~*OKtoBErsTOppERs'06, met een lach en een traan*~

weet je wat ik me trouwens al maanden afvraag?

Wanneer mag dana over op gewone melk? Heb haar nog steeds op de opvolgmelk zitten maar is dit wel nodig? Is dadelijk op vakantie wel handig als ze ook gewone melk kan drinken.

En jullie kunnen me allemaal vast wel antwoord geven op die vraag :mrgreen:



Haha ik heb net een drinkfles met zo’n rietje gekocht voor dana, en ze snapt nog niet echt hoe het werkt, wel grappig om te zien, ben ook benieuwd hoe lang het duurt voor ze het doorheeft.

Volgens mij is het volgens de regeltjes vanaf 1 jaar Fem. Ik heb Loïs vanaf 1 jaar gewone melk laten drinken :thumbup: pffff moest wel even denken hoor, is al zo lang geleden :mrgreen:



Hier nog een topic over gevonden op KOK

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=74304&sid=7788e8385fabf0ac9835edc009c3046f

ah thx charissa, ik had zo nog niet gezocht :oops:



ga het straks ff goed lezen (nu ff puinruimen voor vriend thuiskomt :oops: ) en dan ben ik benieuwd, want ik vraag me ook af of dit dan ipv de opvolgmelk is of erbij moet, vraag me nml soms dan af of ze dan wel voldoende binnen zou krijgen aan voedingsstoffen :think:

Fem heb jij ook zo’n blauw boekje van het cb? Daar staat ook uitgebreid in beschreven wat ze wanneer mogen hebben.

Heb je al wat leuks gemaakt voor papa? Julian heeft op de opvang iets gemaakt, ik vermoed een sleutelhanger. Ik heb een dvd gemaakt. Allemaal foto’s van A met Julian vanaf de geboorte tot nu, op de muziek van Alain Clark (father and friend).





Charissa, heb je weer leuke plannen voor het weekend?



Marije? Ben jij nog weer ergens friet aan het halen ofzo?



Wawa, mogen wij ook je echo zien?

Joos, wat een superleuk idee zeg die dvd met foto’s en dan vooral met het nummer van Alain Clark :inlove: Ben heel benieuwd naar zijn reactie.

Wij hebben hier niets gedaan aangezien Lois vandaag naar mijn ouders gaat en dus met vaderdag bij opa en oma is. :thumbup:



Hmmm ik ga als het goed is vanmiddag weer naar F. toe, maar hij zat gisteren nog vast met zijn werk in België dus het is nog een beetje twijfelachtig, maar hij zou zijn uiterste best doen… We shall see!

@Charissa wrote:



Hmmm ik ga als het goed is vanmiddag weer naar F. toe, maar hij zat gisteren nog vast met zijn werk in België dus het is nog een beetje twijfelachtig, maar hij zou zijn uiterste best doen… We shall see!




Nou hij komt mij straks ophalen, hij is nu onderweg, dus ik ga maar even douchen en kijken of ik mij nog aantoonbaar kan maken :think: . Alhoewel hij heeft me 'sochtends met wakker worden al gezien :lol:

Naja, ik ben er morgenavond weer! Fijn weekend verder meiden.



:-* voor jullie

O ja en foto’s maken van de vaderdagcadeautjes en de reactie van de papa’s :mrgreen:

charissa, uhm :think: ik ben hard aan het denken. Heeft F. ook kindjes?

Want ik kan me nog niet helemaal voorstellen dat je lois iets voor hem hebt laten maken wel?



joos, het is dus gelukt met het liedje, ben benieuwd wat ie ervan vind.

En een blauw boekje? Nee heb ik niet, alleen een groen boekje waar ook alle gegevens in bijgehouden worden (en vlgs mij is dat boekje landelijk toch?)



owwwwwww dana heeft ons vanochtend laten slapen tot half 9!!! Nou nog langer, maar we vonden het dan toch echt tijd haar uit bed te plukken. En van 2 tot 4 ben ik er ook mee ingedoken met haar. Heb dus heeeeeeerlijk geslapen en ga zo weer lekker naar bed :oops:

verder vandaag de offerte voor de tuin in orde gemaakt.

poeh wat een hoop geld, maar het is wel zo enorm mooi geworden, dus nja vooruit dan maar. En heb er nog twee mooie grote hoge plantenbakken bij weten te scoren :dance: dus nu kunnen we op plantjesjacht :mrgreen:



hoe is het verder met iedereen?

jane, de werkweek overleefd?

wawa, beetje aan het nagenieten van je echo’?

marije, hoe gaat het met jou nieuwe vlam?

booki, waar ben jij meis"? alles goed?

m’lena, zeker drukke week achter de rug met knutselen voor morgen op je werk?

tilly, hoe staat het met de mannen en hoe reageer je op je med?

en patricia, ben je al bruin???



ow en weet je wat ik soms denk? jeeeeeeee ik heb al 1/4 van mijn zwangersschap erop zitten wat gaat dat toch hard!!! :o

en ik vind het even zo onvoorstelbaar dat dana gewoon al 1 is! :shock:



nja goed, verder nutteloze info maar wilde het toch ff delen :wink: :smiley:

Ja fem dana al één en al flink op weg voor een tweede. Heerlijk lijkt me dat de tijd waar je nu inzit, Nog lekker de aandacht voor je kleine meid en een spannend vooruitzicht.



Joos wat een leuk idee zeg voor vaderdag. Ik heb niets :oops: Misschien laat ik owen zo een tekening maken paul komt dalijk terug van werk en ik heb een late.



Patricia ligt heerlijk in de zon ik wil ook ikmoet nog even wachten.

Fem wij gaan ook pas in augustus. Helaas geen drie weken men wat een tijd. Lekker hoor



charissa je klinkt verliefd. leuk geweest?



Marije ook druk met haar vlam.



Tilly hoe is het met de brokken piloot moest het nu gehecht worden. slaat de med aan?



wawa zou je dan een meid krijgen oh dat zou toch wel geweldig zijn haha, dat zal best even omschakelen zijn met die stoere jongens.



kom zo nog even terug doeg

Het gaat hier weer de goede kant op. Ik lees ondertussen weer wat mee, maar zie het nog niet zitten om te schrijven.

Ik ben winkeltje aan het maken bij aangeboden.

Wawa, goed om te horen. :-*

Niet leuk hè, om alles weg te moeten doen. Ik heb het nu als M iets niet meer past en ik moet het dus in een zak stoppen… :roll: …zucht. Wétend dat ik het er niet meer uit ga halen. Behalve om te verkopen ofzo. Word ik ook heel week van. Ik heb ook heel veel spullen apart gezet om op de foto te zetten voor op MP. Flessenwarmer, voedingskussen, kolf…allemaal niet meer nodig. Einde tijdperk. :frowning:



Fem, ben wel heel benieuwd naar je tuin hoor. En wat kost dat toch een hoop centen hè. Niet grappig meer. Maar dan hedde ok wa’. Toch?

I. liet ons gisteren ook tot 8.30 slapen. M kwam er zelfs pas om 9.20 uit! :o Had haar slaap hard nodig blijkbaar. Ze heeft laatst prikjes gehad en we konden echt merken dat ze er last van had. Moe, verhoging, jengelig…Echt heel gezellig…

Lekker dat jij zo mee kan tukken. Neem 't ervan wanneer het kan.

En als het goed is krijgt Dana nu genoeg binnen met de andere voeding die ze inmiddels eet en heeft ze genoeg aan gewone melk. Wij hebben I vrij lang opvolgmelk gegeven waardoor ze niet goed at, want ze kreeg genoeg met de fles binnen. Heel onhandig. Ze wachtte gewoon op de fles. En boterhammen eten, ho maar :snooty: . Toen we dat doorhadden meteen mee gestopt. Ik vind het wel handig om te geven als ze herstellen na ziek te zijn geweest ofzo. Effe een extraatje.



Jane, heb je nog iets kunnen doen met Owen? Ik heb mijn kindjes ook alleen maar een tekening laten maken hoor. Niks hoogdravends. Dat doe ik op m’n werk. Aan I gewoon gevraagd wat ze wilde doen en het werd een tekening met iets geplakts erbij. Heel simpel, maar wel helemaal van haar. M heeft zich ook heerlijk uitgeleefd met een stift en papier. Mooi verpakkinkje erom…Voor papa!! Hij was er erg blij mee.



Saar, hoe was je avond? Leuk dat het zo goed gaat tussen jullie.



Joos, wat had je er een hoop werk in gestopt, het kado voor papa. Hoe vond ie het? Hoe ist met Juul? Hebben jullie nog iets leuks gedaan dit weekend? Ik had eigenlijk niet verwacht dat het nog zulk mooi weer zou worden.



Tilly, hoest nou met Nick? En met jou?



Marije lekker aan de boemel? Zijn je kindjes bij hun papa, gezien vaderdag? Kan me best voorstellen dat het wrang is voor jou, dit soort dagen. Of valt het mee nu je een nieuwe liefde hebt?



B’mama, zag op msn dat D z’n eerste baseball-les had gehad. Wat leuk! Hoe vond ie het? Leuke sport vind ik dat. Had hij het zelf gekozen?

Hoe ist met jou verder?



Wij zijn vanmorgen al bijtijds naar onze grote tuin vertrokken. Oh, het gaat er mooi uit zien. Gras slaat goed aan en ook al wat groente gezaaid en geplant. Gaat goed. Hoop dit seizoen de hele tuin te hebben gespit en opgeruimd maar dan moeten we nog wel een heel stuk. Voor de kindjes is het in elk geval al fijn om te spelen. Lekker vies worden en buiten zijn. Dat vond ik in elk geval het leukste vroeger. Ik was dan ook niet zo’n meisje-meisje, maar dat konden jullie misschien al wel inschatten. Haha.

Verder gaat het wel redelijk hier. Soms wat moeizaam tussen R en mij en dat komt dan vooral door spanningen en vermoeidheid. Is wel lastig want dat kan een valkuil zijn om heel onaardig te zijn terwijl we het helemaal niet op elkaar hebben gemunt. Ik vind nog steeds dat we meer moeten praten, maar dat lukt hem niet. Hij weet niet hoe hij dat moet aanpakken en wat hij dan moet zeggen. Ik probeer nu dus wat manieren te vinden om het wat makkelijker te maken. Binnenkort ook weer eens naar die therapeut toe om te updaten.

Vandaag is dat ellendige mens jarig en dat zit al sinds gisteren in m’n hoofd. Vreemd om voor het eerst in 10 jaar er niet bij te zijn. Vraag me dan ook weer af hoe zij dat ervaart. R leeft er overheen; die onthoudt geen enkele verjaardag dus ook deze niet.



Zo, en nu nog even de bende opruimen voordat mijn herrieschoppertjes weer uit bed komen. Werk op mij altijd erg ZEN. Verstand op nul en ruimen maar.

Hoi meiden,



Hier hele drukke dagen achter de rug. Ben er echt moe van. Maar…het was wel leuk.



Mamalena, heerlijk om zo’n verhaal weer van jou te lezen!

Fijn te horen dat het bij jou op zich redelijk goed gaat, toch?! Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je eerder naar elkaar uitvalt wanneer je moe bent. Kan inderdaad een valkuil zijn. Hoop toch dat jullie op de goede weg door kunnen blijven gaan, zolang jij je er maar goed bij voelt. :-



Wawa, heb net ook al in een ander topic op jou gereageerd. Ben zo blij te lezen dat het weer een beetje beter met je gaat!!

En een meisje :inlove: :inlove:



Oh telefoon…m’n ouders komen even langs dus hou het eventjes wat korter nu.



Femmie, wat gaat het alweer snel zeg. Je bent alweer bijna 12 wk zwanger, geweldig zeg!!

Plantjes kopen, dat is leuk :dance: Wij hebben een aantal weken ook onze tuin weer gevuld met allerlei mooie planten. Het stond nog helemaal leeg sinds we het vorig jaar af hadden gemaakt. We kwamen alleen wat planten te kort dus we mogen nog een keer :dance:

Wat heerlijk trouwens dat je zo lang hebt mogen slapen :zzz:



Charissa, beetje genoten van je weekend met F?



Marije, hoe gaat het met jou meid? Ben heel benieuwd of je nog steeds vlinders in je buik hebt.



Joos, wat heb jij ‘papa’ blij gemaakt vandaag of niet??



Oh meiden, ik moet er weer vandoor. Luuk is ziek en heeft 39,5 koorts. Hij was er net al uit en huilt nu weer.



Misschien kom ik straks nog even terug…



Trouwens met Nick z’n hand gaat het wel redelijk goed. Ze hebben het gelijmd. Alleen zit het op een rotplek en één van de wonden gaat dan ook steeds open door vallen en stoten. Erg lastig en pijnlijk maar komt vast goed.



:-

Goedemorgen!



Fem, F. heeft geen kids :wink: . Loïs heeft dus vaderdag niet gevierd, ja bij opa en oma :mrgreen: Maar je zwangerschap gaat idd snel, zal misschien ook zijn omdat je al een kindje hebt :think:



Mamalena, oh die tuin klinkt heerlijk, en lekker toch vies worden en ravotten. Dat deed ik vroeger ook, kwam nooit schoon thuis. Loïs ook niet dus die heeft het niet van een vreemde.

gisteren dus ook een rare dag voor jou, kan me voorstellen dat het een dag met een raar gevoel is geweest na 10 jaar :hug:

Moeilijk dat R. niet zo goed kan praten terwijl jij wel wilt, hopelijk lukt het snel om een manier te vinden en anders kan de peut jullie weer een handvat geven.



Tilly, Beterschap voor Luuk :hug: en Nick en zijn hand, dat was schrikken maar gelukkig viel het allemaal mee. Maar zou hij er nu geen litteken aan overhouden aangezien het gelijmde steeds opengaat?



Jane, lekker gewerkt gisteren? En ach vaderdag is een commercieel iets, hoef je niet perse wat aan te doen toch. De meeste papa’s roepen dat het elke dag vaderdag is :lol:



Wawa, fijn om weer wat van je te lezen :hug: :-



Joos, en en hoe vond hij het cadeau?



Mijn weekend was geslaagd, hebben het weer leuk gehad :thumbup: maar na het weekend ben ik altijd helemaal gaar, dus gisteravond op tijd mijn mandje opgezocht :oops:



:-

Charissa, wat klink jij toch lekker verliefd meid :inlove: Heerlijk! Ben je nu weer bijgekomen?

A. vond de dvd erg leuk. Hij is niet zo’n uitbundig figuur, maar op zijn eigen ingetogen manier liet hij wel merken er blij mee te zijn (En dan was hem geraden ook natuurlijk :mrgreen: )



Tilly, ik heb nog even naar je gezwaaid afgelopen weekend! Wij gingen naar Drenthe namelijk.

Hoe is het nu met de ziekenboeg?



Mamalena, hmmm mooi weer? Afgelopen weekend??? Ik zat duidelijk in het verkeerde deel van Nederland. Wij hebben allemaal dikke regenbuien gehad. Toen het even opklaarde zijn we wel even gaan wandelen, maar we zagen al snel weer een dikke donkere wolk aankomen.

Heerlijk trouwens zo’n grote tuin! En vuil worden hoort daar gewoon bij :stuck_out_tongue:

Hopelijk heeft dat ‘mens’ een k*tverjaardag en krijgt ze vaak de vraag waarom jullie er niet bij zijn. Tja…mannen en verjaardagen. Als ik A niet help onthouden dan vergeet hij de verjaardag van zijn ouders nog.



Wawa, take your time meid! Fijn dat het al weer wat beter gaat. Het lijkt me erg moeilijk om afscheid te nemen van al die spulletjes en kleertjes. Maar je mag nu lekker los gaan op meisjesdingen! :inlove:



Jane, leuk weekend gehad? Normaal zijn wij ook niet zo van de vader-, moeder-, valentijn-, etcdagen, maar met moederdag had ik zo’n mooie grote bos bloemen gekregen, dat ik wel iets terug moest doen, (vond ik).



Fem, blijkbaar is het niet landelijk want wij hebben alleen een blauwboekje. Daarin worden de gegevens bijgehouden, maar er staat ook info in over eten en de ontwikkeling van je kind.

Wat heb je toch een heerlijk makkelijk kind! :inlove:

En al weer op 1/4 van deze zwangerschap!

Zitten jullie allemaal lekker buiten?

@Joos wrote:

Zitten jullie allemaal lekker buiten?




Nu niet meer hoor :mrgreen:

Vandaag lekker geshopt met mijn vriendin en daarna samen onze kindjes uit school gehaald en nog lekker buiten gezeten :thumbup:



Morgen moet ik sportief doen, loïs heeft sportdag en ik help mee dus heb 8 kids onder mijn hoede. Ach goed voor de conditie zullen we maar zeggen :mrgreen:



:-*

Nee, nu niet meer, maar ben net binnen. Heb het gras geknipt langs de randen. Was zó lang dat de maaier er niets meer mee kon.



Man, ben kapot na zo’n dagje alleen met 2 kindjes… Ga zo ook maar lekker slapen. Moet er om 6.45 weer uit… :zzz:



Vandaag een blauwe envelop op de mat. Ben ik toch altijd weer huiverig voor. Maar wat bleek: we krijgen gewoon €415,- van de minister, onder de noemer Tegemoetkoming Buitengewone Uitgaven. Dat krijgen we omdat we zo’n laag verzamelinkomen hebben,…blijkbaar. Ik zeg: :dance: :clap: . Krijgt R ook eindelijk eens vakantiegeld. Heb wel meteen zitten googelen op leuke vakantiehuisjes op de Wadden. Yeehaa!

Meiden, welterusten voor straks.

Leuke dingen gekocht?



Succes morgen! :mrgreen: Je hebt er wel lekker weer bij.

Wij hebben volgende week sportdag en dan moeten we zelf ook actief mee doen als ‘team’. :? Slagbal…als ik iets niet kan is het dat wel. :wall:

Hee mamalena, jij had ook net gereageerd!

Wat een leuke meevaller zeg! De wadden zijn leuk hè.



Slaap lekkerrrrrr

Joos, Ben goed geslaagd vind ik zelf! Jas, slippers, laarzen, truitjes, rokjes en nog wat klein spul voor loïs.

Sportdag bij Loïs is met 14 onderdelen, van sponzenrace, estafetteloop tot springkussen :mrgreen: Dus moet nog heen en weer hollen ook :roll:

Oh slagbal, ben ik ook niet goed in :hand:



Mamalena, lekker druk geweest in de tuin dus! Slaap lekker en werkze morgen. Wat lekker zo’n meevaller, hoop dat je wat leuks kan vinden op de wadden (had in 1e instantie wallen getikt :roll: )