Oktoberstoppers 2011 deel 3

Aan mij dan de eer om deel 3 te openen.



Ik heb een lijstje gemaakt hopelijk vinden jullie hem mooi. Ben benieuwd wat jullie er van vinden, iets grotere letters misschien?



Ik heb een aantal mensen van het lijstje gehaald, omdat die al een hele tijd niks van zich hebben laten horen. Als iemand toch graag op het lijstje had willen blijven dan hoor ik dat graag en zet ik je terug.

Tijger heel veel succes! Hoop echt dat het binnen een maandje raak mag zijn voor je! En bedankt voor de toelichting, geeft mij ook inzicht op hoe het ons ongeveer zal kunnen vergaan.

Lijstje klopt helemaal nog (mijn regeltje dan) Hopelijk kan ik snel een NOD of nog mooier een uitgerekende datum erop krijgen :smiley:

Anne lijkt me zo mooi om de bewegende buik op film te hebben. Hopelijk lukt het snel! Moest ook stiekem wel lachen want zie het al helemaal voor me :wink:

Mooi lijstje, tijger! Ik ben inmiddels 31, maar verder klopt alles :smiley:



Ja bukken :roll: Ik geef het op :lol: Gelukkig helpt mijn zoontje me vaak door dingen op te rapen en ruimt hij ook meestal braaf zijn speelgoed op :inlove: Maar als er iets onder de bank rolt, daar begin ik dus niet aan :mrgreen: En mijn korte laarsjes zonder rits e.d. krijg alleen met een hoop gekreun aan en uit :roll: Ik verheug me nu al op een paar mooie nieuwe laarsjes in het najaar :lol:



In mijn buik is het weer lekker onrustig. Beebje trappelt wat af :inlove: en dan zeggen ze dat het tegen het einde van zwangerschap minder zou worden wegens plaatsgebrek, nou hier niet hoor :lol: Af en toe heb ik wat menstruatieachtige krampen, veel harde buiken en af en toe een wee. Hopelijk allemaal voortekenen dat het gauw gaat beginnen :pray: Kom maar op met die weeen :shifty:

Bloem, ik heb je leeftijd aangepast. Hopelijk mag ik snel het lijstje aanpassen en je bij bevallen zetten.



Laykam, als je vragen hebt mag je ze altijd stellen. Veel succes bij de gyn.

Ik vond dit berichtje van bloem bij de augustusmama’s en ik dacht, ik deel het alvast.



@bloem2 wrote:

BUB :inlove: :smiley:



Gisterochtend om 5.36 uur is onze zoon Mika geboren :inlove:



Alles is heel goed gegaan. Om 1.00 's nachts is het vruchtwater gebroken en om 2.30 waren we in het ziekenhuis. Ik had toen nog geen noemenswaardige weeen. Om 3 uur bleek het hoofdje nog niet te zijn ingedaald en kon de vk niet vaststellen of ik überhaupt ontsluiting had of niet. Ik dacht; dat gaat nog wel even duren hier. Maar de weeen kwamen steeds sneller en werden steeds heftiger. Om 5 uur had ik al 7-8 cm ontsluiting en ruim een half uur later is onze Mika geboren. Ik kan het haast niet geloven en ben zo ongelofelijk happy :inlove: :inlove: :inlove:


Bloem, gefeliciteerd met de geboorte van Mika. Dat klinkt als een vlotte bevalling.

:inlove: Wauwie! Zit hier met tranen in me ogen

( leuk hoor die hormonen ) Geweldig!

Ben ongelooflijk blij voor je Bloem!

Van harte!! Geniet er van.



Ik wil ook! Haha begint steeds harder te kriebelen hier. Kan soms stiekem wel janken dat nog niet zwanger ben… Me moeder is er echt letterlijk ziek van geweest. En ik had zoiets dat wil ik voorkomen dus begin maar wat eerder en wacht niet tot ziek ben om er mee te beginnen. Maar goed dan stuitje (net als me moeder) op het PCOS probleem. Me moeder had medicatie nodig voor zwanger te worden van mijn broer. En nu ga ik dat ook nodig hebben net als me moeder. 1 puntje waarvan ik niet blij ben dat van me moeder geërfd te hebben :wall:

Hoi meiden, tijdje niet geweest. Had behalve fulltime werken zoveel dingen 's avonds te doen dat het er niet van kwam.



Even terug lezen wat de vragen ook al weer waren…

@ Tijger, geen idee hoe lang ik na de operatie uit de running ben, dat ligt er aan hoe mijn lichaam reageert. In ieder geval mag ik 2 weken helemaal niks doen… De uitslag krijg ik ongeveer 10 dagen na de operatie, dat blijft nog even spannend dan maar dan is die bult er tenminste uit.



@ Anne, dank je wel! Aanstaande donderdag word ik geopereerd. Kijk er steeds meer naar uit, vandaag weer bijna geen stem en veel pijn dus ik kan echt niet wachten totdat het donderdag is. Dinsdag hoor ik hoe laat ik geopereerd ga worden. Moet in ieder geval 1 nachtje blijven maar als ik niet goed reageer langer.



Bloem gefeliciteerd met de geboorte van Mika!! Super!!



Mooi lijstje Tijger! Wil je mijn leeftijd veranderen in 37 jaar?

Hoe gaat het met jou? Merk je iets van de clomid, qua hormonen enzo? Ik hoop zo dat je snel zwanger bent :pray: .



Kan me voorstellen Laykam dat het steeds harder gaat kriebelen. Ik heb dat zelf ook als ik hoor dat iemand bevallen is of zwanger is.



Vannacht met mijn vriend naar de huisartsenpost gegaan. Hij had zo’n druk op zijn borst en hart/vaatziekten komen in de familie voor dus zekere voor het onzekere. Na onderzoek bleken het zijn borstspieren te zijn waar hij last van heeft waarschijnlijk omdat hij gisteren overdag teveel zwaar werk heeft gedaan. Helemaal gerust gingen we weer naar huis, we lagen om half 4 weer op bed.

Vandaag ging het redelijk met hem qua pijn. We zijn lekker even naar het strand geweest en nu ligt hij te slapen. Een gebroken nacht (hij werd wakker van de pijn) en de spanning zijn wat veel voor hem en dat kan ik me goed voorstellen. De pijn moet uit zichzelf zakken dus hopelijk gaat het morgen weer ietsje beter dan vandaag. We zien het wel, voorlopig echt even rustig aan doen voor hem.



Wel superlief dat hij van de week zei dat hij niet kan wachten totdat de operatie geweest is voor mijn gezondheid maar ook omdat we dan, als het goed is, weer verder kunnen gaan met onze kinderwens. Hij werd zelf een beetje emo toen we het er over hadden. Hij is niet zo’n prater over dit soort dingen en ik wist niet dat het zoveel met hem deed nu het allemaal een paar maanden stil staat…

:oops: vergeet ik Anne helemaal…sorry!

Succes maandag, wat fijn dat jullie meisje zo bewegelijk is. En grappig dat het soms niet lukt om dingen op te pakken, ik zie voor me hoe het gaat als je het wel probeert hahaha!

Dat klinkt best als een zware operatie als je twee weken niks mag. Hier alvast een dikke knuffel :hug:

En de duimpjes draaien overuren dat je snel weer aan de klus mag.

Wat naar van je vriend, hopelijk zijn jullie weer helemaal van de schrik bekomen.



Ik heb vrij heftig bijwerkingen van de clomid en dan vooral emotioneel. Dan gedraag ik me als een heks en daarna ga ik janken. We hopen dat we het niet vaak hoeven gebruiken.

Verder heb ik ook enorme poetsdrang, dus wordt mijn huisje lekker schoon. Komt ook door de clomid denk ik. Een soort van nesteldrang :roll:

Dank je wel tijger! Zodra het lukt zal ik even een berichtje sturen na donderdag.



Vervelend dat je zo last hebt van de bijwerkingen! Vooral de stemmingswisselingen zijn niet fijn. Hopelijk hoef je het niet te lang te slikken want dat zou betekenen dat je snel zwanger bent…



Poetsdrang is aan een kant wel fijn, is het huis weer lekker aan kant :slight_smile: Ik heb het vandaag ook, het hele huis is al schoon en 2 wassen gedraaid.

Eind van de dag lekker bbqen met mijn zwager en schoonzusje en kids, heerlijke afsluiting van een superlekker weekend :smiley:

Ik heb het al bijna 2 weken :mrgreen:

Nu was het huis ook wel toe aan een goede beurt, dus het is ook niet erg ofzo. Maar op het moment dat je de derde keer achter elkaar de badkamervloer dweilt omdat het niet schoon genoeg is dan vraag je je wel af of je gek geworden bent.

Nou ik ga flink voor je duimen dat de operatie goed gaat en dat bij 1nachtje blijft en natuurlijk voor de uitslag! Hopelijk kan je hier snel schrijven hoe het ging. eetje wat moet dat aan de ene kant fijn gevoeld hebben dat je vriend zo reageerde maar lijkt me ook vreemd wel. Ik weet hoe het is mijn vriend is ook altijd zo nuchter en kan heel moeilijk praten. Maar als hij dan een keer huilt of zo vind ik het dubbel zo lastig omdat aan te zien!



Ben al lekker nerveus voor vanmiddag. Jammer genoeg ook nog ongesteld. Gelukkig niet meer zo erg.

Me vriend is heel nuchter. Gelukkig snapt hij me wel maar die nuchterheid kan heel lastig zijn om aan te zien. Al weet ik dat hij wel er naar uit kijkt vader te worden.



Haha erg he die poetsdrang! Ook wel heel fijn maar vind hier nog wel lastig aangezien we beneden nog geen vloer hebben liggen…

Sjonge, we zijn dus gewoon nog maar met zijn vijven over hier…



Bloem, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Mika!! Grappig dat je de dag ervoor hier nog schreef dat je hoopte dat het niet lang meer duurde. Hopelijk gaat alles goed met jullie. Geniet lekker van elkaar!



Laykam, succes bij de gyn! Ben wel blij dat je daarmee niet tot oktober meer hoefde te wachten. Hoe eerder je weet waar je aan toe bent, hoe beter. Zal duimen voor je.



Vlinder, kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de operatie, als je er zoveel last van hebt.

Hoe gaat het nu met je vriend? Wel een geruststelling dat het zijn spieren bleken te zijn en niets ernstigers. Wel fijn dat hij nu ook zijn gevoelens heeft uitgesproken. Ik ga weer voor je duimen dat ze de bult goed weg kunnen halen, het goedaardig blijkt en jullie daarna maar snel weer verder kunnen werken aan jullie kinderwens!



Tijger, vervelend die bijwerkingen! Hoop ook dat je de medicatie niet lang nodig hebt. Niets zo vervelend als emotionele schommelingen. Poetsdrang is inderdaad op zich wel fijn, maar 3x dweilen daar zou ik inderdaad ook gek van worden…

Hier blijft de nestel-poets/drang tot nu toe uit, maar laat ik niet te hard schreeuwen want ik hoor vaak van anderen dat het zo ineens op kan komen zetten, haha.



Hier gaat het goed. Vanmorgen weer goedgekeurd bij de verloskundige. Baby groeit goed, lag vanmorgen netjes met hoofdje naar beneden (hopelijk blijft dat zo, maar ze heeft nog een paar weken de tijd voor ze gaat indalen dus mag ook nog rustig wat rondjes draaien). Hartje klopte prima. Mijn bloeddruk was ook ok en verder kreeg ik de uitslag van bloedprikken. Die was ook prima, geen verdere actie nodig mbt negatieve rhesus C factor en Hb-waarde (ijzer).



Verder voel ik mij (op wat problemen met pijnlijke aambeien na dan :frowning: ) prima. En nu wordt het ook nog lekker weer!! Dus lekker veel naar buiten om een beetje zonlicht op te vangen.

@Anne81 wrote:



Tijger, vervelend die bijwerkingen! Hoop ook dat je de medicatie niet lang nodig hebt. Niets zo vervelend als emotionele schommelingen. Poetsdrang is inderdaad op zich wel fijn, maar 3x dweilen daar zou ik inderdaad ook gek van worden…

Hier blijft de nestel-poets/drang tot nu toe uit, maar laat ik niet te hard schreeuwen want ik hoor vaak van anderen dat het zo ineens op kan komen zetten, haha.


Ik lees vaak dat dat helemaal op het einde pas op komt zetten. Soms is het zelfs een teken dat de bevalling gaat beginnen. Dus wie weet krijg jij het in september/oktober op je heupen en poets je in twee dagen heel je huis schoon.

Maar fijn dat je weer helemaal goedgekeurd bent door de vk. Hopelijk blijft het aambeienleed binnen de perken, het lijkt me heel naar. Maar alles voro het goede doel, straks heb je een heerlijke dochter.

Laykam, sterkte bij de gyn vandaag. Maken ze gelijk een echo van je eirestokken? Dan kunnen ze nl al snel zeggen dat je waarschijnlijk PCOS hebt. Bij mij zijn toen nog wel andere dingen uitgesloten (zoals schildklierproblemen).

ja ze kijken meteen me eierstokken na.

ik heb al voor me overgewicht bloedtesten gehad voor me schildklier dus die is in orde.

Ik ben benieuwd wat ze daar van zeggen. Bij mij zagen ze het meteen dat ik meerdere blaasjes in mijn eierstokken had, dus de typische PCOS eierstokken.

Echo liet veel blaasjes zien op me eierstokken dus PCO lijkt heel aannemelijk.

Bloed geprikt.

Jammer genoeg in dag 5 van me ongestelheid als 2 dagen eerder was had ik chlomid meegekregen.

Nu moet ik volgende week weer om een echo komen om eigroei bij te houden.

Ik deel hier ook even het goede nieuws, ik heb waarschijnlijk eisprong gehad. Mijn temperatuur is omhoog en ik heb zere tepels zoals ik dat bij eerdere eisprongen ook heb gehad :dance:

Ik denk dat ik maandag eisprong heb gehad.

Goed he! Nou hopen dat het raak is! :smiley:

Mijn vriendje gaat mee naar volgende afspraak maandag.

Is alleen voor een echo maar hij wou mee :smiley:

Fijn dat je vriend mee wil. Ik heb mijn man het liefst mee met alles waarbij ik mijn broek uit moet. Prikken ze dan ook bloed, of niet?