en ben daar nu al heel erg mee bezig. Stel je voor dat het hartje niet meer klopt of dat het er helemaal niet goed uitziet… Allemaal doemscenario’s en ik weet dat die gedachtes geen zin hebben maar af en toe bekruipen ze me toch…

Bij mij op de praktijk heb ik steeds wisselende afspraken hoor, het is maar net wat jou het beste uitkomt. Tenminste zo is het hier…

Bij ons proberen ze ook minimaal 1x alle vk gezien te hebben. Wij gaan wel meestal bij dezelfde, maar dat is omdat hij s’avonds spreekuur heeft. Zo kan Henk mee. Maar hoe meer naar het einde hoe vaker ik moet hoe ik het ook overdag doe. En dan zie ik vanzelf de andere meiden genoeg.

Hier gaat het verder goed. Baal van het weer. en heb totaal geen zin om ergens aan te beginnen. Henk heeft cursus vanavond dus ben de hele dag alleen.

Het is inderdaad zo makkelijk gezegd dat je er niet teveel mee bezig moet zijn als je graag zwanger wil worden.

Je wil het tenslotte zo graag, hoe kan je er dan niet aan denken.

Hier zie je in de zwangerschap ook alle vk’s een keer.

De volgende controle is bij een voor mij nieuwe vk.

Dat is dan de laatste, de andere 3 heb ik al gehad.

Sjaantje: jammer van de negatieve test. Laat de :twisted: dan maar snel komen, kun je weer snel beginnen aan een nieuwe ronde.

Jippo: veel succes met je afspraak, of misschien heb je hem al gehad. Hoop voor je dat ze het hartje kunnen vinden en dat je lekker kan luisteren :inlove: . Volgens mij is het zo dat je gedurende je zwangerschap verschillende verloskundige kunt hebben. Dan staat er geen vreemde aan je bed bij de bevalling. We horen wel hoe het is gegaan met je afspraak.

Hier alles zijn gangetje. Heb vanochtend heel het huis gedaan aangezien mijn knul dan naar de peuterspeelzaal gaat. Hij ligt nu lekker te pitten, dus heb ik even tijd voor mezelf. Verder niets te melden, spreek jullie later.

Ben ik weer! Was vanochtend al bij de vk geweest maar heb de rest van de dag een hoop in huis gedaan. Daarna heb ik me lekker op de bank geinstalleerd met het pakket wat ik had meegekregen van de vk: een hoop tijdschriften, boekjes en folders en ook nog een lief knuffeltje.

De vk heeft overigens niet geluisterd naar het hartje. Ik heb er ook niet naar gevraagd want 't is toch wel erg vroeg. Ik herinnerde me de gyn die zei dat ze het zelf pas met 14 weken doet omdat je dan pas in de meeste gevallen wel wat hoort. Verder stelde het niet zoveel voor; bloeddruk was goed en een gedeelte van de bloedtest was ook binnen en was ook ok. Nu is het gewoon afwachten tot goede vrijdag en hopen dat die dag zijn naam eer aandoet! :mrgreen:

Oja, ik zal mijn banner toch maar aanpassen; volgens de laatste echo was ik iets verder en de vk wil dat toch aanhouden en eventueel aanpassen na de volgende. Heb er dus 3 daagjes bijgesnoept.

Heerlijk toch, die 3 dagen.

Het lijkt alweer veel meer dan 10 weken, hoewel het natuurlijk niet zo heel veel zegt.

Oh lekker Jippo, met de boekjes op de bank :mrgreen: Verban die doemscenario’s maar gauw en ga genieten van je zwangerschap, je hebt het verdiend! En die 3 dagen had ik ook gedaan!!!

Hoe is het met de rest van de meiden, de klussers, de ronde buiken de zieken, de vermoeide en de bijna NODs? Hebben we al foto’s van babykamers in de maak?? En nieuwe van de ronde buikjes? Ik ben zo met mezelf bezig geweest afgelopen dagen dat ik jullie bijna vergeet, sorry!

Hier nog steeds geen duiveltjes. Ook geen bruinige afscheiding, ik zie blijkbaar bruinrode spoken ofzo. Hoe langer het nu duurt hoe meer ik er mee bezig ben. Nu zit ik me alleen nog maar af te vragen hoe het toch komt enz enz. Wordt gewoon knettergek van mezelf.

Ik probeer ook even wat minder te Kokken, even wat afstand, misschien is dat wel goed… Hoewel ik wel nieuwsgierig blijf naar alles rondom jullie!! Dus das ook wel weer lastig. GRRRR…

Tis weer spannend hier :shock:. Sjaantje, zolang er nog geen :evil: zijn blijf ik voor je duimen hoor!

Jippo, prima toch 3 dagen erbij? Mocht je straks overtijd gaan lopen dan ben je er vast heel blij mee.

Francisca, dat klinkt lekker relaxed :thumbup:. Wie weet is deze maand toch wel voor jou bestemd en anders gewoon de volgende hoor!

Trying, het is ook niet te geloven he? Je zou toch zeggen dat jij je portie nu wel eens hebt gehad! Hopelijk ga je gauw weer wat beter in je velletje zitten. Zoooo, het 1.500.000ste bericht :shock:! Je plaatst er ook zelf af en toe wel eens een paar he :wink:.

Jeremy, wat een leuk idee joh! Maak er een leuk weekend van! Gaat Jeremy ook mee of wordt het iets van jullie 2-tjes?

Hier gaat alles prima! Ik schrik me af en toe rot als ik m’n banner zie, wat gaat het hard! Morgen weer naar de vk en overmorgen de 20 weken echo al :shock:. M’n buikie groeit ondertussen lekker door, het is nu wel duidelijk hoor!

Dat gaat inderdaad snel Mex! Je zit al bijna op de helft, of wie weet ben je er al overheen!

Succes met je 20 weken echo, spannend! We willen natuurlijk wel de foto’s zien op het showforum hè!

Bij mij eindelijk duidelijkheid! De duiveltjes zijn vanmorgen gearriveerd en ik ben er blij om! Weg met die onzekerheid en weer op naar een nieuwe maand!

Goedenmorgen allemaal,

Drukke dagen gehad dus ff bijlezen…@fransica…het scheelt enorm als je er niet zo druk om maakt en er vanuit gaat dat het niet raak is deze maand!

@Sjaantje Gelukkig dat de :twisted: zijn geariveerd…op naar een nieuwe ronde.

@trying: hyperventilatie erg vervelend…wat gaat er nu gebeuren op medisch gebied?

Voor de andere die ik ben vergeten vanavond lees ik alles even bij(heb ik er de tijd voor!)

Hier geen nieuws drukke dagen gehad hubbie was 2 dagen vrij dus lekker met zijn allen op pad geweest.

Iedereen een fijne woensdag en tot vanavond.