Als jij ‘eerste buikpijntjes’ krijgt dan zijn ze met geen 10 paarden uit huis te krijgen zeker :mrgreen:
@Joos wrote:
Als jij ‘eerste buikpijntjes’ krijgt dan zijn ze met geen 10 paarden uit huis te krijgen zeker :mrgreen:
Heel erg, maar wij zijn heel streng :oops: :oops: . Vorige keer hebben we gebeld, dat ik bevallen was, maar dat ze niet gelijk mochten komen. We wilden eerst kleuter kennis laten maken met de beeb, voordat er iemand kwam. Kleuter moest eerst opgehaald worden, dus tja … ze moesten wachten. Dat doen we deze keer weer zo. Wij als gezinnetje gaan voor :oops: :oops:
Wawa, als jij dat zo wilt moet je dat toch gewoon doen?! Niemand die daar wat over kan zeggen hoor!
Verdorie, net een heel verhaal geschreven, weg tekst! :x :x :x
Dochter (hierna te noemen Ne -zo noemt zij zich altijd-) is nu 1 jaar en 9 maanden en een echte meid. Super lief als ze iets wil en als het niet mag dat wordt ze driftig (op de grond gooien, schoppen of je bijten). Verder moet ik altijd wel om haar lachen en is het een echte clown. Ze kletst je de oren van het hoofd en zegt al flink wat woordjes. Ze begon te lopen toen ze 16, 17 maanden was, maar stapt nu rond alsof ze nooit iets anders gedaan heeft. Ze zit 2 dagdelen op het KDV. Lekker met andere kindjes spelen. Vindt ze geweldig.
Vanmorgen moest ik ook zo lachen. Komt ze naar me toe en zegt ze:
Ne poet!
Ik: heb je gepoept, moet je een schone luier?
Zij: Ne poet, Ne luie, Ne bove
Ik: moeten we naar boven? Doen we gelijk je kleren aan.
Zij: Ne bove, klere aan.
:inlove: :inlove: :inlove: Mooi hè?
Heerlijk dat geklets :inlove:
Ik heb al foto’s van Ne bekeken, mooie meid hoor!
Julian blijft steeds hangen op zijn naam.
Hij was net moe (verkouden enzo) en blijkbaar wilde hij naar bed. Hij ging bij de deur naar de gang staan en zei: luujuuluuluuluulla bed.
En als hij dan in bed ligt, en ik loop zijn kamertje uit zeg ik altijd LUF JOE!
reactie: uffoe! :inlove:
Wawa, da’s prima toch? Bij ons stonden ze ook niet meteen naast het bed en dat vond ik eigenlijk ook wel fijn. Ook bij ons wonen de (schoon)ouders verder weg.
bij ons stonden ze er wel :roll:
kylie :inlove: schattig en ook al knap zeg.
Joos ook zo :inlove: :inlove: wat schattig dat hij love you zegt. Ga ik er hier ook maar eens ingooien. ik krijg hier een doei en een daahaag.
@jane wrote:
bij ons stonden ze er wel :roll:
Was het de bedoeling of was het een "foutje" :lol: :lol:
De eerste keer waren ze er 1 minuut nadat ik op zaal gereden werd.
Ik had achteraf iets langer "alleen" willen zijn.
Ach, na elke keer kun je je verbeteren. Hi hi hi
Hier de laatste vakantiedag. We zijn al vanalles aan het opruimen, zodat we morgen vroeg kunnen vertrekken. Het wordt morgen namelijk warm volgens manlief.
Jane, daar was je vast erg blij mee na zo’n zware bevalling. :? Ik vind het aan de ene kant ook wel begrijpelijk. Opa’s en oma’s leven natuurlijk ook erg naar hun kleinkindje toe.
Wordt Owen tweetalig opgevoed?
Wawa, vriend zegt hetzelfde. We gaan waarschijnlijk varen. Dus Kylie…we zijn dan bij jou in de buurt.
Joos, oh leuk varen. J wil ook een boot over een paar jaar, maar dat is dan meer eentje waar hij mee kan gaan vissen op de meren. Als er maar plek ik waar ik een boek kan lezen vind ik het best… tenzij ik deze maand een boot win waar ik elke dag voor inschrijf
En hier ook uffyou, zoo lief :inlove: nog mooier wordt het als ze straks uit z’n eigen love you mom (ik hou van jou mama) zeggen…wordt er altijd warm van als D dat doet.
Wawa, ik snap het heel goed dat je zelf ff tijd wilt met je gezinnetje.
Bij D waren mijn moeder en jongste zus er dus ik wilde die wel graag snel D laten zien ( maar dat is eigen, voor mij dus anders dan aangetrouwd)
Bij T heb ik na 5 min mijn ouders gebeld. Daarna J zijn ouders omdat D daar was en die zijn na 3 uurtjes gekomen. Ik wilde eerst douchen opfrissen en ff samen genieten van de kleine hummel.
Jane, ik merk wel dat over het algemeen meisjes veel eerder zijn met praten. maar dat komt wel goed met onze jongens.
T praat ook niet veel woordjes, hij kan wel tellen tot 10 :shock:
als ik zeg one, zegt hij two ik three hij four etc.
Ze snappen wel veel hoor.
Kylie, jou meid gaat lekker rap dan ook… lief he
leuk gesprekje van vanmorgen.
hier gaat het dat T komt met poopoo dan zeg ik ok ga je pamper maar halen. komt ie terug met pamper en doekjes en gaat netjes liggen. maar echt hele zinnetjes of meer dan 2 woordjes zegt hij nog niet.
Zo ben weer beetje bekomen van de jeuk. Was vorige week verbrand op m’n rug (enige wat ik niet had ingesmeerd :wall: ) en ben al 4 dagen aan het vervellen… wat een ramp en jeuk is dat zeg. Kan er beetje bij met de spiegel maar meeste kan ik niet aan. D heeft wel wat geholpen de lieverd.
Wat een lekker gebabbel weer zeg! Als vanouds haast!
Ik ben twee keer midden in de nacht bevallen dus dan stond er lekker niemand naast m’n bed, behalve de mensen die bij de bevalling waren. Volgende ochtend pas ouders en schoonouders. Mijn zus heeft allebei haar nichtjes geboren zien worden en dat vond ik geweldig. Heerlijk om haar erbij te hebben.
Zwangeren en aanstaande zwangeren onder ons: Zijn er dingen die je dit keer heel anders doet/gaat doen?
Wij hadden bij M. heel duidelijk op het kaartje gezet dat we de eerste weken graag met z’n viertjes wilden zijn en dat ze te zijner tijd maar eens moesten bellen of het uitkwam dat ze langskwamen. Blij dat we dat gedaan hebben. Was een wijze les na de geboorte van I.
B’mama, zo verbrand joh? Las het al bij je msn profiel. Jeuk!!! Had je ook vochtblaasjes van het verbranden of viel het nog een beetje mee? Oh, ik kan ook zó verbranden.
Wawa, lees dat het jullie laatste dag is. Haha, was helemaal vergeten dat je op vakantie bent.
Joos, lieieieieieieieifff dat geklets van Juul. En hoe hij z’n naam zegt… :inlove:
M zegt inmiddels foutloos haar naam. De i-klank daarin is wel meer een ie, maar dat klinkt wel heel schattig. En inderdaad, ze snappen al-les, die kleine draken. We moeten soms echt in code dingen tegen elkaar zeggen anders gaat ze uit haar dak. Zelfs I. en ik hebben stiekeme dingen achter M. haar rug om. Vindt I. dan weer heel spannend natuurlijk.
Jane, noeste arbeid voor P geweest? Haha, alsof hij dat erg vindt!
Kylie, sorry, moet heel eerlijk bekennen dat ik je me niet meer kan herinneren… Niks persoonlijks, maar ik weet het gewoon niet meer. Vind het heel stom van mezelf…
Heb vandaag weer menig telefoontje gepleegd om eerder aan de beurt te zijn voor de operatie. Via CZ tot aan België toe geprobeerd! Zelfs daar schuift het maar een week naar voren dus schiet ik er weinig mee op. Heb gisterenavond zo’n pijn gehad dat ik heb zitten huilen op de bank. Ben dan in staat om naar de E.H te rijden om te kijken of ik dan misschien wèl geholpen wordt.
Mamalena. :hug: ik hoop echt voor je dat je eerder geholpen kunt worden. misschien is een ritje naar de eh zo’n slecht idee nog niet.
Heb ik ook ooit gedaan maar dan met een cyste op de eierstokken, en ik kon die dag nog onder het mes.
Bij de 2e x ben ik toen ook zo naar de eh gegaan omdat ik gewoon wist dat het weer zo’n kreng was en toen hetzelfde , gelijk die dag geholpen.
Vooral omdat je de zorg voor je kleintjes nog hebt is het toch niet uit te houden met de pijn joh :-*
Ja precies, dat zei m’n vriendin net ook aan de telefoon. Ik heb ook m’n gezin en m’n werk nog. Als R er niet is, weet ik soms van gekkigheid niet hoe ik het moet doen met de meiden als ik pijn heb. Gelukkig is het de ene dag beter dan de andere, maar dat weet je nooit. M’n leidinggevende wilde ook wel meedenken. Aangezien ik me elke dag zou kùnnen ziekmelden; dat schiet natuurlijk ook niet op, die onzekerheid. Dat is voor hun ook niet fijn. En ze weet dat ik er alles aan doe om eerder aan de beurt te zijn. We zouden het er volgende week nog over hebben, zei ze.
Was dat nog in NL met je eierstokken?
had toen regelmatig cystes op de eierstokken. grootste was 12 cm doorsnee, de andere 10 cmen een paar keer kleinere die vanzelf weg zijn gegaan. nou gelukkig nooit geen last meer van gehad (afkloppen)
Maar als je naar de EH gaat moeten ze wel verder kijken, ze kunnen je dan toch zomaar niet naar huis sturen. Ik zou dat denk ik gewoon doen, zorgen dat je meisjes ff bij iemand zijn zodat het niet overhaast is maar wel met het idee in je achterhoofd dat ze er wat aan gaan doen.
Net als je zegt als jij alleen bent met je meisjes en je kan amper iets doen is niet fijn voor jou niet maar je meiden ook niet.
Mijn zus was bij de bevalling thuis en 2,5 uur later kwamen mijn ouders pas. Kon ik me nog mooi even douchen. Bij een tweede moet ik naar het ZH en dan bel ik pas als ik eerst samen met mijn man en dochter genoten heb van de nieuwe aanwinst. De vorige keer ging het nl. zo chaotisch omdat we uiteindelijk alsnog naar het ZH moesten (ivm ziekte van Ne), dat we niet echt een lekker rustig moment met zijn drieën hadden. Dit overkomt me niet nog een keer. Ben het dus met Wawa eens, je hebt groot gelijk.
Wanneer ben je in de buurt Joos, wanneer ga je varen?
Mamalena, ik heb je even een pb gestuurd. En ook ik zou gewoon naar de EH gaan of dokterswacht. Straks ga je er nog aan onderdoor. Gewoon doen hoor!
Jane en booki, heerlijk hè als ze zo kletsen. Ik vind het sowieso mooi om te zien hoe ze zich ontwikkelen van een klein hulpeloos wurm naar een klein ‘ik denk dat ik het zelf wel kan’ mini mensje.
Mamalena, ik zou ook naar spoedeisende hulp gaan hoor. Ze moeten je inderdaad helpen.
Enne, inderdaad gezellig hier :mrgreen:
Meiden wat is er veel gekletst :shock: :thumbup: Gezellig! Kom later even reageren (hoop ik), eerst even douchen en de huishoudelijke klusjes doen :roll:
En Wawa, welcome back :inlove:
@Wawa wrote:
@jane wrote:bij ons stonden ze er wel :roll:
Hier de laatste vakantiedag. We zijn al vanalles aan het opruimen, zodat we morgen vroeg kunnen vertrekken. Het wordt morgen namelijk warm volgens manlief.
Nou ik denk dat als het een beetje een fijne bevalling was geweest wij echt wel tijd met z'n twee hadden genomen even wachten met bellen en genieten. Dat zou me echt geweldig lijken,
maar de familie ook schoonfamilie zaten zo in spanning of het allemaal goed zou gaan, dus die hebben een hele nacht en dag in spanning gezeten. Het was ok, maar ik had liever schoonmoeder alleen gehad, met mijn moeder of zo, maar iedereen kwam meteen en het was nog maar afwachten of het met ons kleintje wel goed zo gaan en dan heb je echt geen zin in veel mensen.
Ik droom echt van een bevalling dat je daarna lekker beschuit met muisjes op je bed gaat eten en even samen geniet van het moment en het harde werken. lekker thuis.
wawa goed reis terug. Het zit er weer op voor julie, nog even vrij en dan weer aan de bak :hug:
Joos ons kindje word niet tweetalig opgevoed. p praat nooit surinaams ook niet met z'n moeder. Maar oma praat wel surinaams dus als o daar is krijgt hij het wel degelijk mee. Hij zal later wel het een en ander begrijpen omdat hij toch wel vaak daar is en de familie op verjaardagen gemixt praat. Ik kan het zelfs een beetje verstaan omdat het niet zo'n moeilijke taal is.
M'lena eravring met de EH
wij hebben het hier ook gedaan twee keer zelfs. een keer met die verwaarloosde keelontsteking. Ik moets wachten tot dat de ab aansloeg, maar verging na twee dagen van de pijn. Kon niet meer eten of drinken en had uitdrongingsverschijnselen. De ha stuurde me weg met het uiziek verhaal, toen een dag later naar de EH en daar kreeg ik ab van en twee dagen later weer naar de EH en toen werd ik opgenomen abces in mijn keel ontsteking in mijn kaak en oor en bleek nog hartstikke link ook.
en één keer met owen krentenbaard kregen we een zalfje van de ha mee en dat sloeg niet aan, De plek werd groter en groter en ging langzaam richting zijn oog. Op een dag koorts erbij en toen was ik er klaar mee weer naar de EH. En ook dat was zeer terecht was ook link.
Ik ben blij dat ik twee keer naar mijn gevoel heb geluisterd dus lieve m'lena als jij barst van de pijn geen paracetamol nemen en hup naar de EH. Paracetamol neemt eventuele koorts weg en koorts is voor artsen altijd een seintje dat het niet goed gaat, daarom werd ik met dat abces ook weggestuurd. Niemand dacht aan een ontsteking omdat ik onder de paracetamol zat :roll:
b'mama wat naar dat je zo verbrand bent. echt niet fijn, ook niet goed als er blaasjes op staan.
o doet dat ook met tellen en ook met de tom tom die zegt hij ook om en om na haha.
gisteren heeft o een kindje gebeten inhet gezicht. ik vind het zo erg ik moet er de hele tijd aan denken. er brak echt even paniek uit of de beet door was en ik voelde me zo machteloos. Ik wist ookniet goed hoe ik op o moest reageren straffen of iets als op de gang dat doen wij hier nooit, had ik dat dan moeten doen of zo. echt heel naar. Het was niet geheel zonder aanleiding omdat jongetje de hele tijd met o zijn auto liep, maar o gaf ook steeds dat auto'tje aan hem echt aai poesje aai aai en dan rot poes. en jongetje liep dan ook weer uit te dagen echt twee donderstenen aleen eindigde het verhaal dus in een beet :oops:
liefs
er moet hier een luier verschoond worden :sick: :sick:
@jane wrote:
@Wawa wrote:@jane wrote:bij ons stonden ze er wel :roll:
Nou ik denk dat als het een beetje een fijne bevalling was geweest wij echt wel tijd met z'n twee hadden genomen even wachten met bellen en genieten. Dat zou me echt geweldig lijken,
maar de familie ook schoonfamilie zaten zo in spanning of het allemaal goed zou gaan, dus die hebben een hele nacht en dag in spanning gezeten. Het was ok, maar ik had liever schoonmoeder alleen gehad, met mijn moeder of zo, maar iedereen kwam meteen en het was nog maar afwachten of het met ons kleintje wel goed zo gaan en dan heb je echt geen zin in veel mensen.
Ik droom echt van een bevalling dat je daarna lekker beschuit met muisjes op je bed gaat eten en even samen geniet van het moment en het harde werken. lekker thuis.
Heerlijk, ik duim met je mee. Ook al heb ik twee ziekenhuisbevallingen gehad en beide keren heerlijk met mannetje in de verloskamer beschuit met muisjes zitten eten. De tweede keer heb ik me daarna thuis lekker in bed geïnstalleerd met beeb en kleuter kwam toen kijken. :inlove: :inlove:
@jane wrote:
gisteren heeft o een kindje gebeten inhet gezicht. ik vind het zo erg ik moet er de hele tijd aan denken. er brak echt even paniek uit of de beet door was en ik voelde me zo machteloos. Ik wist ookniet goed hoe ik op o moest reageren straffen of iets als op de gang dat doen wij hier nooit, had ik dat dan moeten doen of zo. echt heel naar. Het was niet geheel zonder aanleiding omdat jongetje de hele tijd met o zijn auto liep, maar o gaf ook steeds dat auto’tje aan hem echt aai poesje aai aai en dan rot poes. en jongetje liep dan ook weer uit te dagen echt twee donderstenen aleen eindigde het verhaal dus in een beet :oops:
Lieverd, je houdt van je kind en dat zorgt ervoor, dat je hem toch een beetje wilt verdedigen. :hug: :hug: :hug: Ik snap je helemaal. Tuurlijk mag hij niet bijten, slaan, duwen. Een kind is alleen geen robot, maar een mensje van vlees en bloed, die een eigen willetje en een eigen mening heeft. Jij kunt alleen maar proberen hem zo goed mogelijk in het leven proberen te begeleiden. Helaas kun je dit soort dingen niet voorkomen.
Onze kleuter heeft als tweejarige zijn vriendje geduwd. Het was niet hard, maar het kindje viel wel. Het huilde, maar niet extreem. 's Avonds rond een uur of 11 werd ik gebeld, dat ze net uit het ziekenhuis reden. het armpje was gebroken. Ik heb me zo ontzettend rot gevoeld. Het duwtje van kleuter was niet hard, maar tja, dit was toch wel iets wat niet door de beugel kon.
Tja, een zelfverzekerd kind van je kind maken, die tegen een stootje kan, weerbaar is, maar ook sociaal. Pfoef, dat valt niet mee. Maar we doen ons best toch?
Trek het je niet teveel aan. :hug: O. is gewoon een lieverd :-*