Oktoberstoppers 2011 deel 3

Kan me voorstellen dat de uitvaart triest was Anne… dat blijft altijd een beetje hangen he dan zo’n hele dag.

Wat heb je een lange dag gehad zeg, heb je gisteren goed rustig aan gedaan?

Goed nieuws dat de mammografie van je moeder goed was, fijn!!

Tijger, veel sterkte vandaag bij je oma :hug:

Met mij gaat het redelijk. Ben gisteren begonnen met een jodiumbeperkt dieet en dat is best behoorlijk wennen. Mag zoveel dingen ineens niet meer eten, en die tussendoortjes mis ik best behoorlijk.

Moet volgende woensdag en donderdag voor scans en gesprekken naar het ziekenhuis en dan die week erna begint de kuur. Ben benieuwd allemaal… nog maar 5 keer naar het ziekenhuis in de maand oktober, dat is nog wel te overzien… ik kan af gaan tellen. Wat november brengt zien we dan wel weer.

Sterkte vandaag tijger!

Vlinder, 5x zh in oktober is inderdaad te overzien. Aan de ene kant fijn, dat je die dagen kunt aftellen. Maar aan de andere kant klinkt het ook alsof je in een stroomversnelling zit en geleefd wordt. En dan zo’n naar dieet erbij. Hopelijk kun je ondanks alles ook je rust pakken en genieten van leuke momenten met je vriend en familie en vrienden.

Hier gister lekker rustig aan gedaan. Vandaag ook weer weinig op de planning. Echt fijn dat ons huis gewoon aan kant is en ik niet perse iets hoef te doen.

Vlinder wat een naar nieuws! Ik ga duimen dat je snel weer naar huis mag na de behandeling en dat het werkt.

Ik ben gister ongesteld geworden.

Keurig optijd!

Na 29 dagen (begon eigenlijk op dag 28 savonds laat maar tel ik maar niet mee als een dag) dus die pillen werken nog super.

Nieuw badpak gekocht dus zwemmen wordt dan ook leuker.

En nu kan ik eindelijk beginnen met zwemmen. Kwam er steeds niet van omdat geen geld voor badpak had, verhuizing he.

Fijn laykam, dat je cyclus 29 dagen was! En top dat je nu kunt gaan zwemmen, veel plezier en succes!

Dank je wel Anne.

Sorry dat zo lang niet gekeken had.

Me hoofd stond even niet naar het forum.

Heel veel sterkte alvast met de bevalling!

Liefs

Laykam, wat goed dat je ongesteld bent geworden!

Leuk je nieuwe badpak, kan je beginnen met zwemmen, succes!

Ik wacht met smart op nieuws van jou Anne… spannend hihi! Succes met bevallen vast en daarna heerlijk genieten van elkaar.

Tijger hoe gaat het met jou? Heb je nog naar je oma toe kunnen gaan gisteren?

En Bloem, met jou en Mika alles goed?

Dank voor de succeswensen dames! Helaas alles nog rustig hier. Wordt nu wel echt ongeduldig hoor. Vanmiddag weer naar de vk, dan zal ik eens vragen wat er gaat gebeuren als ze er over een week nog niet is. Maar ik hoop natuurlijk dat ze zichzelf deze week een keer aankondigt :D.

Anne, logisch dat je ongeduldig wordt. Hopelijk komt ze deze week gewoon uit zichzelf.

Vlinder, hoe gaat het nu met je? Voel je je nog een beetje ok, of voel je je erg ziek?

Laykam, wat mooi zo’n cyclus van 29 dagen. Ik vind het echt ongelofelijk hoeveel verbetering een voedingssuplement kan geven.

Ik ben donderdag idd nog bij oma geweest, uiteindelijk ben ik niet lang geweest, want vrij kort nadat ik binnenkwam is ze in slaap gevallen. Ze was ook naar eigen zeggen doodmoe, een heel typische omschrijving van de toestand waarin ze verkeerd. Wel was ze nog vrij helder toen ze wakker was (dat is ze helaas niet altijd, ze ijlt ook veel).

Verder “moeten” we weer gaan klussen deze week, ik ga maar proberen er wat leuks van te maken. Ik vind die verplichting toch niet echt leuk, mijn man beweerd dat hij er niet zoveel problemen mee heeft.

Jeetje ja hoop ook dat ze vanzelf komt anne!

@Tijger fijn dat ze niet ijlde. Dat is heel naar om te zien.

En ook fijn dat je vriend er geen moeite mee heeft. Dan kan hij jou helpen in de goeie mood te krijgen. Lijkt me inderdaad niks dat verplicht klussen.

Ik heb vannacht maar paar uur geslapen, was om 4 uur klaar wakker en kon niet meer slapen. Bleek dat me broer (hij heeft suikerziekte) een lage suiker had en dat voel ik vaak aan ook al woont hij aan andere kant van NL.

Had ik hem toch zoals gewoonlijk even moeten bellen.

Ja ben ook erg blij met me cyclus. Hopelijk heb ik ook een eisprong anders ben ik alleen maar regelmatig ongesteld. Me vriend zegt van ja maar dit is al zoveel beter, vind ik ook wel maar wil wel eisprong erbij :wink:

Naja en anders nog maar even niet dan kan ik afvallen (hopelijk).

Inderdaad heel ongelooflijk dat zoveel verschil kan zijn door gewoon een supplement! Het is elke cent waard!

Ik zal hem eens vertellen dat als hij het dan toch allemaal niet erg vind hij idd wel een beetje extra zijn best mag doen om mij dan in de stemming te krijgen :wink:

Want zo spetterend is het allemaal niet bij ons op t moment.

Met een cyclus van 29 dagen is de kans dat je een eisprong hebt gehad toch wel vrij groot hoor. Het valt nl perfect binnen de normale cycluslengten die uiteen lopen van 25-35 dagen.

Haha tijger goed zo geef maar een trap onder ze kont en zet hem maar aan het werk haha!

Ja ik weet dat wel grote kans is maar niks gemerkt ervan.

En dat vind ik wel spannend nog.

Ook al wordt 80% ofzo met die pillen alsnog normaal zwanger vraag ik me stiekem af of ze daar ook nut voor hebben voor eitje rijpen…

Beetje gestrest erover merk je het? :S

Kan me voorstellen Anne dat je ongeduldig bent… hopelijk komt jullie meisje uit zichzelf deze week. Spannend!

Wat fijn Tijger dat je oma helder was toen je bij haar was ook al is ze vlak daarna in slaap gevallen. Dan heb je misschien nog met een redelijk gerust gevoel afscheid van haar kunnen nemen. Hoe gaat het nu met haar? Is ze eigenlijk nog thuis of ligt ze in het ziekenhuis bijvoorbeeld?

Moeten klussen is niet fijn he? Dan is het leuke spontane er zeg maar vanaf. Prettig om te lezen dat je vriend er geen probleem mee heeft, dan kan hij jou helpen om in de stemming te komen.

Wat naar van het suikergehalte van je broer Laykam. Bijzonder dat je dat aan hebt gevoeld!

Met mij gaat het wel. Het dieet begint een beetje te wennen dat scheelt een hoop gemopper hihi! Verder voel ik me moe en heb zere armen, zo erg dat ik er niet van kon slapen vannacht. Hoort er allemaal bij maar niet slapen is niet relaxed want dan kan ik overdag minder hebben ook.

Verder heb ik het de hele tijd koud. Ook dat hoort erbij maar is niet fijn, en ik val harstikke af en juist dat hoort er niet bij maar ja bij een enkeling kan dat en laat ik nu net die enkeling zijn dan. Komt weer goed met een paar weken en tot die tijd doe ik het heel rustig aan.

Woensdag weer voor de eerste keer naar het ziekenhuis, ben erg benieuwd naar alles en sta nog steeds positief in het hele proces hoewel ik nog steeds niet snap dat mij dit is overkomen.

Dat lijkt me het hele idee van die pillen, dat ze zorgen voor eirijping. Maar als je meer duidelijkheid wilt hebben over of je eisprong hebt gehad of niet, zou je kunnen overwegen een cyclus te temperaturen en het in te vullen in fertilityfriend. Als je dan ca twee weken voor je ongi een temperatuurstijging hebt gehad kun je er van uitgaan dat je eisprong hebt gehad. Het voordeel van fertilityfriend vind ik dat het programma berekend wanneer je eisprong hebt gehad.

Ikzelf temperatuur op het moment niet, even geen zin in.

Jeetje vlinder appart dat je zo veel afvalt.

Komt dat van de medicatie of het dieet?

Als van medicatie komt wil ik die ook wel hebben :stuck_out_tongue:

Ja fertilitiefriend is een optie maar op zich wil ik me er nu niet druk om maken.

Moet toch 10kg af voor weer naar ziekenhuis mag dus wil me er dan eigenlijk pas weer druk om maken. Ken mezelf moet niet geobsedeerd erom worden want dan ga ik me er veels te druk om maken enzo.

Laykam, als je je er veel te druk om maakt dat je misschien nog geen eisprong hebt gehad is het natuurlijk ook niet relaxed.

Vlinder, wat vervelend dat je zo afvalt. Vooral omdat je toch al wat aan de dunne kant was, naar ik begreep. Verdre heel veel succes. Het lijkt me naar dat je je niet lekker voelt.

Mijn oma ligt thuis, omdat dat prettiger is voor haar en opa. En waarschijnlijk blijft ze ook gewoon thuis tot het einde. Mijn grootmoeder begint steeds meer te ijlen en sinds eergister moet ze ook steeds overgeven (waarschijnlijk door zeer ernstige obstipatie). Ze is nu ook op het punt aangeland dat ze zelf dood wil, alleen mijn opa heeft er nog wel moeite mee. Op zich begrijpelijk, maar zo ziek als ze nu is dat kan ook niet.

Gistermiddag is na een lange strijd mijn grootmoeder overleden. Ze is 82 jaar geworden en overleden aan de complicaties van uitgezaaide baarmoederhals kanker.

Gister keek ze met een tevreden blik en een grote glimlach op haar gezicht terug op haar leven.

Rust zacht lieve oma :kaars:

Ow Tijger heel veel sterkte!

Wat mooi dan dat je haar laatst nog gezien heb zonder dat ze ijlde. En dat ze met een tevreden glimlach terug keek op haar leven.

Nu hoeft ze niet meer te lijden. Maar het is wel zwaar!

Veel sterkte :kaars:

Lieve tijger gecondoleerd met het overlijden van je oma :kaars:. Heel fijn dat je haar vorige week nog tijdens een vrij helder moment hebt kunnen zien. Hopelijk geeft het wat troost dat ze met een glimlach afscheid van het leven genomen heeft. Heel veel sterkte bij het definitieve afscheid de komende dagen, en natuurlijk ook voor de periode daarna. :hug:

Laykam, kan me voorstellen dat je na zo’n regelmatige cyclus ook hoopt op een eisprong. Ik duim voor je :thumbup:.

En klussen op commando is inderdaad niet altijd leuk dus tijger en laykam ik hoop dat jullie partners inderdaad ook een beetje hun best doen je in de goede mood te brengen :wink:.

Vlinder, doe maar lekker rustig aan zoveel het kan! Vervelend, al die klachten. Kan me heel goed voorstellen dat je niet snapt dat dit je allemaal overkomt. Die waarom-vraag is altijd lastig en niet te beantwoorden. Het overkomt je, je wordt geleefd en je moet erdoorheen. Hopelijk kun je het allemaal een beetje trekken straks tijdens de behandeling. Pas goed op jezelf en schroom niet om indien nodig ook hulp te zoeken bij de psychische verwerking van wat je overkomen is. Sorry als dat prekerig overkomt :think:, das nie de bedoeling…

Hier nog geen beebje in aantocht. Morgen weer naar vk, dan gaat ze inwendig onderzoek doen om te kijken hoe mijn baarmoedermond ervoor staat. Als er al wat ontsluiting is word ik gestript. Hopelijk het dan op gang. Als er volgende week do (42 weken) echter nog niets is gebeurd sturen ze me liefst door naar het ziekenhuis om de bevalling in te leiden. Wat de vk volgende week evt voor do nog wel kan proberen is de vliezen breken. Als er dan echter binnen 8 uur geen weeën zijn, moet je alsnog door naar het ziekenhuis. Ik hoop dus dat het strippen morgen mogelijk is en gaat werken. Zou het jammer vinden als ons kindje na zo’n relaxte en zorgeloze zwangerschap niet spontaan/op de natuurlijke manier geboren wordt :pray:. Hopelijk komt het dus zsm vanzelf op gang…

Jeetje anne wat laat jullie kindje op zich wachten! Ik hoop ook voor je dat het op de natuurlijke manier op gang komt. Lijkt me inderdaad wel fijn als het op normale manier gaat na zo’n mooie zwangerschap.

Trouwens ik kan nu ook op het lijstje komen mijn NOD moet 2 november zijn.

Anne, veel succes. Hopelijk komt je kleine meisje snel.

Wat betreft het lijstje, op dit moment staat mijn hoofd er niet echt naar om het aan te passen. Ik zal dat wel ergens doen, maar ik denk de komende dagen nog niet.