Oktoberstoppers 2011 deel 3

Vlinder, je klinkt echt enorm positief. Hartstikke goed. Nog even doorbijten meid, je bent er bijna

Vlinder, dat er geen uitzaaiingen zijn klinkt in ieder geval al positief! Hopelijk worden er links geen foute cellen gevonden. Fijn dat de operatie waarschijnlijk alweer snel kan plaatsvinden. Goed dat je met het besluit voor nabehandeling mag wachten tot je de uitslag van de operatie weet. Hopelijk kun je daarna inderdaad snel met het schildklierhormoon beginnen, want het zal ook nog wel even duren voor je lichaam daar goed op ingesteld is (mijn vader gebruikt daar ook medicijnen voor; hij heeft geen hypofyse meer).

Ben in ieder geval super opgelucht dat je PET-scan goed was! Top!

Daar ben ik weer… eerst even op oudere berichtjes reageren :slight_smile:

Laykam, 200 euro voor een test is inderdaad duur terwijl er dan geen duidelijkheid komt voor wat vor voedsel jullie hond allergisch is. Merk je al wat van het homeopatisch middel?

Hoe gaat het nu met jullie Anne, Tijger en Bloem?

Hier alles goed… het goede nieuws is echt doorgedrongen en ik had vandaag gelijk energie voor 10 hihi! Huis is van boven naar beneden schoon, boodschappen zijn in huis en ik heb nog een stuk gewandeld vandaag. Nu wel moe maar mijn conditie is niet wat het moet zijn dus dat is logisch. Morgen hebben we helemaal niks en zondag komen vrienden met hun dochtertje van 6 maanden op visite, zin in!

Jullie nog leuke plannen? Het gaat heerlijk weer worden he, zo fijn!

Wat fijn dat het nieuws is doorgedrongen!

Ja ik merk al wel wat van de homeopathische medicatie, hij wordt wat boeffiger dus doet wat stoute dingen en zo:P

Morgen ga ik met mijn beste vriendinnetje naar mijn andere beste vriendin toe. Die is 20 weken zwanger en we krijgen te horen wat het word!

Erg leuk dus.

Mijn vriend krijgt mannen over de vloer waar hij bordspelen mee gaat doen dus huis vol mannen hihi

Zondag gaan we met de tuin aan de slag en van het zonnetje genieten.

Tja, wij gaan ook met de tuin aan de slag. Mag ook wel, het huis is al een jaar opgeleverd.

Hoi,

Allemaal lekker genoten van het mooie weekend? Ik ben zaterdag door vriendinnen getrakteerd op een high tea, heerlijk! 's Avondspits had ik nog een verjaardag, dus het was wel een drukke dag, maar ook gezellig. Zondag lekker in de tuin van de zon genoten en verder niet zoveel gedaan.

Verder weinig nieuws van deze kant. Vandaag even het wiegmatrasje ophalen en dan weer aan het fröbelen voor de babykamer :D.

Wat fijn Laykam dat je bij jullie hond al wat merkt van de homeopatische medicijnen!

Wat lekker dat jullie in de tuin hebben gerommeld Laykan en Tijger!

Onze tuin is op orde maar ik wil juist in huis dingen gaan aanpakken. Helaas kost dat allemaal best veel geld dus dat wordt sparen.

Ik zou graag een nieuwe vloer benenden willen. Nu ligt er in de gang en keuken plavuizen en in de huiskamer parket. Ik zou graag aan een stuk door laminaat willen. Verder graag een nieuwe keuken, nieuwe badkamer en een houtkacheltje. Best veel wensen he? De vloer vind ik het belangrijkst, keuken en badkamer zijn echt nog prima maar niet helemala mijn smaak (is nog van de vorige bewoners). Nou ja we hebben wel een doel om voor te sparen he?

Van het weekend lekker uit eten geweest met mijn vriend om te vieren dat de uitslag wat betreft de uitzaaiingen goed was :smiley: En zondag vrienden op bezoek gehad met hun 6 maanden oude dochtertje. Zo’n schattig meisje, heel de tijd lachen enzo, heerlijk!

Heb je nog lekker gefreubeld Anne voor het kamertje? Het gaat snel he ik zag dat je al 36 weken zwanger bent… nog maar heel even, leuk en spannand hoor!

Vergeet ik nog te zeggen dat ik 20 september opnieuw geopereerd ga worden en dan een week later, als het goed is, de uitslag krijg… fijn zo snel allemaal!

Vlinder, spannend allemaal. Gelukkig hoef je niet lang meer te wachten tot de operatie.

Hier begonnen aan een kuur primolut om een menstruatie op te wekken. Verder ben ik lekker bezig met afvallen, in 1,5 week 1,1 kg eraf. Wat mij betreft is het best een prestatie, omdat het me zonder de pil dus eigenlijk niet lukte om af te vallen/op gewicht te blijven. Wel ben ik vrij streng voor mezelf, ik moet elke dag 1,5-2 uur bewegen, eet ik niet meer alle dagen aardappels, rijst of pasta en eigenlijk helemaal geen brood meer. Alle tussendoortjes zijn verantwoord (bv fruit, of plakjes tomaat met komkommer en een beetje kaas, zeer caloriearme soepen) en voor ik naar een feestje ga eet ik eerst nog rauwkost. Op deze manier val ik af zonder dat ik honger heb, of feestjes moet gaan mijden.

Onze tuin is trouwens erg mooi geworden (als je van volledig betegelen houd dan), we zijn er erg blij mee.

Anne, wat ga je hard, nog even en je kleine meisje is er al.

Bloem, kunnen we ergens foto’s zien van jouw kindje?

Laykam, hoe gaat het met zwemmen?

Goed zeg tijger! Klinkt als mijn dieet alleen bij mij wil het nog niet.

Zwemmen zat er financieel nog niet in dus flink aan het bewegen met me hond.

Financieel beetje tegenslag gehad hier.

Erg vervelend.

Maar goed daar zijn we al aardig aan gewend.(zitten namelijk bij Kredietbank door mijn ex)

Maar ben wel al 1 kg afgevallen.

Mag van mij wel wat harder gaan. Maar ben al blij dat het eraf gaat.

Wat goed dat je toch bent afgevallen. Misschien helpen de voedingssuplementen die je neemt je wat sneller af te laten vallen.

Hallo meiden, hier is een foto van Mika, een paar uur na de geboorte :inlove:

Pff ik heb mijn handjes vol met mijn 2 mannentjes. Vooral de oudste is de laatste tijd lastig.

Brutaal, stout, luistert niet, bah zo ken ik mijn eigen kind helemaal niet. Hij is normaal gesproken zo makkelijk en lief…Hopelijk wordt hij dat weer snel :cry:

Ik probeer jullie bij de houden :slight_smile: Anne mag je al bibben?? :smiley:

Hoihoi,

Vlinder, fijn dat de operatie al zo snel kan, en een week later de uitslag. Ben blij dat je het positief inziet en weer wat meer kan genieten!

Tijger en laykam, knap dat jullie al wat afgevallen zijn!

Bloem, wat een mooi mannetje is Mika! Jammer dat je oudste zo vervelend is. Hopelijk gaat die fase snel over.

En ja, ik heb gister voor het eerst geBIBd op het forum van de oktobermama’s. Voor wie niet weet wat bibben is: bib betekent baby in buik. Vanaf de 37 weken zwangerschap plaats je op het forum liefst dagelijks de melding BIB, zodat de rest weet dat je nog niet bevallen bent. Verder is er ook nog BIA (baby in aantocht) voor als je wilt melden dat de bevalling begonnen is, en BUB (baby uit buik) als je baby geboren is.

Ik probeer dagelijks te bibben in het forum van de oktobermama’s, dus als jullie het niet erg vinden doe ik dat niet ook nog eens hier. Als de baby er is horen jullie dat natuurlijk zsm. Dat kan dus elk moment zijn tussen nu en 5 weken… :wink: .

Beebje ligt goed met hoofdje in mijn bekken. Ze zal naar schatting van de vk bij de geboorte zo’n 7 pond wegen. Das blijkbaar heel ietsje meer dan gemiddeld.

Ik voel mij goed, hoewel wel vaak moe omdat ik 's nachts vaak maar kort slaap. Maar verder gaat het goed.

De wieg is af, ik zal zo een fotootje plaatsen in het showforum van de oktobermama’s, die kunnen jullie als je ingelogd bent ook gewoon bekijken.

Allemaal alvast een fijn weekend gewenst!

Bloem, wat een prachtig mannetje is Mika! Daar wil je toch de hele dag naar kijken :smiley:

Vervelend dat jullie oudste wat lastig is, hij moet misschien flink wennen dat hij jullie aandacht moet delen?

Ik heb even gekeken in het showforum Anne en jullie wiegje gezien, superschattig! Echt heel mooi geworden, laat jullie meisje maar komen hihi!

Kan me voorstellen dat je ook niet hier nog eens wil bibben hoor, dan moet je zoveel bij gaan houden.

Is je menstruatie inmiddels al gekomen door de primolut Tijger, of is dat nog wat te snel? Wat goed dat je 1.1 kilo af bent gevallen in 1,5 week tijd! Dat geeft moed voor meer he?

Hoe doe je dat naast je werk 1,5-2 uur bewegen? Lijkt me best pittig eigenlijk.

Onze tuin is ook betegeld, met op een plekje een grote buxus bol en een hoekje met een vijvertje, maar verder tegels en dat hebben we opgeleukt met bloembakken/potten. We vinden het zelf heel gezellig hihi!

Ook goed van jou Tijger dat je 1 kilo afgevallen bent. Het begin is er! Wandelen met je hond is ook bewegen toch, lekker hoor en goed voor je.

Met mij gaat het wel goed. Heb een redelijk relaxte week achter de rug. Ondanks dat ik niet heel veel doe vliegt de tijd voorbij.

Verder veel nagedacht over de eventuele nabehandeling. Stel dat links schoon is dan hoef ik niet perse een behandeling met radio actief jodium maar dat mag ik zelf beslissen. Denk nu nog erg wisselend, spring van wel doen naar niet doen enz. Vind het een lastige beslissing maar heb gelukkig nog even om na te denken.

Wij krijgen vanvaond visite, hebben morgen lekker niks en zondag een verjaardag. Redelijk rustig weekend, jullie nog plannen?

Wat is Mika mooi :inlove:

Vlinder, ik ben nog niet ongesteld, ik verwacht dat ergens rond de 25e. Het opwekken van een menstruatie duurt 2 weken.

Het bewegen naast mijn werk valt me ook zwaar hoor, maar ik heb voor mijn gevoel weinig keus. Echter is het gister niet gelukt wegens tijdgebrek en vandaag kon ik het echt niet opbrengen.

Anne spannend hoor. Ik ga eens even naar de foto van je wiegje kijken.

Bedankt meiden :-*

Ik ben ook helemaal verliefd op hem :inlove:

Vlinder, hoe gaat het nu met je?

Anne, ik vind het wiegje erg leuk. Ik kijk nu af en toe bij de oktobermama’s of er al een BIA of BUB is.

Met mij gaat het wel redelijk Tijger. Af en toe een dipje… donderdag komt dichterbij, ik ben niet zozeer bang voor de operatie maar wel voor de uitslag een week daarna. Het heeft geen nut om me daar nu al druk over te maken ik weet het maar toch komt die angst af en toe om de hoek kijken. En die onzekerheid weer… dat vind ik ook niet relaxed.

Nou ja… eerst donderdag maar afwachten, stapje 1 en dan daarna aftellen naar de uitslag en dan zien we wel weer.

Hoe voel jij je? Heb je deze keer ook last van hormoonwisselingen?

Ik kan me goed voorstellen dat je angst hebt voor wat komen gaat. Hoe de toekomst er de komende tijd uit gaat zien wordt natuurlijk enorm bepaald door de uitslag. Ik duim voor je en hoop op een positieve uitslag.

Het opwekken van een menstruatie met primolut duurt ongeveer twee weken, ik ben dus nog niet ongesteld en ook nog niet begonnen aan de clomid. De primolut heb ik dit keer weinig last van, alleen een beetje menstruatiekramp.

Pff, ik kan me vandaag slecht concentreren. Mijn oma gaat rap achteruit en dat houd me erg bezig. Ze had eerst toch nog alternatieve medicijnen gekregen (de normale medicijnen voor haar vorm van kanker hielpen bij haar niet), maar dat deed helemaal niks. Daar stoppen ze dus ook mee. Ze is al te slecht om nog wat nieuws te gaan proberen.

De afgelopen weken is al twee keer vocht uit haar buik afgetapt, beide keren ca 4 liter. Vandaag moet er ook vocht achter haar longen worden weggehaald. Dat komt uit een andere “vochtbel” die niet in verbinding staat met haar buik.

We hopen dat door het aftappen van dat vocht en het stoppen met de medicatie dat ze weer wat beter gaat slapen en eten